Eurostar nakoupí nové vlaky od Alstomu. Do Eurotunelu poprvé zamíří dvoupodlažní soupravy

Jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomJednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Alstom má na novou generaci rychlovlaků, které se testovaly i v Česku, již 145 objednávek.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Addams

Videl bych to jako nahrada souprav Thalys PBA i PBKA a nejakou rezervu pro rozsireni ciste kontinentalniho a / nebo ciste ostrovniho provozu.

Petr

Proč tyhle lampičky? Vždyť jen překáží.

Zlámalík

Zajímalo by mě objektivní porovnání souprav, nebo zda po posledním nákupu řady 374 „u Němčourů“ dostali přes prsty a nyní již vlastenecky zachraňují zaměstnanost v Alstomu…

Jan

Otázka je, jestli jsou ty vlaky určené vůbec na trasy do Británie. Tam to pokrývají současné vlaky od Siemensu a ty ještě nepotřebuji náhradu. Mají sice ještě 8 původních vlaků, ale na jejich náhradu rozhodně není potřeba 30 nových souprav.
Co naopak potřebuje obměnu, jsou původní Thalysy PBA (a časem i trochu mladší PKBA).

TPal.

Já si říkám to samé. Na jednu stranu jsem moc rád, že se investuje do železnice, ale nechápu to. Jednotky od Siemensu jsou nové, proč by se vyřazovaly tyto vlaky?

Je pravda, že místo Thalysů by asi dávalo smysl, protože Eurostar koupil Thalys. Tak asi tímhle směrem, bohužel. A to mě mrzí, protože vlaky Thalysu mají krásný „ruby“ interiér.

Spíš mě překvapuje, proč SNCF kupuje vlaky pro Eurostar?

Plecháč

SNCF má 55% akcií Eurostaru.

Movia

Jezdí tam ještě Alstomy TSMT

Jan

Šak jsem psal, že jich mají ještě 8. Skutečná turnusový spotřeba bude asi podstatně míň než 8. Je potřeba je nahradit, ale jen kvůli tomu fakt nebudou objednávat 30 nových souprav.

vlachjan

Pokud plánují zvětšit důraz přímá spojení s dalšími městy, včetně zajíždění do Německa, tak je možné, že turnusová potřeba vzroste. Rovněž bych se nedivil, kdyby jim vyšlo, že nákup nových jednotek (předpokládám, že s větší kapacitou) bude výhodnější než provoz více různých řad.

Milan

ale také se píše o schválení nových vlaků i pro Německo = zjevného plánu na prodloužení linek jezdících do/z Londýna minimálně po kontinentu, ale třeba nakonec i po ostrovech, a to v obou příadech znamená vyšší potřebu jednotek – tzv. pořadí na ně vypravených roti dossavadní kratčí trase.

Např. – dnes linka určité délky a intervalu potřebuje 10 vozidel/souprav, ale při zachování intervalu, ale prodloužení trasy linky dvojnásobně je potřeba vozidel/souprav na ní dvojnásobná, a tedy v daném případě 20 kusů.

tarten

Mělo by jít o rozšíření provozu v tunelu a o delší trasy. Samotný tunel vytížen není, úzkým hrdlem je teď uzavřený typ nástupišť s pasovou kontrolou a security otravováním – kvůli hloupému brexitu.

Jakub P

S Brexitem se to asi zhorsilo, respektive zpomalilo, ale pasova kontrola tam byla vzdy, GB afaik nikdy nebyla soucasti Schengenskeho prostoru.

Jakub P

Na tom taky dosud troskotaly primy spojeni do Nemecka. Nemci nechtej oddelit a vyhradit kus nadrazi jen pro Eurostar.

tarten

Také by to asi znamenalo, že celou tou šikanou by musel projít i Němec, který by udělal tu chybu, že by chtěl z Berlína do Kolína nebo Bruselu jet „tunelovým“ vlakem.

Petr

O pasovku nejde, ta se snad dá provést i ve vlaku. Pořád se dělá jakoby nikdy předtím nejezdily mezinárodní spoje nebo se dělala kontrola předem.
Jde o tu bezpečnostní kontrolu, jestli si náhodou nevezete litr tekutiny nebo podobně nebezpečné věci, které by mohly ohrozit provoz.

Jakub P

Delat pasovku ve vlaku za jizdy ale zas AFAIK nechtej Britove a trvaj na kontrolach uz pred nastupem.

Addams

Britove delaji kontrolu i imigracni – uz vicekrat byli v ruznych utrobach vlaku nalezeni „cerni pasazeri“ bez povoleni na vstup do UK.
Kontrola je i celni – nektere materialy a vyrobky jsou v UK zakazane, nebo podlehaji procleni (zaplaceni cla).

tarten

Zařídit pasovku na/před nástupištěm je jednodušší, než ten rentgen s dopravníkem, prostorem pro šacuňk a celý ten cirkus.

XXXD

No teď možná problém s kapacitou ještě není ale jestli začne jezdit alespoň většina těch dopravců, co deklarovaly plány, tak už na nějaké navýšení počtu spojů eurostaru kapacita být nemusí.