Dvoukolejka do Chlumce má projektanty, přípravy vyjdou na čtvrt miliardy korun

Stanice Chlumec nad Cidlinou. Foto: GogolManiac / Wikimedia CommonsStanice Chlumec nad Cidlinou. Foto: GogolManiac / Wikimedia Commons

Stavba má začít v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Místo toho, aby to bylo za 2 roky hotové (jako např. v Německu, Polsku, Rakousku, apod.), tak budou o tom 3 roky žvanit a plánovat.

J.Š.Hájek

Zdravím, jsou tady zajímavé odkazy, ze kterých jsem se ale nedočetl, kdy se počítá s dokončením projektu VOCHOC, zejména toho zdvojkolejnění z Týniště nad Orlicí do Chocně. Jak to vypadá ?

Radim

Na webu SŽ to mají jako stavbu H-04 – „Modernizace traťového úseku Týniště nad Orlicí (mimo) – Choceň“ s plánovaným zahájením stavby 2027 a ukončením 2030 (tomu ale nevěří nikdo, ale kdo ví…)

Honza

To se bude zdvojkolejňovat také ten dlouhý oblouk u Velkého Oseka? Spolu se stavbou dálnice se v souběhu s ní měla postavit „zkratka“ mimo Osek.

Radim

Ne, udělá se tam ta „zkratka“ v rámci stavby „Modernizace traťového úseku Kolín (mimo) – odb. Babín (mimo), vč. Libické spojky“

Kamui

A smyčka zůstane (kvůli Os/Sp vlakům), nebo bude zrušena?

Bert

Os/Sp smyčku nepotřebují, jezdí do Kolína, takže používají tu kratší větev, která zůstane zachována.

Alibaba

Jen doplním, že je to původní trať (kratší větev) z VOseku do Chlumce postavená ještě ÖNWB a smyčka byla stavěna až za II. světové války.

Jiří Kocurek

U Velkého Oseka se chystá tohle: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zacne-s-projektovanim-trikolejky-mezi-kolinem-a-nymburkem-171963/

Jen nevím, tak se zeptám do pléna: Kdy je vlastně termín odezvdání?
Už je to půl roku, co na tom pracují, takže termín by měl být známý.

Tomáš Záruba

Jak dlouho už je ten VOCHOC schválen…? No nic, asi bylo nutné diskutovat X let o Převýšově, což se nejspíš někomu dost hodilo do krámu. Tak na rovinu, jak velký propad to tam bude…? 😉

Jan Šulc

Tomáši, na rovinu, nakonec to s tím propadem rychlosti není tak hrozné. Je jen 5 km/h. Ano, jen 5 km/h oproti tomu, co tam je možné udělat přes výpravní budovu. Je to tam směrově nekompromisně svázané chráněnými územími na obou stranách (PP Víno a PP Olešnice). Přes Převýšov (a úsek západně od Převýšova) bude V100/V130 = 130/140 km/h. Úsek s propadem rychlosti pod 160 je dlouhý 2,4 km. Upřímně, ono to zase tak moc nevadí. Ty jednotky vteřin zde „ztratí“, jen expresy (na jak dlouho?). Ale na rychlíky to nemá vliv (mají fixní uzly) a pro nákladku je důležitý max.… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ahoj, díky. Tak to pak upřímně nechápu, proč se kolem toho tak dlouho diskutovalo. Já kdysi v počátku té causy zaslechl něco o 105 km/h a to mě lehce děsilo, přiznávám.

No, tak konec dobrý – všechno dobré, tak honem stavět. 🙂 Stejně nejpozději od rozhodnutí, že jednou bude VRT směr východní Čechy, tady ty rychlosti na „staré“ jsou reálně téma na sice asi ne úplně krátkou, ale přece jen přechodnou dobu.

Jan Šulc

Původně byly 2 varianty. Preferovaná přes VB, v místě VB jen se zastávkou, s dopravnou přemístěnou do přímé směrem ke Chlumci. Druhá varianta zachovávala stanici v oblouku vedle VB. Bylo to levnější řešení, ale s propadem na těch 105 km/h. Jak si Převýšovští prosadili, že se VB musí nechat, začalo se hledat nové řešení, který by nemělo takový propad rychlosti. Zkombinovaly se proto obě původní varianty, resp. vzala se ta první (preferovaná) a upravila se GPK, aby to minulo budovu.

Tomáš Záruba

Tak to je fajn. U některých bych si uměl představit, že se zabejčí na pozici „když děláte problémy, tady máte za trest tu druhou variantu s velkým propadem, ať pak můžeme zbytek života říkat, jací jste (byli) hajzli“…
:-/

PeS

Ahoj, VRT Vychodni cechy se ted snazi SZ komunikovat s dotcenymi obcemi a tvari se, ze to chteji co nejdrive zacit take delat. Zatim se zaustenim do nove 020 v Dobrenicich. Tak jsem zvedavej jak rychle to pujde…

Panda

Při vší úctě k Chlumci by asi pro rychlou nákladku i dálkovou osobku dávala větší smysl novostavba navazující na VRT do Poříčan a vedoucí poblíž D11 až někam za Nové Město (u Chlumce) s odbočky z Libic směr HK a z Poříčan směr Osek… Případně do budoucna možná s propojkou směr Pardubice… Pomalé náklady a Os/Sp by zůstaly přes Chlumec…

Tomáš Záruba

Z pohledu osobky je sice možná tahle stavba reliktem doby „VRT je chiméra a nesmysl“, nicméně konkrétně zde lze vidět (HK se snad nějak dořeší) skutečně nemalé přínosy pro plynulost ND. Když vše funguje tak se to celkem dá, ale jak se někde z Nymburka včetně do Třebové objeví jakákoli výluka, začíná to být o nervy…

Panda

Zlepšení pro ND ano, jen mi připadá, že i z jejího pohledu by mohla být výhodnější novostavba Libice-Stará Voda (menší převýšení, stabilní rychlost, absence zastávkových vlaků a průjezdu nádražím v Chlumci…), pokud by rychlá osobka (200 km/h) jezdila ve svazku po hodině… Dohromady by to stálo o něco více, ale zase spolu s novostavbou Praha-Poříčany-VO (a dvojkolejnou vložkou u Sadské) by asi nebylo potřeba ztrojkolejnění Lysá-VO… Ale teď už je na tyhle úvahy pozdě, chápu.

55p

Pro nákladku by byla dobrá taky novostavba v rovině cca Nymburk – Městec – Chlumec a neřešit stoupání do Převýšova.

Panda

Jojo, proč ne, to dává smysl i pro osobku, to by pak asi nebyla potřeba trojkolejka Nymburk-Kolín, propojka Poříčany-VO ani zachování Městecké lokálky, tzn. je to vlastně docela úsporná varianta.

Tomáš Záruba

Při dvoukolejce je to naprosto fuk. Těch pár metrů převýšení se vyřeší využitím kinetické energie bez postrku.
Teoreticky by to šlo už dneska, ale na té jednokolejce chybí záruka volného průjezdu minimálně z Dobšic (lépe Kanína) až do CnC.

Ještě nedávno bych napsal, že ETCS umožní jet stovkou (a tedy mít možnost naakumulovat tu energii) i špatně brzděnému hodně těžkému nákladu, ale míra debility předpisotvůrců bohužel zasáhla i tohle, jak tu nedávno někdo uváděl. :-((

Jiří Kocurek

Nákladní vlaky na VRT, to staví dopravce před dilema: Čekat, až bude na VRT volná trasa (100 km/h vs 250 kmh či více), nebo to vzít starou jednokolejkou?

Ten rychlsotní rozdíl je ve stejném poměru jako 40 km/h vs 100 km/h. Tedy traktor vs. autobus, se stejným vlivem na kapacitu … dálnice.

Panda

Na VO/Libice-novostavba-Stará Voda-současná trať-HK by s ohledem na vysoce nepravděpodobné pokračování na Wroclaw stačilo 200 km/h, tzn. 12 minut rozdíl mezi osobkou a ND na 40km > i bez předjíždění by hodinová kapacita mohla být 2x dálková osobka ve svazku, 1-2x Os HK-Chlumec a 6x nákladní vlak (100 km/h vč. rezervy na rozjíždění a mírně nekonzistentní rychlost). Myslim si, že ani kapacita/plynulost nebude přes Chlumec lepší… A teď vůbec nezmiňuji, že při modernizaci u Žehuňského rybníka může nastat hodně problémů…

Mykola

Diskuse je moc hezká,ale nalejme si čistého vína. Nepostaví nic. Já tu jezdím 36 let a stále jen studie,vize,projekty. Od nehody Stéblová se“zdvojkolejňuje“ Pardubice – Hradec Králové a stále není hotovo. Do penze to dojezdím po jednokolejce a beru to jako fakt. A VRT? To jedině až se Němci provrtají do Ústí nad Labem a tam se to připojí na naše muzeum. A to nejsem pesimista. A propo víte co je to pesimista? Optimista s životní zkušeností .😁😁😁

Jiří Šrámek

Znám to jinak. Optimista věří, že žijeme v nejlepším možném světě a pesimista se bojí, že je tomu doopravdy tak.

Mykola

I tak se to dá říci.

Xaver

To je další z řady pitomých výroků na téma optimismus – pesimismus.
Optimista ve skutečnosti věří, že svět bude lepší, ne že žije v nejlepším možném světě 😉

Jiří Kocurek

Nepostaví nic, protože mezi Pradubicemi na Hradcem _nepsotavili nic_ Aha, tak tomu říkám zdůvodnění.

El Barto

Jen bylo nutné znova připomenout, jak je u nás všechno na (dosaďte libovolný vulgarismus) a jak to tak bude už pořád.

geras

Tak on pan Mykola netvrdil, že se nepostavilo nic, jen že není hotovo. A ono by bylo, jenže Kaštánek.

Mykola

To byl jen přiklad. Jinak plánů je spoustu a skutek utek.

Jiří Kocurek

Skutek neutek, těch hotových staveb je za posledních 10 doků hodně. Jen vy okázale ignorujete skutečnost a to jen abyste mohl nadávat?

geras

No myslím, že po Stéblové se hezkých pár desítek let nic ani neprojektovalo, zdvojkolejňuje se tak 4 roky a je skoro hotovo..

Mykola

Ano skoro.Jen ta Pohřebačka a dál k Hradci.Asi až kaštanku sežere klíněnka a pak se bude znovu posuzovat.

Milan

posledni 4 roky se delal posledni realizovany usek (tedy 2 ze 3 – posledni ceka na realizaci kdyz pominu vlastni nadrazi HK a PCE). V Pardubicih uz je to totiz „skoro“ napojene – (dokonce 1 ze dvou koleji). A HK se pripravuje k realizaci. Az po dokonceni uprav na nadrazi HK se znovu otevre problem „kastanka“. Tazke vlastni realizace bezi minimalne od roku 2013, tedy jiz nejmene 11 let a cil v nedohlednu(zahajeni realizace posledniho useku nejdrive 2028). Chapu je to velmi dlouhy usek v gelograficky velmi slozitem terenu – celkem 20km s ohromnym previsenim 20m a dokonce tam jsou… Číst vice »

Zababa

Oblouky, pane kolego. 🙂

Jiří Kocurek

Pesimista není člověk, který by chodil všem nadávat, že se o něco snaží, že stejně nic nedokážou, aby je od toho odradil. Ideálně aby je od toho vyhnal a tak měl důkaz, že to nedokázali. A on tam mohl spokojeně všem říkat, jakou měl pravdu.

To není pesimismus, to je nepřejícnost a podrazáctví, třepat někomu se žebřem, aby z něj spadnul. Na důkaz toho, že ten na žebři je nemehlo.

Lukáš Kníže

Celý úsek VOCHOC byl potřeba už minimálně před 10 lety. Jsem rád, že se to posouvá, ale pořád mi přijde ta příprava strašně pomalá.

JiP

Otazka je, jestli tato trat primarne slouzi Prevysovu a nebo uplne necemu jinemu. Pokud by tu rekonstrukci nekdo myslel alespon trochu vazne na urovni alespon konce 20. stoleti, tak by bez problemu mohla vypadat takto:

https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9iJ3PxYHi5gq0eyRgl0faLhb0faLh00CJhO0RGhO0gUh5V05Bphx05XWh5J5UOiB0iMh550hZr5b0V6hz0flChn0f2C5Y0e7r5-02n5n0g8S5V0hHD5n05LMhknh9HhD0hUjh20hFmhG0g7zhR0g8RhH0SVhH0FBgp00hgq0f3Egf0f-Rho0eExg-NfbKhgNeJTh40fLBh30f6thM0ff5gv0FB&x=15.3794422&y=50.1559659&z=13

Leštění

Tyhle maluvky mě baví – přírodní rezervace nezájem, výškový profil nezájem, investiční náklady nezájem. V čem by to vlastně bylo lepší.

JiP

A co je tam za problem s profilem?

Leštění

Ta maluvka obsahuje minimálně 2 tunely, což je v této oblasti velkej nesmysl.

JiP

No a diky tomuto pristupu dnes jezdim prakticky vyhradne vsude autem s polovicnim, tretinovym a nezridka ctvrtinovym dojezdovym casem. Pokud chceme konkurenceschopnou zeleznici tak se v nasi krajine morfologii bez pocetnych tunelu neobejdeme. Nejlevnejsi alternativa je vest zeleznici pobliz D11 jak psal P_V nize, to co jsem namaloval je alternativa zachovani zeleznice v pomerne vyznamnem Chlumci.

xyz

Jaký je reálný rozdíl jízdních dob v tom, co jste nakreslil, oproti tomu, co tam je reálně plánováno?

JiP

No treba to, ze se uz opet bavime o propadech rychlosti pod 160 km/h, jak tradicni. Co brani tomu aby cely usek od HK az po Podebrady byl cely na 200 km/h? Chybi mi v tom jakakoliv vize do budoucna. Vsimnul jste si toho, ze hned vedle te trati je dalnice D11 ktera prakticky cela od Podebrad do HK a dale bude umoznovat schvalenych 150 km/h?

xyz

Ano, všiml jsem si.

Nicméně neodpověděl jste na otázku (která se týká výhradně úseku okolo Převýšova, nikoliv dalších úseků).

JiP

No pokud ale kamkoliv vlozite propad rychlosti, tak vzhledem k delce trati jiz nema vzhledem k energetickym narokum se bavit do budoucna o jakemkoliv moznem zvysovani rychlosti.

Radim

Stejně pomůže až ta budoucí VRT

JiP

Ktera realne nikdy nebude….

Jiří Kocurek

Chcete vizi, ale odmítate ji přijmout. Tak, si srovnejte hlavu.

Alibaba

Proč by neměla být?

JiP

Protoze po VRT zkratka neni v CR zadna verejna poptavka tudiz ani zadny politik si z toho neudela vazne myslenou politiku. kazdych 5 let posouvame stavbu VRT o 5 let.

Alibaba

Tak posledních 5 let je z VRT politika a není vyloženě žádný odpor napříč celým reálným politickým spektrem.

A to je pokrok!

Vzhledem k tomu, že se před ccaq 5 lety začalo, tak nějaké závažné posuny zatím nejsou, ač so do toho spoustu lokálních politiků snaží házet vidle.

Jiří Kocurek

Vize do budoucna je VRT, také kvůli kapacitě trati.

Michal M

Ano, ale aspoň v Polabí by bylo dobré se bez nich obejít…

Alibaba

I vy naivko. 🙂

JiP

Za co ty minusy? Krome par vybranych tratovych useku dnes dostava zeleznice v nasich podminkach od automobilove dopravy tvrde na frak.

xyz

(myšleny ty přerušované čárky v pravé části mapy)

JiP

Jestli to co ja jsem namaloval je omalovanka, tak to co ukazujete vy je naproste sci-fi. Na tyto obrazky se divam jiz desitky let a do HK se stale jezdi pres Sadskou rychlosti vyjimecne presahujici 100 km/h.

xyz

Ty čárky jsou přesně v duchu toho co jste psal – vysoká traťová rychlost bez propadů.

Mmch. VRT Polabí považuji za znatelně přínosnější než VRT Praha – Brno, mj. proto, že by „odvedla stávající dopravu“, na rozdíl od VRT Praha – Brno, která v nemalé míře dává vzniknout nový m spojům s jen sporným (resp. pokud, tak na úkor četnosti spojení Hradubic např. s Olomouckem) užitkem v podobě uvolnění stávajících tratí.

Navíc by šlo o VRT vedenou v příznivějším terénu, tzn. snad i s nižšími investičními náklady „na km“.

Frantisek X

Potřebujeme ještě pořád odvést dopravu především ze silnic, nebo už jen ze železnic?

Jiří Kocurek

Jeden tunel, zato přes 3 km dlouhý. Přejezdy přes 4275, II/611 a 4284 jsou nesmysl, úrovňové křížení s tratí do Městce Králové je nemyslitelné.

Alibaba

2 tunely.
No a? Chceme-li jezdit rychle, jsou tunely nutné viz trať z Prahy do Budějic.

P_V

Spíš bych to přeložil blíž k D11, pak by tam mohly vzniknout i smysluplné zastávky.

JiP

To zcela nepochybne, toto je ale asi jedina alternativa, jak ponechat zeleznici a nadrazi v Chlumci, ktery svoji prepravni kapacitu generuje.

Alibaba

Podle D11 bude VRT.

Alibaba

Pokusil bych se držet se trochu více současné stopy (Kanín – Dobšice), ale jinak dobrý.

Jaaa

Proč 160, když by šlo i 200? 😉

P73

§1, §4, §5…

Leštění

Proč 200 šlo by i 230.

Alibaba

Nešlo, nad 200 je to podle legislativy ČR už VRT a nelze tam mít normálně nástupiště u hlavní koleje.

Jaaa

Nešlo, to už by směrové řešení nevycházelo a muselo by se ve velkém pod zem.

PvvS

Jedině maglev..

Martyk

Vůbec. Jedině hyperloop!!!

Jiří Kocurek

Má to být magistrála pro nákladní vlaky. Betiweroute mohli taky postavit na 200 místo 120 km/h. Jenže nákladní expresy jsou šotoušovi k ničemu, tím se nepovozí.

jiný Petr

Pro trať, která je primárně určena pro nákladní dopravu, je i 160 km/h až moc.

Alibaba

Protože tam pravděpodobně zůstanou nějaké přejezdy (na celým VOCHOCu).

Jaaa

Škoda, zase se pracuje polovičatě. 🙁

Alibaba

Škoda to je, akorát SŽ musí u stavby nějak prokázat ekonomicou efektivitu, ale nadjezdy toho moc nepřináší peněžně (jak to vyčíslit?), ale stojí těžký prachy.

JaŠ

200 km/h na nákladním koridoru nedává smysl

xyz

„Alternativa k přetíženému koridoru mezi Prahou a Chocní“?

Když už, tak mezi Kolínem a Chocní (úseku Praha – Kolín to nijak nepomůže – ten už i tak může jet po pravobřežce).

No a hlavně – koridor bude po roce 2027 přetížen už jen pár let, protože pak bude dokončena VRT Praha – Brno (+ upgradována trať Brno – Přerov + dokončena VRT od Přerova k Ostravě), která (dle oficiálních proklamací) výrazně odlehčí koridoru.

Mykola

😁😁😁😁

none

SŽ má nějaký neomezený rozpočet a nebo svoji tiskárnu na peníze? Ten výčet toho co chtějí udělat je ohromný.
Už by se jim skoro vyplatilo mít vlastní projektanty.

Jakub

Však už to částečně existuje, ale platově asi nejde úplně přeplatit soukromníka: Odbor projektování staveb na :
https://www.spravazeleznic.cz/kontakty/generalni-reditelstvi/useky-szdc/usek-modernizace-drahy

Jaaa

Jo, ale ti dělají zvětšiny věci, co nesnesou odkladu, jako různé větší opravky a tak.

Zkoušeli se použít na VRT středohoří, ale nemají dost zkušeností a dopadlo to, jak to dopadlo…

Leštění

No oproti rsdmaji pořád méně staveb, vemte si co vše chtějí stavět na silnicích.

MilanSima

Tak projekty se průběžně delaly vždycky. Jen se pak často schovaly do šuplíku a nebyl internet, v tisku to nevycházelo.

Tomáš Záruba

Přesuňme se myšlenkově třeba do let cca 1962-1965… „Půlka silnic ještě ani nemá asfalt, jsou to furt úzké císařské cesty tu a tam někde s kočičíma hlavama, nemáme prakticky v celé republice skoro žádné semafory, mosty se rozpadaj, a oni tu vytváří nějaké chiméry s tisíci kilometry dálnic! Hospodářství v podstatě na huntě, lidi nejsou nikde na nic, to je nereálný. Navíc k čemu čtyřpruh do Brna v celé trase, tolik aut zase nejezdí. A nějakých 110 km/h? Vždyť do kopce je problém vůbec těch 80-90. Kdyby radši postavili obchvaty těch nejhorších míst, třeba Velkého Meziříčí, tam je to hrozně… Číst vice »

Jiří Kocurek

Do kopce je problém těch 80 … Byla jedna značka, DKW, přezdívaná „do kopce vytlačit“, motor 750-900 ccm nestačil.

A pak přišla Avia. Víte jak rychle jede Avia do kopce? 😀

tomas.kovarik

Co jsem zažil tak to byla rychlost zpomaleného šneka. A když byl na korbě např. náklad cihel tak z Lázní Bělohrad do Hořic by nás předhonila i pěšky jdoucí bába o holi.

Jaaa

No, a kdy byla dálnice? 82? 🙂

Tomáš Záruba

Z WIKI:

„V roce 1963 byla vymezena vybraná silniční síť určená k přednostní modernizaci a zároveň byl stanoven tvar a rozsah dálniční sítě. V roce 1967 byla zahájena výstavba dálnice D1 Praha–Brno. Její trasa až na malé výjimky kopírovala plány a rozestavěné části z 40. let. První 21kilometrový úsek z Prahy do Mirošovic (kde odbočuje silnice I/3 do jižních Čech) byl uveden do provozu 12. července 1971; celá dálnice do Brna byla dokončena humpoleckým úsekem v listopadu 1980.“

Jde totiž právě o ten „předzačátkový pesimismus.“

Dos22

Takže koridor stejnosměrný, Pce – HK (zatím) stejnosměrný, Kolín – Nymburk stejnosměrný, Chlumec – HK – Choceň stejnosměrný, ale 18 km cancour budeme rovnou slavnostně dělat střídavý, to má tedy logiku. Přitom rozumnější by bylo udělat to jako Pce – HK, stejnosměr s přípravou na střídavinu.

Kamui

Je otázka, jestli by se to obešlo bez budování nových měníren, pouze s tím že by tam dožily ty stávající. Předpokládám, že vzhledem k nárůstu provozu by současné měnírny nestačily.

Dos22

Pokud by bylo potřeba dodělávat měnírny, to nedokážu úplně posoudit (teď když tam jezdili i odklony z koridoru, tedy náklady, a ten provoz byl tedy vyšší, tak to tam bylo tvrdé a těch 2,8 – 3 kV to drželo stabilně, ale to je jen můj pohled strojvedoucího, nevím, jaká by byla realita), ale i kdyby byly potřeba, tak by nebylo nutné budovat celou měnírnu na pevno, vždyť existují i dočasné – kontejnerové.

Jan Kužílek

Jak se na Převýšov hrabou dva vlaky je zle. Je to tam nastavené tak akorát na jeden vlak. Vyzkoušeno osobně pár let zpět

Dos22

Nevím, jeli jsme nahoru sice jen jeden náklad, ale s postrkem, ale za celou dobu jsem nezaznamenal, pokles pod 28V. A v Převýšově jsme čekali na vlaky proti.

M152

Mě to přijde jak kdy, ale spíš je to horší než lepší. Nedávno sme jeli do Převyšova na křižování oba s postrky a v troleji bylo 2,2-2,4kV. Případně stačí třeba křižování nákladní a osobní v Dobřenicích a když za to oba vemem, tak napětí klesá pod 2,5kV. A jak se v okolí rozjíždí 3 lokomotivy, tak je to vždy bída. Zlatá střídavina.

Dos22

Asi jsem zrovna vychytal dobré období, je pravda s postrkem jsem na one trati jel všeho všudy 3 krát, jednou jako vlaková, 2x jako postrk, ale ani jednou jsem tam tyto problémy neměl, minule křižování v Převýšově (pravda my čekali na Metrans od Chlumce, takže on neměl takový odběr, protože z kopce), ale rozjížděli jsme se hned co Metrans zajel a napětí v pohodě, to samé vlak předtím křižování s rychlíkem.

Ale jestli ty problémy jsou, tak by šly dočasně řešit dočasnou kontejnerovou měnírnou.

Apollo 17

A k čemu by to bylo, že tam zůstane stejnosměr? Jsou i mnohem kratší cancourky( Prunéřov-Kadaň 5 kilometrů) a žáden problém s tím nikdo nemá

vjkm

Ono se čeká, až nastane trochu vystřízlivění z konverze, protože trafačky většinou stavět nelze a měničovky mají kromě krásné regulace také své mouchy.

PvvS

A proč dočasně? není lepší to udělat jednou a pořádne ?

Dos22

Pokud by se přepl celý VOCHOC + pravobřežka naráz tak sice koridor stále bude stejnosměrný, ale ok. Ale mít přepnutý 18 km cancour, k čemu? Navíc by to celé šlo už připravit na střídavinu, a pak to jen přepnout celé.

Jiří Kocurek

Kolik je tam stahovaček/vypínaček? jestli více než 2, tak je soudobým strojům jedno.

bvovka

Taky si říkám, jaké budou úspory když podle současných předpokladů bude o tři roky v později i Klíčový úsek Lysá nad Labem – Kolín, který na který se kromě tohoto napojuje i trať z Kutné Hory. V rámci této klíčové modernizace dvou úseků by se měla do roku 2033 přepnout i modernizovaná trať do Prahy. Nevím sice kde bude styk, ale předpokládám, že mezi Zelenčí a Horno Porno. Vzhledem k budoucí elektrizaci by bylo logičtější umístit styk u Kolčavky.

Dos22

Praha přepnuta v roce 33? To je spíš jen sen, vzhledem k tomu, jak konverze pokračuje tak v roce 33 budou možná u Třebová.

bvovka

Oprava:
Styk by měl v roce 2033 být v Čelákovicích. Stačilo se podívat na mapku pořádně.

Dos22

Tak Čelákovice, ale furt to je jen plán, který bych řekl, že v našich podmínkách je spíš jen vlhkým snem. Když si vezmeme, jak se stavby věčně posouvají.

Jan Šlezingr

Nějak ta konverze začít musí. V době, kdy to bude hotové budou všechny stejnosměrné stroje KO, protože většina nebude mít ETCS, takže – kde je problém?

Dos22

Logicky ta konverze má postupovat od střídaviny, a ne tvořit ostrovy.
Tak úplně všechny stejnosměrky úplně KO právěže nebudou u ČDC minimálně 130 a polonizované 163, a nevím jak jinde, hodně dosazují ETCS do stejnosměrek.
Takže odpadne možnost mimořádného odklonu, když se něco stane na koridoru, když zrovna pojede stejnosměrná mašina, jen kvůli 18 km cancouru.

M152

Než se přepne Osek – Chlumec na AC, kdoví zda tu ještě nějaké stejnosměrky budou (teoreticky má stavba začít 27, hotovo tak 2030?). Řekl bych že jediný kdo si zadělává na problém je ČDC se 130 (pokud v té době ještě budou v CZ). ČD snad dávají ETCS do 162, tam by neměl být problém reko na 362.

Dos22

ČDC má ještě polonizované 163, ty taky mají dosazené ETCS, samozřejmě 130 a 163 si nechávají primárně kvůli Polsku, ale to neznamená, že se nemůžou objevit ve vnitru.

M152

Říkám to pořád že ETCS do 130 je takové…. „Kontroverzní“.

A ty polonizované 163 se v Čechách moc neobjevují, stejně by bylo nejlepší v PL schválit 363 a odpadl by problém.

A kdoví co bude za 5 let až bude cancourek hotový. Možná budou od ČD další 163 (resp předělané na 363), víc 383 a 388. A 130 tou dobou už budou uklizené na Moravě a v Polsku.

M152

A nejsem si jistý s tím cancourkem, ale nemá být celý VOCHOC napájený 25kV + pravoběžka?

Stejně se s přepínáním někde začít “musí“ a kompletní rekonstrukce trati se k tomu přímo nabízí.

Dos22

Samozřejmě že to bude celý nakonec pod střídavinou, ale jistě se to celé nebude dělat naráz, pokud by byl celý VOCHOC naráz, tak už to samozřejmě nebude cancourek, ale z článku jsem pochopil, že se to bude přepínat, jak se daný úsek udělá, což při rychlosti naší výstavby, bych se nedivil kdyby to trvalo dalších 15 – 20 let, než bude hotová celá trať. Stačí se jen podívat na HK – Pce, úsek Opatovice – Stéblová se začala dělat před více jak 10 lety, a za skoro 12 let máme hotovo jen Rosice – Opatovice nad Labem.

Martyk

Logicky je to úplně jedno. Stahovačka a přepnutí loko na jiný systém mají na jízdu vlaku prakticky stejný dopad a peršinky jsou dualizovány mnohem rychleji, než Správa železnic rekonstruuje tratě.

Jiří Kocurek

Takže 18 km provizorně stejnosměr na … 25 let, protože je to ještě moc nové na předělávání. A to celé jen kvůli mašinám, které jsou už 20 let za zenitem, z těch 25 let provizoria odjezdí tak 5 roků. Projektanti budou za blbce, jak s tím hlucým mostem na D3.

Vesper

Takže Převýšov bude další UnO. Správa měla místním říct, ať si ohledně budovy trhnou protézou

Jaaa

Ale prd; zase další gaučovej generál.

Jiří Kocurek

A pak se divit, že to místní blokují a příprava se protahuje.