Infrastruktura Nákladní doprava Stavebnictví Železnice

Drážní úřad povolil provoz v tunelu Ejpovice. Nákladní vlaky už jezdí, zatím pomalu

Budování tunelu Ejpovice vrcholí. Autor: FB ministerstva dopravy ČR
Budování tunelu Ejpovice vrcholí. Autor: FB ministerstva dopravy ČR

Drážní úřad dnes v 15:50 povolil provoz v jižním tubusu Ejpovického tunelu, který je součástí přeložky tratě mezi Plzní a Rokycany. Zkušební provoz je povolen do 31. prosince 2019.

„Z důvodu náročnosti kontrolního procesu byly kontroly rozloženy do dvou dnů. První část byla zkontrolována již v úterý, další část prošla obhlídkou ve čtvrtek,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Novák.

Do tunelu tak už mohou vlaky. Dnes jej využijí pouze nákladní dopravci, osobní doprava začne tunel využívat od pátečního rána po průjezdu protokolárního vlaku v osm ráno.

První nákladní vlak (ČD Cargo/26 vozů/1048 tun) vjel kolem půl páté do tunelu od Plzně a zamířil do pražské Libně. Musel přitom dodržet rychlostní omezení 30 kilometrů za hodinu. Další vlaky by měly jezdit zatím maximálně 50 kilometrů za hodinu.

Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriusové bude o navyšování rychlosti rozhodovat traťmistr. Rychlost by se každopádně měla postupně ve zkušebním provozu zvýšit až na 120 kilometrů v hodině. Začátkem roku se pak uskuteční pantografová zkouška a rychlost se zvýší na 160 kilometrů v hodině.

To už by měl být v provozu i severní tubus. „Ten závěrečná kontrolní prohlídka teprve čeká,“ doplnil Novák. Podrobnější informace k provozu tunelu přinese deník Zdopravy.cz v pátek ráno.

9
Diskuze

avatar
2 Komentáře
7 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
Odborar(+osz)Jan SůraPetr.RGarryJiří 2 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Odborar(+osz)
Host
Odborar(+osz)

Díky za vysvětlení, takto provedené je to cajk.
Nečekaně profesionální, vstřícné a důvtipné řešení, zaslouží palec nahoru!

Jan Sůra
Admin

Seznání probíhalo o minulém víkendu v drezínách SŽDC.

Odborar(+osz)
Host
Odborar(+osz)

Chápu velká událost, kus odvedené práce.
Jenom zauvažuji, podle podmínek daných legislativou musí mít strojvedoucí řídící drážní vozidlo na konkrétním úseku mimo jiné platné poznání trati, jinak mu musí být přidělen pilot, na elektrifikované trati pilot – strojvedoucí elektrické trakce. Jak je to vyřešeno v této situaci, kdy se jezdí s nejvyšší pravděpodobností v rozporu s legislativou bez poznání a bez pilotů? Je na to udělena nějaká výjimka, nebo jak se to dělá a legislativně ošetří, aby odpovědnost napadla na hlavu strojvedoucího?
Díky za vysvětlení podmínek .

Petr.R
Host
Petr.R

vy jste to nedělal do umyvadla? Udělejte si někde anketu a vy čuráte zadnicí?

Petr.R
Host
Petr.R

umyvadlo stačí?

Garry
Host
Garry

To si jako myslíte že strovůdce vystrčí zadel v tunelu za jízdy ze dveří a s pocitem zodpovědnosti vykoná potřebu?Na mašinách byste hajzlík opravdu těžko hledal.Max umyvadlo.😁😁A tam to jde opravdu blbě.😁

Jiří 2
Host
Jiří 2

No vzhledem k tomu, že byl zákaz zrušen, tak z toho tunelu brzy záchod bude a smrad bude cítit až do sousedního tubusu. Protože nejčastěji chodí cestující na záchod před cílovou stanicí…

Michal
Host
Michal

V tunelu je nějaký záchod?

petr.r
Host
petr.r

mají i cargo fíři zakázaný chodit na záchod v tunelu?

Partneři


Newsletter

Výběr editora