Ekonomicky neefektivní. Řešení obchvatu Karlových Varů tunelem je na mrtvém bodě

Silnice I/6 v Karlových Varech. Foto: Google Street ViewSilnice I/6 v Karlových Varech. Foto: Google Street View

Tunelová varianta by přišla na téměř 18 miliard korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gejza

Krásná ukázka krátkozrakosti politiků z KVK. Vykřičeli si dálnici, která by z hlediska plánovacích procesů MDČR nebyla schválená a teprve poté řeší téměř neřešitelné zatížení Karlových Varů tranzitní dopravou, která v důsledku zprovoznění dálnice vzroste.

Gejza

Nabízí se ještě jedno řešení. Po dostavbě D6 napálit mýto přes KV, nebo zavést nějaké úsekové zpoplatnění pro veškerý tranzit. Ale pak by se třeba v celé nahotě ukázalo, že přestavba I/6 na plnohodnotnou dálnici nebyla z dopravního hlediska potřeba.

PanX

Nechápu tenhle argument. Úplně stejně můžeme zpoplatnit všechny dálnice cenou miliarda denně a ukáže se že dálnice vlastně nejsou potřeba.

Josef22

Doopravdy bych chtěl vidět těch „pouhých“ 25 % tranzitu. Osobně mám z vlastních zkušeností z pohybu po průtahu vcelku jiné pocity. Velká část vozidel se mnou obvykle pokračuje od jednoho konce D6 přes průtah dál na Chomutov nebo Prahu… A poslední data ze sčítání z roku 2020: D6 (Cheb) – 24 tisíc vozidel/den I/13 – 20,5 tisíc vozidel/den I/6 (Praha) – 13,5 tisíc vozidel/den Samotný průtah městem okolo 32 až 36 tisíc vozidel/den. A k tomu máme ještě cca 8 tisíc u I/20 a III/222 = dalších 16 tisíc vozidel/den, a spoustu dalších komunikací, kde se sčítání neprovádí vůbec. Takových… Číst vice »

David

Za 18mld by mohli mit tunel do nemecka co by pomáhal pendlerum a dotáhl peníze do regionu.

t t

Ta 18 mld je to nesmysl stavět, to souhlasím. Možná by šlo rozšířit průtah na dálniční parametr jako je tomu v Linzu. Chápu rozdělení města, ale zde to asi moc dalších řešení nenabízí

Vojta

Za normálních okolností by pro tranzit měl jediný smysl tunel-most-tunel od letiště do Tašovic. Ale jestli je tranzit jen 1/4, tak chápu, že se snaží to řešit přes Vary, aby to využilo i intraměsto.

Gejza

Chápete, že v KV existují zdroje lázeňských vod, které by mohly tunely ohrozit?

Martin

K.V. velikostně Okresního města tak co jsi vymýšlejí 😀 , já bych K.V. kraj zrušil a udělal Západočeský jak bývával 40 let 😊

PetrD

jn skoro o polovinu větší je neokresní Havířov

PavelM

Osobně s Vámi souhlasím, ale bylo by dobré to vidět v širších souvislostech. Dálnice D20 mezi Plzní a Vary by umožnila alternativní trasu do Německa pomocí D6. Dle mého si to najde trasu do pár let trasu po zprovoznění více úseků D6 a nejednou to MKD začne vycházet mimo Rozvadov. Dal bych tomu 5 let a pak bych se na to podíval znova. Ono si to nějak vždycky sedne. To, co se dnes děje na křížení D5 x D0 je strašné a nebylo by na škodu, kdyby se to rozložilo mezi D5 a D6, byť je jasné, že na D0… Číst vice »

Pavel

Karlovy Vary jsou malým městem a počet obyvatel v Karlovarském kraji dlouhodobě klesá. A když tranzit tvoří jen 25 % předpokládaného využití tunelu, není co řešit.
KV kraj je ostatně prvním adeptem na zrušení, resp. na sloučení s jiným krajem.

Dálnice

Jak jsem pro velkorysou dopravní infrastrukturu tak tady by se ten tunel opravdu nevyplatil. Tedy pokud se ČR nestane přes noc zázrakem ropným emirátem…

Náhodný Kolemjdoucí

Nevyplatil by se ani pak, jen by bylo víc peněz na nesmyslné rozhazování.

Nehty o tabuli

Tunel je jediné co dává smysl. Obchvat je moc dlouhej a zabírá zbytečně moc půdy a nechat průtah, navíc na 90 km/hod. a 70 km/hod. je prasárna a byl by to velkej špunt při cestě do Chebu či Německa. Nahoře u letiště D6 směrem od Prahy skončí a přejde v silnici I. třídy v režimu 2+2 kvůli zatáčkám a sklonu ideálně na 110 km/hod., pak se změní v křížení I/13 v tunel na 100 km/hod a u Kauflandu, resp. kousek dál přejde zase na dálnici D6. Ještě bych tam tedy uprostřed doplnil MÚK na Sedleckou ulici. A aktuální průtah budou… Číst vice »

T_D

Ovšem nezapomeňte, že i kdyby to MD povolilo, tak se na celé stavbě se může točit Ministerstvo zdravotnictví – protože léčivé prameny. Vzpomínám si, že MZd dělalo obstrukce cca 15 let zpátky, když se ve Varech přemýšlelo o vybudování podzemního parkoviště na místě (ještě stojící) solivárny v centru města (u Tržnice).

Ivan_pha

Obchvat KV prioritní stavba v ČR!

😂 Tak ten byl dobrej.

Ale teď vážně. Dá se předpokládat, že s dostavbou D6 vzroste nějaká intenzita dopravy, ale vzhledem k zajištění do Německa to zas tak zadaná trasa jako je např.D5/8 nebude
Tunel by byl fajn, ale až se dostaví jiné mnohem důležitější stavby.

Soldado

Analogie s Libercem. I v Liberci by se líbila tunelová obchvatová dálnice mimo střed města. Tady je to bohužel jediná kapacitní sinice ve městě. A to tu je 100tisícové město.

Martin

Stačí rozšířit o jeden nebo lépe o dva pruhy silnici co tam je a zvednout rychlost na 100 a ne rozhazovat peníze za tunely..

T_D

Byl jste tam někdy? Obzvlášť v úseku pod železničním mostem už není kam jít – silnice zde kopíruje řeku (z jedné strany) a z druhé strany máte sráz.

mgr.pavel

Tak mohli by si vzít inspiraci z Pisáreckého špuntu v Brně (https://mapy.com/s/becavalufo), ale to by zase vyšlo celkem draho.

Jméno

Je pravda, že D0 taky bude tunelová a o nějakých 15-20 miliard dražší (+ o úroky z PPP). Jenom pro srovnání.

Docela patová situace, navíc když budoucí rozpočty jsou dost nejisté (důchody, zbrojení, investice do VRTek, …). Osobně bych to ale ještě nezahazoval, jednou se to stejně bude muset postavit.

mgr.pavel

Srovnávat průtah pidikrajským městem (kde jen čtvrtina aut je tranzit) s obchvatem hlavního města republiky (kde drtivá většina aut bude tranzitem), to fakt prosím nedělejte.

Pavel

To se nedá srovnávat, KV mají jenom 50 tis. obyvatel, Praha 1,4 mil. Očekávané intenzity jsou také úplně jiné. Navíc celá oblast Sudet se rychle vylidňuje, fakt to nedává ekonomicky ani dopravně smysl.

Jan K

Taky si říkám, když si člověk najde, jaká je intenzita vozidel, která přijíždějí po I/6 (D6) do KV a pokračují dále na Cheb, tak zjistí, že to je poloviční hodnota jak na nějaké jiné silnici I. třídy.. Ano, po dokončení dálnice to může vzrůst, ale i tak nelze předpokládat, že tam najednou budou trojnásobné hodnoty. Trochu špunt může být křížení s I/13, ale to lze snad stavební úpravou MÚK vyřešit.. Obecně, tunel by byl bezpečné a kapacitní řešení, klidně ať ho udělají, ale je u nás plno míst, kde je dopravní situace mnohem horší a zaslouží si přednostní řešení.. Až… Číst vice »

mic

Taky by se dal postavit tunel ve stávající stopě, jen o patro níž. Mohl by být levnější. Ale netuším, kudy by se jezdilo po dobu výstavby…

mgr.pavel

O patro níž v úrovni vedle tekoucí řeky?

Víte jak drahá je prevence průsaků?

Zeptejte se v Budějovicích na tunel Pohůrka.

Petr

A to nesmíme zapomenout na prameny. Stačí vzpomenout na průšvih při stavbě obchodního domu Baťa, za první republiky. A to šlo jen o základy.

Nehty o tabuli

Tak proto právě je potřeba budovat trochu velkorysejší infrastrukturu. Aby se nevylidňovali. Nebo alespoň trochu míň.

Jméno

Nad počtem obyvatel jsem se samozřejmě zamyslel. Uvažoval jsem ale, že v Praze se dělá tunelová varianta kvůli těm pár tisícům v okolních obcích.

Ve Varech to ale tak neznám, tak budu věřit spíše tomu, co říkáte.

mgr.pavel

Argument „v Praze bude tunel kvůli hluku dopadajícím na pár tisíc lidí“ by ale znamenal JENOM to, že v KV by měl být tunel kvůli hluku dopadajícím na pár tisíc lidí – a tak nějak to i vyšlo z té studie srovnávající varianty.

Jenže taková varianta je neekonomická. Úspory lidí v rychlejším průjezdu by nepřevážily obří náklady na stavbu a provoz.

Zato v Praze je plus minus pobobná stavba už ekonomická, protože ten okruh pomůže násobně více lidem.

Aussiger

Ty vaše „Sudety“..leží kde?

Tomáš Záruba

Když žereš, aspoň nemlaskej.