Letecké společnosti Letectví

Embraer posiluje před spojením s Boeingem, podepsal zakázku až na 200 letadel

Embraer E-175 pro společnost Republic Airwaýs. Foto. Embraer
Embraer E-175 pro společnost Republic Airwaýs. Foto. Embraer

Jen pár dní po oznámení společného podniku s Boeingem se z brazilského Embraeru stává zajímavější nevěsta. Na aerosalonu v britském Farnborough podepsala firma během jediného dne kontrakty na dodávku více než 250 letadel v hodnotě přes 12 miliard dolarů.

Největší z nich je s americkou společností Republic Airways, která je už dnes největší provozovatelem letadel řady E-Jet. S aerolinkou podepsal Embraer dohodu na dodávku sta kusů E175 a opcí na E175-E2. Kontrakt má hodnotu 9,3 miliard dolarů. Republic Airways má flotilu 190 embraerů, s kterými létá na linkách z menších amerických letišť do hlavních hubů v USA.

Zatímco Republic Airways objednají ještě starší generaci embraerů, výrobce uspěl i s novou řadou E2. 24 strojů koupí švýcarské Helvetic Airways, 21 brazilský Azul. Embraer očekává, že v příštích dvaceti letech bude poptávka po až 10 550 letadlech do 150 míst.

Zájem o takové stroje zaznamenal i Airbus. Nedávno přejmenované letadlo Bombardier Cseries na Airbus A220 získalo i na aerosalonu velké objednávky. Největší je nákup 60 letadel pro nově založené aerolinky Moxy. Za nimi má stát zakladatel amerických aerolinek JetBlue David Neeleman. Airbus oficiálně jen oznámil nákup 60 letadel zatím utajenému kupci.

Zajímavou a nečekanou transakcí je také nákup boeingů ruským nákladním dopravcem Volga-Dnepr. Objednal si pět nákladních verzí Boeingu 747-8 a současně se dohodl i na nákupu až 29 nákladních letadel 777F. Boeing  podepsal také další obchod na dreamlinery: deset si objednaly indické aerolinky Vistara.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Pan Sůra je z dovolené – však už se nám po těch novinářských perlách tuze stýskalo:

    „Zajímavou a nečekanou transakcí je také nákup boeingů od ruským nákladním dopravcem Volga-Dnepr. “ (od koho kam?)
    „Objednala si pět nákladních verzí Boeingu 747-8 a současně se dohodl i na nákupu až 29 nákladních letadel 777F.“ (tak jedna si objednala – asi ta „ruský nákladní dopravce“ a hned se z ní stal „dohodl“?) Boeing uspěl také s deseti dreamlinery pro indické aerolinky Vistara.

    Nepřipadá vám, ctěné publikum, že to nemá ani hlavu, ani patu? Jakou známku by asi za takový „sloh“ dostal žák na prvním stupni základní školy?

    • Děkuji za trvalou přízeň a upozornění. Snad jste již plně spokojen.

      • Ano, moc děkuji – skvělé :-))) Já vím a chápu, oni jsou tu (téměř) všichni zcela nenároční na psaný text a Vy se jen snažíte vyhovět většině. Ale uvedený, již opravený, odstavec už chybami ani nedával smysl. Já vím, to také většině nevadí :-).

    • Zbytečný hate. Máte právo na názor a já Vám ho neberu, ale upřímně, je to nutné? Já si raději přečtu 10 článků, kdy v každém budou průměrně dvě chyby (děláme je všichni, ne?), než 4 články pravopisně 100% správně. Toto není iDnes a Křišťálová lupa, tady se řeší letadla a vlaky, ne rody a bě-pě-vě-mně.

      Pane Sůro, díky za tyto články, keep up the good work 😉

Newsletter

Partneři


Výběr editora