Letecké společnosti Letectví

Embraer získal povolení pro provoz letadel E195-E2 na klíčových trzích

Embraer E195-E2. Foto: Embraer
Embraer E195-E2. Foto: Embraer

Brazilský výrobce letadel Embraer může začít dodávat svým zákazníkům nové letadelo Embraer E195-E2. To má být konkurencí především pro Airbus A220.

Získání povolení od tří leteckých úřadů – brazilského, amerického a evropského – oznámil Embraer v tiskové zprávě. Embraer dodá první letadlo v nejbližších týdnech brazilské společnosti Azul Linhas Aéreas Brasileiras, která má objednáno celkem 51 těchto strojů.

Ještě letos má létat stroj i v Evropě: objednal si ho španělský dopravce Binter Canarias, který létá hlavně mezi Kanárskými ostrovy a do Španělska, Portugalska i severní Afriky.

Letadlo E195-E2 je větší verzi stroje E190-E2, která začala létat už loni. Stroj je poháněn dvěma motory Pratt & Whitney PW1900. Oproti svému předchůdci, letadlu E19, má větší kapacitu (146, původně 124 cestujících) i dolet ( 4820 km namísto 4260 km). Podle Embraeru testy ukázaly, že spotřeba je nakonec ještě nižší, než firma plánovala. Oproti E195 je tak spotřeba na sedačku nižší o 25,4 %.

Embraer má zatím na letadlo 111 objednávek, nejvíce od Azulu. Firma věří, že se ji podaří uspět i u větších dopravců, nalákat je chce i například na prodloužené servisní intervaly. Hlavní konkurencí bude především Airbus A220. Prodejům by mělo pomoci i spojení s Boeingem, které už schválili akcionáři.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Oproti E195 je tak spotřeba na sedačku nižší o 25,4 %.“
Nemá tam být spíše „Oproti E190 …“?

MartinS.
Host
MartinS.

E190 i E195 mají současnou verzi, která se vyrábí od roku 2004. Takže rozdíl ve spotřebě je mezi verzí E195-E2 proti původní verzi.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Aha – díky za vysvětlení: v textu se píše jen „Oproti svému předchůdci, letadlu E19 …“, z čehož jsem nepochopil, že jde o E190 a E195.

Partneři



CSCARGO