Eurostar na nákupech. Kvůli rostoucí poptávce chce pořídit až 50 rychlovlaků
Rychlovlak společnosti Thalys (nyní Eurostar) v Nizozemsku. Foto: ProRail
Dopravce použije nové vlaky na rozšíření kapacity i náhradu starších jednotek.
Jsem mírně zmaten větou:
“Eurostar aktuálně provozuje celkem 51 rychlovlaků, po vyřazení starších typů jich bude mít 67.”
Jakože vyřazením nějaké získám? 😃 nebo mám dávat větší důraz na rozdíl sloves provozovat a být….
Provozuje 51 rychlovlaků, 50 jich nově nakoupí, a po vyřazení nevyhovujíccích mu jich na konci celé obměny zbude 67.
Vyřadí, něco si nechá a zůstane mu jich 67.
Název článku možná napoví 🙂
Class 373 … hm, za rok, maximálně dva na našich kolejích. Sice to není Pendolíno, ale s tím výkonem …
16 jednotek už skončilo na šrotišti. Ale technicky by použitelné byly, všechny jsou třísystémové (25 kV AC, 3 kV DC, 750 V DC), část má ještě navíc 1500 V DC, takže i na Bechyňce 🙂 Ale žádný z těch 5 zabezpečováků, co má, by mu u nás k ničemu nebyl.
Úprava kabiny je možná, sice dráha záležitost ale je to možné.
750V už neumí. Všechno, co šlo jednoduše vymontovat, bylo odstraněno po otevření CTRL2.
škoda, mohlo to na Čerňáku normálně sjet do tunelu a dojet na Hlavák úvratí přes Florenc…
Vzhledem k tomu, že byly stavěny na britský průjezdný profil, tak by se do těch tunelů snad i vešel. Možná i výška perónu by odpovídala, jen by musela polovina lidí vystupovat na Muzeu.
No to by se na muzeu prodlouzily nastupiste a udelal by se kombinovanej terminal Mustek-Muzeum 😀
Byl jejich provoz opravdu tak drahy‘, ze museli do srotu ?
Nekomu se 18 muze zdat 18 vozu mnoho, ale jsou to kratke prcky jako na starych Talgach. Cela souprava ma 392 m.
392 metrů, 750 míst, to je pořád jedna z nejdelších vysokorychlostních jednotek v Evropě. Delší už je jen její nástupce e320 (400 metrů, 892 míst). Pár delších „oblud“ ještě mají v Číně a Japonsku.
Mě spíš mrzí, že bude jen jeden prototyp ex-Thalys vlaku, který je v krásném Ruby interiéru. Soutěž chválím, ale nová Eurostar Velara jsou fakt nic moc. Jak jsem se na ně těšil, tak mě docela zklamala, protože interiér působí levně i ve vyšších třídách. Jaký rozdíl oproti Thalysu!
Naštěstí ty vlaky vyjedou tak za 5 let, dříve ne.
Takže konec řady 373 znamená i konec nadějí na provoz vlaků Eurostar z Francie přes Londýn dále na sever.
Já si to asi ani nedokážu představit. Dvojitá úvrať na Sant Pancras a na Eustonu?
Úvrať by byla by samozřejmě jen na St. Pancras.
Ani tam není potřeba, v Londýně se zastaví jen na Stratford International (konečně k něčemu bude) a na Old Oak. Stará nádraží to komplet mine.
Taková naděje někdy existovala? 😉
Původně se s tím počítalo, ale na to měly být zvláštní soupravy Eurostaru. Celá myšlenka byla rychle opuštěná už před zahájením provozu Eurotunelem.
Tak to byly jen takové nápady, s realitou to evidentně nikdy neměli nic společného, ani s nadějí. 😉
Dle wikipedie bylo 7 jednotek vyrobeno kratších právě z tohoto důvodu…
Nějaký jiný zdroj? Nejlépe frankofonní? 😉
No nápady nápady, ale ty vozy se pro tyhle linky skutečně vyrobily! To byly ty 14 vozové soupravy, pro které se pak nějakou dobu hledalo využití.
Snad pak jezdily mezi Londýnem a Yorkem.
S tím bych nepočítal do doby nějakého toho „rejoin“. Sice by to šlo i bez Schengenu formou kontroly za jízdy, ale to by se muselo chtít, což na hranici UK-EU (a ještě k tomu UK-F) asi nelze očekávat. 🙁
Ne, to nelze opravdu očekávat. Nějaký „rejoin“ bude tak za 15 let nejdříve.
Kolik pasažérů by to uvítalo, prosím?
Jak velký je problém přestoupit ze St.Pancras na Euton a jet dalším vlakem na sever? (ok, tady by se hodil nějaký pohyblivý chodník či tak něco, podobně jako cybí v Praze mezi Masaryčkou a hlavákem)
Problém je samozřejmě ten přestup jako takový. Zpoždění a je to.
Třeba různá délka odbavení po příjezdu. Jel jsme tunelem ještě jen na Waterloo, byla nás větší skupina a odbavení v různých frontách bylo od 15 do 60 min… Plánujte s tím přestup. Že by jako Brit dělal vstupní pohovor před odbavením někde na kontinentu nebo že by věřili že to na kontinentu zvládnou?
Ty už asi padly před 10 lety při zrušení plánů na propojení HS1 a HS2 (přitom to měla být jen 2 km trať). Dnes už ale v první fázi nemá HS2 dojet ani na ten Euston.