Dopravci Mimořádné události Železnice

Dráhy kvůli covidu dál omezují dálkové vlaky, zkracují a zruší některé spoje Ostravanu

Ostrava, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ostrava, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Omezení se dotkne také páru expresů Silesia, které jezdí z Prahy do Varšavy a zpět.

Redukce dálkových vlaků Českých drah kvůli covidu a souvisejícím opatřením nebere konce. Po zrušení pendolin na Ostravsko přistoupí dopravce v listopadu ke zrušení dalších dálkových vlaků z Prahy na východ.

Na lince Ex 1 dojde k další úpravě nabídky spojení v úseku Praha – Bohumín – Čadca. Spoj EC 145 Ostravan (Praha – Žilina) od 30. října a spoj EC 144 Ostravan (Žilina – Praha) od 31. října budou zkráceny a nepojedou v úseku Bohumín – Návsí – Čadca a zpět. Dosud nejezdily mezi Návsím a Čadcou.

Od 4. listopadu nepojedou v celé trase vlaky Ex 141/142 Ostravan z Prahy do Čadce a zpět. Omezení se dotkne také páru expresů Ex 112/113 Silesia z Prahy do Varšavy a zpět, které nepojedou v úseku Praha – Bohumín a zpět (ve směru z Bohumína bude platit od 3. listopadu, z Prahy do Bohumína pak od 4. listopadu). Mezi Bohumínem a Varšavou tyto vlaky pojedou i nadále bez omezení.

Už od středy 28. října nejezdí v úseku Praha – Ostrava – Bohumín komerční vlaky SC Pendolino, výjimkou je jeden pár spojů SC 241/240 Pendolino Košičan, který jede v celé trase Praha – Ostrava – Košice a zpět, a vlaky IC 516/517 mezi Prahou a Bohumínem. Nejezdí vlaky IC Opavan (spoje IC 502, 513 a 514 v trase Praha – Opava a zpět), IC Ostravan (spoje IC 508, 511, 518 a 519 v trase Praha – Bohumín a zpět) a pár vlaků Ostravan Ex 549/Ex 548 mezi Prahou a Návsím.

Noční vlaky EN 442/443 Slovakia nejezdí v úseku Praha – Žilina a zpět, a to včetně přímých vozů Praha – Bohumín – Varšava a zpět.

Kompletní informace k omezení dálkových a regionálních vlaků jsou k nalezení na stránkách ČD.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Už teď byl Ex 113 první spoj do Ostravy. Výborné.

Pravdepodobnost

„Mezi Bohumínem a Varšavou tyto vlaky pojedou i nadále bez omezení“

Pokud je to plan jak pripojit ostravsko k polsku tak na to jdou dobre. Kdyz pry nula rikal na jare ze budou hranice zavreny roky tak nikde nepsali kde budou.

Koro

Co takhle rusit primestske vlaky treba o pulnoci? Nejezdi vubec nikdo.

MLB

To se mělo udělat automaticky, těch pár lidí co může být legálně po 21h venku to fakt nezaplní.

Pravdepodobnost

A tech par lidi se ma domu / do prace dostat jak?

Jiří Kocurek

To musíte za objednatelem. Tyhle vlaky si ČD nemůže jen tak odpískat.

noerf

Záleží na tom, zda-li dopravce je schopen předat objednateli data o využití spojů a za jakých podmínek je ochoten redukovat počet spojů.
Pokud dopravce přijde s tím, že chce zrušit třetinu spojů, ale chce ponechat všechny dotace, tak to objednatel nebude rušit. Pokud dopravce řekne zrušme na základě obsazenosti třetinu spojů a snížíme doplatek o třeba dvacet procent (fixní náklady), tak s tím objednatel bude souhlasit.
Protože to bude pro obě strany výhodné.

NightmareFreddy

Nevzpomínáte si na jarní kauzu Středočeský kraj?

Milos

Uvědomte si že tyto vlaky slouží lidem kteří jedou z odpolední směny třeba. Ale nebyla by od věci menší souprava třeba

David

Třeba jednodílný Elefant.

Pravdepodobnost

Jo na tom se usetri fakt hodne. Idealne kdyz se pri tom rozpojovani jeste neco rozdrbe.

Stejna vlakova ceta, stejny pocet otevreni/zavreni dveri, temer stejne opotrebeni koleji. Tak ale uz za komunistu se rikalo ze nejlepsi zpusob jak prekracovat plan je zkouset opravovat veci ktery prilis douhlo funguji samy.

Takovy sprahlo co se naposledy sprahovalo v minulem desetileti je primo idealni na takovy pokusy.

David

Nene…at jezdí do Berouna 810 po té 21h

Pravdepodobnost

Jako ze lidi jsou ve velkym vlaku malo namackany na sobe a nemaji efektivni sanci se nakazit chripkou? Pokud ten vlak stejne jede tak vlakova ceta neni mensi, dvere se opotrebovavaji stejne, uklid cca stejne (nebo dostanou zaplaceno mene za to ze je bordel koncentrovan v jednom vagone?), a uznavam ze se opotrebi brzdy, svetla a dalsi drobnosti.

IGCT

Budeme rušit spoje, vlakové, autobusové, tramvajové, abychom netratili….a korona měla opět žně 😅😅😅😅

Lektor

koroně je to u prdele

Cargo

To ano, když Corona neexistuje…

Haha

Dejte si facku.

Pravdepodobnost

A to jako proc? Pred tebou lektor napsal ze korone jsou nejaky opatreni v doprave u prdele – takze proc teda sedime na zadku doma kdyz korone je jedno jestli jedu sam ve vagone nebo tam sedim s padesati lidma

Jan Soukup

Pro hloupého každý hloupý. Lektor to zjevně myslel jinak.

karel

Hrozná titulní fotka

Tom

Uhelné nádraží

Stanley

Frýdlantské nástupiště Kol. 801-804

Panakis

Souhlas. Ale bohuzel tak to je…

Jiří Kocurek

Hrozné je to, co je na ní, jinak je provedená odpovídajícím způsobem. A není to tím, že to je Ostrava, o tohle se stará město samo: https://mapy.cz/s/kesohejuta

David

Jinak zmizel ČD Minibar z aplikace můj Vlak…

Papaja501

Ano, od 31.10 do odvolání ČD Minibar zrušen. JLV a jejich služby by měly být zachovány.

Viktor

ČD Lounge asi také… nelepší je že ČD vůbec neinformuje o ukončení těch služeb

pozorovatel

Protože zmizí z vlaků, takže by to byla klamavá informace!_

karel

Hrozná titulní fotka 😀

Martin

Co na té fotce vás tak pohoršilo?

Tomáš

karel: se na to podívejte, ten nápis, sloupy tv, slunce, stín.

Pro nás nesotouse je to jen fotka k článku.

dopravák

Dokumentující místo, které s textem vůbec nesouvisí: tudy ty rušené vlaky nejezdí …