Druhý letošní letecký krach. Norský Flyr nenašel další peníze, vstupuje do konkurzu

První přílet společnosti Flyr do Prahy. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comPrvní přílet společnosti Flyr do Prahy. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Dopravce nesehnal peníze na další přežití, končí po 19 měsících provozu.

Z evropského nebe mizí norská letecká společnost Flyr. Rok a půl po startu firma oznámila, že nezískala kapitál pro další expanzi a ukončí provoz. Firma krátce létala i do Prahy. Jde o druhý letošní krach letecké společnosti, o víkendu skončila britská společnost Flybe.

Flyr svůj konec oznámil na svých stránkách. „Představenstvo v úterý večer dospělo k závěru, že bohužel neexistují žádné alternativy pro další provoz. Společnost ve středu ráno podá návrh na konkurz. Všechny lety byly zrušeny a prodej letenek zastaven,“ uvedla firma na svých stránkách.

Flyr zahájil svůj provoz 30. června lety mezi Oslo a Tromsø. Firmu založil norský manažer Erik Braathen, který do roku 2004 stál v čele dopravce Braathen Safe, pak se firma spojila s SAS. Několik let byl také v představenstvu Norwegian Air Shuttle.

Dopravce začal s provozem jen krátce poté, co norský trh vnitrostátních letů opustil Wizz Air. Nadějný start ale dlouho nevydržel. Na trh v Norsku se vrátily s expanzí Norwegian Air Shuttle, které úspěšně prošly restrukturalizací. Expanzi navíc ohlásil i další norský dopravce Widerøe. Už loni v druhé polovině roku Flyr oznámil velkou redukci sítě postavené z velké části na byznysu přepravy Norů do Středomoří. Dopravce má ve flotile šest letadel Boeing 737-800 a šest letadel 737 MAX 8. Všechna byla pronajatá.

Flyru se za 19 měsíců provozu nepodařilo dostat do zisku, naopak firma ohlásila ještě před zahájením zimní sezóny ztrátu v přepočtu téměř miliardu českých korun. Krátce létal loni i do Prahy.