kmax

Druhá exportní zakázka na akutrolejové jednotky pro Škodu. Do Lotyšska dodá až 16 vlaků

Nová BEMU jednotka skupiny Škoda Group pro lotyšskou společnost Autotransporta direkcija (ATD). Zdroj: Škoda GroupNová BEMU jednotka skupiny Škoda Group pro lotyšskou společnost Autotransporta direkcija (ATD). Zdroj: Škoda Group

Jednotky budou prvními bateriovými vozidly Škoda Group určenými pro rozchod 1 520 mm.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Dieselové vlaky mají obvykle vysokou podlahu… ne obvykle, ale vždy – s výjimkou mezinárodního oběhu litevské Pesy tam jezdí v dieselu jen samé vysokopodlažní DR1A a jejich modernizace. Interiér je celkem fajn, ale leze se do toho jako na půdu a jízdní vlastnosti za moc nestojí. Zajímavé je, že v rižském příměstu je cestující trestán příplatkem 1 €, pokud cestuje motorákem pod trolejí. Takových vlaků ale moc není, jen několik spojů na trati směr Daugavpils a dva páry do Liepaji.

MK

Gratulace, jen je skoda, ze jsou to porad stejne trhy a zadny novy.

Vvvt

Gratulace. Podle Wikipedie už se prodalo 370 kusů Panterů (bez ZSSK BEMU, Regiojet BEDMU a tohohle), pěkné číslo

Peter Sabol

Super. Ale teda, to má farebnú schému od oka ako SBB!

pony

Ty vlaky nejspis bude provozovat Vivi ve sve zlute, stejne jako jejich stavajici emu od skody, ta vizoska je asi fikce protoze to kupuje, kdoviproc, reditelstvi silnic, z evropskych dotaci.

Flancek

Za vším hledám dotaci. Takže asi chyběli prachy?

Kubrt

Vlaky pomocí EU peněz kupuje kde kdo..

Kubrt

Ten tendr na EMU pro PV (ViVi) se táhl několik let, různí výrobci se odvolávali, soudili.. Možná na základě těchto zkušenosti to svěřil stát „ŘSD“. Možná se taky chystá nějaká „státní půjčovna vlaků“, jako je ve Švédsku nebo Rumunsku. Přece jen ten nátěr nevypadá úplně random.

Twix

Ano, úplně prvním vyhlášeným vítězem byl CAF, který chtěl EMU vyrábět ve spolupráci s tehdy ještě existující (ale už dlouho nevyrábějící) rižskou vagonkou RVR.

pony

No, možná spíš ten tendr je starší než ViVi rebranding a tomu odpovídají i ty vizošky.

Kubrt

První kolo tendu na BEMU probíhalo v květnu 2024. Současný vizuál ViVi byl aplikován už na EMU, které se vyráběly od 2021/2022.

Rodney

Na vizualizacích je pěkně vidět, že JMK schématu stačilo málo a bylo by to o řád lepší….nevím proč se u nás furt drží ty šikminy.

Kubrt

Ve finále výběrového řízení byla Škoda a Stadler, ten byl vyřazen z formálních důvodů.
Alespoň už někteří přítomní budou akceptovat, že AC/DC BEMU zvládnou i jiní výrobci, než Škoda 😉

Pražák

To nikdo myslím netvrdil, ale Škoda je

Pražák

momentálně jediná kdo má provozní aku-trolejovoi jednotki, která umí obě ČS napájecí systémy.

Y.K.

Pokud se někdo hlásí do soutěže, tak to umí taky. 🙂

Jozef

Je rozdiel vedieť a „vedieť“. Až v momente, keď má jednotky reálne v prevádzke sa dá povedať, že ide o reálne použiteľné vozidlo a nie paškvil, ktorý stojí viac v depe, než jazdí.

N.N.

Kdy se tohle naposled stalo Stadleru?

Juraj TT

Zas nerobte z toho jadrový reaktor.

Y.K.

Ale ale. Pochybovat o Stadleru, který dělá zakázkové jednotky pro nejrůznější specifické dráhy, že by ve FLIRTu AKKU Akku nedokázal změnit systémy. Navíc to není raketová věda, multisystémové jednotky dělají dávno.

Permonik

Sice jo, ale nápravové tlaky jsou věc druhá.

Jozef

A v hmotnosti systému má Škoda s 3kV medziobvodom výhodu.

Y.K.

Nooo, to jistě, Škodovka má nějaké kouzlo kde ten samý faktor neúčinkuje?

Jozef

Má 3kV trakčný medziobvod, čo jej síce znemožňuje vyrobiť jednotku na nižšie jednosmerné napätie, ale na 3kV (a viacsystémoch zahŕňajúcich 3kV) znižuje hmotnosť výzbroje.

Y.K.

Stadler resp ABB nemá takový trakční měnič?

Náhodný Kolemjdoucí

Neřešil to Stadler vloženými články?

Y.K.

Powerpack články má jen pro diesel a v USA pro vodík. Akumulátorový FLIRT je klasika.

Berhof

Flirty už jsou i se standardními podvozky. Takže když by nevycházely nápravové tlaky z hlediska rozložení zátěže mezi všechny vozy, stále je možnost opustit standardní Flirt koncept s Jakobsy. Siemens už také má Mirea se standardními podvozky místo Jakobsů – vyvíjel je na zakázce pro ÖBB.

Kubrt

A pak že tu není u některých jistá nedůvěra v tom, že tento vlak zvládne jen Škoda 🙂