Ekonomicky neefektivní. Řešení obchvatu Karlových Varů tunelem je na mrtvém bodě
Silnice I/6 v Karlových Varech. Foto: Google Street View

Tunelová varianta by přišla na téměř 18 miliard korun.

Tunelová varianta by přišla na téměř 18 miliard korun.
Německo nikdy neprodlouží A70 až k hranicím, maximálně vylepší B303 po Kreuz s A93.
Bude to vždy céčková trasa ..
Jsou potřebnější dálnice v širším okruhu Prahy a tohle je zbytečné
Bohužel i k B303 zaznělo vždy z německé strany jasné NE. Jestliže nejsou v SFDI peníze a existencí D5 víme, že D6 nemá žádný přeshraniční význam, tak je jasné, že příhraniční úsek D6 musí být na samém konci priorit, resp. je zbytečné realizovat
Už tak je tam I.třída zcela mimo obce s MÚK, tj. lepší stav než kdekoliv v ČR při intenzitě pouze 4358aut/den
Ačkoli jsem z KVK, souhlasím s Vámi. Potřeba je dostavět okruhy kolem Prahy. Myslím, že tranzit se po dostavbě celé D6 moc nezvýší, protože jak píšete, Němci od A9 nic stavět nebudou, spíše se jezdí a bude jezdit po D5 aD8.
No, podle mě je třeba hledat řešení obchvatu (neby i třeba „jen“ odvedení části místní dopravy z průtahu) které bude výrazně levnější než 18 miliard…
Ten podíl tranzitu 25% je dost signifikantní, řešíme tu prakticky převážně místní dopravu.
Mno, ze mne tohle neprekvapuje.
D6 je celkove zbytecna a tunel za 18 mld kvuli 20tis aut… v 45tis meste… jeste zbytecnejsi.
A ze Mrackova rve jak protrzena, co od te urvane pavlacove stekny cekate. Uz ten bordel, co dela v senatu…
Ale tak řekněme ta D6 ještě tak nějak… že teda bude hotová dřív než D35 (o které úplně všichni se shodovali že je HODNĚ důležitá) je druhá věc.
Vede pustinou a s výjimkou úseku Olšová vrata – Karlovy Vary i příznivým terénem. Tak ty „papíry“ jdou rychleji 🙂
Tu bláznivou učitelku bych vůbec nebral vážně.
Ať si ten ražený tunel postaví Vildumetzová z krajských peněz, když to tak chtějí. Stačilo by trochu rozšířit a zahloubit současný průtah.
Jo, v Česku se moc cut-and-cover nevidí, ale asi by už bylo na čase… otázka je jestli to tam jde s tou spodní vodou. Anebo možná jen částečně zapuštění, na „stropě“ pak místní doprava (křižovatky)…
Nemusel by se ani zahlubovat. Přidat po pruhu z každé strany stačí. Padly by jen dvě pumpy a kus parkoviště a musela by se udělat asi 150 m dlouhá estakáda podél levého břehu Ohře v ostrém oblouku u železničního tunelu.
Tunel si taky může postavit soukromník a vybírat tam mýto. Uvidíme, jestli na tom vydělá.
Do severní pol. Něm. máme D8, do jižní D5. Všem je jasný, že přes D5 je Praha-Mnichov, Regensbrg i Norimberk výrazně rychlejší. U posledního sídla vyššího významu, Frankfurtu, je dnes Praha-Frankfurt po D5 4h53min a po D6 5h27min. Jak se dostaví Praha-KV (+56,7km) a kdyby na krásně i úsek D6 u hranic, tak máme celkovou úsporu 13minut za desítky mld, která nic nezmění! Ano „pouze“ 13min vč. přestavby I/6 u hranic s intenzitou 4360aut/den s MÚK už dnes. Němci na svý straně odmítají stavět, protože ani výhledově nic nepřibyde, to jen Vildumetzová vytahuje před volbami pohádkových až 50tis. aut.
No on navíc Frankfurt není zrovna typický cíl… to spíš Norimberk-Manheim(-FR) nebo Mnichov(-CH) a tam ten zisk z D6 bude nulový…
A vše jezdí z Prahy, že? Jak zdůvodníte využití I/13?
Takže desítky miliard do D6 přinesou stav: D5 Praha-Frankfurt 4h53min, D6 Praha-Frankfurt 5h14min. Přestaňte používat argument D6 jako přeshraniční tah. NIKDY jím nebude!
K.Vary 49000 obyv., nestále menší „krajské“ město velikosti okresních M. Boleslav, Opava.. i neokresních Havířov. Vydupali si D6 pro „postižený“ region, i když je průkazné, že nemá šanci odebrat téměř nic z okolních, zejm. kvůli vždy výhodnější D5. Intenzity na I/6 8-12tis./den, kdy v okolí D6 je nejnižší zalidnění v ČR. Jak píšete níže, máme v ČR I. třídy, kde jezdí 12-14tis. i více a dálnici nebudou mít dalších 10let. Ale KV „trvá na D6 jako státní prioritě – i když v žádné variantě ekonomicky nevyšla!“ Ať je paní Vildumetzová ráda za velkorysost v podobě luxusní D6 Praha-KV
Dovolím si s Vámi souhlasit. Průtah Karlovými Vary tak jak je bude s námi mnoho a mnoho let jako jediná rozumná možnost, jak se přes KV dostat.
No, ještě pamatuji doby, kdy průtah neexistoval…
Teď jsem si to „projel“ na Panoramě. Původní Karlovy Vary jsou na druhém břehu řeky. Tahle strana řeky jsou bývalá předměstí. Mezi řekou a silnicí ještě rostou stromy. Na druhé straně je většinou skála. Když už tam je zástavba tak je to obchoďák, nebo pumpa. Jen na jednom místě jsou blízko obytné domy a tam je postavený skleněný tunel. Jinak je současný průtah všude čtyřpruh. Asi by pomohlo rozšíření o odstavný pruh (nebo alespoň zálivy). Myslím, že spousta obchvatů má horší dopad na místní, než tenhle průtah. Mě současný stav přijde dost dobrý.
Současný stav je dobrý pro současnost. A co budoucnost?
Asi taky, ne? Až budeme mít HDP Švýcarska tak asi půjde postavit tunel, blbé je že pro HDP Švýcarska by museli všichni jak ve Švýcarsku makat…
Na spustě míst řešíme problémy které ne že nastaly už teď, ale spíš které už třeba desetiletí či dvě trvají. Takže řešit problém „dopředu“ který MOŽNÁ nastane za desetiletí je prostě… předbíhání.
I v budoucnu bude daleko víc potřeba víc pruhů na D1 a D0 než na průtahu Varama a ještě tak v tunelu
Jakékoliv dálniční průtahy městem jsou naprostá urbanistická prasárna. Prakticky vše, co je na Karlových Varech hezké, leží na pravém břehu Ohře. Lázeňské centrum, vilová zástavba v Drahovicích a v Tuhnicích pod lesem. Na levém břehu jen paneláky, socialisticky „asanovaná“ původní zástavba sociálně vyloučených předměstí. A ten průtah už to jenom dorazil.
Studie Karlovarského kraje porovnávala 3 varianty: – hloubený tunel v trase současného průtahu cca od Chebského mostu k Plynárenské lávce (2,7 mld. Kč) – ražený tunel od MÚK Rybáře po MÚK Bohatice (17,5 mld. Kč) – malý obchvat od MÚK Rybáře, severně od Otovic, východně od Dalovice s napojením na D6 (11,4 mld. Kč) Myslím, že nejlepší by bylo realizovat hloubený tunel a zachovat rezervu pro obchvat (realizace obojího by asi paradoxně byla i levnější než samotný ražený tunel). Většina dopravy je zdrojová/cílová nebo vnitroměstská (což je stejné jako v jiných větších městech), průtah má značný význam pro obsluhu města… Číst vice »
Co získáte „transformací břehů Ohře“ v místě kde je teď průtah? Aby navazující zpustlé parkoviště , baumarket a nábytek mělo lepší okolí? Břeh Ohře je tam pěkný na druhé straně a použitelně dobrý i na této, na 50tis město paráda…
Přesně, tam je prostě komerční zóna a nikdo pěšky tam moc nechodí, max. to přejde napříč dále do města.
Uvažuje se o transformaci lokalit (obou břehů) na novou městskou čtvrť – mají k tomu dobré předpoklady s ohledem na blízkost centra, rekreační potenciál řeky i dopravní napojení.
Souhlasím s Vámi, že v současnosti by zatunelování s ohledem na zástavbu v okolí bylo víceméně k ničemu, ale myslím, že by bylo vhodné záměr podrobněji zpracovat, aby se s ním mohlo do budoucna uvažovat – aby pak jeho nepřipravenost neblokovala rozvoj.
Tak toto se dalo předpokládat.
A protože nezbyde nic jiného, než se sžít s průtahem, tak by to něco chtělo.
a) snížit rychlost na 50 km/h a zavést kompletní úsekové měření.
Proč? Na průtahu jsou v jedné části ostré zatáčky, kde za mokra či sněžení je nehoda prakticky jistotou a následuje oblast s častými nájezdy a sjezdy s obtížnou viditelností.
Dnes je tam 70/80, moc se to nedodržuje, což hlavně pak dělá problémy u nájezdů, kde je hlavně u sjezdu z Chebského mostu směr Cheb o zábavu postaráno…
Tam se naštěstí ten připojovací pruh prodlužuje 🙂
Na čtyřproudé komunikaci bez chodníků nemá 50 co dělat.
Na čtyřproudové komunikaci vypadající jako karlovarský průtah je padesátka s kontinuálním měřením zcela relevantní.
Tak hlavně jestli tam stoupnou intenzity, tak se to bude ucpávat, ale ne kvůli čistě D6, ale kombinaci toho a vnitroměstské dopravy která je tam taky…. Tak tam 50 bude ještě výhra…:) A budou důležitá další opatření jako kapacitní výjezdy, typu sjezd ke křižovatce u Koníčka, pokud se ucpe sám o sobě, tak víceméně průtah přichází o pruh….
Takže do budoucna asi hodně ladit tohle…
Souhlas.
Snížit snad ano, ale na 50 je vražda. Pokud je za špatného počasí situace nebezpečnější než normálně, máme už dnes proměnné značení!
Proměnné značení je tam asi tak 15 let. A přitom při každém dešti je tam nehoda a ta proměnná padesátka nikoho netrápí.
Otázka, když dostavíme D6, dostaví Němci jejich dálniční síť tak, aby to byl významný tranzitní tah? Jiným slovy hrozí zvýšení intenzity tranzitu?
Ne Němci nic neplánují a zvýšení intenzit nehrozí.
Já mám tak trochu pocit, že Němci obvykle čekají, až si uděláme pořádek doma a pak udělají to, co vyhovuje jim. A tady si opravdu nejsem jistý.
Pro ně to není důležitý směr.
Problém obchvatu je, že prochází oblastí (Otovice), kde mají vilky místní politici a političky a NIMBY. Přece nebudou mít dálnici za barákem. Tunel je předražená hovadina.
Dálniční propojení na západ a jih by měla být priorita státu nejen z ekonomických, ale i z obranných důvodů. Proto má smysl vyřešit obchvat KV, dotáhnou D6 na hranice a jednat s Německem o napojení na jejich dálniční síť. Dále dotáhnout D3 a D52. A konečně urychleně zařadit do koncepce D20 jako vzájemné propojky sítě. Naše úloha je zejména logistická a naší výhodou je kotlinka. Proto nemůžeme mít slovy pár kapacitních spojení se spojenci.
Krásná ukázka krátkozrakosti politiků z KVK. Vykřičeli si dálnici, která by z hlediska plánovacích procesů MDČR nebyla schválená a teprve poté řeší téměř neřešitelné zatížení Karlových Varů tranzitní dopravou, která v důsledku zprovoznění dálnice vzroste.
Nabízí se ještě jedno řešení. Po dostavbě D6 napálit mýto přes KV, nebo zavést nějaké úsekové zpoplatnění pro veškerý tranzit. Ale pak by se třeba v celé nahotě ukázalo, že přestavba I/6 na plnohodnotnou dálnici nebyla z dopravního hlediska potřeba.
Nechápu tenhle argument. Úplně stejně můžeme zpoplatnit všechny dálnice cenou miliarda denně a ukáže se že dálnice vlastně nejsou potřeba.
To je super argument, že když uzavřete jeden konec, tak tam auta nepojedou a ukáže se, že to vlastně není potřeba. To bychom mohli dělat všude. Třeba napálit mýto 10 000 kč za průjezd Nuselákem a Barranďákem a najednou by se ukázalo, že je vlastně nepotřebujeme.
A abych se vrátil do KV, takže to všichni vezmou po 208?
Jako je to jednoznačně neprůchozí a ekonomicky zcela mimo, ale takový veleobchvat KV v trase II/208+pokračování směrem na Kynšperk kolem Rovné a Arnoltova a s napojením estakádou u Kolové, by se mi jako projektantovi silnic líbil. To by byla krásná práce na příštích mnoho a mnoho let. Nejméně 10 studií do šuplíku a ve finále sestřelená EIA.
https://mapy.com/s/bujudoceve
To jako dálnicí rozpůlit CHKO Slavkovský les?
CHKO není NP. To bychom to tady mohli zabalit s výstavbou infrastruktury. Například na jihozápad od Prahy máte vedle sebe hned tři CHKO (Křivoklátsko, Český Kras a Brdy).
A ty tunely a mosty zaplati kdo? Byl jste tam nekdy? Nebo se aspon podival na vrstevnice?
D6 jen do KV, dál je to blbost. Paralelní D5 všechen tranzit na DE sebere, protože na D5 navazuje německá dálniční síť. D6, kterou vláda schválila jen jako podporu regionu, bude v r.28 hotova. Takže není třeba další sci-fi přes celé CHKO.
A nevíte, jestli Němci chystají nějakou dálnici, která by vedla od Chebu na západ? Očividně by mohla pokračovat A70 úsekem o délce 50 km k hranici. Tím by se z D5 stala dobrá trasa směrem na Würzburg a Frankfurt.
Bohužel pokud chcete v ČR postavit takto dlouhou liniovou stavbu, tak představa že to naprojektují od-do a pak jako celek se to schválí a postaví je sci-fi. Proto se používá salámová metoda, jinak by se nikde nepostavilo nic.
Doopravdy bych chtěl vidět těch „pouhých“ 25 % tranzitu. Osobně mám z vlastních zkušeností z pohybu po průtahu vcelku jiné pocity. Velká část vozidel se mnou obvykle pokračuje od jednoho konce D6 přes průtah dál na Chomutov nebo Prahu… A poslední data ze sčítání z roku 2020: D6 (Cheb) – 24 tisíc vozidel/den I/13 – 20,5 tisíc vozidel/den I/6 (Praha) – 13,5 tisíc vozidel/den Samotný průtah městem okolo 32 až 36 tisíc vozidel/den. A k tomu máme ještě cca 8 tisíc u I/20 a III/222 = dalších 16 tisíc vozidel/den, a spoustu dalších komunikací, kde se sčítání neprovádí vůbec. Takových… Číst vice »
Ještě bych k tomu přičetl totální neschopnost města podporovat MHD (zdravíme Velkou dopravní revoluci z března 2020, kdy se prodlužovaly intervaly v PD na jednotných 24 minut a o víkendu na 40/80 minut).
Za 18mld by mohli mit tunel do nemecka co by pomáhal pendlerum a dotáhl peníze do regionu.
Je před volbami a tak se ANOnistické vedení kraje začalo ozývat jakože něco pro lidi a makáme. Až ten cirkus skončí budou partajníci v čele tohoto minikraje dále v poklidu spinkat na teplých židličkách a usrkávat Matonku. Nic jiného bych za tím nehledal.
Ač hejtmanka není moje krevní skupina, tak ona s poslancem Burešem vyřvali z D6 do KV docela dost.
Ta 18 mld je to nesmysl stavět, to souhlasím. Možná by šlo rozšířit průtah na dálniční parametr jako je tomu v Linzu. Chápu rozdělení města, ale zde to asi moc dalších řešení nenabízí
A stejně jako v Linzi ho třeba částečně zapustit a zakrýt.
Mně by zajímalo na kolik by vyšel opravdu obchvat: Olšová Vrata – Dvory. Jestli by to nebylo nakonec levnější.
Za normálních okolností by pro tranzit měl jediný smysl tunel-most-tunel od letiště do Tašovic. Ale jestli je tranzit jen 1/4, tak chápu, že se snaží to řešit přes Vary, aby to využilo i intraměsto.
Chápete, že v KV existují zdroje lázeňských vod, které by mohly tunely ohrozit?
Proto se možný obchvat vede na sever od města, nikoliv jižně.
K.V. velikostně Okresního města tak co jsi vymýšlejí 😀 , já bych K.V. kraj zrušil a udělal Západočeský jak bývával 40 let 😊
jn skoro o polovinu větší je neokresní Havířov
Osobně s Vámi souhlasím, ale bylo by dobré to vidět v širších souvislostech. Dálnice D20 mezi Plzní a Vary by umožnila alternativní trasu do Německa pomocí D6. Dle mého si to najde trasu do pár let trasu po zprovoznění více úseků D6 a nejednou to MKD začne vycházet mimo Rozvadov. Dal bych tomu 5 let a pak bych se na to podíval znova. Ono si to nějak vždycky sedne. To, co se dnes děje na křížení D5 x D0 je strašné a nebylo by na škodu, kdyby se to rozložilo mezi D5 a D6, byť je jasné, že na D0… Číst vice »
Jo, že by na D6-D0 najeli MKD o 3km dříve a ucpali by to stejně kvalitně jako dneska.
Ano, direktivně to obyvatelům KV a Plzeňského kraje nařídíme. Pokud by se něco chtělo spojovat, nechal bych to na referendu obyvatel obou krajů. Takto direktivně by jste z KV regionu udělal opravdu konec světa bez jakéhokoliv vlivu co se tam bude dít, když většina zastupitelů bude z jiného regionu.
Ne že bych tu ideu chtěl hájit, ale vznik současných krajů byl taky direktivně nařízen a místních se nikdo na nic neptal.
Těch předtím taky, těch předtím taky…
Jenze rozdelenim pocet politiku pribyva…
Jako byvaly obcan Zapadoceskeho a pozdeji Karlovarskeho jsem jeho vznik taktez nepochopil.
Karlovy Vary jsou malým městem a počet obyvatel v Karlovarském kraji dlouhodobě klesá. A když tranzit tvoří jen 25 % předpokládaného využití tunelu, není co řešit.
KV kraj je ostatně prvním adeptem na zrušení, resp. na sloučení s jiným krajem.
Jj, volně si pamatuji, že někdy v 90-kách nás učili, že optimální geopolitickou jednotkou (dostupnost, samosprávní/státní řízení, efektivita takového řízení, zdravotní péče, rozložení sídel, rozloha, počet duší, dopravní a komunikační pokrytí, příležitosti atd., atd. atd.) na základě vypočtených i exaktních bla, bla, bla podkladů (a to nejen s přihlédnutím na předchozího členění naší země, ale i poznatků z tehdy ještě EHS) se dospělo k vizi správní jednoky UNITS II. Obnáší to spoustu ale…, tedy vyjímek a zohledňujících faktorů (typicky hlavní města a zámořská území). Ale dá se +/- hovořit o 10 000 km2 a 1,5 až 2 mil. obyvatel s… Číst vice »
Souhlas, jedná o tzv. regiony soudržnosti, odborně NUTS II a v České republice jich máme kvůli čerpání dotací osm.
Všechny mají cca stejný počet obyvatel, mezi 1,2 – 1.6 mil. obyvatel
Jedná se o Prahu, Střední Čechy = Středočeský kraj, Jihozápad (Plzeňský a Jihočeský kraj), Severozápad (Karlovarský kraj + Ústecký kraj), Severovýchod (Královéhradecký + Pardubický + Liberecký kraj), Jihovýchod (Jihomoravský kraj + Vysočina), Střední Morava (Olomoucký a Zlínský kraj) a Moravskoslezsko = Moravskolsezský kraj.
Jak jsem pro velkorysou dopravní infrastrukturu tak tady by se ten tunel opravdu nevyplatil. Tedy pokud se ČR nestane přes noc zázrakem ropným emirátem…
Nevyplatil by se ani pak, jen by bylo víc peněz na nesmyslné rozhazování.
Tunel je jediné co dává smysl. Obchvat je moc dlouhej a zabírá zbytečně moc půdy a nechat průtah, navíc na 90 km/hod. a 70 km/hod. je prasárna a byl by to velkej špunt při cestě do Chebu či Německa. Nahoře u letiště D6 směrem od Prahy skončí a přejde v silnici I. třídy v režimu 2+2 kvůli zatáčkám a sklonu ideálně na 110 km/hod., pak se změní v křížení I/13 v tunel na 100 km/hod a u Kauflandu, resp. kousek dál přejde zase na dálnici D6. Ještě bych tam tedy uprostřed doplnil MÚK na Sedleckou ulici. A aktuální průtah budou… Číst vice »
Ovšem nezapomeňte, že i kdyby to MD povolilo, tak se na celé stavbě se může točit Ministerstvo zdravotnictví – protože léčivé prameny. Vzpomínám si, že MZd dělalo obstrukce cca 15 let zpátky, když se ve Varech přemýšlelo o vybudování podzemního parkoviště na místě (ještě stojící) solivárny v centru města (u Tržnice).
Obchvat KV prioritní stavba v ČR!
😂 Tak ten byl dobrej.
Ale teď vážně. Dá se předpokládat, že s dostavbou D6 vzroste nějaká intenzita dopravy, ale vzhledem k zajištění do Německa to zas tak zadaná trasa jako je např.D5/8 nebude
Tunel by byl fajn, ale až se dostaví jiné mnohem důležitější stavby.
Priorita se u nás stanovuje většinou politickým rozhodnutím, takže technické parametry jsou až druhořadé.
Analogie s Libercem. I v Liberci by se líbila tunelová obchvatová dálnice mimo střed města. Tady je to bohužel jediná kapacitní sinice ve městě. A to tu je 100tisícové město.
A už v roce 2020 projelo v Liberci po I/35 přes 51.000 vozidel za den.
Stačí rozšířit o jeden nebo lépe o dva pruhy silnici co tam je a zvednout rychlost na 100 a ne rozhazovat peníze za tunely..
Byl jste tam někdy? Obzvlášť v úseku pod železničním mostem už není kam jít – silnice zde kopíruje řeku (z jedné strany) a z druhé strany máte sráz.
Tak mohli by si vzít inspiraci z Pisáreckého špuntu v Brně (https://mapy.com/s/becavalufo), ale to by zase vyšlo celkem draho.
No draho… Pisárky stály cca. 2,5 miliardy, a to ve Varech nebudou potřebovat tunel pro šalinu…?
Třeba by tam šel udělat „půltunel“ na jeden pruh. Každopádně si nemyslím, že návrh Martina udělat městem ze současné silnice víceméně regulérní dálnici (takovou magistrálu) je správné řešení problému.
Správné asi ne, ale bohužel vzhledem k poloze města asi jediné možné.
Baví mě tyto knížecí rady od lidí, co KV nenajdou ani na mapě. Tento kraj v minulosti doslova vydrancovali, ale zajistit jeho rozvoj, to ne. Se divím, že tu někdo nenavrhuje, aby tam vedla max. polní cesta. Nekvalitní dopravní spojední s centrem (PHA) je také jedním z důvodů vylidňování kraje. No všichni se do Prahy a okolí nevejdou. Potřeba něčeho se neodvíjí jenom podle počtu autíček co projedou, ale je třeba zahrnout i další vlivy.
No. Ja tedy I/6 v porovnani s jinymi jednickami povazoval za dost kvalitni. Od KV prvni obec az Lubenec, pak kratka Krupa. Dal to sice uz bylo horsi, ale zase vsude stoupaci pruhy, dostatecna sirka. Jen ty obchvaty, Horovicky, Horesedly, Krusovice, Revnicov. A to je dnes vyresene. Najezdil jsem zde nizsi stovky tisic km.
Postavit obchvat a na průtahu snížit rychlost na 50, aby se tranzitující provoz neměl potřebu stahovat na průtah.
Je pravda, že D0 taky bude tunelová a o nějakých 15-20 miliard dražší (+ o úroky z PPP). Jenom pro srovnání.
Docela patová situace, navíc když budoucí rozpočty jsou dost nejisté (důchody, zbrojení, investice do VRTek, …). Osobně bych to ale ještě nezahazoval, jednou se to stejně bude muset postavit.
Srovnávat průtah pidikrajským městem (kde jen čtvrtina aut je tranzit) s obchvatem hlavního města republiky (kde drtivá většina aut bude tranzitem), to fakt prosím nedělejte.
Ano, Prahu ucpávají například i ti co se odstěhovali z KV Kraje, ze kterého se stalo pidikrajské město. Otázka je zda chceme mít všechny občany v pěti největších městech.
To se nedá srovnávat, KV mají jenom 50 tis. obyvatel, Praha 1,4 mil. Očekávané intenzity jsou také úplně jiné. Navíc celá oblast Sudet se rychle vylidňuje, fakt to nedává ekonomicky ani dopravně smysl.
Taky si říkám, když si člověk najde, jaká je intenzita vozidel, která přijíždějí po I/6 (D6) do KV a pokračují dále na Cheb, tak zjistí, že to je poloviční hodnota jak na nějaké jiné silnici I. třídy.. Ano, po dokončení dálnice to může vzrůst, ale i tak nelze předpokládat, že tam najednou budou trojnásobné hodnoty. Trochu špunt může být křížení s I/13, ale to lze snad stavební úpravou MÚK vyřešit.. Obecně, tunel by byl bezpečné a kapacitní řešení, klidně ať ho udělají, ale je u nás plno míst, kde je dopravní situace mnohem horší a zaslouží si přednostní řešení.. Až… Číst vice »
Taky by se dal postavit tunel ve stávající stopě, jen o patro níž. Mohl by být levnější. Ale netuším, kudy by se jezdilo po dobu výstavby…
O patro níž v úrovni vedle tekoucí řeky?
Víte jak drahá je prevence průsaků?
Zeptejte se v Budějovicích na tunel Pohůrka.
A to nesmíme zapomenout na prameny. Stačí vzpomenout na průšvih při stavbě obchodního domu Baťa, za první republiky. A to šlo jen o základy.
Nejenom to, byla i doba kdy obyvatelé KV hleděli na zakladač na horizontu nad Jenišovem. Jakmile začal problém s prameny, tak odtamtud těžaři rychle zmizeli. Tuším někdy v 80. letech.
Jup, nebylo to levné. Ale zase to nebylo ani zdaleka 18 miliard!
Tak proto právě je potřeba budovat trochu velkorysejší infrastrukturu. Aby se nevylidňovali. Nebo alespoň trochu míň.
To nefunguje a fungovat nebude.
Protože je celosvětový trend stahovat se do měst. Hlavně do největších. Taková máme v Česku jen tři.
Potom ostatní sídla krajů. Ale to ta krajská města musejí mít plnou výbavu, včetně vysokých škol a veškeré zábavy a služeb. A samozřejmě dobře placenou práci.
Nad počtem obyvatel jsem se samozřejmě zamyslel. Uvažoval jsem ale, že v Praze se dělá tunelová varianta kvůli těm pár tisícům v okolních obcích.
Ve Varech to ale tak neznám, tak budu věřit spíše tomu, co říkáte.
Argument „v Praze bude tunel kvůli hluku dopadajícím na pár tisíc lidí“ by ale znamenal JENOM to, že v KV by měl být tunel kvůli hluku dopadajícím na pár tisíc lidí – a tak nějak to i vyšlo z té studie srovnávající varianty.
Jenže taková varianta je neekonomická. Úspory lidí v rychlejším průjezdu by nepřevážily obří náklady na stavbu a provoz.
Zato v Praze je plus minus pobobná stavba už ekonomická, protože ten okruh pomůže násobně více lidem.
Ty vaše „Sudety“..leží kde?
A poslední co ze sudet, šluknova, popř. z jiného odlehlého místa ČR odejde, tak ať zhasne. Budeme všichni nalepení v Praze. OMG
D0 úsek 520 má délku přes 12km, to byste měl Vary kol dokola… a kvůli té ceně bude první co půjde při šetření „pod kudlu“ a nejspíš se ještě bude muset přehodnotit…
Ostatně, ty frekvence D0 vs. D6 doufám nechcete nazývat „srovnatelné“ že ne??
Když žereš, aspoň nemlaskej.
Mlaskot je v CZ potrebny, aby se pak dalo alespon zrat 🙂
Jenže zde se žraní (= z poloviny zbytečná D6) už realizuje.