Dvě varianty a dál od letiště. ŘSD znovu zkouší prosadit jihozápadní obchvat Pardubic

Stavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSDStavba silnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Životní prostředí by se mělo zlepšit především obyvatelům ulic Pražská a Přeloučská, po kterých dnes vede silnice I/2.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje v přípravě přeložky silnice I/2 v úseku jihozápadního obchvatu Pardubic. Plány ve dvou variantách aktuálně poslalo k posouzení vlivů na okolí (proces EIA). Vyšlo přitom vstříc ministerstvu obrany a posunulo silnici dále od pardubického letiště, které patří armádě.

„V rámci projednávání a v rámci předběžných hydrogeologických průzkumů neumožnilo Ministerstvo obrany s ohledem na novou mezinárodní situaci práce v blízkosti letiště Pardubice a vojenského prostoru, tzv. rozptylu mezi obcí Starý Mateřov a letiště Pardubice,“ stojí v materiálech ŘSD.

Jihozápadní obchvat Pardubic by měl začínat okružní křižovatkou před Starými Čívicemi a končit mimoúrovňovou křižovatkou Dražkovice.

ŘSD jej předložilo ve dvou variantách. Delší a užší silnici (S 9,5/90) označuje modře. Tato varianta měří osm kilometrů a zahrnuje šest mostů o celkové délce 275 metrů. Červená varianta (S11,5/90) pak je zhruba o 400 metrů kratší a má i méně mostů (pět, o celkové délce 94 metrů).

I/2, jihozápadní obchvat Pardubic má dvě varianty. Pramen: ŘSD

I/2, jihozápadní obchvat Pardubic má dvě varianty. Pramen: ŘSD

Koncový úsek červené varianty je navržen přes rekultivované těleso staré ekologické zátěže Skládka
Dražkovice I. „Realizace této varianty vyžaduje porušení těsnosti zapouzdřeného skládkového tělesa a jeho nové utěsnění,“ stojí v dokumentaci EIA.

Cílem je odvést významnou část dopravy mimo obydlené území, životní prostředí by se mělo zlepšit především obyvatelům ulic Pražská a Přeloučská, po kterých dnes vede silnice I/2.

„Řidičům stavba přinese rychlejší spojení se západní a jižní částí Pardubic a snadnější napojení na další důležitou silnici I/37. To se týká ve velké míře kamionové dopravy mířící z průmyslové zóny ve Starých Čívicích,“ uvádí ŘSD.

Informační leták ke stavbě zatím žádné termíny neuvádí, podle dokumentace EIA by se mělo stavět v letech 2029 až 2033. To už by měl být hotový navazující 3,1 kilometru dlouhý jihovýchodní obchvat, jehož stavba má začít příští rok.

Od prosince 2022 se v Pardubicích staví i severovýchodní obchvat v podobě silnice I/36 Pardubice, Trnová–Fáblovka–Dubina. Součástí je i most přes Labe. Hotovo má být letos.

 

Tagy I/2 jihozápadní obchvat Pardubic ŘSD
2 komentáře