Dva výrobci, dva pohony. Ve Velimi testují hybridní jednotky pro francouzské rychlíky

Jednotka Regiolis kombinující pohon na elektřinu a vodík. Foto: VUZJednotka Regiolis kombinující pohon na elektřinu a vodík. Foto: VUZ

Nové jednotky kombinují provoz v elektrické trakci s vodíkem.

Jednotka kombinující provoz na elektřinu a vodík dorazila na testy do areálu Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního ve Velimi. Alstom jich má dodat celkem 12 pod označením Regiolis pro francouzské státní dráhy SNCF.

Jde o jednotky, které vycházejí z platformy Polyvalent, kterou musel Alstom v rámci spojení s Bombardierem přenechat španělskému výrobci CAF. I proto je CAF uveden na testovacím vozidle jako jeden z partnerů, finální montáž probíhá v Reichshoffenu už pod hlavičkou CAF.

Nové jednotky zamíří do čtyř francouzských regionů na pokrytí výkonů regionálních rychlíků TER, kde plně nahradí dieselové vlaky. Jde konkrétně o regiony Auvergne–Rhône–Alpes, Bourgogne–Franche–Comté, Grand Est a Occitanie. Hodnota kontraktu je 231 milionů eur, jde tak o největší investici do vodíkové mobility ve Francii. Loni SNCF uvedly, že letos už budou jezdit. Projekt má zpoždění několik let.

Nové jednotky mají na jedno naplnění dojet až 600 kilometrů, což je méně, než Alstom nabízí u jiných vodíkových vlaků. Jde ale o záměr, mají jezdit na výkonech, kde je část tratí elektrizovaná. Jednotky mají kapacitu 220 cestujících.

Tagy alstom CAF HEMU Régiolis sncf TER vodíkový vlak Výzkumný ústav železniční zkušební okruh Velim
5 komentářů