Jednotky pro Estonsko a pro Lotyšsko, to je jako InterPanter a RegioPanter. Estonci si je objednali zejména pro rychlíkové spoje, kdežto Lotyši pro příměsto Rigy.
Džaro
1 rok
V březnu jedu do Estonska a těším se na jejich vlaky! Škoda jen, že ta hlavní trať do Tartu je svými parametry zatím hodně nic moc, a do Lotyšska se musí na hranicích přesedat. Do okolních zemí je pak lepší buď letět nebo jet autobusem – chtěl jsem zkusit trasu Olomouc-Tallinn vlakem, ale obnášelo by to tolik přestupů, že jsem si radši připlatil za letenku
To jsem právě pak nedokázal zjistit, takže jsem srovnával jenom s autobusem. Flixbus by mě stál nějakých 1200 Kč, zatímco letenka na ten termín s Ryanairem mezi potvrzením mého pobytu a zaplacením letenky stoupla na 1800. Ale raději strávím dvě hodiny v letadle než 25 hodin v autobuse.
Doporučuji výlet vlakem z Tallinu do Paldiski na tamní maják, který je o víkendech přístupný veřejnosti. Paldiski je také bývalé uzavřené sovětské město, kde byla základna jaderných ponorek a po revoluci se tam natáčel celkem silný film Lilya 4-Ever, kam kulisy tohoto města perfektně zapadly.
Jel jsem vlakem na opačný směr v létě. Okruh Česko (Olomouc) – Německo – Dánsko – Norsko – Švédsko – Finsko – Estonsko – Lostyšsko – Litva – Polsko – Česko (Olomouc). Estonské dráhy jsou poměrně kvalitní, vlaky čisté, tiché… Pomalu lepší než u nás. Problém je přeshraniční spojení. Lze jet mezi Estonskem a Lotyšskem (3,5h přestup ve stanici Valga a jen 2x denně), ale mezi Lotyšskem a Litvou ne. Tam jsme zvolili autobus LUX (Riga – Vilnius). Spojení tam dříve bylo vlakem přes daugavpils, ale kvůli covidu ho zrušili a zatím neobnovili. Dále lze jet i Litva – Polsko,… Číst vice »
To mě na tom právě zarazilo. Čtyři státu EU (Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko) a vypadá to, že projet je vlakem v rozumném čase a s rozumným komfortem bude do zprovoznění Rail Baltica jenom sen.
Zdrasa
1 rok
Tak snad se Škodovce povedou a budou Estonci spokojení. Ono se to může zdát jako malá zakázka, ale už to, že vyhráli proti Stadleru v soutěži, kde se nehodnotila jen cena, je o něčem vypovídající.
Jednotky pro Estonsko a pro Lotyšsko, to je jako InterPanter a RegioPanter. Estonci si je objednali zejména pro rychlíkové spoje, kdežto Lotyši pro příměsto Rigy.
V březnu jedu do Estonska a těším se na jejich vlaky! Škoda jen, že ta hlavní trať do Tartu je svými parametry zatím hodně nic moc, a do Lotyšska se musí na hranicích přesedat. Do okolních zemí je pak lepší buď letět nebo jet autobusem – chtěl jsem zkusit trasu Olomouc-Tallinn vlakem, ale obnášelo by to tolik přestupů, že jsem si radši připlatil za letenku
Připlatil? Není to dražší vlakem?
To jsem právě pak nedokázal zjistit, takže jsem srovnával jenom s autobusem. Flixbus by mě stál nějakých 1200 Kč, zatímco letenka na ten termín s Ryanairem mezi potvrzením mého pobytu a zaplacením letenky stoupla na 1800. Ale raději strávím dvě hodiny v letadle než 25 hodin v autobuse.
Doporučuji výlet vlakem z Tallinu do Paldiski na tamní maják, který je o víkendech přístupný veřejnosti. Paldiski je také bývalé uzavřené sovětské město, kde byla základna jaderných ponorek a po revoluci se tam natáčel celkem silný film Lilya 4-Ever, kam kulisy tohoto města perfektně zapadly.
Určitě vyzkouším, díky za tip!
Jel jsem vlakem na opačný směr v létě. Okruh Česko (Olomouc) – Německo – Dánsko – Norsko – Švédsko – Finsko – Estonsko – Lostyšsko – Litva – Polsko – Česko (Olomouc). Estonské dráhy jsou poměrně kvalitní, vlaky čisté, tiché… Pomalu lepší než u nás. Problém je přeshraniční spojení. Lze jet mezi Estonskem a Lotyšskem (3,5h přestup ve stanici Valga a jen 2x denně), ale mezi Lotyšskem a Litvou ne. Tam jsme zvolili autobus LUX (Riga – Vilnius). Spojení tam dříve bylo vlakem přes daugavpils, ale kvůli covidu ho zrušili a zatím neobnovili. Dále lze jet i Litva – Polsko,… Číst vice »
To mě na tom právě zarazilo. Čtyři státu EU (Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko) a vypadá to, že projet je vlakem v rozumném čase a s rozumným komfortem bude do zprovoznění Rail Baltica jenom sen.
Tak snad se Škodovce povedou a budou Estonci spokojení. Ono se to může zdát jako malá zakázka, ale už to, že vyhráli proti Stadleru v soutěži, kde se nehodnotila jen cena, je o něčem vypovídající.
Hodnotil bych až vyhrají proti Stadleru na západě.
No, Estonsko jen proti nám dost „Západ“, přestože je na východ… a Stadlery tam už jezdí.
Zkrátka je to zase špatně….
Super Škoda vagonka, jen tak dál!
No doufejme, že prachový sníh již nebude pro výrobky ze Škody problém.
Buďte konkrétnější…
Jinými slovy: Estonsko jako napůl severská země si tohle jistě dobře ošéfuje.
Neví, jestli Estonsko může zasahovat do „AutoCADu“ a do výroby, nicméně bylo by fajn, aby to Škoda uměla.
Ešusy ale už asi dojezdí jak jsou.