Dvoulůžka, panoramatická okna a soukromí. YouTuber po 400 cestách zakládá vlastní firmu na noční vlaky
Vizualizace nočního vlaku Nox. Foto: Nox

Firma plánuje 35 linek, zatím však o sobě mnoho detailů nesdělila.
Firma plánuje 35 linek, zatím však o sobě mnoho detailů nesdělila.
Toto je… komplikovane. Je to obrovska prilezitost, dopyt je obrovsky, ponuka mala, takze ak by sa im podarilo rozbehnut aspon z polovice funkcny produkt, maju sancu s nim uspiet. A ak sa im naozaj podari ten koncept nocnych vlakov presunut do 21. storocia, tak ako slubuju, tak este lepsie. Drzim palce! Bojim sa vsak, ze nezvladnu ekonomicku stranku veci (tie 500eurove cenovky su pre firmu prilezitost a zlata bana, nie problem!), pripadne ze skoncia ako Midnight Trains, ci ako sa volali ti tragedi, ktori namiesto luxusnych nocnych vlakov zvladli len ublizene vyplakavat na internete, ze im zli zli investori nedaju… Číst vice »
Levnější než letadlo, třeba let z Prahy do Říma stojí většinou od 500 do 1000 korun, u last-minute kolem 1300. Za tuhle cenu to vlakem neprojedu ani na sedačce.
To je ale do Rima, nizkonakladovka a bez zavazadel. Kdyz pojedete do mista, kde ten vlak bude stavet, ale neni tam letiste, budete mit vetsi zavazadlo, atd. bude to jinak.
Ostáva iba držať palce, nech sa to podarí. Na rozdiel od rôznych „podových“ zvrchlostí, ktoré navrhol fakt niekto, kto nočným vlakom v živote necestoval.
tohle fakt designoval někdo, mimo železnici. Konečně normální a vzhledné spaní bez kravin tipu kovová madla a železné postele jak ve věznici.
Aby nebylo česko pro němce to už by muselo být. Tak je tam aspoň tenoučká čárečka Berlín-Vídeň. Tak schválně jestli se toho dočkáme. Na železnisi všechno dlouho trvá. Kombinace nočního vlaku a panoramatického výhledu je trochu kontraproduktivní, no ale noční vlak jede i večer a ráno, tak dejme tomu. Kupé po 6 lehátkách jsou opravdu něco, co se nechce normálním lidem absolvovat. Existují za patřičný příplatek i menší kupé včetně single, no ale málokomu se chce si připlácet (když se tak dostávají na cenu letenky). Vidím na mapě i Reggio Calabria, to by se hodilo, mám pocit, že je to… Číst vice »
Ty vlaky nemají dělat noční zastávky takže ta berlín-vídeň bude stavět tak maximálně v břeclavi za svítání
Ked ten existujuci odchod z Prahy kratko po polnoci neni uplne odveci, hlavne ked to porovname so zastavkami o troch rano v kdejakych Krivanoch a Zarnoviciach.
A budou mít i nějaká vhodná kupé pro rodiny? Já bych to třeba rád zkusil s dětma i psem, přijde mi to jako dobrá varianta, vyrazit pozdě odpoledne nebo večer dát si jídlo, vyspat se a ráno po snídani vystoupit třeba v Paříži. Ale nechci jet nějakým stoletým zavšiveným EuroSleeperem, jsem přeci jen zvyklý na nějaký standard. Takže by to mělo být hezké, čisté a aspoň normálně pohodlné. A po zkušenosti s jízdou do Budapešti vlakem s rodinou tak doplňuji, že s možností rezervace stolu na jídlo a s vlastním záchodem v rodinném kupé. Záchod byl totiž po pár hodinách… Číst vice »
Pokud chete cestovat jako rodina v jednom kupé, tak určitou možností by mohl být nightjet, který má docela hezky zařízená čtyřmístné lehátka, jak v nových Nightjetech, tak v rekonstruovaných vozech bmz, o nichž se zde psalo nedávno. Nemá to ale sprchu ani WC v kupé, toto by asi teoreticky šlo zařídit kdybyste si objednal dvě kupé v jejich klasickém lůžkovém voze, nicméně rezervační systém rakouského dopravce toto moc nezvládá (a musel byste rezervovat opravdu měsíce před samotnou cestou).
Niekoľko postrehov z tej priloženej mapy. Vyzerá, že väčšinu liniek by chceli sústrediť v Nemecku. Zaujímavé sú mnohé relácie, kde nočné ale i denne priame spoje absentuju ako Barcelona, Rim ale hlavne Oslo, ktorému úplne absentujú priame spoje z Dánska ci Nemecka. Taka Lulea i juh Italie, no neviem, tam by to znamenalo skôr konkurenciu súčasným nočným vlakom… Možno by som očakával, ze na mape bude aj Madrid, Krakow, Veneziu ci viac spojení cez Svajciarsko
Madrid je problém, pretože na LAV sa v noci nejazdí a pravdepodobne súprava nebude spĺňať nároky na rýchlosť. A ostatné trate sú na širokom rozchode.
Z tej mapy sa to neda povedat uplne jednoznacne, ale vacsina tych liniek vyzeraju byt relacie kde dneska existuju nocne vlaky, okrem Barcelony a Osla tam vela originalych napadov najst neviem.
Zatim jsme se dovedeli, ze umi generovat fotky pres ChatGPT.
Toto jsou vizualizace vytvořené z 3D modelu, nejedná se o výtvory ChatGPT nebo podobné umělré inteligence.
Jútubr bude provozovat vlaky. Skvělé.
A proč ne. Pokud nebude žebrat o dotace.
Pracoval v SNCF a Alstomu taky.
Jinej Youtuber roky ridil velky Londynsky nadrazI. To,ze na Youtube jsou i autori, ktery nikdy nic jinyho nedelali, neznamena, ze tam nejsou i lidi se zajimavejma profesnima zkusenostma.
přesně, bohužel dnes je slovo Youtuber nebo influencer pomalu nadávka a všichni asi víme proč. Ale že tenhle youtuber pracoval dost dlouho u francouzských železnic a pak pro Alstom a je to člověk z oboru. Není to Logan Paul nebo Jon Marianek, kteří reálně nic neumí a vydělávají miliony bůhví čím. Tenhle člověk naopak své zkušenosti převedl do praxe a Youtube byl možná jen vedlejším produktem jeho cestování a zkoušení budoucí konkurence
Mít zkušenost s daným způsobem je neocenitelné a dělat úspěšný Yutube kanál je sposuta samostatné práce a organizování, to mnohým papalášům a plánovačům v klasických drážních firmách chybí.
Nicméně jedna stránka věci je vize a druhá to ekonomicky a administrativně utáhnout (případně utáhnout závazky inevestorům). Jsem zvědavý.
Z té mapky to vypadá, že by chtěly z Berlína do Vídně přes Tabor, že? Teď ještě aby jim to vyšlo tak, aby v té vyspělé germanii a Rakousku chytily dobu mimo nočních zavření trati.
Ta mapka je tuze orientační, nicméně uvádějí, že nechtějí zastávky uprostřed noci, takže pokud nebudou Prahu projíždět, tak je vlastně pomalejší trasa do Vídně lepší.
Jak jim vůbec do toho nezastavovani zapada měnění strojvedoucích?
Tak není zastavení jako zastavení 🙂
Jenže jejich argument je, že se nezastavuje kvůli pohodlí.
Z mého pohledu je značný rozdíl, jestli se zastavuje z technických důvodů (třeba výměna strojvedoucích) nebo jako zastávka uvedena v jízdním řádu. Samotné zastavení nijak rušivé není. Ten problém je, že na zastávce začne být pohyb v uličkách (hluk). Nedej bože, když se vám vymění spolucestující. To totiž znamená světlo, hluk, atd.
Nešlo by tohle řešit tak že by třeba zadní tři vozy byly vyhrazeny pro cesty například Berlín – Vídeň a první vůz by byl přednostně pro například Berlín – Praha a Praha – Vídeň?
Chápu, proč to tak geometricky vychází, a možná není lepší alternativa, ale stejně mi přijde, že:
– spaní hlavou k žebříku, bez headboardu / čehokoli, o co se můžu opřít, bude divné
– dvoulůžko s dírou na žebřík uprostřed je taky trochu divné
Vlastně nejpohodlnější mi přijdou ty podélné panorama postele, ale ty pravděpodobně nepůjdou pořídit pro jednoho.
Taky, zase chápu, proč je standardizace dobrá a pro 90% pasažérů 1-2 lůžka stačí, ale absence větších kupé trochu ubírá z usecasu „jedeme na výlet se skupinou kamarádů“
Půjdou, budou prodávat pokoj, ne lůžko.
„Dosud lidé často musí cestovat v kupé přes noc s úplně cizími lidmi a často dráž, než stojí letenka.“
Skutecne musi ?
Tak ti kteří chtějí jet nočním vlakem téměř jistě ano. Nedělejte, že jste to nepochopil 🙂
Pochopil samozřejmě, jen jsem si dovolil se pozastavit nad silně sugestivním laděním toho tvrzení.
Moc bych jim to přál, ale jsem skeptik. Tohle je bohužel nerovný boj, kdy jen poplatky za DC v podstatě znemožňují nějaký model levných jízdenek, pokud je to zároveň s nízkou hustotou cestujících. Vozidla musí být nová, protože nic moc z druhé ruky už k mání není, European Sleeper úspěšně vyluxoval historické rezervy. Personál je sice levnější než u letadel, ale množství je stejné nebo větší, a to letadlo zvládne za jednu směnu posádky letů hned několik. Je prostě škoda, že etablovaní dopravci nezkusí něco jako leteckou business třídu. Škodovka nedávno podobný koncept představila pro Finsko, mohlo by to být… Číst vice »
Dobře, beru zpět, měl jsem si nejdřív pustit video.
Uvádí tam, že už mají zánovní vagony pro modernizaci a ten provozní koncept nevypadá marně, ale budu velmi opatrný optimista.
To uspořádání je něco jako plackarta ve východních zemích, ovšem v evropském profilu. Něco vzdáleně podobného má Amtrak jako tzv. Roomette, fakt miniaturní single kupéčka se středovou uličkou. Pokud se jim povede nějak nacpat dvoulůžko nad uličku, tak třeba použitelnou hustotu dosáhnout. Uvidíme.
Na ten Amtrak jsem si také vzpoměl:) Nicméně, pokud jsem to pochopil správně, tak mají dva druhy kupé – na jedné straně je nízké kupé se dvěma postelemi podélně a naproti přes uličku je druhé kupé, které má palandu nad uličkou a postele příčně vedle sebe umístěné částečně nad uličkou a tím nízkým kupé. Z hlediska packagingu to není špatné, a znamená to, že na 2m (řekněme 2,1m ) vagonu jsou schopni nacpat 4 cestujcí. To si myslím, že bude srovnatelné s OBB nightjet kapsí, možná malinko horší, ale při větším komfortu pro cestujcí.
Osobne nechapem, preco nic ako Amtrak roomette v Europe neexistuje, zo vsetkych spacich vagonov sa mi to usporiadanie pacilo najviac. (ale este som nesiel nicim v novom nightjete)
Mě přijde zajímavé i to, že narozdíl od 24/7 fungujících letadlech, si myslí, že s 8 hodin jedoucími novými vlaky bude jezdit levněji.. Stejně jako dávat za negativum sedačkové vozy a zastávky, které nějak mají přispívat k nespolehlivosti.. Když by tady existovala tak velká poptávka po nočních vlacích, tak už by na to asi někdo přišel, po více než sto letech.
S poptávkou v dopravě je to zrádné, protože umí být latentní, resp. vhodná nabídka dokáže poptávku indukovat.
Příkladem budiž boom eurovíkendů za uplynulých 20 let, což je čistě důsledkem nabídky levného létání.
I nightjety ukazují, že mnoho lidí noční vlak rádo zkusí, ale nesmí to být drahý nespolehlivý vopruz.
Poslední věta je přesně ten problém. Taky jsem si rád zkusil noční cestování vlakem s OBB, ale realita – mimo lehátkové a lůžkové oddíly musíte lidi vyhazovat z místenky (v noci fakt moc příjemný), zpoždění je téměř jistota, ale to ještě beru, pak třeba neustále migrující hlučné skupiny, kontroly na hranicích, stání 1,5 hodiny ve stanici (čekání na odjezd) s odpojenou lokomotivou = bez ventilace. A když chcete jen trochu soukromí navíc, zaplatíte klidně 4x víc než za letenku. Je to moc fajn, ale ta realita pro nenadšence do vlaků je neúprosná. Chcete dráž, pomaleji, nespolehlivěji, s méně pohodlí a… Číst vice »
Přesně. Rád bych jezdil vlakem po Evropě, jako jsem to zažil v dětství na FIPku, ale ty ceny jsou prostě šílené, autem je to často i za míň než polovinu…
Ony ty ceny pro veřejnost byly nejspíš podobně vysoké i v době vašeho dětství, dost možná ještě vyšší v poměru k ostatnímu. Jen s FIPkou to holt bylo jedno…
Boj s letadlama nemůžou noční vlaky nikdy vyhrát. Kodrcat se 10 hodin vlakem tam kam doletí přímý letadlo za hodinu může leda blázen. Smysl to má na relacích, kde na začátku/na konci (ideálně oboje) není relevantní letiště.
Co to znamená, vyhrát? Že přepraví víc cestujících, to je samozřejmě nesmysl, zvlášť pokud bychom porovnávali jen noční vlaky se všemi letadly. Ale využití nočních vlaků stále roste a nejspíš tady další příležitosti na trhu jsou. Někomu to nevyhovuje, někomu ano – večeře doma, neřešit žádný hotel a ráno už můžu chodit po Tatrách, Alpách, Budapešti, Varšavě… tam všude relevantní letiště jsou a přesto ti „blázni“ vlakem jezdí.
Ježiš nechcete už nechat těch blbostí? Kolik nočních vlaků do těch Varšav a Budapeští jezdí? Někdy i tři, co?
Zrovna v Tatrách a ve velký části Alp žádný relevantní letiště není a tam bych samozřejmě tím nočním vlakem klidně jel.
Jen jsem psal že využití nočních vlaků stále roste jako odpověď na to „vyhrávání nad letadly“. Takže pro někoho to zajímavé je, i když je označujete za blázny.
Že rostou je krásné, ted ale jestli že součtu spících a letících cestujících spíš jejich procento neklesá, já bych řekl, že ano.
A já jsem zase jenom reagoval na to Jurajovo srovnání s letadlama – nemá to smysl, protože v relacích, kde jsou přímé lety víckrát za den noční vlaky buďto nejezdí vůbec nebo nabízí jen zlomek kapacity. Vůbec to není konkurence.
„kam doletí letadlo za hodinu“ – jednak za hodinu doletíte málokam, spíš tak hodinu a půl. A jako klasicky ignorujete cestu na/z letiště a nutnou dobu být na letišti předem (minimálně hodinu, ale nechytejte mne za slovíčko)
Dobrý no. A tu neexistenci nočních vlaků třeba do Milána nebo do Frankfurtu si vysvětlujete nefunkčním trhem nebo nějakou šotopohádkou?
Nedostatkem potenciálních cestujících. Ani ty busy nejezdí trvale narvané.
Jakože tam sice lítá několik letadel denně s celkovou kapacitou ~10 lůžkovejch vozů (+ samozřejmě lidi jezděj i jinak), ale přesto je tam nedostatek potenciálních cestujících?
Létá tam maximálně 5 letů za den a to v pátek. Vše nízkonákladovky, takže potenciálních klientů vážících si svého času, pohodlí a umějících počítat, tu zase tolik není. Stačí se podívat na odlety z letiště. To za prvé. Za druhé. Obsazenost spojů a celková kapacita je jiná věc A za třetí, Praha – Milán nejezdí vlak ani přes den, vlastně do Itálie nic. Z Vídně ovšem se do Itálie nočním vlakem dostanete. Ekonomicky potřebujete ten vlak zaplnit aspoň z poloviny každou cestu, a aby jezdil jednou týdně, na to se vám zase nevyplatí pořizovat vozy. Takže ano, není zde dostatek… Číst vice »
Do Milána noční vlaky jezdí, a to jak vnitro z jihu Itálie, tak denně z Vídně a Hamburku (tato větev do července dočasně nejezdí kvůli výluce Tauernbahn).
Z Vídně jede jeden nightjet na 9 letadel… A určitě tam bude značná úseková frekvence (což je za mě ten benefit nočních vlaků – z Villachu byste se do Milána dostával letadlem těžko).
Ale já měl na mysli z Prahy – klidně by se tam (i do Frankfurtu) dalo vlakem přes noc dojet, ale nikdo se do toho nepouští ačkoliv se tam lítá několikrát denně (čili existuje silná poptávka).
A když se do něčeho podobného chce někdo jiný pustit, tak to zpochybňujete, že to nejde. To je důkaz kruhem? 😉
Aha, nepochopil jsem že řešíme spojení z Prahy. Hlavně do toho Frankfurtu se létá několikrát denně spíš kvůli přestupům přímo na tamním letišti, které se tam nabízejí po celý den, takže jeden noční vlak by tohle prakticky vůbec neřešil. Vím že do roku 2006 nočák do Frankfurtu skutečně jezdil, ale přece jenom je to relace kam se dojede za 5 hodin autem, pro firemní cesty na otočku nevadí zaměstnavatelům zaplatit to letadlo a v neposlední řadě se dneska dá jet i vlakem téměř každou hodinu – sice přes 6 hodin a se dvěma přestupy, ale párkrát už jsem to jako… Číst vice »
Z toho co dneska existuje, pripada do Frankfurtu do uvahy len nightjet, a z Viedne je to tam prilis blizko. Denny vlak to dava za 6h23
Takové letadlo s příletem v 10 večer, cesta na a z letiště, noc v hotelu… Jestli to cenově a časově nevyjde nastejno a bez těch neustálých přesunů tím nočním vlakem. K tomu fakt, že větší zavazadla nemáte pod kontrolou, ani k nim přístup v letadle. No já nevím, kdo je tu blázen. 😉😁😉
Nightjety jsou dražší, pomalješí a méně praktické než letadlo. Přesto bývají velmi slušně naplněné, stejně tak vnitrostátní noční vlaky v Itálii. I ten vagon ČD do Budapešti/Zurichu bývá velmi slušně zaplněn.
Když už jsme u těch nočních vlaků – před pár lety se psalo, že na Slovensku někdo bude jezdit noční spoje z Bratislavy do Košic tuším. Měli na to mít Laminátku a ještě nějaký diesel myslím + patrový vozy? Nevím. Jak to dopadlo? Ví o tom někdo něco?
Celý projekt vyšuměl do ztracena, jediné co se povedlo je krásně opravit tu Laminátku (generálka + lak ČSD 88), kterou teď pronajímají soukromým nákladním dopravcům. Web firmy: https://www.yosariatrains.sk/
A vagóny skončia ako ZSSK 🙂
Yosaria Trains… jestli to nebude neco jako Yosaria Plaza, tzv. Ruzinovska Hirosima 🙂
Tak jsem shlédl to video pana Simply Railway a musím říct, že problémy pojmenoval velice přesně. Akorát teda nevím, jestli je to jeho řešení z oboru reálných čísel. On ten noční vlak má jednu obrovskou nevýhodu – jede jednu cestu za den (respektive tedy za noc). To ekonomice provozu nesvědčí z principu…
Zkoušel už někdo nabídnout denní spojení s lůžkama? Já bych si to třeba z Prahy k Baltu či do Mnichova dokázal představit, normálně jako poslední vůz běžného vlaku. Přeci jen radši ležím než sedím
Já si to dovedu představit behem dne i z Prahy do Ostravy. Proč bych se nemohl na 3 hodinky natáhnout 😀
Problém je, že z Prahy k Baltu by to nemuselo stihnout dojet tak, aby to zvládlo včas obrat zpět. Na kratší relaci by to šlo, je to zajímavá myšlenka, ale nevím. Přes den asi moc cestujících nebude chtít platit vyšší cenu jen za to, že můžou ležet, takže by museli jezdit za podnákladové ceny, jen aby se využil již koupený vlak. Ale ony i ty samotné provozní náklady (personál, trakční elektřina, poplatek za dopravní cestu atd.) budou docela vysoké, takže je otázka, jestli by to dávalo smysl. Vůz bude mít méně než poloviční kapacitu oproti klasickému velkoprostoru, což bude pravděpodobně… Číst vice »
To mi připomnělo, že některé hotely nabízejí pokoje i třeba jen na pár hodin, pod produktovým názvem „denní siesta“.
Třeba by se to uchytilo i na železnici… 🙂
Zajímavý eufemismus pro hodinový hotel.
Teda když se řekne hotelový pokoj na pár hodin, tak si představím spíš love hotel 😂 Že existuje nějaká denní siesta jsem ani netušila…
Až manželka najde tu účtenku z denního hotelu tak řeknu že to byla jen dění siesta.
😃😃😃
Nabídka produktu vypadá třeba takto:
https://www.cityhotelbrno.cz/specialni-nabidky/siesta/
A přitom už ve školce bývalo povinné natažení se na lehátko po obědě. 🙂 V pokročilejší dospělosti rád provádím ve volných dnech, nejsem-li venku. Přinejmenším záda to ocení; nechce to ale prospat celé odpoledne. 🙂
To nemusí být tak zlé. Jestiže bežný vůz k sezení jezdí jezdí v průměru 17 hodin denně (tj. od 5:00 do 22:00, ano některé končí až o půlnoci, ale jiné zas už kolem 20:00), a to ještě s různými pauzami, tak ten noční, když pojede dlouhou štreku od 17:00 do 10:00 těch 17 hodin dá taky.
A to je tych 17 hodin dost mozno na hornej hranici, ked im vyjde den tak, ze zacnu rano a skoncia vecer. CD railjety maju najdlhsi den okolo tych 17 hodin, ale z toho 2 hodiny stoja v Prahe, a zvysne dni v obehu su trebars 14 (tiez -2) h.
A kolikrát za den otočím denní soupravu třeba z Prahy do Kodaně, nebo z Vídně do Říma, což jsou příklady relací nočních vlaků? Celou cestu jedním směrem a pak stěží dojedu do půlky druhým směrem… samozřejmě můžu ji poslat přes noc na relaci kde bude určitá poptávka po tomto typu nočního s(v)ezení, jako se to dělá v létě u Berlineru, ale jako zas tak velkou nevýhodu nočního vlaku bych tohle obecně neviděl.
Ta (možná drobná) nevýhoda je v tom, že denní vlak z Prahy do Kodaně využijí cestující v různých úsecích (Praha – Ústí, Praha – Berlín, Drážďany – Berlín atd.). Cestujících, kteří jedou z Prahy až do Kodaně, bude minimum. Na osobokilometry to vyjde samozřejmě stejně jako u nočního vlaku (pokud odhlédneme od menšího počtu míst), ale celková poptávka je větší. Noční vlak musíte celý naplnit defacto jen cestujícími z Prahy až do Kodaně. Uprostřed noci v Berlíně nikdo přistupovat nebude, ostatně to je i důvod, proč Nox neplánuje v noci nikde stavět. Taky ideální doba jízdy nočního vlaku je okolo… Číst vice »
Hodně bych se divil kdyby vyjeli jako nový dopravce, to není sranda pro youtubery, zvláště napříč několika státy. Spíš to vidím tak že začnou ve spolupráci s výrobcem pracovat na návrhu vozů načež je nějaký zkušený hráč koupí a vozy buď sám použije (bude-li to nějaký dopravce, nabízel by se třeba European Sleaper, to jsou takoví idealisti, vzhledem k velikosti by možná nešlo o spolknutí ale spojení) nebo nabídne k prodeji (bude-li to ten výrobce)
Tak stál jen u zrodu Flixtrain… 😁 Ale jo… je naprosto nezkušený… 😁😁😉
Mně ani tolik nejde o zkušenosti jako o kapitál. Flixtrain zakládal jako zaměstnanec velké firmy, tady je sám a bude muset sehnat kapitál. Nedivil bych se, kdyby kejvl na nabídku kapitálu od jedné firmy výměnou za 100% podíl. Zvláště pokud je to nadšenec do vlaků, kterého zas tolik nebaví řešit spory s investory a tak podobně
Z obrázků se mi zdá, že plán je mít ve voze centrální uličku a z ní na jedné straně oddíl s postelí příčně nad stropem a na druhé straně oddíl s podélnou palandou. To by skutečně mohlo znamenat docela vysokou kapacitu při zachování soukromí (kupé pro 1 nebo 2 osoby). Postele 2 m dlouhé jsou do budoucna určitě také nutnost, průměrná výška lidí stále roste. Trochu se mi nezdá to okno přepůlené přepážkou, to asi nebude moc dobře odhlučněné, ale třeba to tak ve skutečnosti být nemá.
Akože vyzerá to od pohľadu dobre, 75 eur za lôžko na poschodovej posteli. Trochu si nie som istý miestom na batožinu a zvukovou izoláciou, hlavne ak chcú v prvom rade rekonštruovať a prestavať staršie vozne. To, čo zakladateľ spomína vo videu je všetko pravda, len uvidíme ako svoje predstavy zhmotní v roku 2027, kedy to plánujú spustiť.
Zbytečně se netěšte, vůbec nic z toho nebude.
Nevyjedou!
Do švestek nevydrží !
To že si něco přeje jeden vlackovej autista přece znamená, že se musí splnit.
No uvidíme, kolik budou stát jízdenky a co bude jezdit za vlaky. Pokud to budou financovat jako flixbus, tak přežijí i několik let ve ztrátě.
Druhá věc bude přidělení kapacity trati, jednotlivé osvědčení předpokládám budou zajišťovat místní dopravci.