Dráhy chystají noční spoj z Prahy přes Drážďany a Basilej do Curychu
České dráhy chtějí v rámci své nové strategie posílit noční mezinárodní spoje.
České dráhy chtějí v rámci své nové strategie posílit noční mezinárodní spoje. „Chystáme zavedení nových spojů a služeb v noční dopravě,“ uvedly ve svém měsíčníku Železničář, kde je zveřejněn základní obrys nové strategie rozvoje do roku 2030.
První z linek povede z Prahy přes Drážďany a Basilej do Curychu. „Získáme nové zákazníky například v Německu a Švýcarsku a ekonomický přínos ze zapojení do evropské sítě nočních vlaků,“ uvedly dráhy. Pokud jde o podrobnosti, jsou ale skoupé na slovo. Není tak například jasné, od kdy nový spoj začne jezdit či zda nahradí přímý vůz z Prahy do Curychu, který dnes jezdí (když není covid) přes České Budějovice a Linec.
„V tuto chvíli řešíme několik možností rozšíření nabídky nočních vlaků, a to jak na úrovni již existujících spojů, tak ve spojení s produkty zahraničních dopravců, kteří svými vlaky obsluhují velmi zajímavé destinace. Chceme tak českým cestujícím zpřístupnit další atraktivní cíle, byť ne vždy přímým spojením, ale například s jedním přestupem ve Vídni či Linci, odkud se dá cestovat například komfortními nočními vlaky Nightjet. Cílem ČD je navrhovanou síť rozšířit i o destinace takzvaného východního bloku. Bližší podrobnosti však nyní nebudeme uvádět, neboť stálé probíhají jednání se zahraničními partnery,“ uvedl mluvčí drah Robert Pagan.
Pokud jde o Curych, jde zřejmě o iniciativu švýcarských (SBB) a rakouských drah (ÖBB). Obě společnosti už loni v létě oznámily, že v rámci rozšíření sítě nočních spojů chystají vlak z Curychu přes Německo, konkrétně přes Frankfurt, Lipsko a Drážďany, do Prahy. Má jít o přímé vozy, které se odpojí od nočního vlaku Curych – Berlín. V minulosti takto do Prahy již jezdily přímé noční vlaky pod názvy Phoenix a Canopus, které byly v režii Deutsche Bahn. Po jejich zrušení Němci byl přímý vůz z Prahy do Curychu přesměrován přes Rakousko.