Dvorecký most z výšky: V korytu Vltavy vyrostly jeřáby, stavbaři se snaží dohnat zpoždění
Architektonicky neobvyklý most prochází na obou březích rušným územím, což stavbařům práci neulehčuje.
Stavba Dvoreckého tramvajového mostu, který nabídne chybějící spojení mezi Smíchovem a Podolím i pro pěší, dál pokračuje. Stavbaři osadili jímky v korytě Vltavy jeřáby, které jim usnadňují práci s armováním a betonáží. Tělesa mostu se postupně z obou břehů přibližují k sobě.
Podle Metrostavu je na podolské straně již hotova železobetonová konstrukce sedmé opěry. Na nosné konstrukci mezi opěrou a pilířem se montuje armatura, předpínací kanálky a probíhá bednění stěn.
V samotné Vltavě jsou hotové už dvě jímky s jeřáby a pokračuje armování základu pod pátý pilíř mostu.
Na smíchovské straně pokračují montáže armatur nosných konstrukcí prvního pole. Buduje se také ocelová lávka pro cyklisty a opěrné stěny.
Architektonicky neobvyklý most prochází na obou březích rušným územím, což stavbařům práci neulehčuje. V korytě řeky také loni narazili na nečekané problémy s podložím. Dokončení mostu v plánovaném termínu na konci letošního roku je tak nereálné, přestože se firmy snažily zpoždění dohnat. Datum otevření bylo zatím posunuto na srpen 2025.
„Harmonogram je stále napnutý. Složitost konstrukce je skutečně vysoká, což nám každodenně přináší výzvy při řešení konkrétních detailů,“ uvedl mluvčí Metrostavu Radim Mana.
Stavbaři se podle něj potýkají převážně s logistikou zásobování stavby ve stísněných podmínkách. „Další komplikací je vyřizováním dopravně inženýrských opatření na obou březích, a to zejména s ohledem na okolní investiční akce, jako je třeba Barrandovský most,“ dodal mluvčí.
Pro pražskou MHD je most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty, propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Východní vyústění mostu bude u severního okraje areálu Žlutých lázní, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Délka bude 388 metrů a šířka 16 metrů.
Stavba mostu začala v září 2022. Zakázku vysoutěžil Metrostav TBR, Strabag a Firesta-Fišer. Vítězná cena činí 1,075 miliardy korun při době výstavby 810 dnů (cca dva a čtvrt roku).