Dráhy mají první brejlovce k soupravám push-pull, ty dorazí o něco později

První dvě lokomotivy řady 750.7 (brejlovec), uzpůsobené k provozu s push-pull soupravami. Pramen: České dráhyPrvní dvě lokomotivy řady 750.7 (brejlovec), uzpůsobené k provozu s push-pull soupravami. Pramen: České dráhy

V Moravskoslezském kraji mají první upravené brejlovce. Na nové soupravy si počkají do jara.

České dráhy nasadily do provozu první dvě lokomotivy 750.7 (brejlovec), které jsou uzpůsobeny k provozu s novými soupravami push-pull pro Moravskoslezský kraj. Lokomotivy předělává společnost CZ LOKO, zakázka na úpravu šesti strojů má hodnotu 19,8 milionu korun.

Dvě lokomotivy (750.715 a 750.719) jsou od září v provozu na lince, která spojuje Ostravu, Frýdlant nad Ostravicí a Frenštát pod Radhoštěm. Na první pohled se od ostatních lokomotiv liší informačním panelem, který je umístěn v levém čelním okně stroje.

Na stejné lince mají být s upravenými brejlovci nasazeny i nové patrové push-pull soupravy, které pro Moravskoslezský kraj vyrábí Škoda Vagonka. První souprava měla začít jezdit ještě letos, nyní se s ní ale počítá až na jaro příštího roku.

„Zpoždění je zatím v řádu jednotek měsíců, a to z důvodu složitější dodavatelské a výrobní situace pro zhotovitele v souvislosti s opatřeními kvůli covid-19 v České republice i ve světě,“ uvedl mluvčí Českých drah Robert Pagan.

Půjde o třívozové soupravy, které budou mimo jiné vybaveny klimatizací, wifi, zásuvkami a bezbariérovým vstupem. Celkem jich Škoda vyrobí pět. Všechny by měly být dodány příští rok.

Podoba souprav push-pull pro Moravskoslezský kraj. Foto: Škoda Transportation

Podoba souprav push-pull pro Moravskoslezský kraj. Foto: Škoda Transportation

Z dokumentace k zakázce na úpravu lokomotiv 750.7

Předmětem veřejné zakázky je provedení úprav lokomotiv řady 750.7 včetně modifikace protokolu WTB pro lokomotivy trakce 70 v množství 6 ks a to za podmínek stanovených zadávací dokumentací, zejména Přílohou č. 1 – zadávací dokumentace závazným vzorem Smlouvy o dílo.

Úprava protokolu WTB pro dieselovou trakci spočívá v úpravě Implementačního předpisu pro ČD „Vzdálené řízení po UIC vlakové sběrnici“, číslo dokumentu Lo60143P, index I. Součástí úpravy protokolu je dodělání diagnostiky, přičemž za minimem je přenos poruch. Upravený protokol využívá přenos povelů a dat pomocí telegramů R1 a R3.

Tagy České dráhy CZ Loko lokomotiva řady 750.7 Moravskoslezský kraj push-pull soupravy Top
101 komentářů