Estonské dráhy si objednaly u Škody další vlaky, výroba první jednotky začala

Nová jednotka pro estonské dráhy Elron. Foto: Škoda GroupNová jednotka pro estonské dráhy Elron. Foto: Škoda Group

První jednotka má být hotová letos.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda Š.

Jednotky pro Estonsko a pro Lotyšsko, to je jako InterPanter a RegioPanter. Estonci si je objednali zejména pro rychlíkové spoje, kdežto Lotyši pro příměsto Rigy.

Džaro

V březnu jedu do Estonska a těším se na jejich vlaky! Škoda jen, že ta hlavní trať do Tartu je svými parametry zatím hodně nic moc, a do Lotyšska se musí na hranicích přesedat. Do okolních zemí je pak lepší buď letět nebo jet autobusem – chtěl jsem zkusit trasu Olomouc-Tallinn vlakem, ale obnášelo by to tolik přestupů, že jsem si radši připlatil za letenku

Radim

Připlatil? Není to dražší vlakem?

Džaro

To jsem právě pak nedokázal zjistit, takže jsem srovnával jenom s autobusem. Flixbus by mě stál nějakých 1200 Kč, zatímco letenka na ten termín s Ryanairem mezi potvrzením mého pobytu a zaplacením letenky stoupla na 1800. Ale raději strávím dvě hodiny v letadle než 25 hodin v autobuse.

Webster

Doporučuji výlet vlakem z Tallinu do Paldiski na tamní maják, který je o víkendech přístupný veřejnosti. Paldiski je také bývalé uzavřené sovětské město, kde byla základna jaderných ponorek a po revoluci se tam natáčel celkem silný film Lilya 4-Ever, kam kulisy tohoto města perfektně zapadly.

Džaro

Určitě vyzkouším, díky za tip!

Vít Cenek

Jel jsem vlakem na opačný směr v létě. Okruh Česko (Olomouc) – Německo – Dánsko – Norsko – Švédsko – Finsko – Estonsko – Lostyšsko – Litva – Polsko – Česko (Olomouc). Estonské dráhy jsou poměrně kvalitní, vlaky čisté, tiché… Pomalu lepší než u nás. Problém je přeshraniční spojení. Lze jet mezi Estonskem a Lotyšskem (3,5h přestup ve stanici Valga a jen 2x denně), ale mezi Lotyšskem a Litvou ne. Tam jsme zvolili autobus LUX (Riga – Vilnius). Spojení tam dříve bylo vlakem přes daugavpils, ale kvůli covidu ho zrušili a zatím neobnovili. Dále lze jet i Litva – Polsko,… Číst vice »

Džaro

To mě na tom právě zarazilo. Čtyři státu EU (Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko) a vypadá to, že projet je vlakem v rozumném čase a s rozumným komfortem bude do zprovoznění Rail Baltica jenom sen.

Zdrasa

Tak snad se Škodovce povedou a budou Estonci spokojení. Ono se to může zdát jako malá zakázka, ale už to, že vyhráli proti Stadleru v soutěži, kde se nehodnotila jen cena, je o něčem vypovídající.

Dom

Hodnotil bych až vyhrají proti Stadleru na západě.

Swariner

No, Estonsko jen proti nám dost „Západ“, přestože je na východ… a Stadlery tam už jezdí.

Granja

Zkrátka je to zase špatně….

Otansiho

Super Škoda vagonka, jen tak dál!

Luboš Beneš

No doufejme, že prachový sníh již nebude pro výrobky ze Škody problém.

Premek

Buďte konkrétnější…
Jinými slovy: Estonsko jako napůl severská země si tohle jistě dobře ošéfuje.

Jiří Kocurek

Neví, jestli Estonsko může zasahovat do „AutoCADu“ a do výroby, nicméně bylo by fajn, aby to Škoda uměla.
Ešusy ale už asi dojezdí jak jsou.