Autobusy Dopravci Železnice

Dráhy v pondělí obnoví spojení do Berlína. Na hranicích bude kontrola

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy

České dráhy v pondělí obnoví první z mezinárodních linek, které byly zrušeny kvůli virové nákaze a s ní spojených omezení. Ve spolupráce s Deutsche Bahn začnou v pondělí znovu jezdit expresy Berliner Praha – Drážďany – Berlín. Půjde zatím o tři páry vlaků.

Další spoje Berliner (včetně prodloužení do Hamburku a Kielu) a ostatní mezinárodní linky budou obnoveny až v průběhu června.

„Na hranicích budou zatím až do ukončení příslušných opatření probíhat namátkové kontroly cizineckou policií. Vlaky pak budou pokračovat za hranice až po této proceduře, proto žádáme cestující o pochopení,“ uvedl ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah Petr Vondráček. Podle něj by cestující měli počítat s časovou prodlevou. Pravidla pro cestování do ciziny jsou na stránkách ministerstva zahraničních věcí.

Vlaky budou zatím v provozu bez restauračních vozů. S jejich zařazením zpět do vlaků se počítá, až to umožní epidemiologická opatření v Česku i v Německu.

„S partnery v zahraničí jednáme o dalším rozšiřování mezistátní vlakové dopravy, jak to umožní epidemiologická situace v příslušných státech a procedury na hranicích. V červnu předpokládáme obnovení provozu také dalších vlaků Berliner a prodloužení jejich plánovaných tras do Hamburku a Kielu. S kolegy z rakouských ÖBB bychom mohli obnovit provoz railjetů Vindobona z Prahy a Brna do Vídně a Štýrského Hradce a Jižních expresů z Prahy a Českých Budějovic do Lince,“ doplnil Vondráček.

V červnu se počítá rovněž s obnovením regionální dopravy přes hranice.

Posílení autobusových spojů do Berlína zároveň dnes oznámil RegioJet. Dosavadní frekvenci spojů z Prahy do Drážďan a Berlína zvyšuje počínaje pondělím na čtyři týdně (místo dosavadních dvou). Spoje budou jezdit v pondělí, středu, pátek a sobotu. RegioJet tak opět vstupuje i na vnitroněmeckou trasu Drážďany – Berlín a zpět.

Obnovené mezistátní vlaky Praha – Berlín:
• EC 178 Berliner Praha hl. n. (6:26) – Berlin Hbf (tief) (10:42),
• EC 174 Berliner Praha hl. n. (10:26) – Berlin Hbf (tief) (14:42),
• EC 170 Berliner Praha hl. n. (16:26) – Berlin Hbf (tief) (20:42)

Ve směru z Německa do Prahy:
• EC 171 Berliner Berlin Hbf (tief) (6:56) – Praha hl. n. (11:36) – v provozu od úterý 26. května,
• EC 175 Berliner Berlin Hbf (tief) (12:56) – Praha hl. n. (17:36),
• EC 179 Berliner Berlin Hbf (tief) (16:56) – Praha hl. n. (21:36).

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak tohle nechapu… ja myslel, ze budou na hranicich kontroly z epidemiologickeho hlediska, ale oni jsou to kontroly jak za socialismu,… hlavne ze mohou cestovat diplomate, i kdyby byly nakazeni…
Vyjimka pod bodem c) je uplne komicka…
Jedine co je podminkou je test na SARS, povinny,…

Cekal bych kontroly na hranicich s ohledem na zdravotni stav a cestovani z rizikovych oblasti….? Pripadne evidence osob a cil cesty, misto pobytu, kvuli sledovani pripadne nakazy…

Jinak je to krok dopredu, ktery vitam, v Nemecku, Rakousku a u nas je zatim situace pod kontrolou…

zaosai

Jako vždy hurá akce kdy si všichni myslí,že to jde zvládnout z hodiny na hodinu.Směny a oběhy jsou plánované min.4 dny dopředu a tak se strojmistři starejte.Fakt super diletanství.Já to zažil při posledním uvolnění a to přišlo v pátek večer a jedit se začalo od něděle.Jediné štěstí bylo,že nás pár bylo na 70% doma a i tak to byl problém.

Jackub

A co přesně bude ve vlacích ta cizinecká policie namátkově kontrolovat? Budou měřit teplotu? 😮 Pokud to nebude nic ohledně šíření nákazy, tak jaké mají takové kontroly účel a smysl? Co se ve vztazích mezi ČR a okolními zeměmi změnilo, že jsou najednou potřeba kontroly? Schengen přestal existovat? 😮

Radek Janata

Proč by měli meřit teplotu? Budou kontrolovat aktuální podmínky pro vstup. Které o měření teploty nemluví. Mluví o výjmenovaných dvodech cesty. https://www.mzv.cz/berlin/cz/viza_a_konzularni_informace/zmeny_na_hranicich_od_14_dubna_kdo_bude.html

Jackub

Děkuji za vysvětlení. Vskutku tragikomická doba… 😳🤬

Michal Štěpán

Nemyslím si, že je to dobrý nápad rozjíždět osobní žel. dopravu mezi ČR a Německem tak brzo, protože s tím skoro nikdo nebude jezdit. Na druhou stranu ta bezpečnostní kontrola bude probíhat díky malému množství lidí velmi rychle. Očekvávám zpoždění do 15 minut.

Dokud bude platit v ČR a Německu zákaz vstupu cizích státních příslušníků (až na nějaké výjimky), tak to nemá smysl a doufám, že to brzy někomu dojde. Takže vyčkejme 15.6. a pak se uvidí…

Radek Janata

Ty zákazy mají už plno výjimek.

https://www.mzv.cz/berlin/cz/viza_a_konzularni_informace/zmeny_na_hranicich_od_14_dubna_kdo_bude.html

Navíc úsek mezi Dresden a Děčinem byl stejně vždy nejslabší z celé trasy. Smysl má i to, že se bude opět plnit smlouva mezi ČD a DB, tedy že české vozy budou jezdit vnitrostítní výkony po území Německa, za což ČD dostávé peníze a i pro DB je to výhodné..

Marťas

Z Dresden do Berlina myslím DB jezdí patrovými vlaky Intercity. V čem je pro DB výhodné tam zase pustit kupéčkové vozy?

Marťas

A taky si vzpomeňte na obrovská zpoždění, která si vlaky přivážely pravidelně z ČR. Nejen Hungaria, ale i vlaky výchozí z Prahy. Se vůbec divím, že DB netrvaly na přestupu v Dresden.

kakov

no já mám spíš zkušenost, že si přiváželi zpoždění z německy, ještě v době, kdy se jezdilo Berlín-Vídeň/Budapešť durch, tak nejzpožděnější bylo to co přijelo z německa, občas hungárka z druhé strany

Martin

Ja si to pamatuju z madarske strany, ale to bylo diky rekonstrukci v madarsku… myslim, ze tehdy byl i v rekonstrukci usek Berlin-Hamburk a Berlin-Drazdany…

Radek Janata

Pro DB je výhodné, kdy tam jezdí vozy z východu. Patrně levnější, než vlastními vozy. S ČD si dojednaly dobrou cenu (určitě si pamatujete, že za pomocí paralelního jednání s Regiojetem stáhli cenu dolů).

Marťas

DB tam mají vedenu IC linku Dresden – Warnemünde. Její vlaky zůstávají, jen tam cca půl hodiny před nimi občas pošlou kupátkové vagóny z východu. Mám dojem, že DB už nechtějí vnitroněmeckou relaci Dresden – Berlin obsluhovat pomocí EC vlaků, a že to není otázka peněz, když tam posílají nové soupravy. Vlaky z východu budou jen pro přeshraniční dopravu turistů nebo případně pár volných míst poslouží coby posila ve špičkách.

Aleš

Možná je to výhodné pro cestující mezi Berlínem a Drážďanami 🙂 Jízdní doba EC je o půl hodiny kratší, než IC. IC totiž staví 5x, EC jen 2x a hlavně IC to objíždí přes Schönefeld, odkud jede na Südkreuz, kdežto EC jede přímo na Südkreuz.

Kosmik

Kdy jede ten vlak z Berlína? Ví to někdo?

Jan Soukup

To je styl 😀

Jarda V.

Ta namátková kontrola bude na stejné úrovni jako na Rozvadově a Dvořišti když člověk používá hromadného gumokola? Já mam osobní skóre 10:11, kdy z deseti cest proběhla namátková kontrola 11x a to o Koróně nebylo ani vidu ani slechu.

Pravdepodobnost

A vlak bude na hranicich cekat dokud vsechny ve vlaku namatkove nezkontrolujou. Je to v clanku:-)).

Jirka

Na druhou stranu by logické by bylo, kdyby kontrola probíhala v jedoucím vlaku už z Děčína. Těch lidí tam jede pár stačilo by pár policistů na všechny vlaky.

rtep

Byť se do Berlína nikdy v životě už nepodívám, hodnotím to jako krok pozitivní.
Ale chtělo by to i trochu té nostalgie, když už tam budou ty pohraničníci. Cestující by si měli připravit vyplněná celní prohlášení. Já si z východního Německa vozil domů filmy formátu 24×24, výbornou hořčici a jednou jsem provezl i medvěda. Pro svoji holku jsem tehdy vezl krásného plyšového míšu a do prohlášení jsem napsal: Velký chlupatý medvěd.

rtep

Ach jo. Neumím česky. Ty pohraničníci tam nebudou, ti pohraničnící ano.

X 1

Tak když už nostalgie, tak i krapet humoru.

Dobrý den vážení cestující.
Celní a pasovou kontrolu máte za sebou.
Jmenuji se doktor Hexenschuss a sestra Marcelka Macatá a provedeme hygienickou kontrolu.
Tak všichni stáhnout kaťata, vyhrnout sukně a vystrčit prciny. Bude se měřit teplota.
Ano slečno, děláte to velice dobře. Jen nemusíte ležet na zádech a roztahovat kýty.
Kdo nebude spolupracovat, tak si to s ním kolega Havran vyřídí!
A kdo bude naopak v poho, dostane malý žlutý kvítek.
Ne ! To není ten kvitek na charitu. To je řepka.

Kdo chce ať se přidá 😉

Milan_86

Mohu se jen zeptat, proč se do Berlína už nikdy nepodíváte?

rtep

Můžete. Je mi přes 50 a žiju kousek od lesa, od kopců. Už mne opustily cestovatelské chutě, je mi líto každé chvíle, kdy zmizím ze Šumavy. A když už zmizím, tak zase do jiných kopců, aby mne to bavilo.

X 1

Nikdy není pozdě 😉

Zabakovec

Ideál, tak si to taky představuju, v 50 ti mít nasereno a nejaky drobný příjem a jinak žít někde v přírodě.. Snad se zadari 🙂

Jakub P

Tak třeba ta chuť cestovat zas přijde. A kdyby ne, na Šumavě je krásně.

Pravdepodobnost

Nekdy staci par let a „nechci“ se zmeni na „musim“….

Honza

DB obnoví i autobusy v pondělí do Norimberka.