Ekonomicky neefektivní. Brněnští radní odpískali plány na metro, pod městem chtějí vlaky

Plány nyní míří do centrální komise ministerstva. Vlak podle radních lépe propojí město s okolím.
Veřejnou dopravu v Brně má v příštích letech zlepšit další železniční trať, která povede pod městem. Po letech debat se brněnští radní rozhodli, jaký dopravní prostředek a trasu chtějí použít pro takzvaný severojižní kolejový diametr.
O jeho vybudování se mluví roky, nyní se ale projekt částečně posunul. Radní schválili po zpracované studii proveditelnosti z šesti různých variant vlak. Po rozhodnutí radních nyní zamíří tento plán do řídícího výboru Železničního uzlu Brno, posléze do centrální komise ministerstva dopravy.
O rozhodnutí informovalo město na svých stránkách. Diametr je jedním z projektů, o kterých se v Brně hlavně mluví a utrácí za různé studie.
„Ve studii proveditelnosti se podrobněji posuzovalo šest variant podzemní kolejové dopravy. Prověřovaly se jak dopravní módy, tak navržené trasy. Pro všechny varianty bylo zpracováno podrobnější technické řešení, přepravní prognóza, investiční náklady, ekonomické hodnocení formou analýzy nákladů a přínosů a další analýzy,“ popsalo město materiál.
Vlak podle radních umožní dopravní obsluhu nejen v rámci metropole, ale i širší metropolitní oblasti. „Varianta lehkého metra jako zcela segregovaného systému byla vyhodnocena jako ekonomicky neefektivní, naopak vlakové varianty zvýhodňuje zkrácení dojížďky do centra města bez nutnosti přestupu,“ uvedlo město.
Vlaky budou jezdit na podzemní nástupiště nového nádraží. Zajíždět na něj budou vlaky od jihu (z chrlické tratě). Úvahy o severojižním diametru počítají s budoucím protažením na sever (od Tišnova). V územním plánu je pro to vytvořená rezerva.