kmax

Dražší cesta k odměnám. České dráhy mění pravidla věrnostního programu

ComfortJet. Foto: ČDComfortJet. Foto: ČD

Na jednosměrnou jízdenku bude nově místo 300 bodů potřeba 400 bodů.

Odebírat
Upozornit na
guest
82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
W14

V dnešní době, kdy při cestě musím měnit 3x dopravce, tak nejsem schopen za rok těch 400 bodů ani nasbírat. Když to bylo 200 bodů, tak se to dalo, 300 bodů mi trvalo téměř 11 měsíců, no 400 bodů (pokud v tom bodovém systému zůstanu) pravděpodobně nenabírám ani za dva roky (od nehody v Hustopečích jsem jel ČD jen jednou, 90% času už trávím v autě, jako spolujezdec tedy)

test

Když vidím ty záběry z cest různých youtuberů a lidí z cest a vagony jsou kolikrát uplně prázdné, nechápu proč dopravce musí pro pár jízdenek zdarma ve svém věrnostním programu skrblit. kor když stejně vozí kolikrát často jen vzduch, a pár lidí navíc ve vlaku je prakticky nestojí navíc vůbec NIC – nula, jsou fakt trapný s navyšení bodů za tu volnou jízdenku když možností jet právě s ČD rapidně v celé síti ubývá.

Juraj

Lidi, prosím vás, je to blbý věrnostní program, tak nač ty vášnivé reakce?! Nikoho ta změna nepotěší, ale pokud toto je něco, co vás údajně vyžene do auta, tak máte v životě daleko větší problém, který potřebujete řešit.

Devalvace bodů je naprosto běžná věc, toto je slabý odvar toho, co v poslední době předvádějí aerolinky. V základu je ale motivace pořád stejná: ideálně chcete lidi motivovat, aby utráceli u vás, ale nechcete toho dávat moc zadarmo. Někde existuje rovnovážná poloha, a tu všichni hledají. Pokud vás to utěší, díky dražším jízdenkám teď získáte body rychleji 😉

test

když nechtějí vozit „zdarma“ raději vozí místo lidí vzduch, obojí je navíc nestojí vůbec nic

Roman

Až tam špatný není, 400 bodů jde nasbírat celkem snadno. Stačí kupovat jízdenky pro více lidí přes svůj profil.

Jenda

Co už, no. Dneska jsem u random Shellky dotankoval za 34,90 Kč, čili za stejnou cenu jako v roce 2019. Bohužel nejsem ani zdaleka tak bohatý, abych si mohl dovolit takový luxus, jako koupit celé rodině lístek na vlak, se kterým trvá cesta dvojnásobek času co autem, a pak stát v přeplněné chodbičce, protože vůz z naší místenky neexistuje. Tuhle kratochvíli jsme absolvovali naposled v roce 2022, od té doby už je to pro nás zkrátka moc drahé.

Účetní

Tak ono nezáleží na tom kolik stojí benzín, ikdyby byl za 50Kč, tak pro rodinu se to nevyplatí.

Generální Kokrhel

Teď jsem asi mimoň… Nezáleží na tom, kolík stojí benzín, ale kdyby byl za 50,-, tak se pro rodinu nevyplatí…? Není vaše alter ego Ugo Fantozzi, pane účetní 😅😅?

Generální Kokrhel

Kdyžtak jsou pro celou rodinu skupinové jízdenky či na menší vzdálenosti integrované… Všechno jde propočítat, pane Účetní 😛

Daniel Jablonecký

No a co my s tím tady? Jezděte, jak to vám a vaší rodině vyhovuje.

Zapa

Benzín je asi tak jediné co zůstalo při provozu auta na stejné cenové úrovni. Servis určitě nepracuje za stejné peníze a náhradní díly pravděpodobně také podražily.

Víťa

Takže zdražíme jízdenky, zvýšíme počet bodů potřebných na nějaké odměny a ještě tam máme strop, takže když utratím 7 tisíc za čtvrtletní traťovku do první třídy, tak mi dáte jen 400 bodů…. tak se jdetě vy….

Účetní

Takže končíte s jízdou vlakem s ČD?
O kolik se Vám zvedne průměrná cena za jízdenku díky této úpravě? O 0,5%? Nebo o 1% ? Je to na zásadní změnu cestovních návyků?

Zadarmo

Někdy je to jen princip. A nebo pocit. Ja hodně a často rozhoduju na principu.

Axel

Již od roku 2020 s nástupem soukromých dopravců žádné body nesbírám. Protože bych stejně nedosáhl na odměny.

Pepa

Nenastoupili soukromí dopravci mnohem dříve?

Účetní

Nenačítají se ty body náhodou automaticky?

Jan3

My ty lidi prostě ve vlaku nechceme.

Účetní

Za jakého dopravce děláte toto prohlášení?

test

kor když stejně vozí kolikrát často jen vzduch, a pár lidí navíc ve vlaku je prakticky nestojí navíc vůbec NIC,

MHD

A mimochodem… Jak to bude, když si za body vyberu celodenní jízdenku a budu chtít jet z Prahy do Olomouce a zpět? To si ještě budu připlácet za dvě místenky?

Juraj

Pořád je možnost jet Ex2 nebo R18, které povinně místenkové nebudou.

Jan3

Inu same prozákaznické kroky 😀

N.N.

Za dřívbylolípu a jednotných drah byl rychlíkový příplatek. To aby lidé na delší cestu preferovali zastávkový osobák, např. Praha-Č.Třebová.

Juraj

Kristepane, tady je snad každý druhý člověk nesvéprávný a digitálně negramotný? Povinné místenky tu na vybraných spojích máme 25 let. Shodou okolností jsou to ty nejpopulárnější vlaky.

Pokud je toto pro někoho nepřekonatelný problém, tak líp udělá, když zůstane sedět doma.

Daniel Jablonecký

Jojo, je tady snůška méněcenných omezených ublíženců. Pokud tady ale chceme diskutovat i my ostatní, musíme se s tím bohužel smířit.

Ferda

Proč by to dělal?

babilon

Když si celodenní jízdenku koupíte v rámci vyhledaného spojení, tak jsou místenky zdarma.

MHD

Díky za tip!

Daniel Jablonecký

Místenky jsou online zdarma.

Šejdr

A jak to bude se slevami u partnerů, které jsou aktuálně nejefektivnějším způsobem využití ČD bodů? Za 30-50 bodů sleva dvě stovky na vstupence do divadla, to je hodně velká paráda a moc nerad bych o tuhle výhodu přišel, za rok je pro mě to úspora několika tisíc korun.

Tomāš

Očividně inspirace programem DB, kde musíte utratit 1000€ než máte jednu jízdenku zdarma.

peter.hudec88

A to majú ČD ešte celkom luxusný bodový program oproti okolitým štátom. Na Slovensku nie je v podstate nič, DB ako píšeš a ÖBB tiež len symbolicky, kde za precestovaných 100€ možno získaš jednu miestenku „zdarma“. Poľsko akurát neviem či niečo má, tam sa veľmi nepohybujem

Romik

Čd totálně neschopná firma.Při cestách např.Olomouc-Praha podstatně levnější Regiojet.Takže si ty body můžou narvat někam.A na jiných tratích si kupují integrovanou jízdenku.

Eman

Lhát se nemá. A už vůbec ne v případě, kdy zjistit skutečnost je otázka pár minut na internetu. Zdravím z vyprodaného EC z Olomouce do Prahy.

jan.hartman

To plati i na trase Brno-Praha

Rabín

Pro 65+ už se nevyplatí…

Juraj

Taky to není cílová skupina, kor pokud se vrátí 75% slevy. Toto má především motivovat k utrácení u ČD.

Franta

Inkartu jsem zrušil. Sleva nijaká, dálky už se ve dvou vyplatí autem, kraje mají své appky… ČD neumí udělat nic nápaditého. Oni mají svoje jisté a dokud státní cecek dává, nemusí svůj přístup měnit.

David

To máte tak, když se naučíte jezdit jen na dotace

Dachs

Tomu se říká prozákaznický marketing, resp. je to jednoznačná odpověď na to, jak si cení věrných jezdičů. Věrní by měli dostávat alespoň nějaký pocit, že jedou výhodněji, ne tato oznámení. Jasně, jsou to jen nějaké hrátky s bodíky, ale že to zvednou až o tolik k dosažení nějakého benefitu? Skokově se v poslední době nezdražovalo (jako po covidu). Mají to geniálně vypočítané, aby nějaká forma vyšší odměny pro středního jezdiče mého typu těsně nevyšla. No co, i u ÖMV mi expirují body „na kafe“, dokonce bez varování, prvního jsou fuč. Jako tragédii to však rozhodně nevidím, protože nasysleno pořád dostatek,… Číst vice »

Rabín

Jak říkám, pro 65+ je v podstatě diskriminační. Nasbírat body při jízdném 50 % trvá dvojnásobnou dobu a utratí se za jízdenku 50 % stejně bodů jako za plnocennou jízdenku.

Qaws

A to ještě nevíte, že se ta vaše diskriminace zase o něco prohloubí, až zase Babiš zavede 75% slevy na jízdném…🤫
Je mi Vás líto, ale holt budete muset začít jezdit za plné, abyste se necítil diskriminován…🙃

Juraj

Co by bylo diskriminační?! Pokud vaše srdce tak prahne po bodech, kupujte si zásadně flexi základní za plnou cenu a body se budou sypat.
Vy už ale teď šetříte 50 % přímo, tak proč vás trápí body?!

Daniel Jablonecký

To je k smíchu 😂

VS

Dobrý den, z prvního pohledu Vám to může přijít nefér, ale podívejte se po druhé. Když si koupíte jízdenku za peníze, zaplatíte 50 % a dalších 50 % zaplatí stát (MD) jako refundaci, kdy pro prodávané jízdenky vyžaduje slevu 50 %. Když se ČD rozhodnou, že Vás svezou „zadarmo“ (na vlastní náklady), tak stát žádné peníze nepřisype (proč by taky, ČD Vás vezou na svoje náklady, ony se tak rozhodly, tak ať si to zaplatí) a tak si naúčtují stejný počet bodů jako za jízdenku beze slevy (protože ona fakticky z jejich pohledu v nákladech beze slevy je, stojí je… Číst vice »

VS

A jak píše pan Juraj výše, jde jen o slevu/akci. Bude mít vliv na loajalitu k dopravci, ale kromě některých zaměstnanců dopravců nebo cestujících, kterým se někdy u nějakého dopravce stalo takové příkoří, že to do dnes nepřekousnou (což si dovedu představit, neshazuji takovou motivaci) se obávám, že většina ostatních *pravidelných* cestujících se už dnes chová pragmaticky a přesáhne-li možná výhoda (časová nebo finanční) vstupní práh (nutnost si nastudovat dalšího dopravce, zjistit jeho slevový systém a jak na něho dosáhnout a porovnání jednotlivých pravidelných cest), používají dopravce na svých trasách oportunisticky. * Zdůrazňuji pravidelné cestující bez nějakých režijních výhod (jakéhokoliv… Číst vice »

Filip Jirsák

Zda chcete dostávat notifikaci na hodnocení cesty si nastavujete přímo v aplikaci Můj vlak. A chodí to nezávisle na problémech – občas jsem si říkal, zda při nedodržení řazení a hodinovém zpoždění je opravdu potřeba se ptát, jak jsem byl spokojen.

Rabín

Navíc na uvedené nešvary se hodnocení neptá.

test

jsem rád že mně opět ČD o pracně získané body za poslední 2 roky znovu okradou

Účetní

Pokud si nedokážete nasbírat za dva roky body na jednu jízdenku, tak je tenhle benefit pro Vás stejně naprosto zbytečný : – D

test

jezdí mi mi syn 2x týdně 4 rokem na internát vlakem do okresního města, co je na to jako špatného a zbytečného??? pane účetní

Juraj

Máte ještě týden vymyslet výlet epických rozměrů, než ta změna začne platit. Jízdenky jde koupit na půl roku dopředu.

test

no to těžko, jak jste na to přišl? nabízí mi to jen 2 měsíce dopředu tedy max do poloviny unora!

Zesp

Tak hodně okatá snaha postupně to utlumit, protože pro občasné cestující se to stává jaksi už nezajímavé… Čím méně provozují linek, kde by se daly jízdenky využít, tím je to dražší… Pro mě už se tento program stává nepoužitelným, expirace je příliš krátká…

Camillos

Další devalvace dříve zajímavého programu. Proč proboha zase, když už se to upravovalo někdy dva tri roky zpět? To to ČD marketing chce svou neduvodnou aktivitou celé potopit?
Pro naše cesty s rodinou, když se rozhodneme auto nechat doma, je zajímavá už jen víkendová síťová, až už regionální anebo třeba jako včera celostatni (navštívili jsme s ni advent v Českých Budějovicích), z pohledu cena/výkon je (stále ještě) největším trhákem půjčení či ČD kola.

Generální Kokrhel

Tak právě jste dal vedení ČD tip, co ještě osekat…

Camillos

jsem si toho vědom 🙏😇 berme to jako otrávenou návnadu

Účetní

Je třeba osekat vše, co neprodukuje zisk!

JiVe

Mám tam nějakých 2700 bodů, ale letos jsem už IN50 neobnovoval. Ono když i se slevou IN50 je tarif PID levnější a navíc ubývají tratě, tak to bude asi u víc lidí

MaT

Však on ten tarif PID teď po Novém roce má zdražit o 20-30 % (podle toho, jestli nákup přes PID Lítačku, nebo bez).

Daniel Jablonecký

Tratě neubývají. Ubývají spoje.

Dan

🙁

Franta

Za 3 roky zdražilo jízdné o 100% že na jednosměrnou jízdenku bude třeba 400 bodů místo 200?

Účetní

Proč by mělo?
Smyslem podnikání je zisk. A pokud si na ČD vyhodnotili, že větší potřebné množství bodů zvýší příjmy (protože ubude jízdenek za body) a přitom neubude úměrné množství cestujících, tak to byl logický krok.

Ferda20

Když zdražuje jízdné a za odměny bude potřeba více bodů, tak by bylo fajn aspoň dodržovat řazení vlaků. Na trase Pardubice – Havlíčkův Brod poslední dobou začínají jezdit zase regionovy

Ondřej Hanuliak

Však to stačí, regionovy by mohly jezdit i na Berlín.

Ferda20

Nestačí, regionovy ať už odjedou do …… a místo nich jsou moderní vozy

A. O.

Nevím jestli Regionovy, ale novinka Internova (delší regionova s jedničkou), to by bylo panečku něco.

N.N.

To už vymysleli maďaři: Bzmot Interpici.

Petr Drozda

Hezky nastaveno směrem k nepoužitelnosti, zvlášť pro soukromé osoby, s ohledem na dvouletou expiraci bodů. Nákupem firemních jizdenek nasbirám za rok cca 1300 bodů, teď se jich zbavím dvěmm třemi kliknutimi. Jizdenka za 400 bodů už nedává smysl snad ani do Ostravy. Myslím, že administrace programu ze strany dopravce i ze strany cestujícího zabere více času a energie, než přínos benefitu a to pro obě strany.

Mig

Expiraci lze obejít stačí nákup jízdenky a pak ji vratit propiskou vám zpět body a expirace 2roky vyzkoušeno náhodou na jaře.

Účetní

Takže vy za rok díky firemním cestám získáte body na 3 jízdenky zdarma a přesto se Vám to nevyplatí? Jako že je lepší nemít nic, než 3 jízdenky?

Daniel Jablonecký

Lidem se nezavděčíte. Pořád budou brblat, kecat a otravovat svýma kecama svoje okolí. Komu se to nelíbí, ať si 🍑 políbí.

Marko

Takže celodenní skupinová jízdenka během 3 let zdražila přes 100% a tras kde ji využít naopak každým rokem ubývá. To opravdu tleskám nohama

Petr Novotný

Jak jinak drahé a komfort cesty žádný. Dnes jedu vlakem, kde jsem si koupil místenku a ten vagón ani nezařadí a nedají o tom ani vědět.Doprvace úplně k ničemu

Ondřej Slanař

Jak jinak drahé a komfort cesty žádný. Dnes jedu vlakem od ČD, kde jsem si koupil místenku a ten vagón ani nezařadí a Nino tom nic nedají vědět. Dopravce úplně k ničemu

Zapa

To tu debatujete sám se sebou pod různými profily?🤔

Ondřej Slanař

Zdražování jim jde a komfort žádný. Dnes jedu vlakem, kde jsem si koupil místenku a ani nezařadili vůz, kde jsem měl místenku a ani nic nenapíšou. Dopravce úplně k ničemu

Mig

Jo to umí já jel Baltíkem do Polska a chtěl jsem místa v otevřeném vagonu a oni mi to přehodili do kupé a ještě ani ne do jednoho ale dvou. A pozor těm co chtěli kupé to hodili do velkoprostorové ho. Zkrátka vagony zůstali stejně jen je přeřadili a změnili cislovani takže by bývalo šlo vyjma čísla vagonu sedačky všem dodržet.

Generální Kokrhel

No vidíte… A ve chvíli, kdy se dozvíte, že někdo dostal palici z opačné strany, není nic jednoduššího, než se domluvit a ta místa si vyměnit… Byť je to samozřejmě zhůvěřilost a stávat se to ne že by nemělo, ale nesmí… Na druhou stranu o Vás tímto třeba ČD pečují a snaží se podpořit navazování kontaktů mezi neznámými lidmi v době, kdy každý chce být ideálně uzamčen ve svém kupé sám a civět na svůj displej… Třeba se jedná o pilotní projekt programu ČD spolu😅

Daniel Jablonecký

Blahopřeju. To já jednou zažil bezrukýho chlapa co dokázal v nohách udržet i příbor a jak krásně se najedl, panečku!