Aféra s uniklými e-maily o domlouvání se Českých drah a rakouských spolkových drah ÖBB ohledně prodeje vozů má první vliv i na vedení státního dopravce.
Místopředseda představenstva Českých drah Radek Dvořák dnes oznámil svůj plán odejít ze svého postu do společnosti ČD Cargo, kde bude novým členem představenstva zodpovědným za obchod. Dosud Dvořák zastává post šéfa obchodu Českých drah.
„O svém záměru odejít z vedení mateřské firmy dnes informoval dozorčí radu. Řízením jeho úseku byl pověřen současný ředitel odboru regionální dopravy Jiří Ješeta. O finálním doplnění představenstva rozhodne dozorčí rada v příštích týdnech,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.
„Jiří Ješeta je dlouholetý, zkušený manažer, který měl v minulosti ve firmě na starost také oblast dálkové dopravy. Myslím, že je to pro tuto chvíli dobré řešení. Panu Dvořákovi přeji v jeho novém působišti hodně úspěchů a věřím, že bude platnou posilou obchodního týmu ČD Carga,“ dodal předseda dozorčí rady Českých drah Pavel Kysilka.
V ČD Cargo vede obchod dosud Bohumil Rampula, ten odchází letos do důchodu. „Rozhodnutí akcionáře obvykle nekomentuji, dnes udělám výjimku. Bohumil Rampula má letos nárok na odchod do penze a je logické, že akcionář hledá řešení dostatečně dopředu, aby měl nový šéf obchodu dostatek času pro předání pozice a zkušeností,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.
Server SeznamZprávy upozornil minulý týden na e-maily, které Dvořák psal v roce 2015 své rakouské kolegyni v ÖBB. Domlouval v nich, aby se ojeté vozy po ÖBB nedostaly do rukou RegioJetu. Českým drahám za to hrozí pokuta ve výši až 4 miliardy korun.
Tomu nerozumím. Buď něco provedl a měl by od dráhy odejít, a ne ho dát (obrazně) na obdobnou pozici jen na opačný břeh Vltavy.
V praxi bývá na výběr více možností. Primárně bych spíše čekal, že přesun tohoto manažera je kvůli jeho případnému podání svědectví v rámci antimonopolní kontroly. Poté co přejde do ČD Cargo (které se patrně antimonopolní kontrola netýká), tak pan manažer na otázky o nejnovějších událostech v ČD odpoví po pravdě „nevím“.
Náhodou, byl dobrý. Patřil k těm lepším. Myslím, že je to pro ČD škoda. Je to evidentně účelová čistka nového přímého řízení ČD naším super premiérem.
Já myslím že je to jedno.
Cestujícím, zaměstnancům těm to může být opravdu jedno. Jediný přinos to pro ně může být pro jejich hospodské diskuse.
Přesně. Chtěl bych vidět kdo z těch co na něj v diskusi plivou by uměl obhajovat podnikání a strategii ČD v angličtině před ratingovou agenturou a pak létat po finančních centrech evropy a prodávat dluhopisy ČD jako to dělal Dvořák…….CD bez něj budou o poznání slabší ale to je možná cíl.
A už se ČD přiznali, jako OBB, nebo se budou držet hesla dr. Plzáka… 3x zapírat.? 🙂
Kdyby nebyl předsedou představenstva p. Kyselka, tak by tam určitě p. Dvořák zůstal.
Doufám že i Kyselka dohodne přiznání ČD za kartel, a alespoň sníží ostudu tohoto komunistického státního dopravce.
Snad, boží mlýny budou mlýt, a i p. Dvořák to odskáče a jeho pozice v Cargo bude jen dočasná než ho odsoudí, úplně by stačilo že nebude moci pracovat v žádné pozici ČD a jeho dceřinek.
Přiznali k čemu? Evropský antimonopolní úřad kontroluje České dráhy ve více oblastech. Primární kontrola se týká linka Praha-OVA(-Žilina/Košice). Druhá kontrola se týká obecné podnikatelské strategie (a snad byla vyvolána tím, že již dříve probíhala antimonopolní kontrola u OeBB – toto tvrdí firma ČD) – a o této druhé kontrole se snad nějak týkají ten email pana Dvořáka zveřejněný tento měsíc. Obecně jsem nenašel moc věrohodných věcí o těchto kontrolách. Snad Vám pomůžou se zorientovat v situaci, když si pročtete dosavadní rozhodnutí o obou kontrolách – čísla rozsudků T‑325/16 a T-621/16. Pozn. nejde o rozhodnutí o samotné podstatě kontroly (=jestli byl… Číst vice »
„Kyselka“? Že vy pijete moc minerálky, člověče?
To jako k nám do Carga se chodí z trestu? To je moc hezké.. jsme snad nějaká trestanecká kolonie ??
Vůbec ho evidentně neznáte. Je to možná nejschopnější člověk na ČD což asi bude ten pravý důvod proč musí odejít. Gratuluji cargu ke skvělé akvizici.
To sa uvidí
A je to. Neumětel a Štěpánova podržtažka a sekretářka se nejdříve stal ředitelem odboru, pak velkým obchodníkem přes osobku, teď bude velkým obchodníkem přes cargo. Obsazování postů diletanty s jakýmsi „politickým krytím“ a bez výběrových řízení je vůbec specialitou tohoto podniku. No dobře mu tak. A ta aféra se zamete pod koberec……
Odjakživa se tomu říkalo „vykopnutí nahoru“, ale s tím zametením nevím – pokud by to byly 4mld, to už se dá těžko něčím umazat.
Jeden z netáhel , který rozhodně není neschopný . Spíše všehoschopný . A za loajalitu na cargo . Deset procent z případné pokuty místo padáčku .
kazdy si predstavuje pod pojmem konkurecni boj jinak. tenhle elegantni pan udelal vic skody nez kdy v zivote udela uzitku. a ejhle funguje porad krasne dal. hamba.
Tak takhle blbě uklidit Dvořáka k svojí dceřince – to je moc i na ČD (dofám že dostane na cestu odstupné a v nov. firmě i náležitě lepší mzdu – když to jde z jednoho rance)
Blbým uklízení bych to nenazyval. Spíše mu budou na CD stavět slavobrany a ještě bude trrba muze ni5 křišťálově čisté financování nejake nemovitosti. Přitom RJ se rozrůstá pouze díky neschopností CD konkurovat. Je potřeba si vzpomenout, že čisté záchody klimatizace, či topici topeni nebyly standardem doby. Do dnešní doby si spousta lidí co přešla na páteřních linkách k RJ myslí, že CD nemá srovnatelne vagóny a služby.
Tak ještě aby RJ nezačal cargem…
Proč ne? Třeba si bude chtít paní Kaupa zase pokecat, aspoň bude důvod.
Paní Kaupa přešla k divizi OeBB, která provozuje regionální busy. Podle zveřejněného přešla už předtím, než Evropský antimonopolní úřad udělal místní šetření ve firmě ČD (kde získal email pana Dvořáka, který byl letos zveřejněn).
Domlouvat se je třeba. Férově a bez exkluzivit. To se ještě budou muset mizerně vzdělaní obchodní manažeři doučit. Budoucí svět nesnese elitářství a exkluzivity v žádné podobě. Stát budou řídit ti nejlepší a nejmravnější, zbytek se po probuzení vědomí rád přidá.
Krásná teorie – bohužel ovšem právě pouhá teorie …
Neuvěřitelné…
No ale co bude se Zuzanou? Kdo se ji zastane?
Je jedno kde jsou, ONI migrují, migrují z jedné politické strany do druhé, z jedné státní a polostátní organizace do jiné, zmizí tam a objeví se onde, nesestřelitelní, stále na volitelných místech a stále volitelní, jen jeden jediný klientelistický proud a v něm ONI.
Je nám treba špecialistou …
A kdo nyní bude psát anglické maily do Belgie,Německa, či jiných států, aby byli schopni zabránit RJ v koupi dalších vagónu a následné expanzi?
A neměl by někdo psát maily výrobcům lokomotiv a požadovat, aby lokomotivy neprodávali soukromníkům? Když jde vysší morální princip (jedině státní dráhy!), tak vydírání a žhářství „moralisté“ schvalují?
Tak snad mu udělaj novou oficiální fotku.
Chtěl jsem napsat, že ta fotka tu bude vyloženě chybět 🙂
na uhláku?
spíš na vagonu s kůrovcovou kulatinou…..