Dopravci Železnice

Dráhy zavedly předplacenou jízdenku z Brna do Vídně

Vídeňské hlavní nádraží. Autor: OEBB Roman Boensch
Vídeňské hlavní nádraží. Autor: OEBB Roman Boensch

Časté cestování mezi Brnem a Vídní s Českými drahami je od září levnější. Dopravce dnes oznámil zavedení nové jízdenky ČD Vídeň 10x, která je určená pro opakované cesty mezi moravskou a rakouskou metropolí. Dráhy jízdenku zavádějí ve spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB).

Jízdenka stojí 65 eur (cca 1690 korun) a lze na ní podniknout deset jednosměrných cest (pouze 2. třídou) mezi Brnem a Vídní. Jedna cesta tak vyjde na necelých 170 korun. Jinak bývají jízdenky ČD pro uvedenou relaci výrazně dražší. Například na zítřek je nejlevnější možností Včasná jízdenka Evropa za 316 korun. Při nákupu dlouho dopředu lze jízdenku pořídit i za 184 korun. Jízdenka na deset jízd má platnost tři měsíce a lze ji využít na všech spojích včetně spojení s přestupem v Břeclavi. Jízdenka je na jméno, tudíž nepřenosná. Dráhy podobnou nabídku mají už delší dobu pro cesty do Drážďan a Berlína.

Na lince do Vídně drahám konkuruje RegioJet. Ten prodává nejnižší třídu Low cost za 175 korun, Standard za 199 korun a Relax za 275 korun. S Kreditovou jízdenkou, kterou vesměs využívají pravidelně dojíždějící, jsou ceny ještě o pět korun nižší. 

Úsek Brno – Vídeň měří 149 kilometrů. 

Nová jízdenka nabízí i levnější spojení pro cestující z Prahy. Dosud nejlevnější jízdenka u Českých drah z Prahy do Vídně stojí 364 korun.  Rozdělením na dvě jízdenky (Superakční Praha – Brno za 119 korun +  ČD Vídeň 10x) vyjde jedna cesta na 290 korun. RegioJet nabízí nejlevnější jízdenku za 375 Kč ve třídě Lowcost. Při rozdělení jízdenek Praha – Brno a Brno – Vídeň na 264 Kč. 

35 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dotaz na znalé. Od kdy jde koupit u RJ low-cost do Rakouska. Pokud si pamatuji, tak to dříve nešlo a za jeho cenu byl Standart (takže v reálu došlo ke zdražení).

    • jiz nekolik tydnu. pritom Radim tvrdil, ze low-cost odemkne jen kdyz flixbus snizi ceny na trase. flixbus ceny nesnizil, Radim presto lowcost prodava, akorat, ze za cenu vyssi tridy a ostatni tridy zdrazil.

  • Jsem zvědav, který borec si koupí akční Praha – Brno a 10x Brno – Vídeň.

    • pendlovat 1.5 hodiny do prace neni nikterak divne. za tyden je 10x jizdenka projeta… ale kdo by chtel do Prahy, to taky nechapu 😀

      • „pendlovat 1.5 hodiny do prace neni nikterak divne“
        To jistě není – jen si každý musí spočítat, zda se mu to vyplatí (finančně i časově) víc než „týdňovky“ s nějaký podnájmem či ubytovnou.
        Mám pocit, že jednu dobu existovaly dokonce i nějaké týdenní (či možná i měsíční) jízdenky mezi českým a rakouským příhraničím (Znojmo = ?) a snad i až do Vídně – ale možná byly určeny jen pro školáky a studenty …

      • ten kdo bude pracovat ve Vídni tak pod 80.000 kč nepůjde, tak by jízdenku mohl využít, za měsíc by platil 4 x 1700 kč = 7.000 . Autem by ho to vyšlo na 13.500 a to už stojí za zamyšlení .

  • lze na ní => lze na ni
    Na jízdence lze provádět jistě ledacos, ale cestuje se zpravidla na jízdenku.

  • Zajímavé je, že i u Regiojetu už lze dělením jízenek relativně výrazně šetřit – 111 Kč ze 375 Kč.
    Ono to šlo i předtím na trati Praha-Ostrava-Sloevsnko, ale rozdíly byly jen v řádu korun.

  • Jen bych dodal že nejlevnější jízdenka s RJ v tarifu low-cost s kreditovou jízdenkou z Prahy do Vídně s tarifním rozdělením v Brně vyjde na 94+170Kč tedy 264 Korun. tedy o celou stokorunu levněji 🙂 Na zhruba stejné ceně je jízdenka na Oebb.at , kde nejlevnější SparPreise či jak se tarif jmenuje se dá sehnat za 9 euro, je jich však málo a musí se koupit hodně dopředu.

      • no a ještě to že z části ceny jízdného bude okrádat stát protože tam bude pobírat kompenzace ale ČD nikoliv protože na mezinárodní jízdenky (tedy doufám) se kompenzace nevztahují… já jen aby byla tedy rovnost když tu byl článek že ČD vydělávají víc…

        • nevím, jestli umíte číst, co jsem napsal dole. Ta nižší cena pro 65+ u ČD do Vídně je náhlý altruismus Národního dopravce nebo rozdělení jízdenky na Praha Břeclav – Vídeň pro uplatnění kompenzace?

            • Já s tím rozdělením nemám problém ani u jednoho. Jen jsem reagoval na to Vaše mylné tvrzení o okrádání.

          • Pokud dopravce prodá mezinárodní jízdenku a chce získat kompenzaci, musí si její celkovou cenu poměrově podle kilometrů rozdělit na vnitroúsek a zahraniční úsek. Do CIS výkazu pak vloží jízdenku jako počáteční česká stanice-český hraniční bod.

        • omluva už to vidím asi jim to když jsem to zkoušel nějak zablblo…

  • na koho ta jízdenka na 10 jízd / 3 měsíce vůbec cílí ? na pendlery z Brna co dojíždějí do Vídně za prací ? nebo na ex-exulanty co žijí ve Vídni a mají v Brně rodinu ???

    No podle mne je mnohem větší skupina lidí co z Brna a okolí někam přes Vídeň potřebují letět… Ale ti zatím jedou buď autem nebo busem Regiojetu přímo na letiště… Přeci jen zatím nejlevnější jedna jízda z hl. nádraží ve Vídni do Brna je za 368 kč plus Vor tarif z Hauptbahnhof na letiště za 4,20 EUR + málo četná vlaková spojení přes noc zatím vlak pro cesty z Brna na letiště zatím staví do outsiderové pozice. Přitom potenciál by tu byl podle mne velký…

    • poznámka – těch 368kč je za flexibilní jízdenku – ta je dobrá pokud počítám při cestě zpět se zpožděním – vázaná na konkrétní vlak kupovaná dlouho dopředu je za 184 kč což přichází v úvahu pro cestu na letiště…

      • já jsem ale trotl – těch 368 kč je pořád vázaná jízdenka kupovaná relativně těsně před odjezdem – pořád to není flexibilní jízdenka -ta je za 621 kč u ČD resp. 29,20 EUR u ÖBB…

        Neví někdo můžu s vázanou jízdenkou na vlak č1 nastoupi do vlaku č2 a doplatit u průvodčího rozdíl do flexi jízdenky ? V Německu to tak jde…

    • Může být. 10 jízd je v podstatě týdenní dojíždění, někdo třeba nemusí jezdit denně. Většina lidí přirozeně častěji jezdí po okolí než létá. Asi záleží i na účelu cesty a ceně letenky, zda je +500 hodně nebo málo. A vzhledem k běžné délce odbavení nehraje interval návazné dopravy asi zase tak podstatnou úlohu. Ve Vídni pak můžete čas navíc ráno nebo večer věnovat příjemným a užitečným věcem. Pokud tedy nelétáte denně krátké vzdálenosti…

  • A ještě tedy dodám že nejlevnější jízdenka u RJ z Prahy je 375Kč když už je tedy zmíněno že jízdenka u ČD z Prahy je 364Kč

    • A teď ještě v kolika vlacích ČD a RJ lze tu nejlevnější jízdenku dostat a jak brzo/pozdě před odjezdem. Řekl bych, že v tom bude zásadní rozdíl.

    • Mně by zajímalo kdo ty slevy počítá, kdo je musí schválit a jak jsou vlastně placeny ty vlaky na vídeň, nemyslím jen kdo je koupil, ale vše a co na to vůbec říká majoritní vlastník.

      • Tak to je také zajímavé. Mně by ale také zajímalo to že ČD ty jízdenky prodávají jako mezinárodní ne které se kompenzace nevztahují (tedy doufám) ale u RJ ty jízdenky asi nějak dělí neb i na jízdném Praha – Vídeň poskytují slevu a tudíž i tam budou čerpat kompenzace od státu.

        • On je dělí a dotuje z RJ. ČD taky dotuje vlaky kde jezdí RJ.

          • no právě že ČD mezinárodní jízdenky nedělí a v případě cesty do té Vídně slevu 75% z části cesty neposkytují…

        • Je to trošku komplikovanější: Zítra rj 373 Brno-Vídeň: 316 dospělý vs. 197 Kč s ISIC, při nákupu dopředu s rozdělením v Břeclavi stojí öbb Sparscheine stejně jako z Brna – od 7€. Jízdenka od ČD (včasná Evropa) stojí pro studenta z Břeclavi stejně jako z Brna. Nejlevněji se tam dá jednorázově pro dospělého stále dostat se Sparscheine – cca 184 Kč, první ranní EC přestup v Břeclavi je pro studenty za 116 při nákupu dopředu u ČD. Jízdenka za 184 jde ale koupit i přes ČD. Platí zde různé úrovně cen a s přestupem to bývá levnější, těch možností je mnoho a ČD eshop je vhodný na srovnání cen v rámci jednoho dne, nikoliv vyhledávání nejlevnější jízdenky. Proto tím jezdí spíše fanoušci železnice, kteří si to načetli (např. o tom, jak šlo velmi levně pořídit příplatek do jedničky – to nevím, jestli stále lze) + západní občané a obchodní cestující.

          Tahle „nabitá“ jízdenka má ale své výhody, jinak to je obchodní nabídka, tj. Babišslevy se nevztahují. Proto taky pan Šindelář srovnává „dospělý“ tarif 😉.

          • Ta jednička by mě zajímala, je k tomu někde bližší info (já tedy využil jedničku při nákupu u OBB na eshopu, kdy vyšla v podstatě jako dvojka u ČD na nějaký mimošpičkový spoj. Měli jsme pro sebe celý vagon v Railjetu za pár korun (euro)

            • Öbb eshop právě nabízí na méně vytížené vlaky Sparscheine do jedničky za cenu dvojky, celá jízdenka pak stojí stejně jako běžně příplatek za jedničku. Při hledání dopředu najdete.

            • K té jedničce – dá se občas sehnat přes OEBB z Brna do Vídně za 9 EUR. Nebo i opačně.Jel jsem takhle v pondělí s odjezdem v Brna ve 21:23. Ale není pravidlo, jak je zaručeně koupit…. Často u prvního ranního a posledního večerního spoje ČD z Brna….

Newsletter

Partneři


Výběr editora