Dráhy oznámily konec velkoprostorů na Jižních expresech
Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD
V rychlících Rožmberk a Bezdrev se v pravidelném provozu přestanou využívat vozy řady B249 s osmimístnými oddíly.
Už bylo na čase, konečně!!!
ČD dělají z nouze ctnost. Nejsou velkoprostory, tak tam dáme kupéčka a prohlásíme to za vyččí kvalitu. Jistě, sezení po 6 je jako první třída, takže proč to tak nenazvat. Ovšem jsou lidi, kteří kupéčka neradi. Mně osobně přijdou velkoprostoráky o něco tišší, lidi jako by se ve svých hlasových projevech trochu víc krotili, zatímco v kupéčku mají pocit „kravál je jen u nás“, tak hulákaj jako na lesy.
Doufám, že nastane postupně návrat části kupé i na Valašských expresech. Z důvodu toho, že z linky Ex2 kupé skoro vymizely, preferuji Slovácký expres, kde je možnost výběru (kupé nebo včelín). Při výběru rezervace z plánku vlaku pozoruji většinově nejprve obsazená kupé, ČD si toho asi ještě nevšimly.
V každém po 2 lidech 😀
Ono stejně pak může jet o něco jiného. Stalo se mi, že na rezervaci jsem měl „nefajčiar, velkoprostorový vozeň“ a přijela kupéčka a naopak „nichtraucher, abteilwagen“ a přijel velkoprostor ještě číslovaný nějak jinak, že jak jsme měli být ve čtveřici, byli bychom rozházení po voze. (Ono ještě je zajímavý, proč na ty místenky píšou nekuřák, když v EU se ve vlacích snad 20 let už nekouří nikde.) Osobně taky mám radši kupéčka, zase do velkoprostoru se líp umisťují zavazadla (kupé je pro 6 nebo 8 lidí, ale místo na zavazadla je tak pro 4 lidi a na nějakou dalekou cestu… Číst vice »
Za mě je řešení cpát všude velkoprostor špatně, ale stejně tak špatně je dát všude kupé. Jsem zastáncem spíše kupé provedení kupé, ale zároveň říkám, že ani jedna skupina není ve většině a vypisovat zde všechny argumenty obou skupin je nošení dříví do lesa. Jen zmíním, že kupé je lepší na dlouhé cesty a když si chcete při cestě zdřímnout. Openspace vozy jsou prostě economy, nacpe se do toho více lidí a je to vhodné pro práci při cestě. Je škoda, že se upustilo od konceptu jakým je Bee272, půl vozu openspace a půl kupé. Případně ty vozy namíchat aby… Číst vice »
Vy neumíte použít české slovo sedadlo (sedačka)? Myslíte, že použitím cizích slov bude mít příspěvek do diskuse vyšší váhu?
Pro zajímavost, dnes (6.9.) jsou na vlacích 540 / 533 / 534 / 541 řazeny 3 velkoprostorové vozy, a sice Bdmpee233.
To je strašná zpráva, místo, aby ČD nasazovaly a kupovaly výhradně velkoprostorové vozy, resp. celé jednotky, jako tomu je ve Španělsku, Německu, ale i na Slovensku, tak budou preferovat kupé vozy, kde nejsou vhodné stolečky, napojení na elektro, takže nemůžete ve vlaku pracovat a zároveň sedět se šesti lidmi v kupé není příjemné a méně bezpečné.
Naše rodina s dcerkami se tedy cítí nejlépe v klasickém kupé. A já si tam i nejlépe pokecám. Minule s Kubánky, Nigerijci, nyní Řeky a předtím s Čechem žijícím dlouhodobě v Kanadě. Vše super „setkání a milé je i to, ze si všichni naši zemičku i lidi chválí, až se divím…
Tak to mám velkou radost, že místo příjemných velkoprostorových vozů, kam jsem vždy chodil, bude jezdit na Ex z Prahy do Lince kupé vozy, které moc nemusím (tak to má i většina lidí), ale hlavně mají nižší kapacitu. To je opravdu prozákaznické chování…
jak to má většina lidí opravdu netušíte. konečně bude celý vlak normální.
Co se vyptávám, tak mám spíše pocit, že minimálně polovina lidí preferuje kupé, než dobytčáky ala letadlo a ještě navíc s tvrdými sedadly… V kupé je to jak ve vatičce😃 A pokud není narvané, tak i větší soukromí.
Já bych tam nechal jenom lokomotivu a byl by klid, žadné dohady…. Skoro takto ty rychlíky jezdily za covidu…
Radši budu jezdit první třídou ve starém A, než si okopávat nohy v průchoďáku, jakým je ARmpee. Tento paskvil neměl nikdy vzniknout. Přijde mi, že tyto vozy snad jezdí zásadně otočené 1.třídou směrem do vlaku, aby se tam mohla trousit procesí dvojkařů pochodujících do/z bistra. Naposled jsem s tím jel ze Zábřeha do Kolína(Valašský ex ,samozřejmě 1.tř. směrem k vlaku), ukořistil jsem jedno z posledních volných míst hned u dveří(a to bylo úterý odpol.) a dveře se za tu cestu otevřely/zavřely 72x. Tenhle výplod muselo dát opravdu „neskutečnou námahu vymyslet“. A ČD tohle zařadí na i vysloveně dálkovou Silesii, aby… Číst vice »
Souhlas pod to bych se podepsal miluji A je to pokojíček.
no, nějak nechapu tu válku mezi kupeckama a velkoprostorem. uprimne, je mi fakt celkem jedno, jestli nasednu do toho, nebo onoho, spis me zajima, jestli jede vlak vcas, jestli se v nem neudusim, popripade, jestli se treba pripojim na wifinu. a stary becka uz dneska nemaj na kolejich co delat, tam ani ty druhy dva body nejsou splneny.
Záleží na tom, jak daleko cestujete, na krátké vzdálenosti je ještě velkoprostor přijatelný, na delší je lepší kupé.
Bpee je fajn vagón, sice starý, ale pohodlný. Zásadně si vybírám místo ve vlaku s preferencí „autobusového“ uspořádání a silně preferuju klimatizaci, světlo a wifi.
Kupé nebrat; není stoleček, nelze si natáhnout nohy, aniž by člověk nepokopal protisedícího, civění protisedících není příjemné.
Zajímavé je, jak se vydělily dvě skupiny diskutujících:
kupé = tma, hluk (společné skupiny), pokec, otevřená okna, z nichž se dá čumět.
velkoprostor = světlo, neutrální šum (relativní soukromí), pracovní prostor, wifi, klima.
Náctiletí (hlavně zábava a veget) vs. dospělí (efektivně strávený čas v pohodlí).
Autobusové (letadlové) uspořádání je příjemné snad jen pro krátkonohé (krátkostehenní) lidi, kteří se do té škvíry vejdou.
Konferenční uspořádání má tu výhodu, že se nohy dají uspořádat v kooperaci s proticestujícím.
Nejsem trpaslík (186 / 105) a v autobusovém uspořádání nemám nejmenší problém. Naneštěstí je potřeba nohami hýbat a kooperovat s proticestujícím je nesmírně cestu znepříjemňující.
Kolenové tetris u sedadel proti sobě nemusím. Ne vždy proti mne sedí hezká žena, ale mnohdy je to odpudivý strejda.
8-D 8-D 8-D
Tak jistě, pokud bude stejný „modul“, tak to znamená rozdíl mezi „nohy zapřené do sedadla přede mnou“ a „nohy propletené s naproti sedícím“…
Obojí se samozřejmě dá odstranit, stačí „pouze“ nepoužívat rozteč pro liliputány.
Rodina s dětma jsou určitě všichni náctiletí.
Snaha nebýt obtěžován vždyexistujícím hlukem z velkoprostoru je snaha o zábavu a veget.
Tak jo.
Jakože tu demokraticky vyjadřujete názor svých (případně dokonce cizích) dětí??
Jakože závěry předřečníka jsou úplně mimo.
My se ženou teda rozhodně raději pohodlnější kupé a to už jsme dávno dospělí, já navíc vysoký a dlouhé nohy. Jaká tma?😀 Nepotřebuji mít světlo jak ve fabrice. A pokud jsme v kupé sami, tak je to nejlepší cestování vůbec 😍
Co se týče stolečků, tak těch je ve velkoprostoru málo a bývají obsazeny jako první, bývá to i moje náhradní volba, když není kupé, protože ta „čtyřka“ je prostornější než u busového uspořádání, byť s hlukem okolo. Kupé preferuji kvůli eliminaci hluku, protože ve VP se většinou nedá číst a už vůbec zdřímnout, v kupé lze nastavit sílu klimatizace – nebo otevřít jednoduše dveře, kdy kolikrát ve VP jako v ledničce.
Tak jsem z toho jelen, konec velkoprostorů a nebo kupátek?
Při cestách vlakem jsem vždy preferoval kupé a většinu cesty prostál u otevřeného okna.
Nakonec mi nezbyde, než jezdit autem.
Kupé byla ideální na to, aby se více skupin lidí v jednom vagónu nerušila. Někdo chtěl světlo, někdo tmu, někdo teplo, jiná parta muziku…..
Jo a takhle kupé pro dva, aby si mohli v klidu popovídat, to by bylo něco!
Díky za vysvětlení, co je na mém komentáři špatně.
Třeba to, že člověk, který v kupé stojí většinu cesty u otevřeného okna, znepříjemňuje průvanem a prachem cestu ostatním spolucestujícím.
Pokud je v tom kupé sám, tak naopak ne. Narozdíl od velkoprostoru, kde když si otevřete okno (a není totální vedro jak teď v létě), spolehlivě obtěžujete většinu vagonu. A to se vyplatí.
To snad musí být ojedinělá vyjímka, sám v kupé??
není, jel jsem mnohokrat sám v kupé např. z Tábora do Prahy a opačně, jen to prostě nebylo ve špičce.
Seděl jsem sám v přeplněném kupé.
Ono v rychlikovem velkoprostoru jde okno otevřít?
Vzpomínka z dětství: na holešovické nádraží v Praze přijíždí Balt-Orient „expres“ s několikahodinovým zpožděním a z vlaku se vyhrne banda dederónů v náladičce. Vlak se téměř vylidní a není problém najít volné kupé, jenže všude se povalují prázdné lahváče (a to je ještě dobré, že tam nesmrdí vylité pivo, nebo nedejbože je tam na-bli-to). Na smrádek se otevřou okna a když se dá vlak do pohybu, tlaková „klima“ vzduch rychle osvěží. Pokud si ty flašky noví cestující neuklidí, pak se můžete bavit jejich pozorováním, jak je setrvačné a odstředivé síly posunují po podlaze kupíčka nebo chodbičky… 🙂
Konečně krok správným směrem!!! Správný béčka, ne ty moderní ohavnosti!!!
První vozová třída je v dnešní době už anachronismus, přežitek z dob Rakouska-Uherska. Zrušit.
A místo toho zavést Economy, Business a Premium?
Jako přežitek z dob Rakouska-Uherska byla zrušena 3. třída. Podle mě by tam ale 810 patřil.
Tak jsem se zas jednou pobavil…Montekové vs. Kapuleti..kupé kontra velkoprostor:-)))…
Je celkem jasné, že kupéčkáři tu tvoří výraznou menšinu, a že mezi normálními cestujícími je poměr ještě mnohem menší, ale že pár kupéček ve vlaku má pořád svůj smysl. Žádná diskuse už s tím nepohne.
ABpee347? Tuhle parodii na první třídu i druhou? Použitá sedadla jsou určena pro regionální dopravu, žádná regulace osvětlení, kýčovité provedení bílá+červená, prostor pro kola u „první“ třídy. V první třídě na nohy 40 cm, žádné koberce ani podhlavníky či koberce, nohy stolků uprostřed sedaček, jedna zásuvka pro čtyři lidi….
Bylo to nevyhnutelné. Rožmberk už nejede 7 hodin, průměrná rychlost po 120 letech stoupla nad 50km/h a jak na Nábřeží dobře vědí, při rychlosti 37km/h se vytlačí všechen vzduch z vagónů a cestující se udusí…
Tohle je ta nejhorší zpráva …
Milí modráci, to nám pokazíte pohodlí v kupé na dlouhé trase Brno – České Budějovice – Plzeň a nacpete lidi do dobytčáku Bpeehnus??? Jste vy vůbec normální? Ten vlak jede celou trasu přes 6 hodin! To se mají lidi tlačit na tvrdém sklápěcím miniverpánku ve voze na osobáky??? To není vůz na rychlík!!! Vůz B249 splňuje potřebu dálkové dopravy, pohodlné kupé s měkkými sedadly, samozřejmě při rozumném obsazení. Navrhuji dát linku Jančurákovi, modráci to vedou od 10 ku 0. Fuj!
Nechápu vaší fascinaci kupé, pokud vás nejede šest nebo se tam nezamknete sám, nevidím na kupé nic pozitivního, při plném obsazení méně místa na nohy, nepoužitelné stolečky, vydýchaný vzduch, při nešťastné konstalaci, sdílíte malý prostor s cestujícími, kteří smrdí, jsou na šrot nebo si s vámi chtějí povídat, i když o to nemáte zájem, poslouchat 2 hodiny Mařku, jak si povídá s Ivou, že jí podvádí manžel, taky nechci (ale stalo se). Radši si sednu do dobytčáku, nasadím sluchátka a budu se koukat na film nebo pracovat na počítači.
Asi tak. A takhle to má většina lidí kromě šotoušků. Já jak vidím že vlak má jen kupé (vždy si kupuji místenku) tak automaticky volím jiný způsob dopravy.
Pánové, jsou cestující, co maj radši kupé a jiní zase velkoprostor a tak je to v pořádku. Co ovšem není v pořádku je to, když ve vlaku je jen to či ono. To pak vždy někdo nadává. Jsem zvědav, kdy dopravci pochopí, že ideální je, aby ve vlaku bylo obojí, aby si mohli cestující vybrat dle své chuti. Pak už hrozí jen to, že skalní příznivci jednoho si schválně sednou do toho druhého, aby mohli nadávat, ale to už je o něčem jiném.
Trefně napsáno. Naše rodinka rozhodně raději pohodlnější kupé. Autobus a jeho uspořádání jsem nikdy moc nemusel, takže tento styl nevyhledávam ani ve vlaku. 100 lidí 100 chutí.
Mno když je to tak strašné, tak bych jel asi přes Prahu, o hodinu dřív tam.
Děláte kupéčkářům dost špatnou službu. Takhle vypadají jako sbírka magorů…
To snad musí být řízená provokace… jinak cokoliv co odradí tohoto jedince je společensky prospěšný skutek 🙂
Ve vlacích Ostravan nebo Silesia je to také prakticky jen kupé. Sice alespoň bmz, ale stále kupé. Náhradní souprava za Pendolino to samé. Velkoprostory z trasy na Ostravu téměř zmizely. Kdepak teď jsou všechny bdmpee233?
R17
Super plýtvani
No a do Chebu obouma směrama zase jen velkoprostor, tak jezděte do Chebu, když ty velkoprostory tak milujete.
Ideální kombinace by byla tak 20 % kapacity vlaku kupé, zbytek velkoprostor. Nemám rád ani vlak komplet kupé, ani komplet velkoprostor. Člověk občas potřebuje to a občas to.
30/70. Prostory pro dámy a rodiny s dětmi do 10 let bývají kupé, to by pak nezbylo nic na ostatní.
Hovadina. Do Ostravy jezdí i např ComfortJety, které jsou výhradně velkoprostorové. A samozřejmě i X dalších komerčních vlaku s různým uspořádání.
Hovadina. 2) Comfortjety tam teď nejezdí (a ani přetím nepokryly všechny vlaky na téhle lince) a po dodání všech souprav jsou v plánu na úplně jiné linky. 2) Kolik cestujících (ne-šotoušů) si může vybírat vlak ne podle času, ale podle toho, jaké vozy na něm jedou?
Docela by mě zajímalo, kdo projektoval a schválil tyhle sedačky s posuvným podhlavníkem; dvoumetrový člověk nemá šanci si pohodlně sednout – i v nejvyšším bodě nemá hlavu v prostoru mezi „rohy“, nehledě na to, že se mezi ně nevejdou záda / v podstatě mi nevadí ten posuvník jako design té podhlavní části – pokud by tam ty „rohy“ nebyly, bylo by to v pořádku
Souhlasím a to nemám 2 metry.
mně přijde skvělej
Dvoumetrových lidí je menšina, takže důležité je, jak si to užívají lidi 165 -185 cm.
No, vzhledem k jejich notorickým nedostatku vozů se tedy dá čekat, že Béčka do Budějovic z Brna zmizí asi tak stejně, jako už několikrát měli zmizet z Prahy.
Béčka nezmizí, stejně jako 810… To jsou legendy
Jen si nemyslete. Zmizely žabotlamy, mizí tornáda, mizí hydry, zmizí i B249. Bývalo jich přes 800, teď už jich je jen přes 150.
Jestli se jim do 810 podaří dát klimu, tak nezmizí. Reálně za ně není rozumná náhrada.S wifi jsem jich už pár viděl. Jediné, co může 810 vytlačit je poptávka po vyšší kapacitě.
Rozumná náhrada za 810 samozřejmě existuje a říká se jí autobus.
Ne ve všech místech je autobus rychlejší než vlak.
„Dráhy slibují větší pohodlí v první třídě, které zajistí velkoprostorové kombinované vozy řady ABpee347.“ 😀😀😀
ABpee347 je obrovský omyl. První třída je brutálně zpackaná, to vůbec nemá v první třídou nic společného!!!
Souhlas.
O důvod víc se těm vlakům vyhnout. Nesnáším kupé. A valná většina cestujících taky podle toho jak se vždy všichni snaží dostat do velkoprostoru.
No, já také preferuji velkoprostor, ale protože tam jedou velmi dobrá kupé, tak mi přijde celkem drsné prohlášení „o důvod víc s nimi nejezdit“ 🙂 Jooo, kdyby tam nasadili stará béčka, tak to je hned jiná 🙂
Nesnáším velkoprostor. O důvod víc začít ty vlaky využívat.
😁
No nevím. Já vždycky vidím obsazené jako první vozy s kupé a až pak velkoprostorové.
Vagón s kupé je opticky/pocitově obsazen už při deseti lidech, zatímco velkoprostor až cca při čtyřiceti (pokud to není takový ten blbý velkoprostor,co má jen čtyřky)
Naprostý souhlas. Asi každý vidí, co vidět chce.
Zaujímavé, vždy keď kupujem miestenku na linke ZA-Praha a opačne, tak kupáky sú vybrané ako prvé a veľkopriestory sú voľné do poslednej chvíle ….
Averzi ke kupé lze úspěšně řešit odebráním se do jídelního vozu, pokud je zařazen v soupravě… (Nevím, zda je to tento případ, kdyžtak sorry za plané naděje.)
„Dráhy oznámily konec velkoprostorů na Jižních expresech
V rychlících … se v pravidelném provozu přestanou využívat vozy… s osmimístnými oddíly. “
Není nad to, když nadpis a perex si vzájemně odporují :-).
A co si vlastně přesně odporuje? Respektive ano, v nadpisu se mluví o lince A a v perexu o lince B, nicméně samo o sobě si to podle mě neodporuje, jen je to zvláštní 🙂
Minimálně je to matoucí, když nadpis a perex sděluji dvě úplně odlišné informace de facto k odlišným subtématům
Že by to, že nadpis mluví o konci velkoprostorů, zatímco perex o konci oddílových vozů?
Nebo si myslíte, že „velkoprostorový vůz“ je totéž co „vůz s osmimístnými oddíly“?
8 míst = velký prostor? 🙂
Žádnou linku A a B tam nevidím.
I kdyby byly Rožmberk a Bezdrev v rámci Jižního expresu, neodporovalo by si to.
A jaký k tomu mají ČD důvod? Předpokládala jsem a pevně doufala že naopak budou v roce 2024 kupé snad už konečně odstraněna a české vlaky budou vypadat stejně (a treba i moderně) jako je to všude jinde v Evropě. V celém vagónu s kupé je minimum místa, do uličky se sotva vejde pár lidí, všichni se přes sebe tlačí a jsou nasraný (nedej bože pokud tam projíždí personal s bistro vozíkem..). A to nemluvím o soukromí. Mě třeba osobně vadí když si dělám svoje věci ve vlaku (jezdím pravidelně 4 hodiny Praha -Linz) a 5 dalších lidí ve stisněném… Číst vice »
Zatímco ve velkoprostoru vás pozoruje těch lidí skoro 80 plus stojící.
Naopak. Sedadla jsou v řadě takže vás reálně může vidět ten, kdo sedí vedle vás, max sedadla přes uličku…
O stojících se dá říct to stejné i ve vagonu s kupé oddíly
Manekýnovo kargo
Paní má ráda dobytčáky, neboli velkoprostorové vozy, kde je dobytek, tedy substrát – cestující narván po čtyřech na metr čtvereční. Do toho v uličce různé krámy, kufry a courající cestující neustále tam či zpět. Ve dne v dobytčáku svítí mnoho zářivek, přestože je světlo, no na dobytek se musí svítit přece i ve dne… Sedadla tvrdá, nikoli měkká a pohodlná jako v kupéčku… Panečku, to je teda pohodlí…
Možná byste měl posvítit sám na sebe. Moc mi vaše argumenty nepomohly přidat se na vaši stranu.. chcete mi tvrdit že v kupé máte více místa kdyz naproti i vedle vás někdo sedí a mezi sedadly je tam „ulicka“ asi tak půl metru? Jestli ano, chci takové kupé vidět. Co vím za roky cestování vlakem a hlavně tedy Jižním expresem, na kufry je ve velkoprostorovém voze vždy nad hlavou úložný prostor, stejně jako v kupé. A vlakem myslím chodí cestující pokaždé sem a tam, s tím už se budeme muset všichni smířit, ať cestujeme v kupé nebo ve velkoprostoru…
Jestli chcete vidět půl metru mezi sedadly v kupé a opěradla na ruce pro každého, zkuste Amz138. Na ně nenechám dopustit.
V kupé má člověk místa na nohy skoro neomezeně, pokud není plné. V dobytčáku i když je celý prázdný, tak si prostě nohy nenatáhnu, když mám před sebou další sedadlo, ať na něm někdo sedí nebo ne. Dále v dobytčáku pořád někdo courá sem a tam, na každé zastávce proudí davy lidí, každý vás tu flákne bundou, tu praští batohem, jelikož není, kam si natáhnout nohy, tak je musí mít lidi do uličky, to znamená pořád uhýbat procházejícímu substrátu… V kupé je jeho osádka od lidí venku i od stojících fyzicky oddělená. O uřvaných děckách a hulákačů přes celý slavný… Číst vice »
A pan Karel má rad kupatka s 5 cizími lidmi, chce poslouchat jak Máňu podvel s Vaškem či býti obtěžován pochybnými existencemi…
určitě vás všech pět pozoruje vždy najednou a všechno vidí. To byste si musela sedat doprostřed. A všech pět najednou ? Nenechte se vysmát. Stejnou logikou se na vás může dívat klidně 8 lidí ve velkoprostoru na čtyřkách. Dva naproti, jeden vedle, další 4 přes uličku a jeden co si zrovna na sedačce za vámi stoupnul. Stejnou logikou třeba 6, když budete sedět na dvojkách, ale jo, máte super logiku… 🙂
Ale za to ve velkoprostoru je slyšet více lidí co mluví buď mezi nebo přes mobil. A to samé, co se týče pachů, když více lidí chlastá ve velkoprostoru třeba pivo nebo lidi výrazně/hodně navoněné nějakou voňavkou až je to nepříjemné.
Někdo rád to a jiný ono. Naše rodina třeba preferuje kupé. Obvykle více soukromí a hlavně pohodlné sedačky. A já si i rád s lidmi z celého světa popovídám, na to je kupéčko ideální.😊 I na spánek, obzvlášť když v něm člověk cestuje sám nebo třeba jen s partnerkou atd. Zatáhnete zaclonky a máte intimčo. No kde tohle jinak najdete 😀
Kam se ty velkoprostory z expresů přesunou?
Možná nebude ani co přesouvat. Při mých cestách mezi Budějovicemi a Prahou většinou nebylo dodrženo řazení a cestující s místenkami do velkoprostorových vozů museli do vozů s kupé.
No a například dnes na EC332 naopak místo 3xBmz jely dva Bdmpee233 a jeden B209. Velkoprostory tna Ex7 rozhodně 15/8 nepřestaly jezdit, pravidelné řazení je na této lince jen chiméra a místenka vždy loterie.
Sešrotujou se a pak až bude potřeba posilových vozů, tak se dozvíme, že přece žádné nejsou, tak není čím posílit.
To si dělají ČD srandu ne? Všichni se vždy hrnou do velkoprostoru.
Doufám, že tam tedy velmi rychle nasadí už Pendolina
Všichni určitě ne.
Třeba já preferuji kupé.
My s rodinou také a zdaleka nejen my, co se občas ptám.
Mé zkušenosti jsou přesně opačné. Stačí se podívat i na místenky. Ve většině jsou vždycky vymístenkované kupéčka a až potom velkoprostorové.
To je ale nesmysl…
Souhlas. Přesně to jsem tady napsal. A to navzdory tomu, že vás „volba místo automaticky“ posadí vždy do velkoprostoru, navíc část cestujících ani neví, že si může vybrat „z plánku vlaku“ kupé.
tak určitě 🤣
ABpee347 je nejhorší nová první třída u ČD.
– řvoucí rozhlas je běžná věc, nevím jestli na to personál kašle, nebo to prostě nejde naladit správně
– zářivky málokdo přepne ráno či večer do úsporného módu, takže se člověk cítí jak na operačním sále
– sedačky tvrdé
– jedna zásuvka na celou čtyřku
O nějakém koberci pro příjemnější pobyt samozřejmě nemůže být ani řeč, pocitově je to jednoznačně nejhorší jednička ČD.
Nic nemůže být ale,horšího, než průchozí jednička v Regiopanterech
Tam se aspoň dobře sedí a pracuje na počítači. Průchodnost je blbá.
Má jedno plus, dobrou klimatizaci, která umí vychladit i 30°C+ (samozřejmě pokud není porouchaná).
S rozhlasem bojujeme poměrně často a většinou to jde buď nechat řvát, nebo vypnout úplně. Nějaké zvýšení či snížení hlasitosti obvykle nefunguje.
No vidíte, přesto to A149 vidím jako velký pokrok 🙂
Ještě horší první třída je ARmpee. To je naprostá zoufalost. Obzvlášť, když je vůz otočený první třídou ke zbytku vlaku. To není první třída, ale průchoďák se sedadly naházenými do oddílu ne podle oken, ale aby se tam nacpalo co nejvíc lidí. I tak to třeba na EC113 pravidelně nestačí a cestovat tímto vlakem v jedničce je spíš za trest. Okopávat si kotníky v plně obsazené miniaturní jedničce, zatímco v kupé 2. třídy sedí 3-4 lidé? To tam ta první třída nemusí být.
Cesta k horšímu na jižním expresu. Člověk chce i pracovat a natáhnout nohy pod sedačku
Ale zase na večer jsou lepší kupéčka, protože ve velkoprosotoru nejde regulovat.svetlo a vypálené to zornicky + když je prázdný tak v něm je strašná zima
Ja tedy preferuji kupe. Napriklad Lexus RC je idealni coupe.
🤣👍👍
A ideálně s osmičkou 😁
No, ideálne s 18-tkou …. na sedadle spolujazdca …. 🙂
To je jediná akceptovatelna varianta, samozřejmě za předpokladu, ze to není dcera či vnučka. 🤪
Preferuji verzi cestující milionář než řidič
Tak nevím když jede velkoprostor jedu tím ale necítím se tam. Raději kupé..a nebo bee272. Tady se furt nadává na bmz a přitom pohodlnější vůz není.
ideálně je mix, pač třeba oddíl pro rodiče s dětmi je vhodný kupé, ale bude více lidí, co preferují velkoprostor..
Přičemž poměrně často se setkávám s tím, že se cestující bez dětí cpou do vozu typu Bbdgmee (kde jsou vyhrazená místa pro invalidy, cyklisty, cestující s dětmi a dámy) a strašně se diví, že je vyhazuju, protože cestuji s dětmi a máme místenky.
Možná proto, že je to jediný oddílový vůz v soupravě. To jen pro ty, co nevěří, že pořád existují lidé preferující kupé a strašně rádi by nacpali velkoprostory úplně všude.
Tímto není, má jeden nebo dva Bmz i dva nebo tři Bdpee.
to je spíš tím, že zbytek vlaku je B249 a tím hrozný dobytčák, chtějí trochu jiný cestování. Taky už několika lidem řekl papá z dětského oddílu…
Jenže on (naneštěstí) není velkoprostor jako velkoprostor.
Motoráky řad 810, 854 či 843 (vybráno náhodně) mají velkoprostorové uspořádání. Podobně jako moderní rychlíkové vozy Bmpz, Ampz či motoráky řady 845 (ex-BR 628.2).
Rozdíl je však v uspořádání sedadel. V motorácích řad 810, 854 a 843 jsou sedadla proti sobě. A nevím proč, ale mě se v nich cestuje mnpohem lépe než ve vozech s letadlovým uspořádáním sedadel.
Takže mám-li si vybrat mezi kupé a velkoprostorem s letadlovým uspořádáním sedadel, tak raději kupé.
Protože v letadlovém dobytčáku si člověk nenatáhne nohy, ani když je celý prázdný. To sedadlo přede mnou tam jaksi překáží.
A není to tím, že třeba na rychlících Plzeň-Brno je to jediný vůz s klimatisací a slušnýma sedačkama?
Je, jeden z pěti až šesti…
V mém případě ne, protože Slovácký expres má dostatek velkoprostorů i kupéček.
Mix ideál, aspoň do kupé vlezou ti co chtějí mít klid, nebo parta co jede pospolu a neruší dalších 100 lidí.
A na těch samých dlouhých cestách (myšleno zejména časově dlouhé, což na téhle lince je splněno i při kratší kilometráži) na R11 naopak kupé už nebude, zato téměř/zcela vše bude velkoprostor?
Bude tam B209 (bývalé A149)
Logiku nehledejte. Na Ex2 s jízdní dobou přes pět hodin pouze velkoprostory, naopak na R16 se cpou lyžaři do kupé pro cestu z Rudy na Špičák.
Smutné je navíc na R11 postupné vyhánění cyklistů: Ještě nedávno v letní sezóně jezdilo Bbdgmee i BDs, pak BDs nahradili dvěma Bd a teď už bude pro cyklisty ke zprasenému hytláku navíc už jenom jedno ABpee.
Na trati 220 je to podobný příběh.
Ovšem ABpesa³⁴⁷ má háky na kola první třídy, to jinde není 🙃
Nerad jezdím kupéčky. Jediné kupé, které mi nevadí, je v lůžkovém voze, pokud ho obývají přátelé či příbuzní.
I R11ky měly alespoň nějaké vagony hezké. To o rychlíku Praha-Děčín říct nelze. To nemůžou alespoň ten vylepšit? Fakt špatně seřazené priority.
Dle mého je jedinou (v těchto dnech ovšem podstatnou) vadou na kráse Bee272 na R20 absence klimatizace. Tento problém však bude vyřešen již příští týden, poněvadž se ochladí 🙂 Z hlediska uspořádání sedadel mu ale může ve 2.tride těžko něco konkurovat 🙂
Velkoprostor absolutně stírá jednu z výhod vlaku a tou je soukromí a určitý pocit intimity a útulnosti. Velkoprostor je jako autobus a rozhodně mezi 60 cestujícími se najde snadněji hulvát, co se neumí chovat a otravuje celý vagon než mezi 6. A pokud ano, tak si můžu přesednout do jiného kupé. V kupé se lidé vždy chovají kultivovaněji, než ve velkoprostoru, protože tam mají pocit, že se ztratí v davu. Navíc ve velkoprostoru se celou noc svítí jak na stadionu. V kupé když chci spát, tak si zhasnu a spím jak mimino a nikdo mi tam neustáe necourá mezi sedadly!
Naopak v kupé lide ztrací zabrany snáz a partu ožralců je slyšet.přes několik oddílů
Cítím to úplně stejně. A hlavně, pohodlnější sedačky než v kupé jsem asi nezažil, v dobytčáku jsou obvykle tvrdé, což u delší jízdy už vadí dost. To svícení ala fabrika je hnus, to jsem nikdy nepochopil, proč to nejde regulovat.
Mně tedy přijde soukromější velkoprostor. A mnoho žen se v něm cítí bezpečněji.
Super zpráva, ale… na Ex1 budou nadále řadit B249 (včera na 142 byly 3)? A na Ex2/R18 honeckery? Já jen, že na expresních linkách by měli koženky vyměnit za „něco lepšího“ a ne že v každém vlaku budou jak modernější vozy, tak i koženky, to už můžou rovnou zrušit kategorie EC/IC/Ex a nechat to všecko jako „rychlík“
On je trochu rozdíl, pokud jsou řazeny mimořádně (pravda, v poslední době často) nebo zcela běžně…
Jsou řazené zcela běžně. Na Ex1 určitě.
Ex1 je komerční linka ČD. Nejprve se správnými vozy musí pokrýt linky v objednávce MD, aby nebyla pokuta. Takže se stává, že na Ex1 už zbydou jen B249. Lepší B249 než žádný vůz.
Zatímco soukroma konkurence to má přesně naopak. Odrbe vlak v zavázku aby neutrpěla komerce
V každém vlaku by měl být vždy řazen alespoň jeden velkoprostorový vůz. Možná tomu někteří nevěří, ale jsou mezi cestujícími i tací, kterým vadí být v malém stísněném prostoru s cizími lidmi. Chápu, že někdo má kupéčka rád, ale rozhodně nejsou tací všichni.
Takovych lidi dost pribyva, me to nevadi pokud to jsou slusni lide a „normalni“ cestujici – to plati i pro velkoprostor…
Ale prednost davam velkoprostoru, prijde mi proste prostornejsi a mene stisneny…
Pamatuji ale dobu, kdy bylo prijemne se dat v kupe do reci s jinymi lidmi, bylo to bezne,… ale to uz je fakt davno.
Ono by to šlo asi i teď, ale každý má v uších sluchátka a hledí na mobil nebo noťas…
…a pak nemaji byt lide nesocializovani,…
Každý určitě ne 😉
Stále je to příjemné, mám mnoho bezva zážitků s lidmi z celého světa. Naposledy nedávno třeba Kubánky. 😊 I dlouhá cesta pak uteče jak mávnutím kouzelného proutku. To prostě člověk v buse nezažije.
Ano, ale zároveň by v každém vlaku měl být řazen i jeden oddílový vůz. Možná tomu někteří nevěří, ale jsou mezi cestujícími i tací, kterým vadí být v přesvětleném dobytčáku se řvoucími dětmi nebo jinak se hlasitě projevujícími spolucestujícími. Chápu, že někdo má velkoprostory rád, ale rozhodně nejsou tací všichni.
Ono i v těch kupéčkách mohou být hlasitě se projevující cestující a tím spíš, že je neslyší celý vlak, si dovolují o to více. Takže. Ideálně tak, aby ve vlaku bylo obojí, kupé i velkoprostor.
V každém vlaku by měl být vždy řazen alespoň jeden oddílový vůz.
Když jede nějaká hlasitá výprava (ať už to jsou děti, nebo připití trampíci), tak dělají bugr ve svém kupé. Ve velkoprostoru znepříjemní život sto lidem.
Osobně se mi dělá nevolno, když jedu v leteckém uspořádání pozpátku (u stolečku nebo v kupé mi jízda pozadu nevadí), takže z toho důvodu je pro mě kupé vždy příjemnější volba.
Chápu, ale to neznamená, že musí být v kupéčkách celá souprava. Ideální je 50:50.
Podle mě je lepší 1:2 nebo 1:3 ve prospěch velkoprostoru. Ale 1:8 už by mi připadalo málo pro kupéčkáře a a děcka.
>V každém vlaku by měl být vždy řazen alespoň jeden velkoprostorový vůz.
A zároveň „V každém vlaku by měl být vždy řazen alespoň jeden vůz s kupé.“
Až pak to bude fajn 🙂
Bee272 byl můj ideál (co do uspořádání). Ať si každej vybere, do kupé ať si zalezou fanatici a uzavřené skupiny, já ocením malý (velko)prostor kde sedím maximálně na „čtyřce“ ale s trochou štěstí na „letecké jedničce“… A mohly tak být teoreticky uspořádané nějaké 66% všech vozů, doplnilo by se jen „specialitami“ …
Introvertní sólista. 🙂 Jestli byste to neměl lepší spíše autem…🤔
Již v plánovaném jízdním řádu a především pak v novém jízdním řádu 2024/25 budou postupně nasazovány nové jednotky ComfortJet. Jejich nasazením dojde k uvolnění vozů z linky Praha – Děčín – Německo a tak bude část souprav na lince Ex7 již k začátku platnosti jízdního řádu 2024/25 nahrazena kmenovou soupravou ARmpee829, Bhmpz228 (velkoprostor), Bdmpz227 (velkoprostor), 2xBmz245. Jako posily zůstanou vozy Bmz226. S postupným nasazováním jednotek ComfortJet budou všechny kmenové soupravy ve složení ARmpee829, Bhmpz228, Bdmpz227, 2xBmz245. Na lince R17 se předpokládá složení kmenové soupravy Aee140, Bbdgmee236, 3xBmz226. Jako posily k začátku jízdního řádu 2024/25 budou jezdit ještě vozy B209, s… Číst vice »
a ten plán nasadit vozy z Berlineru na Ex7 stále platí a čeká se jen na nasazení CJ, nebo se prostě rozhodlo, že dalších 6 let bude směr Linz jezdit souprava složená jen z Bmz ? Bmz jsou určitě pro spoustu cestujících pohodlné vozy, ale nemít zrovna na tomto vlaku na výběr velkoprostorový vůz, kde se dá pohodlně pracovat a zároveň snížit počet míst pro cyklisty, je velké selhání.
Takže na Ex v celé soupravě 6 míst pro na kola a na R 10? Na trati do cyklisty nejoblíbenějšího regionu v republice? To se asi pos*ali do vejšky, to se nedá slušně nazvat.
Pro komfortní cestování vlakem jsou pro mě zásadní tři věci: – použitelné WC. Což naštěstí (skoro) všude je. – dostatek prostoru. To už tak samozřejmé není, že. Pendolino např. – možnost otevřít si okno (a být proto v jakémsi kontaktu s okolní krajinou). Ne na škvíru, úplně, jako to bývalo vždy dříve. Tehdejší konstruktéři věděli, proč to tak navrhují. Jestli má vůz klimatizaci (pokud jdou otvírat okna), motor RolsRoyce (nebo deset motorů z Trabanta, když přitom pojede), je mi dost jedno. Naopak mě hodně štvou zatmavená okna (a asi proto nepřetržitě rozsvícené zářivky), které se v nich lesknou, že není… Číst vice »
Take nesnasim zrcadlova skla, kde nevidite ven, ale jako by clovek koukal do zrcadla, jak u vyslechu. Zato z venku je na vas videt jak ve vyloze…
Jojo, takové otevřené okno v rychlosti 140-160kmh je fakt „pecka“, nejlíp když to někdo otevřené nechá a odejde od toho…
Va 100kmh to byla celkem paráda, ve 120kmh už to přestávala být sranda (to už chtělo jen škvíru) a výš je to riskování…
Jel jsem vlake s otevrenymi okny pri 160km/h, zvlaste kdyz mijite druhy vlak… to fakt ideal neni :-D…
Pri vyssich rychlostech je mit ani uz nesmite, kvuli nutnosti tlakotesne skrine.
Riskování čeho?
Zajímavé je, že když jsem ČD psal mail (v dubnu), tak mi bylo řečeno cituji: Již v plánovaném jízdním řádu a především pak v novém jízdním řádu 2024/25 budou postupně nasazovány nové jednotky ComfortJet. Jejich nasazením dojde k uvolnění vozů z linky Praha – Děčín – Německo a tak bude část souprav na lince Ex7 již k začátku platnosti jízdního řádu 2024/25 nahrazena kmenovou soupravou ARmpee829, Bhmpz228 (velkoprostor), Bdmpz227 (velkoprostor), 2xBmz245. Jako posily zůstanou vozy Bmz226. S postupným nasazováním jednotek ComfortJet budou všechny kmenové soupravy ve složení ARmpee829, Bhmpz228, Bdmpz227, 2xBmz245. Na lince R17 se předpokládá složení kmenové soupravy Aee140,… Číst vice »
Jenom dotaz na zastánce velkoprostoru, v čem spatřují jeho výhodu oproti kupé?
Já měl kupéčka vždycky raději, protože mi přišlo, že právě kvůli, nebo spíš díky menšímu, jaksi „intimnějšímu“ prostoru jsou k sobě lidi ohleduplnější a rozhodně si nedovolí to, co si běžně dovolují ve velkoprostoru (hlasité, telefonování, pořvávání, videa na plnou hlasitost…)
Pro mě je výhoda, že když vlak není plný a jedu sám, tak je větší jistota jet v řadě sám a nikdo jiný na mě moc nevidí. Zato v kupé je téměř nereálné sedět sám a plus máte sedačky naproti, takže na sebe pořád vidíte a zíráte.
Též nejsem vyznavačem očního kontaktu se třemi sedícími naproti…
To musí být traumatický zážitek😀 Nepomůže třeba natazena kapuce od mikiny a slunecni brýle?
Řekl bych, že v kupé kvůli oné blízkosti vás budou více štvát i věci, co byste ve velkoprostoru nevnímal, protože se ztratí v šumu. Např. sluchátka, který jsou ale slyšet i zvenku nebo 2 povídající si osoby.
Já osobně u velkoprostorů oceňuji především možnost využít stolek o dostatečné velikosti na notebook. Více anonymní prostředí mi též více vyhovuje – nejezdím vlakem, abych se seznamoval. Dáma s neodbytnou potřebou si povídat mi už znepříjemnila několik cest v kupé. Pro ženy to bude také pocitově bezpečnější varianta – všude jsou oči, co vše vidí.
no, lepe se to hlida kamerami a je to snazsi na uklid a obsluhu, zaroven klima je na cely vagon a infopanelu staci mene na cely vuz…
Mám velkoprostor radši. Líp se v něm cítím, ale je to jenom o malý kousek. Nedokážu říct, jakou to má výhodu, je to jenom pocitová záležitost.
Je to takové „střídavé“, sice ano velkoprostor „slučuje“ nespolečenské chování většího počtu lidí, ale zase pokud někdo dělá „bordel“ v „maloprostoru“ (a je jich víc takže je nepřeperete) tak máte pořádnýho peška… Navíc kupé vozy mají dost mizerné využití prostoru, ty přepážky, dveře do kupé, ulička… stačí připomenout kapacitu kupé vozu která je i u delšího UIC-Z jen 66 sedaček. Jistě, teoreticky by tedy měli mít spoustu prostoru ale ono nic moc. Velkoprostor s příčkou v polovině vozu (tedy oddíl cca. po 36 místech) a pokud možno aspoň pololetecké uspořádání je pro mně ideál. Tedy, ne že bych nebral 1-2místná… Číst vice »
Vozy pro dálkovou dopravu by i ve velkoprostorovém provedení měly být 2 + 1, tj 66 – 72 sedaček, aby maždý měl tolik místa, jako má v šestimístném kupé. Nebo vám přijde v pořádku, že během mnohahodinové cesty v plném obsazení se o sebe cestující musí kvůli nedostatku místa permanentně otírat a bouchat do sebe lokty? To je přijatelné maximálně v příměstském panťáku.
Tak ono by to i slo, sirka vozu by teoreticky mohla byt i vetsi nad urovni nastupiste, jde o prujezdny profil, ale museli by se zkratit delky vozu,… a jde jen treba o 5-10cm… fak to dela hodne.
Ve Francii maji primesta usporadani i 3+2..
2+1, jistě, ale i tak těch 72 sedaček obvykle dostanete do vozu s rozměry UIC-X, kdežto 66 míst Bmz je Zko, že? Tedy delší vůz, míň sedaček…
Málokdy je tak nacpáno, že toho peška nemůžete vyřešit přesídlením do jiného kupé. To ve velkoprostoru moc nepřipadá v úvahu.
I ve vekoprostoru se můžete přesunout na druhý konec, nebo do sousedního vozu. Naopak v tom dalším kupé je pravděpodobnost že narazíte na dalšího debila větší. Takže další stěhování 🙂
No to teda nevim, casto byva i dost lidi v ulicce a to fakt neni ideal..
Raději kupéčka, kde nemusí zářivky kalit na plný kule. Pantery a Bdmpee jsou co se týče osvětlení něco šíleného.
Mohl bych položit přesně opačný dotaz – v čem zastánci kupéček vidí výhodu oproti velkoprostoru? Soukromí? Tak to v žádném případě, právě naopak, být s cizími lidmi v „králíkárně“ soukromí rozhodně není, to ani zdaleka. Naopak, v kupéčkách si lidi o to více dovolují být hlasití, dělat něco, co jejich okolí není příjemné a kromě toho tam není dohled na celý vůz, což může některé svádět i k přepadení. Za mě teda na 1000% velkoprostor a určitě nejsem jediný.
Velkoprostor absolutně stírá jednu z výhod vlaku a tou je soukromí a určitý pocit intimity a útulnosti. Velkoprostor je jako autobus a rozhodně mezi 60 cestujícími se najde snadněji hulvát, co se neumí chovat a otravuje celý vagon než mezi 6. A pokud ano, tak si můžu přesednout do jiného kupé. V kupé se lidé vždy chovají kultivovaněji, než ve velkoprostoru, protože tam mají pocit, že se ztratí v davu. Navíc ve velkoprostoru se celou noc svítí jak na stadionu. V kupé když chci spát, tak si zhasnu a spím jak mimino a nikdo mi tam neustáe necourá mezi sedadly!
Možnost zhasnout a spát, když je volno, tak klidně naležato. Možnost si vybrat spolucestující, kteří nehlučí. Naopak při cestování ve skupině možnost se normálně bavit bez obtěžování ostatních. Větší prostor na zavazadla sice už není fyzikální vlastnost, ale obecně to tak bývá.
Jednoznačně např. pohodlné sedačky. Pokud nesedím v kupéčku s opilcem či uřvaným dítětem, tak se mi snad ještě nestalo, že by mne někdo vyloženě rušil a běžné si i dobře pospím anebo naopak popovídáme s lidmi z celého světa, kdy pak dlouhá cesta uteče jak nic. Naše rodina preferuje kupé před dobytčákem, ale naprosto chápu, že někomu zas vyhovuje styl autobus. Lidi jsou prostě různí. Největší komfort cestování jsem ale zažil právě v některých kupé😍 a pokud jsem tam sám, tak naprostý luxus. Zatahnu záclony, někde se dá ještě dokonce i zamknout a spím pomalu líp jak doma. 😀
Máte tam dvojsedačku místo trojsedačky, máte více místa na nohy, máte celkově pocit prostoru a ne stísněnosti a když máte blba, který potřebuje v kupé ještě topit nebo třeba nechce otevřít okno (což tady naštěstí padá), tak je to úplná lahůdka tím cestovat.
My starší, co už potřebujeme WC častěji, nemáme rádi, když se od okénka v kupé musíme přes trčíčí kolena a mnohdy i zavazadla prodírat do chodbičky a směrem na WC. Takže pokud kupé, tak jedině u dveří. Na to byly ideální vozy staré řady AB, kde na stejnou délku místo deseti kupé připadalo devět, délkově rovnoměrně rozdělených. A pokud je přeplněno, přece se v tom velkoprostoru vyhýbá lidem lépe, než v chodbičkách…
Já to teda zrovna v tehle oblasti neznám, ale vlakem už jsem jako jel a velkoprostor mi přijde komfortnější než nějaké kupečko, to je takové moc dotěrně osobní, a pokud budu brát kampaň „Nezírej“ vážně, pak ani pro mnohé ženy není kupé úplně výhra
Proto si jedu v pátek projet celou R11 od Plzně po Náměšť (výluka od Náměště po Brno). Ještě hezky ve staré dobré jedničce, v Abpee to úplně ztratí kouzlo ono ztratí kouzlo celá linka v novém řazení. Jediné co bude použitelné bude B209 možná občas béčková posila, ale jinak bude stát zbytek soupravy za starou bačkoru. Jistě jste že mě pochopily že nejsem příznivec nových moderních vozů, ale jsem na starou ale víc luxusní kvalitu, já žádné moderní wifi kundace nepotřebuji. Mě stačí stáhnuté okno a pivo a jsem jak v ráji, pracovní korespondence řeším doma nebo v práci ve… Číst vice »
Takže když jsme se konečně dostali na jízdní dobu jakž takž hodnou 21. století, konkurenceschopnou autu, tak to zabijeme vagony, kterými prakticky nikdo nechce jezdit. Tohle absolutně nechápu. Věděl by někdo, co je skutečným důvodem, když pominu ty tupé marketingové kecy o zvýšení kvality?
Prakticky nikdo nechce jezdit – můžete to rozvést? Moje zkušenost tak rozhodně nehovoří.
Stačí se podívat na tuhle diskuzi – a to zrovna na tenhle server chodí spousta šotoušů, kteří s v kupátkách libují, protože jezdí v úterý dopoledne, kdy mají to kupé pro sebe.
ČD jsou zrcadlo té horší časti naší společnosti. Aby někdo nebyl schopen za 30 let (ano jako akt zoufalství) najmout partu ze stavby, tu nechal vybourat v jakémkoliv dobytčáku přepážky kupé, v Borcadu nakoupil sedačky, dal nový koberec a boční obklady z CNC a měl 1 ks ČR socialvelkoprostor denně, tak to je konec. A jde to, jenom s nechce.
no tak jednoduche to neni… 🙂
Jednoduché to je, jenom nejsme ta správná firma. Vybrat místo, lidi, materiály je nejmenší problém. Pak se prokousat schvalováním a atestacemi v ČD lemplově to je ten základ. Jednoduchá není jaderná fůze.
Za těch 30 let už by to mohlo jít. Že něco nejde se říkalo 15 let zpátky. A taky že nejsou peníze..
Nerikam, ze to nejde, ale ze to neni jednoduche, nepocitate vubec elektoinstalaci, ovladani, vyztuhy, klima ci topeni, to je proste prestavba ala novy vagon…
Velkoprostor dejte plus, kupé dejte minus. Můj tip je 60/40 pro velkoprostor.
Pro kupé je to horší než jste tipoval.
akorat, ze otazka muze vyznik jako cemu favate prednost nebo take co vam vic vadi…
Asi začnu do Prahy jezdit autem. O hodinu delší cesta vlakem se dala obhájit díky tomu, že jsem mohl ve vlaku pracovat. V kupé to prostě nejde. Takže si milé dráhy strčte tyhle hnusný vlaky doprdele. Děkuji.
Z pohledu naprostá bomba. Mám IN 100 🤪🤪🤪🤪
Vy jezdíte autem Pha-ČB za 38 minut? 😀
Jo, všichni totiž bydlí na nádraží.
Nebo na čáře kraje města, kde se dálnice mění v ulici.
Z domu na vlak: 50 minut, vlakem: 1:40, z vlaku do kanclu: 30 minut; celkem 3 hodiny. Autem jsem od domu v kanclu za 1:45 až 2 hodiny.
A až se za pár měsícu zprovozní D4 tak to bude autem ještě minimálně o 15 minut rychlejší.
Praha – Budějovice jezdí více spojů kde je velkoprostor, teda co si pamatuji.
Stát se takové fiasko v jakékoliv seriózní firmě, jaké se podařilo ČD s vozy, tak je celé vedení okamžitě zrušeno. Nedostatek použitelných vozů je už problémem dobrých 7 let, za sedm let nebyl nikdo schopný vyřešit jeden z největších problémů ve firmě. Stát to ale zadotuje, tak koho to trápí… My se tady chceme bavit o prvních úsecích VRT v horizontu 1 dekády, když náš největší dopravce ani není schopen nahradit vozy se špalky na vmax 140 z 60.let. Bananistán, nic jiného.
Amen.
Však za těch posledních 7 let je tam už 5. generál (viz přehled dole).
Za takové situace lze těžko držet nějakou smysluplnou kontinuitu čehokoliv. A navíc jim do toho v červnu 2022 „zcela neočekávaně“ vlítlo ECM, takže raději nedomýšlet, jak se to s vozy pytlíkovalo předtím.
GŘ ČD 2017 – 2024:
Pavel Krtek: 10.11. 2014 – 11.9. 2018
Miroslav Kupec: 11.9. 2018 – 10.6. 2019
Václav Nebeský: 1.10. 2019 – 3.12. 2020
Ivan Bednárik: 4.12. 2020 – 28.2. 2022
Michal Krapinec:4. dubna 2022 – doposud
Tak zrovna samotný GŘ určitě nerozhoduje o nákupu vozů, vše musí projít představenstvem.
Asi bude rozdíl potvrdit už naplánovaný nákup vozů nebo mít nějakou vizi jak se dostat co nejrychleji k důstojnému cestování vlakem, kterou pak tlačíte všude od dílen/servisu, představenstvo, až po zdroje financování.
To si dělají srandu…
Bpee? To je stáhnou z R9? Nebo odkud ?
To si dělají srandu! Naopak by na E17 jezdit velkoprostorů víc. Znám dámy co tam jezdí, a pochybuju, že budou ochotné vlízt do kupéčka. Čekejte úbytek cestujících na nejlépe provedém koridoru. Sbohem a šáteček.
*Ex7
Škoda těch Bdmpee233 na Ex7. U stolků se dalo dobře pracovat. Nezbyde než jezdit v jedničce / bistru.
Ano, máte pravdu. V kupéčku stylu Bmz je občas dost těžké něco dělat, když stůl se propadá a vše se z něj kutálí dolu, nebo tam pro jistotu není vůbec a když už tam je, tak je i tak malý na to, aby se na něm dalo nějak rozumně pracovat
Hmm jako častý cestovatel právě na Ex 7 to beru jako dva kroky zpět ! Já snad začnu jezdit autobusem a to je u mě co říci. ČD to je poslední dobou katastrofa katastrof !!
Zkuste si R20, R9, R12 a změníte názor.
Na R900 nedávno řazení: AB+Bd²⁶⁴
Škoda. Radši cestuju ve velkoprostoru. Bmz sice není špatnej vůz, ale velkoprostory jsou lepší…
Ví někdo, kam se přesunou Bdtee 276, které teď jezdí na Romžbercích? Ty jsou velmi dobré i bez klimy (stahovací okna, WiFi, zásuvky a někdy i rozhlas). A má některý z těch nově příchozích vozů kino, které je zakresleno v novém GVD?
Kino v novem návrhu uz neni…
Tipuji buď R9, nebo R20.
Na R20 je lepší než to co tam jezdí teď už asi cokoli, to už i ty B249 nebo Honeckery, kde lze aspoň pořádně otevřít okna. Nasazovat v těchhle vedrech vozy s mini sklápěčkami kde měla být instalována klima (k čemuž bohužel nikdy nedošlo) by mělo znamenat to, že ČD budou ještě platit lidem za to že do toho vůbec vlezou. Ty vozy neměly být v tomhle provedení vůbec schváleny pro provoz.
Je rok 2024, vozy bez klimy už dávno „velmi dobré“ nejsou.
Sorry jako, ale změna z Bdmpee233 na Bmz226 je propad kvality cestování jako prase.
Všichni naproti sobě, málo místa na nohy, o stolku na kterém by se dalo alespoň trochu pracovat ani nemluvě.
Super pokud to jede prázdné, jakmile jede víc lidí tak je to děs.
Tak ano, při obsazenosti 10/vůz se dá snést i ten Honecker… clověk si hodí kopyta do úhlopříčky na protější lavici 🙂
Berte v potaz množství vozů
Jsem zvědavý, kde ty ABpee vezmou, když doposud nejsou schopni zajistit jejich pravidelné nasazení na R12. A taková Svitava je ještě výživnější než před pár týdny. Tehdy se alespoň na některých výkonech objevovali Panteři
Svitava je regulérní retrorychlík.
Úspěch bude, až se zbavíme všech vagónů s gravitačním záchodem. Myslel jsem totiž, že žijeme v relativně civilizované oblasti, kde alespoň trochu dbáme na hygienu.
ta gravitační WC žel mají i jednotky minimálně první série CityElefant, a fakt si ještě počkáme než ty budou mici být vyřazeny pro dodání jejich náhrady …
Na to moc dlouho čekat nebudete, protože ta první série nedostane ETCS, tudíž s ní půjde jezdit akorát do Berouna a to taky velmi dočasně.
Dlouho ještě budou na R20
Nojono… i když popravdě, když je ta díra jinak čistá tak mě až tolik neurazí… na velkou jdu ve vlaku max. jednou do roka…
Ta díra je čistá proto, že se při pravidelném úklidu proplachuje. V rámci racionalizace práce se to dělá tak, že se vezmou dva kýble a do jednoho se natočí voda. Prázdný kýbl se dá pod vagón a plný se vyleje do WC. S jednou vodou takto postupně obejdete všechny vagóny. Cestou zpátky můžete vytřít podlahu.
(To poslední už je moje fabulace, ale práci by to též významně ušetřilo).
Jsem rád, že to díky gravitaci padá dolů. Horší je, když to najednou vyletí vzhůru …
Dbáme na hygienu asi tolik, že koženku, na které je nečistota vidět a dá se snadno čistit, nahrazujeme s velkou pompou blešákem a ještě ho maskujeme vzorem skrývajícím fleky.
A s tím záchodem je to vlastně stejný – každou chvíli se mi stane, že přijdu na vakuhajzl a je v něm plno moči, která na vexli vyšlouchne na podlahu. Oproti tomu ucpanou díru na koleje jsem ještě neviděl.
Velkoprostorové vagóny je ten nejhorší hnus, který může být, bez soukromí, jako v dobytčáku, zlatá kupé! ;-(
S peti lidmi v kupé, to je ale panecku soukromí jak noha, hloupý nazor
Hloupí názor možná pro vás.
To zajímavé a dobré, co jsem zažil v kupé s náhodnými spolucestujícími, bych ve velkoprostru nikdy zažít nemohl (sex to vážně nebyl). A bylo většinou právě kvůli tomu alespoň zdánlivému soukromí a „uzavřené“ společnosti.
To vám tedy sice upřímně přeju, ale já osobně (a zřejmě nebudu sám) jezdím vlakem kvůli tomu, abych se někam dostal (a i když po cestě ještě něco udělám, o to lépe), ne abych se seznamoval s lidmi a zažíval kdo ví co.
Také jedu vlakem v prvé řadě kvůli tomu, abych se někam dostal. Ale když se občas naskytne příležitost se s někým seznámit, povykládat, či něco i zažít, tak se tomu obvykle nebráním. Proč si tu cestu neudělat zajímavější? Nemusím ve vlaku vždy jen spát, číst si, kochat se krajinou či jen hledět do prázdna (vlakem obvykle cestuji soukromě, tak si tam práci netahám, aby mi z ní nehráblo).
Třeba takové existence, které vnucují alkohol a pokud člověk nechce, tak jsou agresivní???
Přiznávám, že toto se mi ještě nestalo a to už jsem měl tu čest sedět ve vlaku s Baníkovci (a těžkooděnci) jedoucími do Prahy na Spartu.
Nemohl?? To je jako nějaký přírodní zákon?
Ale jako mějte si kupé, klidně až polovinu vlaku! Jen ho nenuťte všem!!
Nemohl, protože vnitřní uspořádání toho vozu jde výrazně proti tomu.
Nutím je snad v některém svém komentáři někomu? Nenutím. Každý ať si vybere (ať má hlavně na výběr) dle svého gusta.
Mně jen vadí, že když má někdo raději jedno nebo druhé, tak to opačné je fuj, hloupý názor aj. a hotovo.
Přesně tak, v kupé je to snad ještě horší.
Jezdím odpoledne Berlinerem každý den a 5 nás tam nikdy nesedí Ráno sedím v Interjetu velkoprostor) a to je o nervy. Věčně tam někdo telefonuje přes video, nebo si pouští nahlas youtube nebo řve.
Hm, na telefon to má a na sluchátka už ne… A není v přepravním řádu, že cestující nemá rušit ostatní přehráváním hudby nebo čehokoliv? Tak je když tak upozornit, nebo říct průvodčímu, ať je umravní…
Případně si taky pořídit pořádná sluchátka, ideálně s ANC…
Jste malá menšina, měl byste být zákonem chráněný.
Tak nás chraňte 🙂
V pětivozové soupravě můžete stejně na soukromí v klidu zapomenout. Dávno pryč jsou doby, kdy člověk uhájil kupé pro sebe.
Takže na R17 bude první třída nejhorší vagon ve vlaku? Hezky.
ABpee347 je taková první třída z Wishe… Jako oproti AB to má klimu a zásuvky, pokud člověk přesně ví, kam se posadit. Ne pro všechny to bude ta komfortnější možnost.
Co vlastně půjde na R10, když se odtud ABpee a Bpee přesunou na jih? Že by naopak ty velkoprostory?
Počítá se s docela velkými přesuny vozu díky postupným dodávkám ComfortJetů.
Jenže ty přesuny znamenají zhoršení kvality expresů. Super.
Už aby došlo na R20. A to tam svého času (min. rok) jezdily Bmz226/Bmz229 místo té hrůzy co jezdí v posledních letech…
No to ano, jenže ty Comfortjety zatím v potřebném počtu nejsou. Mj. pak mají jít vozy z Ex5 (Berliner) na Ex7, ale očividně v GVD 2025 se to ještě nestane, takže na R10 se musí najít jiná náhrada.
Právě bych viděl ten přesun z Berlína na Budapešť (241+245) a z Budapešť rozprášit (226->Ex7+R17, Bdpee->R10, Bpee239->R11)
Píšou Rožmberky, takže R11, ne? Tam do té doby byly AB. Na R17 zůstanou Aee140.
Výborný takže vagóny které byli vymistenkovane jako první (Bdmpee) budou nahrazeny kupeckama o které je mnohem menší zájem a to částečně i na R17 kde budou nové jezdit sice velkoprostory Bdpee, jenže ty mají jen 2 klasické dvojky takže taky pokles komfortu.
Na R17 už žádný větší pokles komfortu nastat nemůže, když je pravidelné řazení velkou raritou a čalounené koženky dále vesele vládnou v ČD světě, popř. jede méně vagonů, než má jet. Když se bude dodržovat řazení a v každém druhém rychlíku nebude chybět první třída a v každém třetím nějaký ten vůz druhé třídy, tak jenom zlepšení.
Zejména vodáci a cyklisté “ocení” úbytek prostor pro kola.
Smutně se na tato zlepšení kouká. 😟
A k čemu vodák potřebuje prostor pro kolo?
Pádla, barely, paddleboard.
Barel je dost objemná věc, kterou do kupé dáte hodně blbě. Vodáků směrem do Rybníka v sezóně jezdí poměrně dost.
To dříve nebudou ČD, než přestanou jezdit jimi a šotouši milované B249….. Stačí se podívat, kde všude za den člověk ten šrot potká.
Zlaté B249 oproti nevětratelným skleníkům na R20.
To už je ovšem souboj o poslední místa v pořadí…
nedávno jsme jeli s kamarády v šestimístném kupé sedm lidí, uvítal bych kdyby vagóny většinou s 6 místy měly alespoň několik „méně komfortních kupé“
To tady máme asi kouzelníka co vykouzlí celou armádu ABpee. Aktuálně je člověk rád, když jede ABpee na Bouzovu, když už tam pravidelně jezdí AB.
Do Brna odejdou vozy ABpee z Hradce Králové. Na R10 bude tak jak je napsáno ve smlouvě změněn vůz první třídy s povolenou rychlostí 140 km/h za vůz s povolenou rychlostí 160 km/h (Aee, Apee?).
Kéž by se to Bpee dostalo i na R12. Nedávno jsem na něj narazil na Metropolitanovi a stále je to klasa (tedy až na stolek)
Tak smlouva je smlouva, ale zrovna na R10 nebude ani kilometr, kde by se dalo jezdit přes 120, natož pak těch 160.
Copak to je za vůz ten B 209? Ten neznám. K nám na jižní Moravu nejezdí.
A149 přeznačené na 2. třídu bez jakýchkoliv úprav.
Ale jezdí, jedná se o přeznačené A149, velmi často ještě s původními červenými potahy
Jezdí na 2 klasických soupravách na R19 po 2 kusech na konci soupravy.
A nutno říci že je to to nejlepší z těch souprav (i když je pravda že zbytek jsou jen B249). Polohovatelná a vcelku pohodlná sedačka a fakt hodně místa na nohy.
Bdmpee233 sice nejsou na takový kvalitě aby měly jezdit na expresech, ale bylo fajn mít možnost nesedět v kupéčkách… Škoda.
Tuší někdo kde teď budou jezdit ?
Veškerý šrot na R20 Děčín – Praha…v létě pošušňání, člověk dojede zpocený jako vrata od chléva
Nevíte kdy tam bude změna vozby i na R20 už docela nehumání v roce 2024 si tam připlácet jako 1. Třídu staré Áčko
Jo, to je katastrofa. Po té jízdě člověk začne vzpomínat na B249 kde jde aspoň otevřít okno.
Děčín v tom má tradici, v 80 tých letech Bai 1960 přeznačené Aa 1953, 8 dveřové Bai všude jinde jezdily Tehdy nové Y.
Ja pamatuji pravidelne osmidveraky naa Praha Turnov jeste pocatkem devadesatek.
Po dva tydny i na Praha Rakovnik v roce 1994.
Kež by je na Ex1 vrátili…
Takže 40let stará jednička bude jezdit jako dvojka. Pokrok nejde zastavit. R11 změnu potřebuje, ale pořádnou…
Aspoň nepojede 40 let stará jednička jako jednička vedle 5 let staré komfortnější dvojky jenom proto že jeden vůz má v označení A a druhý B…
Tenhle rok na Rožmberku jezdily i staré Bdt, tak to chci vidět, jak se nové řazení bude dodržovat
Rožmberk je totální ostuda, první třída horší než druhá a i ta je retro.
Nesnáším kupé, takže velká změna k horšímu (Jižních expresů). Naopak Rožmberk potřeboval změnu jako prase drbání.
Já taky preferuju velkoprostor když jedu sám, hlavně prostřední místo v kupé může být za trest. Ale ten konec velkoprostorů už tam pozoruju, koupím si do takového vozu místenku a přijedou samá B209.
Tak na Rožmberku už aspoň od letoška jezdí Bdtee kde je aspoň půlka vozu se zásuvkami, na druhou stranu jako letní posila tam dost často strasily obyčejný Bdt.
Až zase odejde někde klimatizace tak budete rádi za b249 s polospoustecimi okny nebo si můžete zkusit arrivu z Pardubic do Liberce bez Klimy to je dobře porno zlaté otevírací okna
Mám takový nápad, co kdybychom nepovažovali za standard, že v tom vagónu se rozbije klima, ale bylo standardem, že je funkční (případně, že dopravce má jiný vůz adekvátní kvality jako zálohu)?
Já jsem ochoten risknout, že se občas rozbije klima (ještě se mi to nestalo), než jezdit kvůli možné poruše s otevřeným oknem, které v tom kupé často někomu vadí …
Tak se někdy projed arrivou nebo smradlavym regiojetem bez možnosti otevřít si okno Arriva nemá Klímu nikde hlavně Kolín Rumburk a liberec Pardubice můžeš se projet dříve tam jezdila rakev a nechcipal jsem vedrem jako v téhle popelnicich
Váš písemný projev je téměř nečitelný. Každopádně se Arrivou projet můžu, ale jak to souvisí s mým postem a vůbec reakcí na odebrání velkoprostoru je mi záhadou.
Z Pardubic do Liberce sice nejsou okna na vyskakování a vyklánění, ale na provětrávání celkem stačí.