DPP vyzkouší speciální travní koberce, odolnou směs namíchali vědci
Pokládání travního koberce na trati v Bělohorské ulici. Pramen: DPP
Zelené koberce jsou v městském prostoru nejen estetickým prvkem, především zlepšují mikroklima a snižují prašnost.
Tráva je fajn, ale ať to nedopadne jako v Brně. Závlahy jak v anglickém parku a zalívají to PITNOU vodou šulíni.
Špatně je, že pitná voda je drahá, nebo že to má třeba nějaká ekologická úskalí?
To, že vezmeme vodu z řeky (vírské přehrady) a necháme ji někde vsáknout, ve výsledku zadržuje vláhu na našem území a je jen dobře.
Ceny pitné vody jsou kapitola sama pro sebe a souvisí možná s tím, že jsme rozprodali kriticky důležitou infrastrukturu do soukromých rukou. V Brně bývaly 2 vodovody, pitná a užitková, a pokud vím, užitkovou zrušili, protože to nemělo smysl. Její úprava stojí téměř stejně, jako u pitné, a přitom musíte udržovat dva systémy.
Možná ještě existuje vodovod z Přehrady do ZOO. Nicméně z Pisárecké vozovny je to kousek, aby se dala brát voda ze Svratky. Ale je potřeba mít na to povolení.
A co jste učunil, aby se takové plýtvání nekonalo, kromě toho, že „pláčete na nesprávném hrobě“ ….
Možná splachuje doma dešťovkou…
Doma tři vody – modrá, červená, šedá. Ta šedá je z jímky na dešťovku. Když dlouho neprší, splachuje se přes zpětnou klapku tou modrou.
Zatravnene tramvajove pasy – naprosto uchylne reseni – pokud je vedle koleji pouze jeden pruh, neprojede sanitka, policie, ani hasici ….
V logice tohoto výstřiku jsou tedy en bloc úchylné veškeré dvouproudové komunikace.
Na normálních dvouproudových komunikacích je místa tolik, že když auta jedou na okraj, vleze se sanitka mezi ně. (Výjimkou je Praha, kde mají pruhy 2,3 metrů.)
Tak horké to zase nebude.
A kdyby náhodou bylo…tak se tam udělá zákaz zastavení nebo něco jiného…
Stejně jako kdyby tam byl štěrk. Drážní těleso není vyhrazený pruh pro IZS.
Tak to je úchylná polovina Haagu, tam jsou těchto zatravněných úseků tramvajových tratí snad desítky kilometrů.
Kolikrát za minutu projíždějí složky IZS ?
A mají vůbec tuhle komunikaci vedenou jako primární zásahovou trasu?
Je vcelku obvyklé, že se ke zúžení ulice hasiči vyjadřují…
Je to místo, kde je tráva už pěknejch pár let, takže jen měnili druhy trávy, charakter ulice se nijak nezměnil.
Pokud je vedle kolejí jeden pruh, sanitka, policie i hasiči projedou. Problém s průjezdem mají jedině tehdy, pokud je ten pruh zablokovaný auty, která neuhnou. Což je pak ale problém způsobený řidiči těch aut, ne trávou.
Mozna by to chtelo se jit nekdy podivat, jak se to v realu stavi.
Krasny priklad mame treba zde.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4906103&y=50.1073988&z=16&pano=1&pid=69548410&yaw=1.154&fov=1.257&pitch=-0.038
A nestačilo by se zeptat na zkušenosti jinde? Třeba Bratislava loni osázela karloveskou radiálu rozchodníky, vypadalo to moc dobře, tak jestli se osvědčily…
V Praze už rozchodníky taky jsou (přinejmenším Ládví), ale proč nezkoušet jiné osevy?
Přesně. Na vobyčejnský lidi, jako ste vy, si nějaký pochybný vědátoři, co jen prožíraj granty, nepřijdou, co, Halík? Do Mišelínky a tahat gumy!!
Především to zásadně snižuje hlučnost, takže je to výborné. Pokud to ovšem neuschne. Nejspíš by stačilo to v létě občas pokropit vodou z rybníka.
Rybník? Co nádrž na dešťovku ze střechy vozovny? Stavějí novou, tam tu nádrž na dešťovku mít musí. Takže kropící T3 a jdem na to.
Hmm…kdyby to byl pryžový povrch, mělo by to stejný účinek?
Trávník pohlcuje i teplo ze sluníčka, zatímco guma / asfalt (černý) se ještě více rozpálí …
„zlepšují mikroklima“ Jen když to má dostatek vláhy po celý den. Jinak to jen živoří, nebo v případě neodolné odrůdy uschne. „snižují prašnost“ Spíš že ten prach v trávě není vidět, ale víří se taky. A když se to nebude zalívat že to uschne, tak to naopak bude prášit děsně. “ poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody“ To umí štěrk ještě lépe. A vsáknutá voda zmizí v drenáži, ta do spodních vod už nepřijde. A když zmizí v drenáži, bude zas chybět pro to zlepšování mikroklimatu, takže se to musí zalívat mnohem častěji než obyčejný trávník. „ve srovnání s… Číst vice »
do švestek!
Zalévání nemusí být problém, voda z čističky v Bubenči se nemusí „lít“ do Vltavy, stačí jí odčerpat do kropicího vozu a použít na zálivku
A je super když tam vlitne někdo autem
Což se stává, ale ne tak často, aby se zatravnění nedalo použít.
v kritickych mistech se dela kousek nezatravneny. 🙂
když tam někdo vlítne autem, měl by si dát pár facek, odejít vrátit na úřad řidičák a koupit si tramvajenku.
No…rozhodně lepší než otevřený svršek, na který si budou muset autíčkáři pomalu zvykat. Řekněme na Evropské nebo Milady Horákové…
Prý tramvaje víc kloužou, pokud se to moc neseká nebo už hustá tráva přerůstá niveletu temena kolejnice.
Ale to se seká. Každým průjezdem… Jako když si 810 udržuje ten svůj tunel.
Jako v Kdyni?
To je tam kde pustili vlak na kolej po který několik měsíců nic nejelo?
Ne. 1x za 24 hodiny jede po koleji číslo 2 v Kdyni osobní vlak v rámci křižování ….
Nivelitu temene kolejnic přerůstá vždycky i když je tráva zasečená až na kořeny. V Praze je tak hustý provoz tramvají, že opravdu nehrozí aby stébla polehala na kolejnice.
A co podzim? Teď je ta pravá klouzací sezóna, stromy v ulicích pokácet?