Dvoupruhová silnice od Chebu na západ se změní v dálnici D6
Úsek dálnice D6 Nové Strašecí - Řevničov. Pramen: ŘSD
Po svém dokončení by se dálnice D6 mohla stát alternativou k dálnici D5.
Po svém dokončení by se dálnice D6 mohla stát alternativou k dálnici D5.
Jsou tisíce důležitějších staveb- třeba tunel v Bílině a další stavby na silnici 13. Ta by měla mít mnohem lepší parametry, v některých úsecích by to mohla být dálnice…
Tady jde o zkapacitnění silnice, která to absolutně nepotřebuje. Předpokládám, že je to kvůli následnému pláči k nutnosti postavení obchvatu KV…
U Prahy je na dálnicích 20x větší intenzita provozu a nic se tu 15 let nestavělo…
Je tam při stávajícím dvoupruhu nedostačující kapacita? Je tam nějaké nehodové místo? Spíš mám pocit, že ne.
Pokud se stane D 6, alternativou D5, tak požehnej K. Varům. Tu zátěž kamionů Vary neutáhnou! A jelikož řešení obchvatu Varů je vlastně nemožné ( krom drahého řešení tunelu pod slavkovským lesem)tak to vidím jako velký špatný 🤷
Existuje plán obchvatu KV, kdy by se D6 odpojila od původní trasy někde u Andělské Hory a údolím kolem Šemnice, Nové Kyselky a Bor přešla Ohři, Vary obešla zeširoka za Otovicemi, Sedlcem a Rolí a nakonec se na původní trasu napojila u Jenišova. Na mapě to vychází, ekonomicky to připomíná něco plánované pod velkým vlivem psychidelik…
Konečne to někoho napadlo. A teď jen zatlačit na naše sousedy v Bavorsku, ať začnou stavět i oni.
Mě by spíš objektivně zaujímalo, co je na tom úseku za 1,4mld – zemní těleso je připravené (a to už od roku 1942), mosty přes I/6 jsou už v tom úseku postavené s rezervou, křižovatka u Chebu hotová, snad chybí most na sjezdu na Libou, ale zbytek… fakt 1,4mld??
Když už pominu napojení směrem do ČR: On někdo plánuje dálnici Schweinfurt – Hanau…?
Má to být prostě další ucelený dálniční tah na hranice, to jenom SŽ plánuje jednokolejky i do budoucna s tím že to stačí…
“Ucelený” a “na hranice” mi tedy přijde jako antagonismus. Hranice není cílem ani pro lidi ani pro zboží.
Z pohledu Bundesverkherswegeplanu je to nedůležitá spojnice, takže těžko, teoreticky jako přeložka Bundesstrasse – snad i kousek za Schweinfurt/Werneck je kousek už hotový, ale ty kopce a točící se Mohan z toho dělá dost drahý špás… Popravdě A70 slouží k odlehčení A3 a spojnice v Oberfranken BT-BA-SW, dál nejsou dostatečné dopravní proudy.
Nach dem Bundesverkehrswegeplan 2030 wird die B 26a als erster Abschnitt in die B 26n integriert, die an die A 3 an der Anschlussstelle Helmstadt angebunden werden soll.
Čili jako B (a maximálně jako žlutá dálnice) a jen jako široký obchvat Würzburgu ústící do sice rozšířené, ale stále dost vytížené A3.
No právě. Takže to furt povede z českého pohledu „nikam“, do Frankfurtu atd. bude vždycky lepší D5, a tedy nemá smysl o nějakém dokončování uceleného tahu vůbec mluvit. D6 bude navždy skoro výhradně vnitrostátní záležitost ČR.
Přijde mi že úsek D6 mezi KV a Chebem by měl spíš být D13 (I/13) která vede podél hranic na sever, ono i to napojení v Karlových Varech je tak, že řidič aby zůstal na D6 tak musí vzít sjezd, aby pokračoval na Prahu, jinak je najednou na čtyřpruhové I/13 kde místo 130km/h je klasická 90km/h až do Ostrova. Názor laika jako já je v KV ukončit D6. A mezi Chebem-Ústím nad Labem-Libercem budovat plnohodnotnou D13. Došlo by k propojení několika krajů nikoliv jen přes Prahu a i by se to hezky propojilo skrz D13 s D6 Vary, s D7… Číst vice »
vždyť jsou to jenom čísla, vůbec to nemá cenu řešit…
Tak původní A70 měla v té trase vést a dokonce současná stavba cca od mostu přes Skalku po Cheb byla dokonce vedena na tělese vybudovaném v roce 1942…
Dálnice v Čechách, co nepovede přes Prahu? Kacíř! Upalte ho!
Naprosto zbytečné!!! V Německu k A93 je horší silnice než u nás a k A9 vede silnice přes kopce v zimě často s horskými podmínkami přes kapacitní hrdlo Bad Berneck, kde jsou semafory. Kapacitní hrdlo je obchvat Slaného, podobná silnice jako za Chebem, jenže s nepochopitelnými !!!úrovňovými!!! křižovatkami a desetinásobným provozem. Přesto kolem Slaného kolony nejsou.
Tu trasu jsem jezdil 10 let 1-2x za kvartál a nepřijde mi, že těch semaforů by tam bylo tragicky moc, štvaly mě všechny, ale… co si pamatuju: – na přípojce s A9 na každé straně jeden – Bad Berneck jeden u sjezdu na BT, jeden u Edeky a jeden u autobusové zastávky za vesnicí – na vrcholu u parkoviště – Trostau uprostřed vesnice a pak už začíná čtyřpruh od Wunsiedlu až po MAK… – poslední semafor je pak na nájezdu na A93 …. opravte mne jestli se pletu, ale na skoro 60 km dálnice od A9 po českou hranici mi… Číst vice »
Jasně, ale označit na té trase českou půldálnici za kapacitní hrdlo je nesmysl. Tuhle silnici nemá na české straně smysl rozšiřovat ještě mnoho let.
Taky to může sloužit jako prostředek, jak vyvinout tlak na Němce, ať s tím oni něco dělají.
Obchvat Slaného je na jiném tahu (D7,I/7) a aktuálně již probíhá jeho přestavba na dálniční profil.
Mně v tomhle kontextu přijde nejvíc zajímavé, že D4 je tedy fakt jediná dálnice, která v cílovém stavu končí jen tak uprostřed republiky bez jakékoliv návaznosti. Až po jejím dobudování se najednou řeší honem nějaký třípruh směr Budějovice, což budou akorát vyhozené peníze, protože to bude od začátku poddimenzované. Směr Pasov nic. A ano, vím, že pár dalších dálnic je taky ukončených před hranicemi, ale mají kapacitní návazné komunikace – D10 má R35 směr Hrádek, D7 má R7 končící kousíček před čárou.
Honem? Ten třípruh byl schválený v roce 2018.
možná D4 tak trochu končí v polích, ale uvědomte si, že dál pokračuje silnice I/20, I/4. Je to prostě napojení JZ čech směr praha, a to: Písek, Strakonice, Prachatice, Vimperk, Horažďovice, Možná i Sušice, střední Šumava. Stačí?
nesmyslné plýtvání penězi, prací, půdou, materiálem — prostě další projev dálniční ideologie.
Ale prosimvás… prdy šéfkuchaře Rudy… valí se vám špína z huby…
A o druhé koleji na trati Cheb -Marktredwitz (včetně elektriky) ani vidu ani slechu. Uznávám, že tady to vázne především v Německu včetně problematické elektrizace trati do Norimberku.
Škoda, že se nepočítá s přestavbou toho neděleného čtyřpruhu přímo na hranicích. De facto ani po dostavbě tohoto úseku nebudeme mít další dálniční spojení s Německem, ano je to slovíčkaření, ale D48 se kvůli chybějícímu úseku přes hranici u přeshraničních dálničních spojení taky nezmiňuje. Navíc je to i zbytečné z bezpečnostních důvodů, mít po takovém dlouhém úseku dálnice nedělený ctyřpruh, který by měl zmizet už z principu, protože je to prasárna.
U D48 je ještě navíc kruháč
A pokud vím, o odstranění se ani neuvažuje. Prý se tam místo něj nevejde MÚK.
tak hlavně je problém s tím, že v nemecku tonikam nevede. Ale de řeklo, že až to postavíme my, oni to napojí minimálně na a93 a pak se to předěla na dálniční přechod
To moc nechápu. Ta sinice vůbec není přecpaná, spíš naopak. A Němci bohužel plány na navazující dálnici zrušili. Navic teď to na hranici jde do jednoho pruhu a předstírá se kontrola na imigranty… Myslim si, že jsou v Česku mista, kde je mnohem větší potřeba dálnice.
no ale Němci to zrušili jen kvůli nám – že jsme to nebyli shopni dostavět. je dhoda, že až to postavíme, Němci by to měli napojit na dalnici. To samě se stalo s d3 – Rakousko tak dlouho čekalo na nás, až na hranice zázrakem budeme dříve…
Základ je stavět u nás dalnice na hranice jako to dělá Polsko a sousedi se chytnou (jako my v Královci)
Jako my v Královci a v budoucnu i v Dolní Lipce…
Vzpomínáte na dostavbu D5? Němci se pořád chvástali a kolik let po nás to nakonec dostavěli…
Jedna vlaštovka jaro nedělá. 😉
ale jo, teď to v budoucnu nastane u D3 v Rakousku. Ale moc bych nemachroval
Tohle není vůbec od věci, když se podíváme na mapu a města, která leží na západ od Chebu. Stačilo by, aby Němci dostavěli A70 až k hranici, čímž by vzniklo nové rychlé spojení Prahy přes Würzburg s Frankfurtem a oblastí kolem Kolína a Düsseldorfu. Rozhodně lepší spojení než se pokaždé táhnout přes zasekaný Norimberk. + Stavba obchvatu KV v případě zintenzivnění mezinárodní dopravy.
Je reálné stavět A70 přes ty hory (okolo Schneebergu atd.)?
V současnosti něco takového absolutně není prosaditelné. Němci to hlavně nepotřebují…
Materiál ŘSD: po dokončení by mohla být D6 alternativou pro D5…
Pouze za předpokladu, že se v Německu postaví dálnice kolem Marktredwitzu a spoji tak s A9.
Pokud Němci tuto část nepostaví (nebo nechtějí), tak naše D6 nikdy tak zajímavá nebude.
A mimochodem, už někdo z ŘSD přemýšlí, kudy tu dálnici obchvátí K.Vary? Později to jistě bude potřeba.
Co čtu, tak nepřemýšlí. Pořád trvá D6 na kraj kopce, sešup dolů po I/6 a průtah přes Vary. Ono to ani moc jinak nejde. Vede to skrz členitý terén CHKO. Ani nějakým severním obloukem až přes Kadaň (až za vojenský újezd), ani jižní cestou až přes Tachov to nedává smysl. Možná severní obchvat, bude-li stavěna D13, dřív ne.
Pokud vím, tak Němci neplánují dálnici od A9 k Chebu. Prozatím bych to bral spíše jako dobré spojení na Lipsko, Erfurt pro západní Čechy. Případně i pro ostatní, když je v zimě špatně průjezdná cesta na Chemnitz.
https://youtu.be/XAmFJobWu20?si=Y3SKaA38k9YbyOCI
Ano, to je pořád jen průtah městem, pokud se někdy stane to, že se Němci hecnou a opravdu hranici spojí s A9 a ta alternativa pro D5 opravdu nastane, tak všechen ten tranzit půjde prostředkem Varů.Tam z toho budou mít jistě obrovskou radost.
https://www.kr-karlovarsky.cz/temata/rozvoj-regionu-uzemni-planovani/uzemni-planovani/dokumentace-kraje/uzemni-studie-podrobneho-provereni-vybranych-variant-prutahu-d6-obchvatu-d6-i/13-d6-v-oblasti-karlovych-varu-2024
ví někdo proč se na hranice nedostaví i D7nebo D35 od liberce ?
To by mě také zajímalo, bez toho dotažení na hranici, je to takové „nedodělané“ ?
Vím. Protože z Německa těmito trasami taky nevede dálnice a ani není v plánu, takže stavět dálnice až hranicím je zbytečný, když v Německu, resp. Polsku (u D35) navazuje hned dvoupruh.
Němci uvažují o stavbě dálnice směrem Křimovu.
Hlavně ať si Němci koupí dálniční známku hned na hranicích, kdo ví co by potom vymýšleli. Ale jinak jsme ochotní ty jejich dálnice zdarma ještě chvilku využívat…
Copak se nelíbí?
Není pravda, že Německo nepočítá s dálnicí na Cheb, jen čekají až bude u nás hotovo, protože nevěří, že to bude, a až nastoupí ten slovenský hochštapler k moci, zase to zastaví a bude radši stavět dálnice např. okolo Bzence a podobných moravských děr , místo aby konečně napojil Karlovy Vary na SRN, což je velmi důležité, když nemají napojení ani na Prahu ani Plzeň, a vlak jede z Německa do Prahy přes Ústí n.l. 4,5 hod.Nebo vezměte další 3,5 miliardy a opravíte další moravský nádraží jako ve Vsetíně, který má 20tis. obyvatel, nebo přesuňte nádraží v Brně za 75mld.… Číst vice »
Vyčítám Babišovi asi sto jiných věcí od odporného populismu, po zahraniční politiku, ale zrovna počátky „rozjezdu dostavby“ dálniční sítě spadají do éry pana Ťoka za ANO, takže to je asi jediná věc, kterou mu vyčítat nelze. Btw. zdravím že Bzence a přeji vám taky novou dálnici ♥️
Velmi, velmi, velmi pozvolné počátky.
Za Sobotkovy vlády to rozjížděli ne z bodu nula, ale z bodu -10…
Pan Ťok sice rozjel dostavbu dálnic ale bohužel mu na ně pan velkouzenář stejně nedal peníze protože měl jiné priority,takže to vyšlo nastejno.
Jezdím tam pravidelně a je to naprosto zbytečné. Např. již dole zmíněná I/20 to potřebuje mnohem víc.
Samozřejmě se očekává, že po doplnění děr na úseku Praha – Vary, tam bude větší provoz právě až do Německa, ale taky si říkám, nakolik to bude úzké hrdlo, pokud Němci nebudou motivovaní postavit tam dálnici a když je ten konečný úsek s MÚK a rovný, na konci navíc už 4pruh u hranic. A místní doprava na tom konci bude asi velmi symbolická. Takže opravdu jsou takové propočty, že by tam byl tak zahuštěný provoz a občas ve extrémech zácpy, že by to bylo zdržení na desítky minut navíc a třeba i ovlivňovalo dopravu na MÚK u Chebu/Fr.L.?
Zase další Oršula, který má potřebu se zesměšňovat neznalostí jen aby si mohl plivnout, nebo si myslíte že současná rekordní výstavba je zásluhou současné koalice, vážně hlupák.
Je to zásluha současné i minulé vlády. Teď se zahajují stavby, na kterých se makalo pod Kupkou, rozpočet taky není automatický. To co se otevírá, to je práce vlády pod Babišem, ale maká se soustavně co je tam Mádl.
Máte nějaký zdroj? Tu dálnici v plánech nevidím . Treba tady se píše, že ty plány opustili https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_303#Fichtelgebirgsautobahn
Jedinej významnej dopravní tah přes Čé eR je od Ostravy, Moravskou branou a Moravským úvalem k Břeclavi. A to už od doby kamenné. Jinak je lepší tu kotlinu objet….
Při vší úctě, tohle mi přijde jen jako nahánění snadných nových dálničních km do statistik. Jinak dokud se nezačnou věci hýbat i na německé straně, tak tento úsek je v pohodě i v současném stavu.
Souhlasím. Možná hraje roli i to, že už tam zčásti zůstal násep Sudetské dálnice.
Asi to tam je bez problémů….
Vím, že je to proti našim tradicím, ale myslím, že se nebesa nezhroutí, když budeme na hranicích s dálnicí dříve než sousedi.
tak můžeme na sebe s Němci čekat, kdo začne dřív třeba do nekonečna nebo můžeme začít my a Němci se pak rozhoupou taky až jim tam vzroste provoz
No hrdlo… v Německu prestaveni na dálnici neplanujou tak že „hrdlo“ bude jen o 7 km dál
Lžete, jen čekají, protože se tu 30 let nic neděje.
Vy tu pravdu velmi ohýbate. Dle Fernstraßenausbaugesetzes a jeho změnami se tam s dálnici nikdy nepočítalo. Má pouze dojít k rozšíření současné B303. V aktuálním Bauplan je to rozšíření na 2+2, podobně obchvat Schirnding. Ale termíny nejsou žádné (zdravíme B172n) a nikdo nezaručí, že to bude nakonec 2+2. Tyto změny také několikrát nastaly.
Než začnete někoho obviňovat ze lži, zjistěte si nejdřív, co to lež je. Jestli je pravda, co je výše napsáno, nevím, ale je zásadní rozdíl mezi lží (úmyslnou nepravdou) a omylem (neúmyslnou nepravdou).
Aha, dálnice kolem Sokolova nic není, jo? No a o posledním desetiletí ani nemluvě, kdy se to zlepšuje konečně i dál.
Ale několik úseků B303 je už ve 4 pruhu.
No a o budoucnosti dalších úseků v profilu 2+2 to opravdu nevypadá nadějně. Dlouho se neaktualizoval plan výstavby na B 303, tedy vše je zatím bez termínů a naopak v některých částech roste odpor obyvatelstva, takže vypapírováni povolení může být klidně zdlouhavé až téměř nemožné.
Hrdlo v Německu není náš problém
Jako myšlenka dobrá, ale myslím si, že v ČR máme takových jiných míst, které jsou důležitější řešit než toto, tady sice není 2+2, ale silnice v současnosti naprosto dostačuje . A jinak aletrnativa D6 k dálnici D5 je fajn, ale třeba ten průjezd skrz Vary není moc
Jezdím tam docela často a souhlasím, úzké hrdlo opravdu vypadá jinak (třeba Kolín – Kutná Hora).
Prostě se dokončí jedna dálnice. Proč to všem tady vadí?
by mi to nevadilo, ale podívejte se jak třeba vypadá spojnice I/20 mezi Plzní a Pískem -(ČB). Tam je na mnoha místech násobně vyšší provoz a jaké to má parametry. Mnoho se toho plánuje, ale staví se zatím jen kruhové objezdy ( předloni Losiná, loni Lnáře, letos Blatná)
Protože je to zbytečné
Ten 2028 je významný rok, má začít středočeská D3, obchvat Prahy, chybějící úseky D55 a D52 …
Akorát to už bude asi jiná vláda. Snad se toho letos podaří začít a vysoutezit co nejvíce. Borci co zastaví už i běžící věci se snad už nikdy nevrátí.
Vážně si myslíte, že to je současnou vládou? Já tedy ne. Ten trend už začal právě předchozí vládou, spolu se současným vedením ŘSD, které se za posledních 5 let nezměnilo.
Trend možná začal, ale současná vláda na tom má podíl úplně stejný jako předchozí…rozjezd je sice důležitý, ale zastavit se to dá taky kdykoliv….