Elektrické koloběžky trápí i Vídeň, město zvažuje regulaci
Město Vídeň vyhodnocuje uplynulou sezónu elektrických koloběžek. A po četných stížnostech obyvatel zvažuje jejich přísnější regulaci. Mezi nejčastější prohřešky patří
Město Vídeň vyhodnocuje uplynulou sezónu elektrických koloběžek. A po četných stížnostech obyvatel zvažuje jejich přísnější regulaci. Mezi nejčastější prohřešky patří nevhodné parkování, obyvatelům vadí i vysoká koncentrace koloběžek v centru. Vyplývá to z tiskové zprávy hlavního města Vídně.
„V první řadě se zaměřím na výzvu související s problémy parkování elektrokoloběžek. Varianta, o které vážně uvažujeme, je vytvoření speciálních parkovacích míst pro e-scootery. Parkovací místa by neměla bránit chodcům a cyklistům v cestě,“ uvedla náměstkyně starosty a radní pro dopravu Brigit Hebeinová (Zelení) po jednání s provozovateli.
Ve Vídni je nyní celkem 10 akreditovaných firem, které nabízejí pronájem sdílených elektrokoloběžek. Podle vyhlášky z roku 2018 musí být všechna vozítka označena. Aktuálně jich je 8 892.
Vídeň eviduje za rok 2019 celkem 1 015 stížností obyvatel na koloběžky. Ve více než 300 případech bylo nutné zasáhnout, šlo o situace jako odstavení elektrokoloběžky na orientačním značení pro nevidomé, v chráněných oblastech, nebo parkování na zastávkách a úzkých chodnících. Mezi hlavní problémy patří také parkování koloběžek na chodnících, kde překáží chodcům v chůzi. K dalším přestupkům patří jízda po chodníku, jízda na červenou, jízda v opilosti či přejíždění zelených ploch.
Problémy v poslední době řeší i Praha, jejíž radní koncem října vypověděli memorandum s provozovatelskou společností Lime. Firma podle vedení magistrátu memorandum porušuje například tím, že není schopna zabránit tomu, aby zaparkovaná vozítka překážela chodcům. Uživatelé také podle zástupců města často jezdí po chodnících, což se nesmí, a koloběžky si půjčují pod vlivem alkoholu. Fungování služby kritizovaly i centrální městské části, které rozhodnutí rady vítají. Vypovězení memoranda neznamená omezení služeb firmy, město ale krok interpretuje jako varování, než sáhne k větší regulaci.