dkv-spojujeme

Emirates zruší první třídu v Praze jen na dva měsíce, pošle sem letadlo pro 615 lidí

První A380 v Praze, foto: EmiratesPrvní A380 v Praze, foto: Emirates

Letecká společnost Emirates přestane od 1. září nabízet dočasně na letech mezi Prahou a Dubají první třídu. Důvodem je nasazení

Letecká společnost Emirates přestane od 1. září nabízet dočasně na letech mezi Prahou a Dubají první třídu. Důvodem je nasazení letadla A380 v konfiguraci pro 615 lidí pouze ve dvou třídách: ekonomické a byznys.

Změna typu bude ale jen na dva měsíce: od 29. října se má na linku vrátit airbus se třemi třídami. Ukazují to data z rezervačního systému. Ten první třídu nabízí zatím od konce října až do června.

To ale ještě nemusí nic znamenat: rušení první třídy se dotklo i těch, kteří si na jaře koupili nejdražší letenky na září či říjen. Firma zatím mluví o svých plánech s nasazováním letadel spíše obecně.  „Od září 2017 budou lety Emirates EK139 a EK140 mezi Prahou a Dubají dočasně operovány letadly A380 v konfiguraci dvou tříd. Toto rozhodnutí bylo učiněno v reakci na rutinní posouzení provozní poptávky, což provádíme běžně, abychom zajistili odpovídající kapacitu letadel dle poptávky cestujících napříč naší globální sítí,“ uvedla firma na dotaz serveru Zdopravy.cz

Firma nechce uvést, zda je návrat k třem třídám trvalý nebo se ještě změní. „Standardně posuzujeme vytíženost jednotlivých letadel, proto není možné dopředu říci, zda a na jakých trasách bude dočasně změněna konfigurace tříd letounu. Potvrzujeme ale, že závazek Emirates létat do Prahy každý den stále platí,“ tvrdí Emirates.

Emirates, podobně jako další aerolinky z oblasti Perského zálivu, zažily kvůli levným cenám ropy velký propad v počtu cestujících v první třídě. Důvodem je především pokles poptávky od arabských klientů závislých na příjmech z ropy. I proto se snaží více nasazovat Airbusy A380 v konfiguraci jen ve dvou třídách bez luxusní první třídy s vlastní sprchou.

Aerolinka, které je největším provozovatelem letadel A380 na světě, je používají ve třech konfiguracích. V Praze se objevují dosud letadla s 489 nebo 517 místy. Ve verzi s dvěma třídami lidí na palubě výrazně přibude: celková kapacita je 615 lidí, ekonomická třída je i částečně na horní palubě, byznys třída je oproti původním verzím zmenšená.

První třída v Praze i v září zůstane, na palubě svých letadel ji na lince do Soulu nabízí Korean Air.