Drážní úřad chce zpřísnit sankce za chyby strojvedoucích, za necelý rok neudělil jedinou pokutu

JHMD, stanoviště strojvedoucího lokomotivy T47.0. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, stanoviště strojvedoucího lokomotivy T47.0. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drážní úřad řeší čtyři případy, kdy strojvedoucí za rok projel návěstidlo zakazující jízdu dvakrát.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel H.

Volání po zpřísnění sankcí pro strojvedoucí je jen snahou zastřít spoluúčast příslušných orgánů na současném stavu železnice. Z vyjádření v článcích na tomto serveru, zpráv DI vyplývá, že systémově je téměř vše v pořádku. SŽ je téměř neomylná a dělá vždy vše správně. Když náhodou ne, upraví se to předpisem. O dopravcích se v souvislosti s MU téměř nikdy nepíše, ale najednou se zjistí, že někteří podvádějí s výcvikem, možná i se zkouškami a manipulují s délkou pracovní doby a odpočinku. Pokud strojvedoucí způsobí MU, vina padne na něj, protože on projel návěst zakazující jízdu. Ti, kteří jízdu strojvedoucího nějakým… Číst vice »

Pepa

Problém je v zažitém přístupu a pohledu na práci strojvedoucího. Zaměstnavatelé nutí strojvedoucí pracovat na 12 hodinové směny bez přestávky a odpočinek je minimální mezi směnama. Je třeba změnit přístup a platné normy pro výkon práce strojvedoucího. Délka směny by neměla být delší jak 8 hodin. Zkuste si být plně soustředěný déle než osm hodin. Ať si to zkusí soudci, advokáti a státní zástupci vést soudní jednání déle jak 8 hodin. Nebo jak je těžké číst v kuse spisy třeba 12 hodin.  Jak se asi budou cítit? Odpočine mezi směnama by měla být alespoň 10 hodin. 8 odpočinek a hodina… Číst vice »

Turnusák

Směny se dají udělat kratší, třeba i jen 6-ti hodinové, ale bude jich více a budete chodit častěji do práce. Většina strojvedoucích řekne, že když už jde do práce, tak chce delší směny. Navíc většina jich dojíždí autem a je rozdíl jet do práce 4x nebo 2x týdně na dvoudenní směny se spaním, protože taková směna dá třeba i 22 hodin. Profese strojvedoucího je velice zodpovědná. Když výpravčí pochybí, tak ho někdy jistí zabezpečovací zařízení a pokud způsobí nehodu, tak maximálně skončí ve vězení, ale strojvedoucí může i cizí vinou zahynout.

Tomáš Záruba

Ty vole ještě zkracování směn do toho… Jo leda by se adekvátně snížila měsíční norma, protože jinak bude jediným důsledkem VYŠŠÍ únava těch lidí! Jak to? Protože bude víc cest do a z práce, a ty také stojí nějaký čas, který rozhodně není odpočinkem. A podíl těchto „neviditelných“ časů vůči odpracované době při kratších směnách vzroste.

Naopak by dost pomohlo omezit počet směn v měsíci.

Ondřej Šeda

Nebo počítat spaní na ubytovně do normy a dostat to normálně zaplacené, protože co si budem, spát kdesi v cizí posteli s drážním provozem pod oknem má k odpočinku dost daleko.

Petr

Ať se nejdřív někdo podívá na turnus. Milion hodin, samé přerušení, nocležky jak sklep na brambory.

rtep

A on někdo násilím nutí ty strojvedoucí, aby tu práci dělali? To je mi novinka.
Jednoduše – pokud na tu práci nemám, tak ji nedělám-

Granja

Tak jednoduché to není. Odstraňováním problémů, o nichž píše Petr, dojde k celkové pohodě a lepšímu soustředění se na vykonávanou práci. Pracovní podmínky a hygiena práce jsou velice důležité. Škoda, že funkcionáře FS a OSŽ tento stav nijak netrápí, soudě podle výsledků.

rtep

To já vím, že to snadné není. Sám jsem to na vlastní kůži na dráze vyzkoušel.
Ale ve chvíli, kdy to prostě je už z mého pohledu moc, tak je lepší odejít k jiné práci. Odpovědnost za nehodu vždy bude jen na mně a nemohu se v tu chvíli vymlouvat na nevyhovující podmínky.
A pokud si třeba nemohu pořádně odpočinout, tak jde o jasný a pádný argument ke změně zaměstnání.

hank

Pořád dokolečka: Kdo si tam ty funkcionáře navolil? Nezastupují řádně zájmy členské základny? Tak proč je členové nevymění?

Kde jsou ty časy, kdy se Federace strojvedoucích báli i předsedové vlád…

Mysel

Kde jsou ty casy, kdy (vyssi) funkcionari odborovych svazu zastupovali zajmy odboraru.

hank

Pořád dokolečka: Proč si tam teda takové volíte? Zatím mi to tu nikdo pořádně nevysvětlil…

Mysel

No mne se na to neptejte, ja s odbory nastesti osobne nemam nic spolecneho. A nikdy jsem nemel.

hank

Proč naštěstí? Pán není zaměstnanec?

Granja

Máte pravdu, však na to narážím, že některé funkcionáře to netrápí, když jsou uvolnění a další skupina jsou kámoši (co kdyby i já byl zvolen), další to vzdali (nechtějí být kverulanti), jiní jsou potichu protože mají splátky bance, chtějí někam postoupit, atd. A proč je nevymění? Znám ty řeči: Radši volme tohoto, protože už víme co od něho čekat, ten novej by mohl být ještě horší. Nebo: Já ho volit nebudu a po volbách: No, volil jsem ho, a proč? Protože by byl na mě nasranej a dal by mi to pocítit. Anebo: Volí ho všichni, asi je dobrej. Říkala… Číst vice »

hank

No dobře, ale čemu se potom kdo diví? Můžou si stěžovat leda tak sami na sebe… Plakat nebo nadávat na internetu toho asi moc nevyřeší.

hank

Něco mi ušlo? Ony se odbory už nepodílejí na vytváření turnusového řádu?

Kolecko

Ano, rozšíříme předpis. A trenažér každému domu.

Jiří Kocurek

Regulace předpisem nefunguje, prokázáno. Není tedy čas takovou regulaci odpískat a řešit raději zabezpečovač?

Jan T.

Všichni tu kritizují nevhodné řešení, já bych si dovolil nabídnout nápad jak to zlepšit. Mě by se líbilo zavedení systému jako mají v Japonsku, pointing and calling (ukaž a řekni) https://www.youtube.com/watch?v=9LmdUz3rOQU
Na první pohled to vypadá divně, ale přínos tohoto systému byl prokázán. Člověk se víc soustředí na práci, neupadne tak snadno do rutiny, prostě víc dává pozor a případná chyba ho hned trkne, protože si uvědomí rozpor s tím co vidí, na co ukáže, jak to pojmenuje, a co by tam mělo být pro bezpečnou jízdu.

Jan T.

Tady je to ještě lépe zpracované https://www.youtube.com/watch?v=RZun7IvqMvE Prokazatelná redukce chyb je až 85%.

Valtteri

V Evropě nikde podobný systém není, a přesto jsou země s naprostým minimem MU. Z 90% je to prací zabezpečovače.
Tady je buď opakovač, který Vám dovolí projet Stůj třeba stovkou, nebo nekódovaná trať, kde se můžete tlačítkem bdělosti promačkat, kam se Vám zachce. Chápu, že má strojvedoucí zácvik, a měl by vědět, kdy smí a nesmí jet. Ale v případě chyby ho v ČR opravdu nic nezastaví (max. generální stop, ale to už může být opravdu pozdě).

CP1

Už vidím, jak to tady zavádíte a jak to bude dodržováno. Většina fírů to bude považovat za blbost, a upřímně i já bych se považoval za blázna, si ještě na mašině ukazovat prstem a povídat si, co vidím. Navíc, za nějakých horších adhezních podmínek, ideálně s nějakou odporovkou mám ještě tak čas si ukazovat a říkat co vidím, když jednou rukou mačkám živák, a do toho se snažím nějak rozumně rozjet. Navíc, jak to budete vymáhat? Na každou mašinu kameru a nějaký ouřada bude sedět a koukat na desítky hodin záběrů, zda si poctivě ukazuju a opakuju? Případná chyba ho… Číst vice »

182-097

Tak si to někdy sám vyzkoušej. Já teda neukazuju, ale nahlas si řeknu třeba „volno“. Zvláště tam kde nemám přenos kódu, v noci, v nepřehledných místech.

Valtteri

To dělá víc lidí. Ale opravdu neni problém si říct „Volno“ a přitom se chytit špatnýho klacku. Proto tohle bohužel nikdy nenahradí opravdu funkční zabezpečovač. I když za podmínek na síti SŽ samozřejmě dobrá pomůcka. Ale i tak, na nekódovaný trati je prostoru pro chyby strašně moc. Na PZB by ti to prásklo jak při nepotvrzení výstrahy, tak při potvrzení a nedodržení brzdný křivky. Ale chápu, je potřeba dělat s tim, co je k dispozici.

CP1

Jednou jsem si to sám zkusil, no připadal jsem si jako blbec (i bez ukazování), žádný rozdíl mezi normálním stavem. Že bych se díky tomu víc soustředil, to se říct nedá, prostě normál.

Lukáš Chytil

Já to tak dělám ve stanicích, kde to nekóduje a jedu na výstrahu, například Ostrava hlavní. Že si říkám stůj, stůj, stůj.

CP1

A pokud by to někdo schválil povinně, tak budu sebe považovat za blázna, ale i toho kdo takovou blbost prosadí, místo, aby řešil skutečná řešení.

bakiy

„Volno“ si sice neříkám, ale když opouštím stanoviště, tak si ukážu na manometr tlaku vzduchu v brzdových válcích, jestli to zabrzdilo.
Něco na tom systému je, ale nedovedu si ho představit v Česku s našim Švejkováním. Chce to opravdu zabezpečovač.

Desura

a jak to ti japonci dělají, když jim tam ouřada nesedí?

Valtteri

Uplně stejně. On je totiž celkem markantní rozdíl v japonský mentalitě, systému apod. Tohle be v ČR nikdy nešlo.

ABC

v případě selhání spáchá harakiri

CP1

Je to o smýšlení, Japonec by si to nedovolil porušit, o Češích se říká, že než aby něco dodržovali, tak vynaloží víc úsilí, aby přišli nato, jak to obejít.

hank

„…o Češích se říká, že než aby něco dodržovali, tak vynaloží víc úsilí, aby přišli nato, jak to obejít.“ Tohle znám z vlastní předpřevratové praxe mistra a vedoucího provozu z různých fabrik. Práce normovaná na 4 hodiny. Parta chlapů, která ji má udělat, 2 hodiny sedí a špekuluje, jak ji udělat za 2 hodiny. Většinou to vymyslí, jdou a udělají to. A unaví je to tak, že zbývající půlku 8hodinové šichty sedí a odpočívají nebo ještě raději se někam zašijou, aby nedejbože nedostali další práci. (Výhodou bylo, když byla hospoda hned u fabriky. Aspoň člověk věděl, kde je s jistotou… Číst vice »

Martin

Musím s vámi souhlasit, sám jsem se přesvědčil, že to funguje. Problém je, že 40 let jsem to nedělal a když to teď zkouším tak u třetího návěstidla už na to zapomenu. Starýho psa novým kouskům …

hank

Asi to tenkrát nikomu nepřipadalo tak praštěné, když byli na mašině dva… Při parních jízdách si opakují návěsti pořád.

Třeba by pomohl nějaký robot-kecálek, který by to po strojvedoucím vždycky zopakoval. 🙂

honza.k

Takže celý výsledek toho slavně zavedeného systému je pár napomenutí 🙂 To je krása. A namísto abychom řešili i další profese, jako výpravčí či dispečery a posunovače, tak zpřísníme tresty.

Xdrive

Dispečery?

Leinad

Dispečeři na D3 a výpravčí sedící na CDP.

qěcy

Zásadně nesouhlasím s rozšiřováním na další profese. Naopak, strčte si to celý víte kam. Nefunguje to a nikdy to fungovat nebude. Na žádnou profesi. Akorát vám zbude zaměstnanců.

Krize

Jinými slovy: “My s vámi zatočíme po našem. Po bolševicku!”

hank

Chápu emoce, které to vyvolává, ale správné námitky by byly zhruba takovéto: Jenom samotné postihy nic nevyřeší, jenom buzerací se nic nevyřeší apod. Jestli se za bývalých poměrů spousta věcí zametala pod koberec („tady máš flašku a nikam to nehlas“), tak je jenom dobře, že se ukazuje, kolik takových případů se asi neřešilo. V pořádku naopak není, že se z toho nevyvozují systémová opatření (viz v jiné diskusi srovnání s poměry v letecké dopravě, ke které má železnice určitě blíž než k té silniční) a že je snaha házet vinu jenom na nejslabší článek celého řetězce. Ale za to si… Číst vice »

Leinad

Odbory protlačují režijky.

hank

A režijky jsou hlavní nebo jediný zájem členské základny? A jestli odboroví bafuňáři protlačují něco, co není hlavním zájmem členů, proč si tam členové nezvolí někoho jiného?

Martin

Když do toho půjdeme tvrdě odborově, tak nám sice chvíli bude hej, ale po té chvíli skončí železnice jako taková. Každý, i oprávněný požadavek, odborů vede ke zvýšení nákladů na dopravu a v konkurenci silnice se dráha neudrží. Odbory se snaží, ale zohledňují taky ostatní důsledky. Zažil jsem odbory v devadesátých letech a jejich stávky. Dodnes se za ledacos stydím.

hank

„Dodnes se za ledacos stydím.“ Za co? Porušovali přitom stávkující zákony? Jinak viz můj post o kolektivním vyjednávání v AŠ Mladá Boleslav. Nevšiml jsem si, že by ji činnost odborů vůči konkurenci nějak poškodila… Ale především nelze rezignací na hájení zájmů jednotlivých skupin zaměstnanců postupně snižovat laťku jejich celkového postavení ve společnosti. Co kdyby třeba pro jednou zkusili odboráři ve všech odvětvích dopravy postupovat jednotně? Pro začátek by třeba stačilo vyjádřit verbální solidaritu… Všichni řidiči kamiónů přece nejsou OSVČ. V minulosti bývala taková odborářská solidarita mezi branžemi běžná… Např. ve Velké Británii býval odborový svaz dopravních a nekvalifikovaných zaměstnanců nejsilnější… Číst vice »

hank

Kdo bojuje, může prohrát, ale kdo nebojuje, už prohrál.
(napsal německý dramatik Bertolt Brecht)

Karel

Je to jejich práce, bránit zaměstnance.

rtep

Co se týká odborů – nemohu samozžejmě posutovat současné drážní odbory.
Budu tedy posuzovat odbory všeobecně – nikdy k ničemu dobrému a užitečnému nebyli.

rtep

Ach jo. Omlouvám se.
Odbory nikdy k ničemu nebyly. Já si v tu chvíli představoval asi ty zbytečné odboráře a napsal jsem měkké i…

hank

Argumentační faul – nesprávné zobecnění. Nechci to tu tapetovat OT příklady situací, kdy odbory k něčemu dobré byly a jsou.

A stojím si za tím, že tam, kde k ničemu nejsou, je to až na výjimky chyba těch odborů, jejich řadových členů i funkcionářů. Teď už se v naší části světa díkybohu za odborovou činnost nepopravuje ani se odboráři nepovolávají do armády, aby se jim mohly dávat pracovní úkoly rozkazem, takže tam, kde skutečně odbory k ničemu dobrému a užitečnému nejsou, ať si odboráři udělají pořádek ve svých organizacích.

rtep

Ono to většinou naštěstí funguje mnohem lépe. Tam, kde jsou odbory k ničemu, tak velmi rychle úplně zaniknou.
Třeba u nás ve velké fabrice se asi před rokem pár lidí pokusilo odbory založit – setkali se s naprostým nezájmem ze strany zaměstnanců.

Ale uznávám Vaše označení mého názoru za faul, omlouvám se. Možná někde odbory i fungují.
Já mám ve svých 57 letech asi desáté zaměstnání (včetně ČSD a ČD) a ještě jsem se s takovými odbory nesetkal. Ale třeba mám jen smůlu, nevím.

hank

Ona není náhoda, že např. při privatizaci Autoškody Ml. Boleslav němečtí majitelé trvali na tom, že tam bude funkční odborová organizace. I když podle mínění některých tuzemských pseudomanažerů tím byli sami proti sobě: V letech, kdy se platy jinde běžně nezvyšovaly, bylo kolektivní vyjednávání v AŠ skoro každý rok doprovázeno stávkovou pohotovostí demokraticky odhlasovanou členskou základnou odborů. Myslím, že srovnání průměrného dělnického platu v AŠ s jinými branžemi mluví samo za sebe. Jinak na založení organizace stači tři členové a budou mít právo jednat s vedením jako zástupci všech zaměstnanců; ledaže by nečlenové výslovně a prokazatelně projevili s tím zastupováním… Číst vice »

rtep

Já bych byl holt vždy tím zaměstnancem, který by nechtěl, aby jeho zájmy hájili odboráři. Jsem obyčejný dělník v montovně, ale své zájmy si v pohodě obhájím sám. A pokud ne, pak mohu kdykoli odejít jinam.

hank

Tak to máš štěstí na zaměstnavatele. Jenže ta situace „mohu kdykoli odejít jinam“ nebude trvat věčně. Dokonce nemáme od pánaboha nebo přírodními zákony ani nijak zaručeno trvání toho, co si naši pradědkové krvavě vybojovali: 8hodinové pracovní doby, placené dovolené, závazných pravidel BOZP, práva na stávku, sdružovacího práva… Ti by se tomu, že si své zájmy v pohodě obhájíš sám, nejspíš hlasitě vysmáli.

rtep

Asi mám především smůlu na odboráře. Nikdo z těch, které jsem poznal, nebylo schopno ani ochotno cokoli pro lidi udělat.

hank

I když se to možná někomu bude zdát divné, tak problémem vztahů mezi sociálními partnery až do podnikové úrovně se vážně zabývá i Svaz průmyslu a dopravy. Jednou advokátní kanceláří si nedávno nechal vypracovat dle mého soudu zajímavou a závažnou analýzu současných trendů v kolektivním vyjednávání i s přihlédnutím k vývoji v jiných zemích OECD – viz zde: https://www.spcr.cz/images/Anal%C3%BDza_Budoucnost_kolektivn%C3%ADho_vyjedn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD.pdf. V analýze jsou citovány názory zaměstnavatelů z dotazníkové akce, která analýze předcházela, a právníci na ně reagují s odvoláním na Zákoník práce, Ústavu a Listinu základních práv a svobod. Musím přiznat, že jsem byl poněkud překvapen objektivitou zpracovatelů té studie, kteří… Číst vice »

Karel

Mám opačné zkušenosti. Mně se odbory zastaly ve sporu se zaměstnavatelem 3x a úspěšně, když jsem byl 3roky před důchodem z důvodu nadbytečnosti po celoživotní službě vyhozen, tak jsem díky odborům obdržel vysoce nadstandardní odstupné.

mirek

No tak důvod projetí je prostý. Zatímco dřív se projetí o metr o dva nikam nehlásilo a nikdo to moc neřešil, dnes se řeší všechny 3,14 a dělá se z toho celonárodní drama. Hmm. Doba kdy se lidi měli v práci dobře skončila, Dnes vás všichni všude sledují a buzerují. A pak mají lidi být psychicky v pohodě. Předpisů plná zadnice, další a další otravná byrokracie, vyplňování nesmyslů do tabletu. Uff, no dělat v ČR dnes strojvedoucího může buď nadšenec nebo zoufalec. Nechat si kálet na hlavu, mít za vše zodpovědnost a pak si jen číst jak pořád děláme chyby.… Číst vice »

***** Petr

Nelze nesouhlasit. Přesto oproti silniční dopravě dvacet let zpoždění. A stopadesát na drze působících odborových organizací se bije v hruď.

BND 30

Klasický eufemisticky řečeno nesprávný postup státní správy. Vymyslím systém, k němu sankce. Systém vyhodnotím, zjistím, že nefunguje. Namísto kroku stranou, abych zjistil, co jsem evidentně špatně vymyslel nebo nastavil a pokusil se to opravit, tak najdu pofidérního viníka v adresátech systému, kteří jsou ti špatní a utáhnu šrouby. Tímto zdravím i naši dopravní policii, plk. Zlého a celé Ministerstvo vnitra.

Tom

Milí úředníci, chtěl bych vidět strojvůdce, nebo jiného zaměstnance na dráze, který schválně způsobí mimořádnou událost. Běžte se bodnout. Pro mě osobně je vidina kriminálu, smrti, nebo zmrzačení se dostatečný trest na to, abych si dával sakra pozor…

rtep

Každý, kdo místo sledování návěstidel sleduje svůj mobil, tu nehodu způsobil cíleně a schválně a měl by být potrestán přísným trestem.
Poslední velmi vážné nehody na šumavských lokálkách byly v tomto ukázkovým příkladem.

Vendelin

Znám fíru, který během čtyř měsíců projel posun zakázán a pak stůj a od té doby jezdí v poho a nikdo o něm neví už několik let !

Takže zvýšení trestů nic nevyřeší.

Koro

Nápady DÚ to je naprosté házení hrachu na zeď.

ross

Když jde tak o bezpečnost, což udělat změnu předpísu a zastavovat odhadem na 50 metru před návěstí stuj .V době umělých špalku by to jistě byl přínos,vždyt i na rychlobrzdu to brzdí stejně mizerně.Ale to by se musely zkrátit některé vlaky,tak to asi nebudeme měnit a zvýšíme postihy.

Tomin

Dobrý den,
ve finále budete strojvedoucí potrestaný 3x. Od PČR, od Drážního úřadu, od zaměstnavatele. Je radost dělat strojvedoucího v džungli archaických předpisů SŽ a zákonů v ČR.

hank

PČR netrestá, trestá soud…

hank

Jo a ještě tohle:
https://www.ducr.cz/images/drurad/dokumenty/metodicke_pokyny/Metodika_trest%C3%A1n%C3%AD_strojvedouc%C3%ADch.pdf

Stručně řečeno: DÚ má při rozhodování o postihu povinnost brát v úvahu, zda už byla za tentýž čin uložena pracovně-právní sankce. V jiných oborech a v jiných dobách se tato zásada většinou ctila i v trestním řízení.

A zase: I pochybné rozhodnutí DÚ lze napadnout u soudu. Ale do takového sporu bych se asi jako zaměstnanec sám bez právníka neodvážil jít. Určitě máte v odborech možnost získání právní pomoci.

Valtteri

a) Mám nefunkční systém, který má být založen na represích (nic neřešících).
b) Pak se strojvedoucích zeptám v dotazníku, co je špatně.
c) Strojvedoucí vysvětlí, co stojí za jejich případnou chybovostí a nepohodou v práci.
d) Někdo zmíní absenci zabezpečovače, systém zpravování rozkazy, umístění návěstidel ve vegetaci, TTP, systém výlukových prací.
e) Na nic z toho jsem nebyl připraven, je potřeba zvýšit represe, a za rok přijít s lepším dotazníkem…

Jan T.

Tuhle reakci bych čekal v totalitním Rusku a ne v civilizovaném světě, kde se máme snažit problémů předcházet a ne si alibisticky umýt ruce zvýšením trestu.

Mysel

V silnicni doprave to prece presne takhle „krasne funguje“ uz leta. Tak se nedivte, ze to podobni idioti stale zkouseji i v doprave zeleznicni (kde je to jeste nebezpecnejsi hovadina).

medvěd

BOHUŽEL kvalitní lidi už jsou „nedostatkovým zbožím“ . Nechte je v klidu. Fíra má řídit mašinu a NE vyproštovat cestující z WC, prodávat jízdenky atd.

Leinad

Na jízdenky automat a riziko revizora.
Zámek WC má fungovat, nicméně když se zasekne, ať fíra zkusí pár pokusů(před přivoláním depáka nebo zámečníka).

Jirka

Se asi čeká, až bude po projetí červené kupa mrtvých, nebo nevím.

qěcy

Ničeho smysluplného jste tím sankčním systémem nedosáhli a nedosáhnete!

Tomáš M.

Ano projetí návěsti zakazující jízdu padá na strojvedoucí, ale ostatní chyby zaměstnanců budou bez finančního postihu? (Viz Hoštejn nebo za Kralupy- nevyhovující výhybka nebo Krč-podhozená výhybka)

qěcy

o sousedově koze?

I kdybyste sankcionováno každého, tak se vůbec nic nezmění. Jenom ty zaměstnance naserete a část z nich půjde 0racovatvtam,bude sankce nejsou.

NEVIM, CO JE NA TOM NEPOCHOPITELNÉHO.

Karel

Dal bych sankce drážnímu úřadu za jejich práci.

qěcy

Přesně, autorům a prosazovačům této úchylárny.

jal

Oni to asi berou podle své řidičské praxe a myslí si, že strojvedoucí jezdí na červenou schválně.
Když nic nejede, nikdo nejde a není poblíž policajt/kamera, tak nic nehrozí.

noerf

Má někdo (drážní úřad, Správa železnic) nějaká podrobnější data ohledně počtu vlaků na železniční sítí, počty projetí návěstidel u vlaků příměstských, regionálních, dálkových. Zda-li měl strojvedoucí předtím volno nebo naopak dělenou směnu.
Tím chci říct, že pokud řekneme zvýšil se počet projetých návěstidel, tak je to zarážející, ale pokud nezjistíme nějaký zásadnější trend, tak si moc nepomůžeme. Na statistiku může mít vliv i předělání řízení tratí z předpisu D3 na D1 a vybavení kamerami a další technikou, kdy se některé prohřešky dali vyřešit ve stanici a nevěděl o tom někdo jiný, mimo zúčastněných.

qěcy

Není to zarážející, provoz je koncentrovanější, přetíženějsí a tím pádem větší počet dojezdů je stůj, což dosud nikdo neanalyzoval. A na ZZ se záznamem se nic neututlá. Čili jde jen o nutný projev statistiky.

Buzerací omyly lidí nikdy neodstranite.

qěcy

Za co ty mínusy?

Novomír

Spíš od koho? Někdo z DÚ?

Granja

Jak jsme se nově dozvěděli z nehody v Prosenicích, vliv může mít i „nesprávná praxe“ v přípravě strojvedoucích u některých subjektů.