regio-vlak

Dvoupruhová silnice od Chebu na západ se změní v dálnici D6

Úsek dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSDÚsek dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSD

Po svém dokončení by se dálnice D6 mohla stát alternativou k dálnici D5.

Odebírat
Upozornit na
guest
84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Jsou tisíce důležitějších staveb- třeba tunel v Bílině a další stavby na silnici 13. Ta by měla mít mnohem lepší parametry, v některých úsecích by to mohla být dálnice…
Tady jde o zkapacitnění silnice, která to absolutně nepotřebuje. Předpokládám, že je to kvůli následnému pláči k nutnosti postavení obchvatu KV…
U Prahy je na dálnicích 20x větší intenzita provozu a nic se tu 15 let nestavělo…

Pavel Q

Je tam při stávajícím dvoupruhu nedostačující kapacita? Je tam nějaké nehodové místo? Spíš mám pocit, že ne.

Jen

Pokud se stane D 6, alternativou D5, tak požehnej K. Varům. Tu zátěž kamionů Vary neutáhnou! A jelikož řešení obchvatu Varů je vlastně nemožné ( krom drahého řešení tunelu pod slavkovským lesem)tak to vidím jako velký špatný 🤷

hedonism.bot

Existuje plán obchvatu KV, kdy by se D6 odpojila od původní trasy někde u Andělské Hory a údolím kolem Šemnice, Nové Kyselky a Bor přešla Ohři, Vary obešla zeširoka za Otovicemi, Sedlcem a Rolí a nakonec se na původní trasu napojila u Jenišova. Na mapě to vychází, ekonomicky to připomíná něco plánované pod velkým vlivem psychidelik…

Vojta Svobodný

Konečne to někoho napadlo. A teď jen zatlačit na naše sousedy v Bavorsku, ať začnou stavět i oni.

hedonism.bot

Mě by spíš objektivně zaujímalo, co je na tom úseku za 1,4mld – zemní těleso je připravené (a to už od roku 1942), mosty přes I/6 jsou už v tom úseku postavené s rezervou, křižovatka u Chebu hotová, snad chybí most na sjezdu na Libou, ale zbytek… fakt 1,4mld??

Tomáš Záruba

Když už pominu napojení směrem do ČR: On někdo plánuje dálnici Schweinfurt – Hanau…?

J.K.

Má to být prostě další ucelený dálniční tah na hranice, to jenom SŽ plánuje jednokolejky i do budoucna s tím že to stačí…

Tomáš Záruba

“Ucelený” a “na hranice” mi tedy přijde jako antagonismus. Hranice není cílem ani pro lidi ani pro zboží.

hedonism.bot

Z pohledu Bundesverkherswegeplanu je to nedůležitá spojnice, takže těžko, teoreticky jako přeložka Bundesstrasse – snad i kousek za Schweinfurt/Werneck je kousek už hotový, ale ty kopce a točící se Mohan z toho dělá dost drahý špás… Popravdě A70 slouží k odlehčení A3 a spojnice v Oberfranken BT-BA-SW, dál nejsou dostatečné dopravní proudy.

Jirka

Nach dem Bundesverkehrswegeplan 2030 wird die B 26a als erster Abschnitt in die B 26n integriert, die an die A 3 an der Anschlussstelle Helmstadt angebunden werden soll.

hedonism.bot

Čili jako B (a maximálně jako žlutá dálnice) a jen jako široký obchvat Würzburgu ústící do sice rozšířené, ale stále dost vytížené A3.

Tomáš Záruba

No právě. Takže to furt povede z českého pohledu „nikam“, do Frankfurtu atd. bude vždycky lepší D5, a tedy nemá smysl o nějakém dokončování uceleného tahu vůbec mluvit. D6 bude navždy skoro výhradně vnitrostátní záležitost ČR.

Příležitostní řidič

Přijde mi že úsek D6 mezi KV a Chebem by měl spíš být D13 (I/13) která vede podél hranic na sever, ono i to napojení v Karlových Varech je tak, že řidič aby zůstal na D6 tak musí vzít sjezd, aby pokračoval na Prahu, jinak je najednou na čtyřpruhové I/13 kde místo 130km/h je klasická 90km/h až do Ostrova. Názor laika jako já je v KV ukončit D6. A mezi Chebem-Ústím nad Labem-Libercem budovat plnohodnotnou D13. Došlo by k propojení několika krajů nikoliv jen přes Prahu a i by se to hezky propojilo skrz D13 s D6 Vary, s D7… Číst vice »

libor

vždyť jsou to jenom čísla, vůbec to nemá cenu řešit…

hedonism.bot

Tak původní A70 měla v té trase vést a dokonce současná stavba cca od mostu přes Skalku po Cheb byla dokonce vedena na tělese vybudovaném v roce 1942…

trafopajka

Dálnice v Čechách, co nepovede přes Prahu? Kacíř! Upalte ho!

KAVA

Naprosto zbytečné!!! V Německu k A93 je horší silnice než u nás a k A9 vede silnice přes kopce v zimě často s horskými podmínkami přes kapacitní hrdlo Bad Berneck, kde jsou semafory. Kapacitní hrdlo je obchvat Slaného, podobná silnice jako za Chebem, jenže s nepochopitelnými !!!úrovňovými!!! křižovatkami a desetinásobným provozem. Přesto kolem Slaného kolony nejsou.

hedonism.bot

Tu trasu jsem jezdil 10 let 1-2x za kvartál a nepřijde mi, že těch semaforů by tam bylo tragicky moc, štvaly mě všechny, ale… co si pamatuju: – na přípojce s A9 na každé straně jeden – Bad Berneck jeden u sjezdu na BT, jeden u Edeky a jeden u autobusové zastávky za vesnicí – na vrcholu u parkoviště – Trostau uprostřed vesnice a pak už začíná čtyřpruh od Wunsiedlu až po MAK… – poslední semafor je pak na nájezdu na A93 …. opravte mne jestli se pletu, ale na skoro 60 km dálnice od A9 po českou hranici mi… Číst vice »

Zdenek Hrdlicka

Jasně, ale označit na té trase českou půldálnici za kapacitní hrdlo je nesmysl. Tuhle silnici nemá na české straně smysl rozšiřovat ještě mnoho let.

ZdendaP

Taky to může sloužit jako prostředek, jak vyvinout tlak na Němce, ať s tím oni něco dělají.

Obchvat Slaného je na jiném tahu (D7,I/7) a aktuálně již probíhá jeho přestavba na dálniční profil.

Jenda

Mně v tomhle kontextu přijde nejvíc zajímavé, že D4 je tedy fakt jediná dálnice, která v cílovém stavu končí jen tak uprostřed republiky bez jakékoliv návaznosti. Až po jejím dobudování se najednou řeší honem nějaký třípruh směr Budějovice, což budou akorát vyhozené peníze, protože to bude od začátku poddimenzované. Směr Pasov nic. A ano, vím, že pár dalších dálnic je taky ukončených před hranicemi, ale mají kapacitní návazné komunikace – D10 má R35 směr Hrádek, D7 má R7 končící kousíček před čárou.

Pepan

Honem? Ten třípruh byl schválený v roce 2018.

libor

možná D4 tak trochu končí v polích, ale uvědomte si, že dál pokračuje silnice I/20, I/4. Je to prostě napojení JZ čech směr praha, a to: Písek, Strakonice, Prachatice, Vimperk, Horažďovice, Možná i Sušice, střední Šumava. Stačí?

michalspina

nesmyslné plýtvání penězi, prací, půdou, materiálem — prostě další projev dálniční ideologie.

Jiří Kocourek

Ale prosimvás… prdy šéfkuchaře Rudy… valí se vám špína z huby…

Alibaba

A o druhé koleji na trati Cheb -Marktredwitz (včetně elektriky) ani vidu ani slechu. Uznávám, že tady to vázne především v Německu včetně problematické elektrizace trati do Norimberku.

MP22

Škoda, že se nepočítá s přestavbou toho neděleného čtyřpruhu přímo na hranicích. De facto ani po dostavbě tohoto úseku nebudeme mít další dálniční spojení s Německem, ano je to slovíčkaření, ale D48 se kvůli chybějícímu úseku přes hranici u přeshraničních dálničních spojení taky nezmiňuje. Navíc je to i zbytečné z bezpečnostních důvodů, mít po takovém dlouhém úseku dálnice nedělený ctyřpruh, který by měl zmizet už z principu, protože je to prasárna.

PetrD

U D48 je ještě navíc kruháč

Marcel

A pokud vím, o odstranění se ani neuvažuje. Prý se tam místo něj nevejde MÚK.

Lukas

tak hlavně je problém s tím, že v nemecku tonikam nevede. Ale de řeklo, že až to postavíme my, oni to napojí minimálně na a93 a pak se to předěla na dálniční přechod

jirka

To moc nechápu. Ta sinice vůbec není přecpaná, spíš naopak. A Němci bohužel plány na navazující dálnici zrušili. Navic teď to na hranici jde do jednoho pruhu a předstírá se kontrola na imigranty… Myslim si, že jsou v Česku mista, kde je mnohem větší potřeba dálnice.

Lukas

no ale Němci to zrušili jen kvůli nám – že jsme to nebyli shopni dostavět. je dhoda, že až to postavíme, Němci by to měli napojit na dalnici. To samě se stalo s d3 – Rakousko tak dlouho čekalo na nás, až na hranice zázrakem budeme dříve…

Základ je stavět u nás dalnice na hranice jako to dělá Polsko a sousedi se chytnou (jako my v Královci)

Padre

Jako my v Královci a v budoucnu i v Dolní Lipce…

KAVA

Vzpomínáte na dostavbu D5? Němci se pořád chvástali a kolik let po nás to nakonec dostavěli…

Někdo neznámý

Jedna vlaštovka jaro nedělá. 😉

libor

ale jo, teď to v budoucnu nastane u D3 v Rakousku. Ale moc bych nemachroval

Lukáš

Tohle není vůbec od věci, když se podíváme na mapu a města, která leží na západ od Chebu. Stačilo by, aby Němci dostavěli A70 až k hranici, čímž by vzniklo nové rychlé spojení Prahy přes Würzburg s Frankfurtem a oblastí kolem Kolína a Düsseldorfu. Rozhodně lepší spojení než se pokaždé táhnout přes zasekaný Norimberk. + Stavba obchvatu KV v případě zintenzivnění mezinárodní dopravy.

Pepan

Je reálné stavět A70 přes ty hory (okolo Schneebergu atd.)?

PetrN

V současnosti něco takového absolutně není prosaditelné. Němci to hlavně nepotřebují…

Honza

Materiál ŘSD: po dokončení by mohla být D6 alternativou pro D5…
Pouze za předpokladu, že se v Německu postaví dálnice kolem Marktredwitzu a spoji tak s A9.
Pokud Němci tuto část nepostaví (nebo nechtějí), tak naše D6 nikdy tak zajímavá nebude.
A mimochodem, už někdo z ŘSD přemýšlí, kudy tu dálnici obchvátí K.Vary? Později to jistě bude potřeba.

jan.gregor

Co čtu, tak nepřemýšlí. Pořád trvá D6 na kraj kopce, sešup dolů po I/6 a průtah přes Vary. Ono to ani moc jinak nejde. Vede to skrz členitý terén CHKO. Ani nějakým severním obloukem až přes Kadaň (až za vojenský újezd), ani jižní cestou až přes Tachov to nedává smysl. Možná severní obchvat, bude-li stavěna D13, dřív ne.

t t

Pokud vím, tak Němci neplánují dálnici od A9 k Chebu. Prozatím bych to bral spíše jako dobré spojení na Lipsko, Erfurt pro západní Čechy. Případně i pro ostatní, když je v zimě špatně průjezdná cesta na Chemnitz.

Gajda
Honza

Ano, to je pořád jen průtah městem, pokud se někdy stane to, že se Němci hecnou a opravdu hranici spojí s A9 a ta alternativa pro D5 opravdu nastane, tak všechen ten tranzit půjde prostředkem Varů.Tam z toho budou mít jistě obrovskou radost.

lukYs

ví někdo proč se na hranice nedostaví i D7nebo D35 od liberce ?

Johnyka

To by mě také zajímalo, bez toho dotažení na hranici, je to takové „nedodělané“ ?

Paolo

Vím. Protože z Německa těmito trasami taky nevede dálnice a ani není v plánu, takže stavět dálnice až hranicím je zbytečný, když v Německu, resp. Polsku (u D35) navazuje hned dvoupruh.

Někdo neznámý

Němci uvažují o stavbě dálnice směrem Křimovu.

Jan

Hlavně ať si Němci koupí dálniční známku hned na hranicích, kdo ví co by potom vymýšleli. Ale jinak jsme ochotní ty jejich dálnice zdarma ještě chvilku využívat…

Jan

Copak se nelíbí?

Petr Oršula

Není pravda, že Německo nepočítá s dálnicí na Cheb, jen čekají až bude u nás hotovo, protože nevěří, že to bude, a až nastoupí ten slovenský hochštapler k moci, zase to zastaví a bude radši stavět dálnice např. okolo Bzence a podobných moravských děr , místo aby konečně napojil Karlovy Vary na SRN, což je velmi důležité, když nemají napojení ani na Prahu ani Plzeň, a vlak jede z Německa do Prahy přes Ústí n.l. 4,5 hod.Nebo vezměte další 3,5 miliardy a opravíte další moravský nádraží jako ve Vsetíně, který má 20tis. obyvatel, nebo přesuňte nádraží v Brně za 75mld.… Číst vice »

RadekR

Vyčítám Babišovi asi sto jiných věcí od odporného populismu, po zahraniční politiku, ale zrovna počátky „rozjezdu dostavby“ dálniční sítě spadají do éry pana Ťoka za ANO, takže to je asi jediná věc, kterou mu vyčítat nelze. Btw. zdravím že Bzence a přeji vám taky novou dálnici ♥️

Scotty

Velmi, velmi, velmi pozvolné počátky.

Michal M

Za Sobotkovy vlády to rozjížděli ne z bodu nula, ale z bodu -10…

Padre

Pan Ťok sice rozjel dostavbu dálnic ale bohužel mu na ně pan velkouzenář stejně nedal peníze protože měl jiné priority,takže to vyšlo nastejno.

F. K.

Jezdím tam pravidelně a je to naprosto zbytečné. Např. již dole zmíněná I/20 to potřebuje mnohem víc.

Mvek

Samozřejmě se očekává, že po doplnění děr na úseku Praha – Vary, tam bude větší provoz právě až do Německa, ale taky si říkám, nakolik to bude úzké hrdlo, pokud Němci nebudou motivovaní postavit tam dálnici a když je ten konečný úsek s MÚK a rovný, na konci navíc už 4pruh u hranic. A místní doprava na tom konci bude asi velmi symbolická. Takže opravdu jsou takové propočty, že by tam byl tak zahuštěný provoz a občas ve extrémech zácpy, že by to bylo zdržení na desítky minut navíc a třeba i ovlivňovalo dopravu na MÚK u Chebu/Fr.L.?

Luděk

Zase další Oršula, který má potřebu se zesměšňovat neznalostí jen aby si mohl plivnout, nebo si myslíte že současná rekordní výstavba je zásluhou současné koalice, vážně hlupák.

MP22

Je to zásluha současné i minulé vlády. Teď se zahajují stavby, na kterých se makalo pod Kupkou, rozpočet taky není automatický. To co se otevírá, to je práce vlády pod Babišem, ale maká se soustavně co je tam Mádl.

jirka

Máte nějaký zdroj? Tu dálnici v plánech nevidím . Treba tady se píše, že ty plány opustili https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_303#Fichtelgebirgsautobahn

Nose Peak

Jedinej významnej dopravní tah přes Čé eR je od Ostravy, Moravskou branou a Moravským úvalem k Břeclavi. A to už od doby kamenné. Jinak je lepší tu kotlinu objet….

Sova

Při vší úctě, tohle mi přijde jen jako nahánění snadných nových dálničních km do statistik. Jinak dokud se nezačnou věci hýbat i na německé straně, tak tento úsek je v pohodě i v současném stavu.

Gablenz

Souhlasím. Možná hraje roli i to, že už tam zčásti zůstal násep Sudetské dálnice.

Karl vB.

Asi to tam je bez problémů….

Jiri

Vím, že je to proti našim tradicím, ale myslím, že se nebesa nezhroutí, když budeme na hranicích s dálnicí dříve než sousedi.

dantex

tak můžeme na sebe s Němci čekat, kdo začne dřív třeba do nekonečna nebo můžeme začít my a Němci se pak rozhoupou taky až jim tam vzroste provoz

Guma

No hrdlo… v Německu prestaveni na dálnici neplanujou tak že „hrdlo“ bude jen o 7 km dál

Petr Oršula

Lžete, jen čekají, protože se tu 30 let nic neděje.

zyx

Vy tu pravdu velmi ohýbate. Dle Fernstraßenausbaugesetzes a jeho změnami se tam s dálnici nikdy nepočítalo. Má pouze dojít k rozšíření současné B303. V aktuálním Bauplan je to rozšíření na 2+2, podobně obchvat Schirnding. Ale termíny nejsou žádné (zdravíme B172n) a nikdo nezaručí, že to bude nakonec 2+2. Tyto změny také několikrát nastaly.

mlokXCM

Než začnete někoho obviňovat ze lži, zjistěte si nejdřív, co to lež je. Jestli je pravda, co je výše napsáno, nevím, ale je zásadní rozdíl mezi lží (úmyslnou nepravdou) a omylem (neúmyslnou nepravdou).

Mvek

Aha, dálnice kolem Sokolova nic není, jo? No a o posledním desetiletí ani nemluvě, kdy se to zlepšuje konečně i dál.

Alibaba

Ale několik úseků B303 je už ve 4 pruhu.

zyx

No a o budoucnosti dalších úseků v profilu 2+2 to opravdu nevypadá nadějně. Dlouho se neaktualizoval plan výstavby na B 303, tedy vše je zatím bez termínů a naopak v některých částech roste odpor obyvatelstva, takže vypapírováni povolení může být klidně zdlouhavé až téměř nemožné.

JanM

Hrdlo v Německu není náš problém

libor

Jako myšlenka dobrá, ale myslím si, že v ČR máme takových jiných míst, které jsou důležitější řešit než toto, tady sice není 2+2, ale silnice v současnosti naprosto dostačuje . A jinak aletrnativa D6 k dálnici D5 je fajn, ale třeba ten průjezd skrz Vary není moc

Gablenz

Jezdím tam docela často a souhlasím, úzké hrdlo opravdu vypadá jinak (třeba Kolín – Kutná Hora).

FrenkyUL

Prostě se dokončí jedna dálnice. Proč to všem tady vadí?

libor

by mi to nevadilo, ale podívejte se jak třeba vypadá spojnice I/20 mezi Plzní a Pískem -(ČB). Tam je na mnoha místech násobně vyšší provoz a jaké to má parametry. Mnoho se toho plánuje, ale staví se zatím jen kruhové objezdy ( předloni Losiná, loni Lnáře, letos Blatná)

F. K.

Protože je to zbytečné

David

Ten 2028 je významný rok, má začít středočeská D3, obchvat Prahy, chybějící úseky D55 a D52 …

Akorát to už bude asi jiná vláda. Snad se toho letos podaří začít a vysoutezit co nejvíce. Borci co zastaví už i běžící věci se snad už nikdy nevrátí.

Martin

Vážně si myslíte, že to je současnou vládou? Já tedy ne. Ten trend už začal právě předchozí vládou, spolu se současným vedením ŘSD, které se za posledních 5 let nezměnilo.

Rodney

Trend možná začal, ale současná vláda na tom má podíl úplně stejný jako předchozí…rozjezd je sice důležitý, ale zastavit se to dá taky kdykoliv….