Elektrobusy už jsou objednané, teď v Děčíně shánějí dobíjecí zázemí
Elektrobus MAN Lion´s Coach City 12 E LE. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Elektrobusy by měly v Děčíně vyjet příští rok na jaře.
Elektrobusy by měly v Děčíně vyjet příští rok na jaře.
Až jednou napadne nějakého takového výrobce elektrobusů namontovat tykadla na střechu, tak se Škodovka se svým pracně vybudovaným monopolem může jít bodnout, protože MAN a jiné si tak levně nekoupí. 🙂
To bylo tehdy slávy, když se v Děčíně 1972 rušily trolejbusy. Mě to bylo líto, protože jezdily kolem našeho domu a tvořily typický kolorit města. Po více než padesáti letech mě opět těší, že jezdí okolo našeho domu, tentokrát ovšem v Praze-Letňanech
Opravdu se to tehdy nějak oslavovalo?
Mě kolem domu jezdí EV autobusy a to, že ulice nebyla na kdo ví jak dlouho zavřená kvůli výstavbě a teď tam nejsou dráty mi nevadí.
Bude to velice dobrá náhrada za kdysi zrušené trolejbusy. Výstavba trolejbusových linek by byla velmi nákladná, poté co bylo tak nezodpovědně rozhodnuto o zrušení tehdy rozsáhlé sítě, rozvinuté po celém městě. Tohle bude taková dodatečná velká satisfakce a i přes vysoké pořizovací náklady je to výborný krok správným směrem.
Jsou ty nabíjecí stanice nějak unifikované? Nebo každý výrobce má svůj standart a použití nabíjecí stanice od někoho jiného je velmi komplikované/nemožné?
Je to poměrně dobře standardizované. Ty autobusy půjdou nabíjet teoreticky kdekoliv a i na té stanici půjde dobít i jiný BEV.
Předpokládám že stanice pro autobusy bude jen výkonnější než běžné stanice doma či veřejnosti.
Rychlonabíjení autobusů je obvykle velmi specifické a nemožné použít pro automobily.
MAN sice používá standard CCS Combo 2 pro pomalé (noční) nabíjení, ale ne pro rychlé dobíjení autobusů se používají střešní pantografy nebo jiná řešení na míru.
Ano, jsou, jak aktualne pouzivany standard CCS2 pro DC nabijeni (auta, busy, kamiony v Evrope), tak MCS, ktery by mel prinest hlavne do kamionu vyssi vykony.
Zadavacka je na 50kW CCS2 nabijecky do garazi, priznam se ze v dnesni dobe bych tomu uz “rychlonabijeni” nerikal. Minuly tyden jsem na dalnicnim odpocivadle potkal elektricky kamion a hezky si bral 205 kW z nabijecky o max vykonu 350 kW.