DPP objednal první autobusy Iveco z nových smluv, kloubový Streetway a prodloužený Crossway na letiště
Iveco Streetway 18 pro DPP. Foto: Iveco
První nové autobusy se objeví v Praze na přelomu roku.
První nové autobusy se objeví v Praze na přelomu roku.
Tých 143 kĺbových autobusov bude náhrada za SORy z roku 2008, alebo sa mýlim?
DPP má štěstí, že Iveco není Škoda Transportation. U té je i cena dle rámcové smlouvy proměnná – viz tramvaje do Plzně. Těd už by Škodovka žadála navýšení v důsledku války, pro rusofily a ruské šváby speciální operace, na Ukrajině.
Som zvedavý na kvalitu spracovania Streetway a Crossway. Musím súhlasiť s nižšie spomenutým názorom ohľadom dizajnu Crosswaya. Na jednej strane je dizajn nadčasový, na strane druhej začína pôsobiť zastarane a na verzii LE je mierne zvláštny. No nie je to najväčší problém – tým je bohužiaľ kvalita. Navyše zhoršujúca sa. Keď už to stojí tie peniaze, nemalo by sa stavať, že lišta na obložení je uvoľnená a cestujúci sa môže nepríjemne uškrabnúť. Pazvuky automatu, pomalé otváranie dverí, netesnosti atď. Pripomínam, že hovorím o úplne novom vozidle. Keby to má logo Troliga, nečudujem sa, lenže je to Iveco a stojí 2… Číst vice »
Myslel jsem, že Crosswaye jsou považovaný za to lepší z produkce Iveca…?
Urbany jsou dost děsný a Street bude imho do budoucna těžkej průs*r…
O tom, že by neboli dobré som sa ani slovom nevyjadril. Hovorím o upadajúcej kvalite spracovania. Keď kus z 2008 vŕzga, puká a je z lepších materiálov ako kus z 2021, niekde asi chyba je. Tie plasty tam sú prosto pevnejšie, je to masívnejšie spravené. Prekážali mi až do očí bijúce chyby v interiéri. Zle upevnené osvetlenie, lišty na podlahe aj na bočniciach trčiace niekde, kde nemajú, zle založená páčka smerovky a retardéra. Hovoril som si ako je možné, že to prešlo kontrolou výroby. A dúfam že sa na mňa teraz vy Česi neurazíte, no ak bolo Iveco zle spravené,… Číst vice »
*vŕzga a puká menej
No, jám mám jako cestující zkušenost s brněnskými Urbany (hlavně klouby), které se od novoty tvářily, že se chystají rozpadnout na první příčné nerovnosti…
A po třech letech se stále nerozpadly… https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?ntyp=Urbanway+12M&typ=Urbanway+12M
Jen si říkám, že by Iveco už mohlo po tolika letech výrazněji omladit design u crossway, ale jinak nic proti výrobku z Mýta.
Souhlas, poté co SOR opustil staré řady už je nejvíc retro (byť nijak urážlivý) asi jejich vzhled, to přidání LED pásku pod světlo to moc neomladilo.
Na druhou stranu – Setra LE se stále pyšní zadními lampami se žárovkami a předními blinkry s oranžovými překryty. Ani jedno není designový ani funkční výstřelek hodný roku 2022 🙂 A ani zde nějaký designový update v dohledu asi není. Řeklo by se Setra…
To je pravda, Setry také vypadají už poněkud old school. Je to zvláštní, že zrovna výrobci autobusů nemají tendenci s tím vzhledem nějak víc pracovat. Opravdu moderní a originální design má snad jen Scania a Solaris.
Přitom vlakové jednotky, tramvaje, soupravy metra, samozřejmě osobní automobily, ba i ty kamiony inovují ten vzhled „akčněji“. Že by to bylo dáno průběžnějšími nákupy zákazníků a třeba jejich preferencí mít unifikovaný vozový park?
Možná, že je to tím, že výrobce Setra se ve větší míře oproti ostatním zaměřuje i na kvalitní poprodejní služby svým odběratelům. Tím, že jim může nabídnout operativní rychlou pomoc v nouzi při poruše vozidel, vítězí u zákazníků víc, než někdo jiný, kdo má možná trendy design blinkrů, ale v případě poruchy vozidla čekáte na dodání náhradního dílu delší dobu. Je to možná také otázka jednotnosti náhradních dílů
V tomto smyslu mluvil v podcastu pan Pavel Steiner z Umbrelly.
Kde budou jezdit ty třínápravové vozy?
Je normální, že lidi si přečtou jen nadpis a komentují, aniž by četli celý článek. Ale nedočíst ani ten nadpis je jiný kalibr.
„ke kloubovým i prodloužený Crossway na letiště“
Kloubový je brán jako třínápravový? Jak velké prodloužení autobusu si vynutí třetí nápravu?
Tak i kdyby ten nadpis někomu takhle připadal nejasný, tak v článku to stále je.
Pokud to porovnáme se Solarisem,tak tam dvounápravový autobus má 12 m a třínápravový 15 m. Mám dojem, že ty délky souhlasí i s Ivecem. Tudíž o 3 m delší a o 3 m kratší,, než bývají nyní kloubaky, které mají 18 m.
Crossway v barvách PID a na panelu má znak IDSOK. Zajímavé
Taky jsem si toho všiml 😀
Tak se modleme, ať je to lepší, než Temsa…
Je a výrazně.
Upřímně mě mrzí, že zrovna teď nevyhrál SOR. Svezl jsem se párkrát v Praze předváděcí NS 18, a bylo to naprosto parádní svezení. Streetway-em jsem sice zatím nikde nejel, ale nějak nevěřím tomu, že by byl lepší. Ale třeba budu příjemně překvapen.
Budete mile překvapen. Otokar Kent že, kterého Iveco vychází je velmi povedený. Je to opravdu dobře zpracovaný autobus. Jezdil jsem s nimi měsíc na Maltě.
Kenty jsem se dost najezdil v Bukurešti. Ocenil bych, kdyby do Prahy přišel interiér v lepší podobě, než moře šedého plastu kam až oko dohlédne.
Dle specifikace dokáží v Turecku vybavit Kent barvou plastu na přání dopravce. Nevím zda to u z něj odvozeného vozu Iveco nabízí (tipuji, že spíše ne). Jel jsem Kentem ve, kterém byla šedá barva plastu v interiéru doplněna o plastové díly v barvě dopravního systému (zelená). A vlastně nevím zda zářivě zelené sedačky a stejně křiklavý pruh plastu u stropu jsou o tolik na pohled příjemnější.
@Bobek Souhlas! Méňě šedé vevnitř i venku bych ocenil. Troška veselejších barev by neškodila. Na komunisty nadávali, že mají všechno šedé a už to tu máme taky.
a neni to jedno? 🙂
Jedno je v konečném důsledku všechno. Jen jsem napsal svůj názor, od toho snad diskuze jsou.
Ale zase tolik nesmutněte, SOR přeci vyhrál s karoserií NS 18 výběrko na trolejbusy, koncem roku dorazí na garáž Klíčov, svezení to bude jistě stejně dobré 😉
No nevím někde jsem zaslech že nejdřív na jaře 23.
Mne to nemrtví Iveco streetway je de facto Otokar který jezdí v Bratislavě a tam se na extrémně vytížených linkách osvedcil
S testovacím Streetwayem jsem na jaře několikrát jel a troufám si říct, že co se podvozku a tím i pohodlí týče, tak je na tom o několik tříd lépe, něž klasická SORka NB nebo BN.
Uvidíme, co to udělá časem. Silnice v Praze jsou v neskutečně bídném stavu a autobusy u DP se na tom reálně kodrcají 15 hodin denně a k tomu navíc vymetou 500 zastávek povětšinou taky v dost žalostném stavu.
No hlavně kolik ho čeká kanálových vík, které vymete a nedá se tomu vyhnout. To je, bohužel, tak trochu české specifikum.
SÚS JMK požaduje při rekonstrukcích kanalizace umístit poklopy uprostřed jízdního pruhu nebo ve středu vozovky. Právě proto, aby se přes ně nejezdilo. Velorexů jezdí fakt málo.
Stále nemohu uvěřit, že to nevyhrál SOR.
Taky si říkám
Nemohl to vyhrát SOR, jelikož použili opci, tudíž předkupní právo a ne výběrové řízení. Kdyby se jednalo o výběrovku a SOR by prohrál, určitě by podali námitku. Díky opci můžou akorát utřít nos
Tak řeč logicky byla asi o celé té rámcové zakázce, ne?
Inflace v Turecku umí divy 😉