Eurostar na nákupech. Kvůli rostoucí poptávce chce pořídit až 50 rychlovlaků

Rychlovlak společnosti Thalys (nyní Eurostar) v Nizozemsku. Foto: ProRailRychlovlak společnosti Thalys (nyní Eurostar) v Nizozemsku. Foto: ProRail

Dopravce použije nové vlaky na rozšíření kapacity i náhradu starších jednotek.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štěpán Matějka

Jsem mírně zmaten větou:
“Eurostar aktuálně provozuje celkem 51 rychlovlaků, po vyřazení starších typů jich bude mít 67.”

Jakože vyřazením nějaké získám? 😃 nebo mám dávat větší důraz na rozdíl sloves provozovat a být….

Peeetr

Provozuje 51 rychlovlaků, 50 jich nově nakoupí, a po vyřazení nevyhovujíccích mu jich na konci celé obměny zbude 67.

Ivan_pha

Vyřadí, něco si nechá a zůstane mu jich 67.

EM*

Název článku možná napoví 🙂

Jiří Kocurek

Class 373 … hm, za rok, maximálně dva na našich kolejích. Sice to není Pendolíno, ale s tím výkonem …

jkjk

16 jednotek už skončilo na šrotišti. Ale technicky by použitelné byly, všechny jsou třísystémové (25 kV AC, 3 kV DC, 750 V DC), část má ještě navíc 1500 V DC, takže i na Bechyňce 🙂 Ale žádný z těch 5 zabezpečováků, co má, by mu u nás k ničemu nebyl.

Miroslav

Úprava kabiny je možná, sice dráha záležitost ale je to možné.

Jan

750V už neumí. Všechno, co šlo jednoduše vymontovat, bylo odstraněno po otevření CTRL2.

O.K.

škoda, mohlo to na Čerňáku normálně sjet do tunelu a dojet na Hlavák úvratí přes Florenc…

Lars

Vzhledem k tomu, že byly stavěny na britský průjezdný profil, tak by se do těch tunelů snad i vešel. Možná i výška perónu by odpovídala, jen by musela polovina lidí vystupovat na Muzeu.

Movia

No to by se na muzeu prodlouzily nastupiste a udelal by se kombinovanej terminal Mustek-Muzeum 😀

Addams

Byl jejich provoz opravdu tak drahy‘, ze museli do srotu ?

Addams

Nekomu se 18 muze zdat 18 vozu mnoho, ale jsou to kratke prcky jako na starych Talgach. Cela souprava ma 392 m.

jkjk

392 metrů, 750 míst, to je pořád jedna z nejdelších vysokorychlostních jednotek v Evropě. Delší už je jen její nástupce e320 (400 metrů, 892 míst). Pár delších „oblud“ ještě mají v Číně a Japonsku.

TPal.

Mě spíš mrzí, že bude jen jeden prototyp ex-Thalys vlaku, který je v krásném Ruby interiéru. Soutěž chválím, ale nová Eurostar Velara jsou fakt nic moc. Jak jsem se na ně těšil, tak mě docela zklamala, protože interiér působí levně i ve vyšších třídách. Jaký rozdíl oproti Thalysu!

Naštěstí ty vlaky vyjedou tak za 5 let, dříve ne.

Bram

Takže konec řady 373 znamená i konec nadějí na provoz vlaků Eurostar z Francie přes Londýn dále na sever.

Movia

Já si to asi ani nedokážu představit. Dvojitá úvrať na Sant Pancras a na Eustonu?

Bram

Úvrať by byla by samozřejmě jen na St. Pancras.

Zlámalík

Ani tam není potřeba, v Londýně se zastaví jen na Stratford International (konečně k něčemu bude) a na Old Oak. Stará nádraží to komplet mine.

M19

Taková naděje někdy existovala? 😉

VTT

Původně se s tím počítalo, ale na to měly být zvláštní soupravy Eurostaru. Celá myšlenka byla rychle opuštěná už před zahájením provozu Eurotunelem.

M19

Tak to byly jen takové nápady, s realitou to evidentně nikdy neměli nic společného, ani s nadějí. 😉

vlachjan

Dle wikipedie bylo 7 jednotek vyrobeno kratších právě z tohoto důvodu…

M19

Nějaký jiný zdroj? Nejlépe frankofonní? 😉

O.K.

No nápady nápady, ale ty vozy se pro tyhle linky skutečně vyrobily! To byly ty 14 vozové soupravy, pro které se pak nějakou dobu hledalo využití.

VTT

Snad pak jezdily mezi Londýnem a Yorkem.

Tomáš Záruba

S tím bych nepočítal do doby nějakého toho „rejoin“. Sice by to šlo i bez Schengenu formou kontroly za jízdy, ale to by se muselo chtít, což na hranici UK-EU (a ještě k tomu UK-F) asi nelze očekávat. 🙁

Bram

Ne, to nelze opravdu očekávat. Nějaký „rejoin“ bude tak za 15 let nejdříve.

mgr.pavel

Kolik pasažérů by to uvítalo, prosím?

Jak velký je problém přestoupit ze St.Pancras na Euton a jet dalším vlakem na sever? (ok, tady by se hodil nějaký pohyblivý chodník či tak něco, podobně jako cybí v Praze mezi Masaryčkou a hlavákem)

Jaaa

Problém je samozřejmě ten přestup jako takový. Zpoždění a je to.

platamond

Třeba různá délka odbavení po příjezdu. Jel jsme tunelem ještě jen na Waterloo, byla nás větší skupina a odbavení v různých frontách bylo od 15 do 60 min… Plánujte s tím přestup. Že by jako Brit dělal vstupní pohovor před odbavením někde na kontinentu nebo že by věřili že to na kontinentu zvládnou?

jkjk

Ty už asi padly před 10 lety při zrušení plánů na propojení HS1 a HS2 (přitom to měla být jen 2 km trať). Dnes už ale v první fázi nemá HS2 dojet ani na ten Euston.