DPP vyzkouší speciální travní koberce, odolnou směs namíchali vědci

Pokládání travního koberce na trati v Bělohorské ulici. Pramen: DPPPokládání travního koberce na trati v Bělohorské ulici. Pramen: DPP

Zelené koberce jsou v městském prostoru nejen estetickým prvkem, především zlepšují mikroklima a snižují prašnost.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honzak

Tráva je fajn, ale ať to nedopadne jako v Brně. Závlahy jak v anglickém parku a zalívají to PITNOU vodou šulíni.

Karel_x

Špatně je, že pitná voda je drahá, nebo že to má třeba nějaká ekologická úskalí?

To, že vezmeme vodu z řeky (vírské přehrady) a necháme ji někde vsáknout, ve výsledku zadržuje vláhu na našem území a je jen dobře.

Ceny pitné vody jsou kapitola sama pro sebe a souvisí možná s tím, že jsme rozprodali kriticky důležitou infrastrukturu do soukromých rukou. V Brně bývaly 2 vodovody, pitná a užitková, a pokud vím, užitkovou zrušili, protože to nemělo smysl. Její úprava stojí téměř stejně, jako u pitné, a přitom musíte udržovat dva systémy.

Jiří Kocurek

Možná ještě existuje vodovod z Přehrady do ZOO. Nicméně z Pisárecké vozovny je to kousek, aby se dala brát voda ze Svratky. Ale je potřeba mít na to povolení.

Miroslav Zikmund

A co jste učunil, aby se takové plýtvání nekonalo, kromě toho, že „pláčete na nesprávném hrobě“ ….

medical examiner

Možná splachuje doma dešťovkou…

Leinad

Doma tři vody – modrá, červená, šedá. Ta šedá je z jímky na dešťovku. Když dlouho neprší, splachuje se přes zpětnou klapku tou modrou.

Kamil

Zatravnene tramvajove pasy – naprosto uchylne reseni – pokud je vedle koleji pouze jeden pruh, neprojede sanitka, policie, ani hasici ….

Facepalm

V logice tohoto výstřiku jsou tedy en bloc úchylné veškeré dvouproudové komunikace.

Frantík

Na normálních dvouproudových komunikacích je místa tolik, že když auta jedou na okraj, vleze se sanitka mezi ně. (Výjimkou je Praha, kde mají pruhy 2,3 metrů.)

medical examiner

Tak horké to zase nebude.
A kdyby náhodou bylo…tak se tam udělá zákaz zastavení nebo něco jiného…

Kandelábr

Stejně jako kdyby tam byl štěrk. Drážní těleso není vyhrazený pruh pro IZS.

Pavel Skládaný

Tak to je úchylná polovina Haagu, tam jsou těchto zatravněných úseků tramvajových tratí snad desítky kilometrů.

Miroslav Zikmund

Kolikrát za minutu projíždějí složky IZS ?

Jiří Kocurek

A mají vůbec tuhle komunikaci vedenou jako primární zásahovou trasu?
Je vcelku obvyklé, že se ke zúžení ulice hasiči vyjadřují…

původní Jakub P bez tečky

Je to místo, kde je tráva už pěknejch pár let, takže jen měnili druhy trávy, charakter ulice se nijak nezměnil.

Filip Jirsák

Pokud je vedle kolejí jeden pruh, sanitka, policie i hasiči projedou. Problém s průjezdem mají jedině tehdy, pokud je ten pruh zablokovaný auty, která neuhnou. Což je pak ale problém způsobený řidiči těch aut, ne trávou.

Kamil

Mozna by to chtelo se jit nekdy podivat, jak se to v realu stavi.
Krasny priklad mame treba zde.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4906103&y=50.1073988&z=16&pano=1&pid=69548410&yaw=1.154&fov=1.257&pitch=-0.038

Nikd0

A nestačilo by se zeptat na zkušenosti jinde? Třeba Bratislava loni osázela karloveskou radiálu rozchodníky, vypadalo to moc dobře, tak jestli se osvědčily…

Kubrt

V Praze už rozchodníky taky jsou (přinejmenším Ládví), ale proč nezkoušet jiné osevy?

Facepalm

Přesně. Na vobyčejnský lidi, jako ste vy, si nějaký pochybný vědátoři, co jen prožíraj granty, nepřijdou, co, Halík? Do Mišelínky a tahat gumy!!

mpistora

Především to zásadně snižuje hlučnost, takže je to výborné. Pokud to ovšem neuschne. Nejspíš by stačilo to v létě občas pokropit vodou z rybníka.

Jiří Kocurek

Rybník? Co nádrž na dešťovku ze střechy vozovny? Stavějí novou, tam tu nádrž na dešťovku mít musí. Takže kropící T3 a jdem na to.

medical examiner

Hmm…kdyby to byl pryžový povrch, mělo by to stejný účinek?

Miroslav Zikmund

Trávník pohlcuje i teplo ze sluníčka, zatímco guma / asfalt (černý) se ještě více rozpálí …

P_V

„zlepšují mikroklima“ Jen když to má dostatek vláhy po celý den. Jinak to jen živoří, nebo v případě neodolné odrůdy uschne. „snižují prašnost“ Spíš že ten prach v trávě není vidět, ale víří se taky. A když se to nebude zalívat že to uschne, tak to naopak bude prášit děsně. “ poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody“ To umí štěrk ještě lépe. A vsáknutá voda zmizí v drenáži, ta do spodních vod už nepřijde. A když zmizí v drenáži, bude zas chybět pro to zlepšování mikroklimatu, takže se to musí zalívat mnohem častěji než obyčejný trávník. „ve srovnání s… Číst vice »

timom25

do švestek!

Miroslav Zikmund

Zalévání nemusí být problém, voda z čističky v Bubenči se nemusí „lít“ do Vltavy, stačí jí odčerpat do kropicího vozu a použít na zálivku

Vladki

A je super když tam vlitne někdo autem

Jiří Kocurek

Což se stává, ale ne tak často, aby se zatravnění nedalo použít.

Georg

v kritickych mistech se dela kousek nezatravneny. 🙂

Facepalm

když tam někdo vlítne autem, měl by si dát pár facek, odejít vrátit na úřad řidičák a koupit si tramvajenku.

medical examiner

No…rozhodně lepší než otevřený svršek, na který si budou muset autíčkáři pomalu zvykat. Řekněme na Evropské nebo Milady Horákové…

Jakub

Prý tramvaje víc kloužou, pokud se to moc neseká nebo už hustá tráva přerůstá niveletu temena kolejnice.

dejf

Ale to se seká. Každým průjezdem… Jako když si 810 udržuje ten svůj tunel.

Leinad

Jako v Kdyni?

Poudy

To je tam kde pustili vlak na kolej po který několik měsíců nic nejelo?

Miroslav Zikmund

Ne. 1x za 24 hodiny jede po koleji číslo 2 v Kdyni osobní vlak v rámci křižování ….

Y.K.

Nivelitu temene kolejnic přerůstá vždycky i když je tráva zasečená až na kořeny. V Praze je tak hustý provoz tramvají, že opravdu nehrozí aby stébla polehala na kolejnice.

A co podzim? Teď je ta pravá klouzací sezóna, stromy v ulicích pokácet?