Dopravci Železnice

Dráhy obhájily rating, chystají emisi dluhopisů

Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy

Dobrá zpráva pro České dráhy přišla od společnosti Moody’s Investors Service. Dráhy obhájily rating na úrovni Baa2, tedy dva stupně od spekulativního pásma. Rating má stabilní výhled.

Na obhajobu ratingu jako první upozornil server Lidovky.cz, je dostupný na stránkách Moody’s. Letošní obhajoba je pro národní dopravce zvláště pozitivní. Dráhy totiž chystají novou emisi dluhopisů, kterou chtějí refinancovat starší bondy z roku 2014 v hodnotě 300 milionů eur. Moody’s ocenila silnou pozici drah při vyjednávání se státem a kraji o nových smlouvách, počítá přitom, že dopravce s příchodem roku 2020 přijde zhruba o osm procent trhu.

České dráhy se na stupeň Baa2 dostaly v roce 2016, v roce 2015 a 2014 se ocitly na okraji spekulativního pásma s ratingem Baa3. Rating má vliv i na to, na jaké úroky se mohou České dráhy s dluhy přes 30 miliard korun dostat.

„Je to skvělá zpráva pro České dráhy, obchodní partnery i věřitele,“ komentoval to mluvčí ČD Radek Joklík. Nepotvrdily se tak hrozby, které zaznívaly především z řad odborů, že loňská výměna vedení ČD ohrozí rating.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tronda
Host
Tronda

A to se tu na podzim někteří rozčilovali, že po příchodu nového vedení ČD přijdou o rating, naštěstí se určování ratingu neřídí panickými záchvaty zhrzených šotoušků.

jan
Host
jan

No, zato vy tomu tak evidentně rozumíte.. Na navíc, rating je jedna věc. A druhá věc, že ty dluhopisy fyzicky někdo zaplatí.
Každý si na to může udělat názor. Já na výhled a plány managementu moc pozitivní názor nemám. Typem rozprodávej dále majetek a kupuj.

Petr Tříska
Host
Petr Tříska

Jelikož chtějí v brzké době montovat do vozidel ETCS v ceně cca 10 mil. Kč / ks, tak je to jedině dobře…

jan
Host
jan

Nevím kde přišli na ten počet 400 kusů. Ať počítám railjety, lokomotivy, pantery.. na 400 nejsem. Ani v polovině.
Navíc možná, kdyby vydali směrnici, že elephanty a daší vozidla vybavené avv musí jezdit povinně na AVV. Myslím, že by to tam ani být nyní nemuselo.

Hasler
Host
Hasler

No to je ale blbost… jak AVV souvisí s ETCS? Když ten vlak ETCS nemá tak ho ETCS nevidí ani kdyby měl cokoli jiného. O to jde.

ACD
Host
ACD

Dobrá zpráva.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Dobrá především pro Kupce …

Partneři