Druhý pokus pro Vysokovskou spojku. SŽ opět hledá projektanty, první soutěž zrušila

Stanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDCStanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDC

Nová trať bude elektrizovaná a částečně dvoukolejná.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Projekt je na papíře zastaralý. Vysokovská spojka jen s jednou kolejí v tunelu a navíc se sklonem 30 promile. Fakt ostuda.

Alibaba

Se dvěma kolejema se dá souhlasit, ale aby to nějak ekonomicky vyšlo, tak stoupání zkracuje potřebný tunel na minimum. Počítá se primárně jen s osobní dopravou, náklady si to objednou přes Týniště, nebo pojedou klasicky do Trutnova.

Jan Hašek

Všechno je lepší než co je teď.
Dávno mohl panter jezdit do Náchoda bez úvratě.

Petr David

Proč jen do Náchoda?

M 474 003

Z té mapy nelze nic pochopit, kde je Starkoč, kde jsou Václavice?

Miky

Za ty penize je tam teprve musi vyprojektovat. : )

Alibaba

Obě stanice právě na té trati nebudou.

slechticna.2025

Schválně, jestli tentokrát už SUDOP (ten správný) vyhraje 🙂

Kuzma

Dvě koleje by měly vést až do Náchoda, protože jednak je to bývalé okresní město, a to s největším nádražím, dá se předpokládat, že část vlaků bude končit tam. Dalo by se tam také vybudovat zázemí pro čekání nákladních vlaků do PL. A za druhé, už se mnoho let mluví o obnovení trati do Kudowa-Zdroje. A jednokolejka do Meziměstí se jeví jako dostačující teď, ale co třeba za 20 let? Nemělo by se těleso, mosty, tunely a zhlaví mezilehlých stanic připravit pro druhou kolej v budoucnu, a to i za cenu v současnosti vyšších nákladů, díky kterým nebude případné budoucí… Číst vice »

M 474 003

Chtělo by to si nejdříve prohlédnout trať z Kladna do Kralup, jak je to u nás s druhou kolejí, v roce 1850 s ní počítali a všechno pro ní připravili, není dodneška. Hlavně že je zrušená stanice Zákolany, křižuje se až v Brandýsku a kvůli tomu nenavazují vlaky v Kralupech.

diem72

A potom máme v síti spoustu úseků, kde se prozíravé přípravy na druhou kolej přinesly zamýšlenou úsporu … u většiny takových úseků byla prodleva do zdvojkolejnění maximálně několik let

Qěcy

Až po Kladnu, MB, Opavě a především pěti krajských městech (Liberec, Budějovice (tam sice dvojkolejky je, ale jen uvnitř katastrálního území), Zlín, Jihlava, HK).

Zdeněk

V trase bývalé železnice Náchod-Kudowa Zdrój se nyní nachází mnoho staveb, takže její obnovení je velmi nepravděpodobné. Do Kudowy se lze z Náchoda pohodlně dostat autobusy, a to přímo do centra. Kdežto trať by vedla dost daleko od centra. Kromě toho, z Kudowy dále do Klodzka jde o typickou lokálku, s mnoha oblouky. Těžko by někdo volil z Náchoda do Klodzka cestu vlakem, když autobus ji pořídí za 2-3x kratší dobu.

Petr

Stim odkladanim nezačne stavba ani koncem 30. let

Jan

Znovu a pořádně na 200 km/h a dvě kole 4 v celé trase

Pavel P.

Do Polska se plánuje nová trať na 200 km/h od Jaroměře přes Turnov směr Lubawka. Spojení Jaroměř – Česká Skalice – Náchod bude pro vnitrostátní dopravu, a to do ještě relativně malých měst, takže těch cestujících tam nebude tak moc.
Už ta Vysokovská spojka bude velký úspěch. K tomu mírné narovnání kde to jde a druhá kolej je asi tak maximum, co tam dává smysl. Navíc, pokud někdy bude snaha udělat taktový jízdní řád, tak jízdní doba Hradec – Náchod trochu pod 30 min je ideální, protože to vyjde na taktové křižování + přestupy v Hradci i Náchodě.

Ondřej Wagner

Místo Turnova jste asi myslel Trutnov. A jak to tedy bude s tou tratí z České Skalice do Trutnova, případně Lubowky. Bude ta trať naprimena, elektrizovana, případně zdvojkolejnena, přičemž by potom bylo dobré, aby byla elektrizovana soukromá trať z Trutnova do Svobody nad Upou, aby se mohly obnovit rychlíky nebo expresy z Prahy přes Hradec Králové až do Svobody nad Upou.

Pavel P.

Ano, myslel jsem Trutnov, trošku překlep.

Ohledně plánů doporučuji následující zdroj:
https://vrtky.cz/useky-a-mapy/praha-hradec-kralove/pardubice-wroclav

Od Jaroměře směr Trutnov a Polsko se plánuje trať na 200 km/h. Vzhledem k předpokladu provozu vysokorychlostních jednotek zřejmě elektrizovaná a dvoukolejná trať, avšak se sklony vylučujícími nákladní dopravu.
Ve směru Náchod a Meziměstí se předpokládá elektrizace a částečné zdvoukolejnění ve stávající trase.
Trať mezi Českou Skalicí a Trutnovem není zmíněna, takže zřejmě beze změny, byť jsem názoru, že by se hodila alespoň elektrizace.

Alibaba

Znovu a pořádně je to na následné VRT.

David

A kdyz VRT nebude?

Alibaba

Tímto směrem za hodně dlouho a vlastně bych ten můj text měl upravit, bude tu vlastně do Polska jen konvenční trať na 200 km/h.

Os5600

To pan Sosna nedovolí!

Michal82

Tohle bude pro Náchodsko skok do 21.století. Mohly by se vrátit i přímé rychlíky do Prahy.

Proton

Jančura už se těší na soutěž.

David

Mají tam dálnici… rychlík, který bude zdržovat osobák stavěním u každé vesnice, nadchne tak leda režijkáře a šoto komunity, co by tam někdy o víkendu jela s kolem.

Kubrt

Do řady českých/moravských měst vede dálnice a přesto, pokud je tam alespoň trochu použitelná železniční trať, vlaky jsou využívané.

David

To tvrzení se určitě dá podpořit řadou příkladů… mě napadá tak leda Ústí. Jinak buď chybí dálnice a nebo ta pořádná železnice. Nebo ta analogie byla Praha-Ostrava? 🙂

DavidS

Co třeba ČB – Praha?

David

A ta dálnice z Prahy do CB je kde?

Kubrt

Ústí, Plzeň, Brno, Ostrava, Olomouc. A není nutné být pragocentrista a zabývat se jen spojením města X s Prahou.

Air Traveller

a vis o tom, ze rychlik se da namalovat pred osobakem?

David

urcite dal, ale blahove jsem si myslel, ze na trase, ktera bude stat jako vybudovani dalnice by mohl jezdit vlak treba co co 10-15 minut a ne 2/4 denne.

Air Traveller

a co by tam delal vlak co 10-15 minut?

na to, proc by tam mely jezdit jen 2 vlaky denne, se radeji ptat nebudu …