DPP začal osazovat nové přístřešky. Mohl je mít zadarmo, přesto za ně platí.
Cestující na některých zastávkách pražské městské hromadné dopravy mají při dešti nově možnost čekat na autobus pod střechou. Dopravní podnik hlavního
Cestující na některých zastávkách pražské městské hromadné dopravy mají při dešti nově možnost čekat na autobus pod střechou. Dopravní podnik hlavního města Prahy začal s instalací nových přístřešků, v příštích týdnech a měsících jich má být po Praze celkem 50. Pražský podnik za přístřešky platí, i když z jiných zastávek má příjem.
Na rozdíl od jiných čekáren jsou nové konstrukce mobilní. „Důvodem osazení mobilních přístřešků je to, že nepotřebují stavební povolení, ale stačí souhlas vlastníka pozemku,“ říká mluvčí DPP Aneta Řehková. Majitelem bývá většinou město Praha.
Podle Řehkové vyjde jeden přístřešek zhruba na 100 tisíc korun. Dodává je společnost TSE CB, podle registru smluv DPP zaplatí celkem 6 milionů korun s DPH. „V současné době je nainstalováno 14 přístřešků, v plánu je instalovat všech padesát kusů,“ dodala Řehková. Rozmístění se děje hlavně podle požadavků městských částí.
Přístřešky mají rozměry zhruba 2 krát 3 metry. Bez přístřešku je v Praze stále přes 1600 zastávek.
DPP měl dosud na přístřešky smlouvu se společností Rencar, díky které nemusel za čekárny nic platit a ještě měl příjem z reklamy. „Se společností Rencar nemáme platnou smlouvu. Tedy nemůžeme ani spolupracovat na výstavbě přístřešků,“ vysvětlila Řehková, proč přístřešky buduje DPP nakonec sám. DPP totiž napadl platnost smlouvy s Rencarem u soudu.
Generální ředitel Rencaru Pavel Slabý se podivuje na tím, proč DPP pořizuje na vlastní náklady přístřešky namísto spolupráce s Rencarem. „Argument, že DPP nemá se společností Rencar Praha platnou smlouvu je naprosto zcestný a zakládá se pouze na jednostranném tvrzení DPP,“ tvrdí Slabý.
Podle něj z každého přístřešku, který Rencar postaví má DPP příjem minimálně 18 tisíc za rok, aniž by ho výroba či instalace něco stála. „Pokud by tedy DPP spolupracoval s Rencar, mohl by z 50 přístřešků do konce smlouvy s Rencar získat téměř 12 milionů korun,“ tvrdí Slabý. Upozorňuje také na to, že nové přístřešky nejsou bezbariérové. To ukazují i fotky, podle kterých pod střechu nevjedou vozíčkáři. Podle Slabého navíc ani na pevně ukotvené přístřešky už není potřeba stavební povolení.