Elektrokoloběžky dostanou v Německu povinně blinkry. Požadujme i řidičský průkaz, volají vědci
Koloběžky Lime v Melbourne. Foto: City of Melbourne

Nejnižší možný věk pro získání průkazu na koloběžku má být 15 let.

Nejnižší možný věk pro získání průkazu na koloběžku má být 15 let.
Legislativní název by měl být kolostojka , vidět někdo jak se odráží na elektrokoloběžce je totiž rovno zázraku…
To se mi snad zdá. Vždyť celý smysl elektrokolobezek je právě v té absenci řidičáku. Když už ho mít, tak pak rovnou motorku/skutr…
Přesně. Problém s elektrokoloběžkou většina lidí má, je že je to úplně stejné jako elektrický skútr, ale je na to mírnější legislativa kvůli „loophole“ v zákonech.
To neni problém, to je dobře. Při tom rychlostním limitu… klidně ať ho ještě sníží někam na 15 km/h, ale je třeba to udržet minometům “motorového vozidla”. Takhle bude za chvíli řidičák i na kolo.
Já jen doufám, že nezavedou ty blinkry i na kola.
To by bylo celkem vtipný. Ještě větší sranda by byl řidičák na elektrokola s nyní legalním pohonem max trvale 250w, nutnost šlapání a 25km/h. To by současnou situaci rozčíslo ještě víc.
Na kole ok, ale dovedete si představit blinkry pro chodce a průkaz způsobilosti na chození pěšky po městě?
No, já jen doufám, aby to tamní páni „vědci“, ve snaze dovést systém k naprosté dokonalosti, nepřehnali a u elektrokol (která jsou zpravidla v soukromém držení), nepřišli ještě s požadavkem na pravidelné TÜV (= STK).
V zemi, kde zakázali blikačky na kolo (světla musí svítit stále), bych se už nedivil ničemu.
No pravidlá na elektrokolobežky bude treba upraviť, ale vyžadovať vodičský preukaz je podľa mňa neobhájiteľné, potom by sme od 15-ročných pohybujúcich sa podobnou rýchlosťou po meste na bicykli museli tiež chcieť vodičský preukaz. Akože nie že by už teraz nemali povinnosť poznať zákon o cestnej premávke, ale máme od pubertiakov na bicykli žiadať najprv test zo znalostí vyhlášky? Nemyslím si. Cestu vidím skôr vo zvýšení pokút, ako to navrhujú v Nemecku a v ich dôslednom vymáhaní (s čím je problém v ČR).
Btw., minule som v Prshe videl skupinku turistov na elektrokolobežke ako si to mieri do jednosmernej ulice.
Zajímalo by mě, jak budou definovat hranici mezi elektrokolem a elektrokoloběžkou, pokud na jedno řidičák být nemá a na druhé být má. Zejména s ohledem na koloběžky se sedátkem, harley koloběžky a další… Zatím mi z toho vychází, že nejvíc bití budou ti, kteří jezdí na vlastní koloběžce a odpovědně.
Nakonec tz toho vyplyne jediné smysluplné řešení. Vozidlo má motor, tedy se jedná o motorové vozidlo a podléhá příslušné legislativě, jako řidičák, jízda pouze po silnici a pod.
Definovat hranici mezi elektrokolem a elektrokoloběžkou je velmi snadné:
– elektrokolo má pedály,
– elektrokoloběžka nemá pedály.
Pokud vím tak definice je jiná: U elektrokola (odpovídající definici dle německých předpisů) je elektro pohon pouze doplňující a posilující lidský pohon. Tedy řízení pohonu je plně v gesci řidiče. Proto tyto kola nejsou v Německu speciálně regulovány a nahlíženo je na ně jako na obyčejna kola.
Ano, ale pouze u těch, co oficiálně pomáhají pouze do rychlosti 25kmh, přes tuto hranici je to S-Pedelec a je to regulováno podobně, jako MoFa, nebo Moped.
https://upway.de/blogs/news/geschwindigkeit-ebike
607 Kč, to jsou ty drakonické pokuty na Západě?
Ve dvou tady na tom jezdí akorát mládež. A dělají na tom bordel. A taky asi soutěží v tom kdo ji blběji odstaví. Napříč chodníkem a podobně.
Takže pro ně je podobná pokuta celkem citlivá. Respektive asi jejich rodice
úměrně společenské nebezpečnosti koloběžek…
No upřímně, když vidím 80procent expertu co na tom jezdí a jak jezdí tak jsem pro težkou regulaci. Každá druhá má odblokovanou rychlost, je jim jedno jestli jedou po chodníku nebo silnici, klidně náhle odboří doleva a pod…
Tenhle požadavek řidičáku (AM) na cokoliv s (elektro)motorem (od nějaké rychlosti cca 10 km/h) jsem tu už několikrát zmiňoval.
Ale Němci to ode mě nemaj, pokud to tady někdo od nich nečte… 🙂
Tady je v podstatě taky. 25km/h nebo nějaký výkon.
Což je rychlost, kterou vyvine i netrénovaný cyklista na rovině a tak nějak povšechně očekávatelná. Jsou i rychlejší jezdci bez motoru.
Tak v Německu můžete mít prvně problém i s elektrokoloběžkou koupenou v jiné zemi: Ty v Německu musí splňovat jiné podmínky (např. max rychlost 20 km/h) a dále tam platí i například pro ty cyklisti další omezení které si vynucuje Vaše pojišťovna. Třeba právě pojišťovna nebude krýt nehody způsobené s vyšším limitem alkoholu než je předepsáno pojišťovnou a přitom to je limit povolený státem.
Ony snad nějaké pojišťovny kryjí nehody způsobené pod vlivem alkoholu?
Začínám ztrácet víc a víc důvěry ve vědce…
Důvěřovat jim lze pořád, ale zároveň i prověřovat a ptát se.
Máte snad někoho jiného, na koho se v těchto otázkách spolehnout?
Promiňte, v otázkách koloběžky se snad můžeme spolehnout sami na sebe, ne?
Pokud budete mít svoje zdravotní připojištění, příslušné pojištění odpovědnosti a nebudete zásadně ohrožovat ostatní, tak je to na Vás.
To jsou ty důvody proč se to reguluje. To jsou ty zásadní průšvihy na které narazíte pokud v řadě západních zemí budete mít nevyhovující elektrokoloběžku a něco se stane: Pokud se něco stane jiným, tak běžné tamější pojistky domácnosti co to jinak pokrývají, tak to ani náhodou. Pokud se stane něco Vám, tak zdravotní pojišťovna může odmítnout hradit plnou péči, případně následující péči nebo jen základní akutní zákrok.
V poslední době výroby mém okolí nejvíce úrazů bylo právě jízdou na elektrokoloběžce, na rozdíl od aut, motorek či kol.
Páni, jedna věta a nedá se napsat srozumitelně… Jaká doba výroby?
hmmm a bude ty blinkry někdo používat?
jinak na kole na cyklostezce mají němci povoleno 1,6 promile, to je docela nakládačka i pro zkušenýho alkáče, co na kole umí výborně.
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/cykliste-pozor-na-alkohol-v-rakousku-a-nemecku-na-vas-totiz-prichystali-legislativni-past-s-dvoji-mirou
dyť je to jenom tak 6 – 7 piv … to zvládnou 🙂
no rád bych připomněl, že střízlivět človek začíná hned jak pít začne a ne až když přestane a 7 kousků není v čase bodová událost. i v hezkým tempíčku je to tak hoďka a půl a to už je zase jedno pivo fuč 😀
Tak šoupne frťana. Každopádně při těchto hladinách alkoholu je míra ovlivnění natolik rozdílná, že veškeré měření je k ničemu a starý dobrý pokus „udělejte holubičku“ dá lepší výsledek.
Právě že střízlivět hned nezačne, naopak se mu to teprve začne dostávat do krve a když bude klopit jedno za druhým tak to bude rychleji příbývat než střízlivět. Dejte si https://www.bezpecnecesty.cz/cz/alkohol-kalkulacka/alkohol-test
80 kilo chlap, dvě desítky za hodinu (víc to neumí :), takhle 7 po sobě
Jenže v tom článku není napsáno také to další, a že části jste omezeni jinými smlouvami. Často v těchto zemích, kde je řidiči povolené 0.5promike, tak platí že pokud je to jízda v zaměstnání, tak žádná tolerance není, neboť pak ztrácíte pojištění svoje nebo/a zaměstnavatele. Podobně třeba při jízdě na kole, aate alkohol v zákonem limitu, tak se můžete dostat mimo limit pojišťovny, kde je pojištění domácnosti často v těchto zemích kryjící škody způsobené jízdou na kolech.