egoe-plus
Doprava ve městě Trolejbusy

DPP na tři dny prodlouží kvůli veletrhu CzechBus trolejbusovou linku k letňanskému výstavišti

Trolejbus Ekova Electron na Palmovce. Foto: DPP
Trolejbus Ekova Electron na Palmovce. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dočasně na tři dny prodlouží trolejbusovou linku č. 58 až k Výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech. Důvodem je veletrh CzechBus, který začíná v úterý a skončí ve čtvrtek.

Na lince se budou střídat oba testované trolejbusy, jak Ekova Electron 12T, tak i Škoda 30Tr. Trolejbus Ekova bude na lince č. 58 jezdit i v příštím roce, na prodloužení jeho testování do 5. 3. 2020 se v těchto dnech dohodly DPP a společnost Ekova Electric..

Trolejbusy budou na lince jezdit ve třicetiminutových intervalech na trase Palmovka – Prosek – Letňany – Výstaviště Letňany od 8:38 do 17:23. První pořadí bude obsluhovat bateriový trolejbus Škoda 30Tr, druhé pořadí pak vozidlo Ekova Electron 12T.

Trolejbus ze Škody opustí provoz DPP 30. listopadu, v Praze jezdil od loňského května. „Výsledky testování nám poslouží k přípravě veřejné zakázky na nákup trolejbusů, kterou plánujeme vypsat v prvním pololetí příštího roku, a které budeme nasazovat na trolejbusovou linku č. 140 z Palmovky přes Prosek, Letňany do Čakovic a Miškovic. Pevně věřím, že se nám příští rok podaří získat všechna nezbytná povolení tak, abychom mohli trať do roku 2022 zprovoznit,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

DPP je generálním partnerem středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky. Vystaví na něm historické, renovované i současné autobusy, návštěvníci veletrhu se budou moci detailně seznámit například s vozidly Karosa B731, Karosa B961, SOR NB 12 E6, SOR NB18, Retrobusem 3510 či autobusem Karosa studentů Střední průmyslové školy dopravní. Ve stánku DPP si hosté veletrhu budou moci také prohlédnout, jak funguje odbavovací a informační systém v autobusech i z pohledu řidiče. Pro zájemce o profesi řidiče autobusu budou připraveny veškeré informace o náboru, po celou dobu trvání veletrhu mohou využít
i konzultace s odborníky a držitelé s řidičským oprávněním skupiny D si budou moci v rámci zkušebních jízd s instruktorem vyzkoušet řízení vozu Iveco Crossway. Expozici DPP bude na letošním veletrhu CzechBus patřit celá hala 2D.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Kdy uz tam bude regulerni trolejbusova linka 58 az do Cakovic?

jva

vyfotíme se u toho, dáme mediální masáž, vyzkoušíme vůz, pak jiný vůz, pak ještě jiný (přičemž je jasné, že jiná elektrostřeva než Škoda jsou neprůchodná, tudíž rozdíly budou max. v jednotkách procent)… Čili dva roky od slávy v háji a nic se neděje. Prostě jen slibovat, utrácet za studie dávno prokázaného (pravidelný provoz i mimo dráty ve Zlíně či Hradci) a hlavně to celé skrýt pod „všeobjímající náruč“ elektromobility – spásy lidstva (a to v té nejsložitější formě – dráty + baterky).

Vašek M.

To je nezodpovědné. Něco se zrušilo a teď to chtějí opět bubovat.

Martin

Moc s tím nesouhlasím. V Č. Budějovicích kupříkladu třikrát budovali trolejbusovou dopravu.

Kubrt

Za těch 60 let mezi (rozhodnutím o) rušením a budováním se změnilo tolik okolností, že o nějaké nezodpovědnosti tehdy nebo nyní se nemá smysl bavit.

Marian Kechlibar

Nezodpovědné by bylo pevně se držet 50 let starých rozhodnutí dávno mrtvých lidí, když situace se mezitím změnila. To by byl úplně krásný vzor nezodpovědnosti, přenést rozhodovací pravomoc do minulosti.

Jiří Kocurek

Dovolím si černý humor: Už se podařilo dokonce uzavřít Karlovu Univerzitu, Bránický pivovar, Starou Kovárnu i pražské Metro!

jirka

Düsseldorf ma na letiste a Messe Skyline …a cesi bus

Nekdo

jeste ze my Moravaci mame na letiste slusne vlakove spojeni s jednim jedinym prestupem na Wien Hbf.

jirka

nemeli jste ty nemce vyhanet. Ale na Morave jich moc nebylo max. 1 mega.. to v Cesku bylo aspon 2.5 mega a misto nich mame foldynu a Dalsi ruso-srby.. nevim bude to jeste boj jestli na vychod nebo zapad

Tady na Moravě

No moc jich nebylo, to je pravda. Sudety na Morave byly znatelne chudsi a ridceji osidlene nez Sudety ceske. Ale zas na Morave byli Nemci bez debat vladnouci kasta, zatimco v Cechach se naslo i hodne feudalu se slovanskym puvodem. Hlavni mesto Olomouc bylo zcela nemecke, Brno na tom bylo jen o malinko lip (hlavne diky chudym slovanskym plebejcum co prisli za vydelkem). Pulka Moravy patrila Lichtenstejnum, druha pulka katolicke cirkvi, ktera byla na Morave o poznani silnejsi a nemectejsi nez v Cechach.