Dva miliony minut zpoždění: aerolinie si stěžují na dispečery

Dispečerské pracoviště. Ilustrační foto. Autor: ŘLPDispečerské pracoviště. Ilustrační foto. Autor: ŘLP

Letadla na evropské obloze se stále častěji potýkají se zpožděním. Vrcholem bylo právě končící léto. Asociace evropských leteckých společností A4E

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jen pro upřesnění, nejsou to žádní dispečeři, ti pracují na letové informační službě („dispečer letové informační služby“). Službu řízení letového provozu poskytují „řídící letového provozu“.

Petr

V novinářské praxi funguje spousta věcí, které jsou špatně 🙂 Máte tvrzení o srozumitelnosti čtenářům podložené nějakými fakty? Myslíte, že kdybyste věci pojmenoval skutečnými jmény podle odborné terminologie, byl by článek méně srozumitelný? „Dva miliony minut zpoždění: aerolinie si stěžují na řídící letového provozu“? 😉

Myslím, že jako webový projekt z oboru doprava (který vítám a se zájmem sleduji) byste měli užívat i správnou terminologii. Striktně vzato existuje ještě pozice „dispečer letecké dopravy“, ta je ale přímo součástí (dispečinku) leteckého dopravce a jeho funkce je obdobná jako třeba u dispečerů autobusového dopravce, tedy kam které letadlo pošlou.

Petr

Tak pokud chcete stavět odborný web na neformálních označeních, pak OK. Doufám jen, že stejně tak se bude namísto slova „řidič“ objevovat v nadpisech „šofér“ a namísto „strojvedoucí“ „mašinfíra“ 🙂 Ale teď vážně, vážím si Vaší práce, web budu sledovat i nadále a přeji hodně čtenářů 😉

Richard Klíma

Připojuji se k diskusi, řídící letového provozu je opravdu oficiální název, který používáme, ale dispečery bereme taky jako termín, který je přípustný. Ale jak uvádí pan Šindelář, hlavně žádní navigátoři!!