Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje

DPP vrátí po měsících oprav tramvaje do Zenklovy a Vinohradské ulice

Tramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deník
Tramvajové provizorium v úseku Vychovatelna - Bulovka. Autor: Dimír Šťastný/Pražský deník

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vrátí po opravách spojených s výlukami tramvaje do ulic Zenklova a Vinohradská. Práce skončily, plný provoz bude obnoven v sobotu. Do Zenklovy ulice se tramvaje vrátí po osmi měsících, do Vinohradské po dvou měsících.

Rozsáhlejší rekonstrukce probíhala v Zenklově ulici, kde podnik opravil tramvajovou trať v úseku dlouhém 1,6 kilometru mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou. Navázal tak na dřívější rekonstrukci úseků k Palmovce a směrem na Stírku, letošní výluka by tak měla být na této trati nadlouho poslední. Náklady činily 150 milionů korun.

„Díky rekonstrukci se mohou cestující těšit v Zenklově ulici na novou konstrukci trati na betonové desce a na pražcích s živičným krytem. Současně byla pro zvýšení jízdního komfortu upravena geometrie tramvajové trati a byly použity moderní odhlučňovací prvky ke snížení hlukové zátěže,“ uvedl technický ředitel DPP Oldřich Vytiska.

Při rekonstrukci došlo i k proměně zastávek. Zastávka Libeňský zámek (dosud Stejskalova) se posunula ze soutěsky do prostoru před zámeček. V obou směrech vznikly náhradní ostrůvky místo nástupu z vozovky či chodníku. Naopak zastávky U Kříže a Vosmíkových mají nově v obou směrech podobu mysu s najížděním aut na tramvajové těleso.

Prázdninová oprava sedmi set metrů tratě na Vinohradské mezi ulicemi Hradeckou a Želivského si vyžádala 65 milionů. DPP mimo jiné vyměnil i trolejové vedení a zrekonstruoval zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského.
Rekonstrukce tramvajové trati Vinohradská by měla pokračovat v příštím roce v úseku Škrétova – Sudoměřická.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host

Týká se to téhle zprávy jen částečně, ale zaujalo mě, že linka 15 už teď nebude mít konečnou na Vozovně Žižkov (jako měla před uzavřením Vinohradské). Přitom ještě před pár dny svítila na DPP informace, že tak bude jezdit až do otevření Husitské. Docela by mě zajímal důvod.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Možná se ukázalo, že by to bylo zbytečné, když už je znovu otevřena TT v Zenklově i po Vinohradské ulici, takže se tam vrátil pravidelný provoz tam běžných tramvajových linek – jako náhrada za přerušený provoz autobusů po Husitské ulici tramvajová linka č. 15 do Vozovny Žižkov stejně smysluplně sloužit nemohla.

Jan
Host
Jan

700 metrů jsou schopni udělat za dva měsíce, ale 1,6 kilometru trvá měsíců osm. To je dost neúměrné. Nejhorší je, že se to dělá po malých kouscích, ale údek je uzavřen celý na celou dobu rekonstrukce a navětšině trati se nic neděje ani během pracovního dne. Navíc i po těch 8 měsících je ulice nedodělaná, rozkopaná. Koleje jsou hotové, ale kolem nich ještě ne a počítám že do konce roku se na tom bude stále dělat. Stejně jako Sokolovská, kde se zastávka Ivalidovna a její okolí dodělávalo půl roku po zprovoznění trati. Prostě bída.

Grossák
Host
Grossák

Jane, na Vinohradské se dělala pouze tramvajová trať a zastávky. Na Zenklově se rekonstruoval (v podstatě stavěl znovu) most přes Rokytku, který sám o sobě zabral právě těch 8 měsíců. Trať se začala rekonstruovat až na konci února. Kromě ní se dělala kanalizace (obvykle časově nejnáročnější stavba, která musí jít jako první), vodovod včetně řady přípojek, veřejné osvětlené, slaboproud, silnoproud, vozovky, chodníky. Některé věci se mohly povést lépe, ale stačí když jeden investor z těch mnoha nemá v den D pravomocné stavební povolení, nebo vysoutěženého zhotovitele a je problém. Poměřovat tyto dvě stavby tak, jak jste to udělal, není korektní.… Číst vice »

kik
Host
kik

Pokud se nepletu, tak v té Zenklově se nedělala jenom tramvajová trať, ale i inženýrské sítě a vozovka. Proto to trvalo tak dlouho. Ta ulice byla v příšerném stavu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Copak ulice, ale především kanalizace – údajně 100 roků starý hlavní řad, který už hrozil havárií: rekonstrukce tramvajové trati byla samozřejmě potřebná také (a její realizace by sama o sobě jistě tak dlouhou dobu nepotřebovala), ale právě s ní DPP čekal na řádnou přípravu rekonstrukce sítí, které jsou v péči jiných investorů. Ale vysvětluj to pořád dokola „tatarům“, kteří mají klapky na očích, „špunty“ v uších a místo mozků jiný obsah lebky – účelnější je házet hrách na zeď …