DPP hledá nové advokáty pro vymáhání pokut

"V tomto tendru budeme klást velký důraz na komunikaci advokátních kanceláří s dlužníky," uvedl šéf DPP.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vyhlásil veřejnou zakázku na služby advokátních kanceláří, které budou podnik zastupovat v procesu vymáhání pokut za jízdu bez jízdenky. Výběrové řízení bude mít tři fáze: kvalifikační, jednací (soutěžní dialog) a nabídkové.
DPP chce vybrat maximálně tři advokátní kanceláře (dosud má čtyři) na dobu pěti let. Vyhlášení vítězů a uzavření smluv dopravní podnik předpokládá v průběhu letošního léta. Účastníci, kteří prokáží splnění kvalifikace, budou dopravním podnikem vyzváni k jednání a poté k předložení nabídek.
„V tomto tendru budeme klást velký důraz na komunikaci advokátních kanceláří s dlužníky. Budeme požadovat, aby advokátní kanceláře vytvořily v Praze dostupné a fungující komunikační body nejen pro sebe, ale i spolupracující exekutory tak, aby se dlužníci v případě jakýchkoliv dotazů mohli obracet na konkrétní místo bez ohledu, v jaké fázi se vymáhání pohledávky nacházejí,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski.
V hodnocení nabídek bude hrát roli i jejich ekonomická výhodnost pro DPP, tedy výše odměn pro advokátní kancelář v předžalobní fázi vymáhání pohledávek. Výši odměn v předžalobní fázi neupravuje, na rozdíl od odměn v soudní a exekuční fázi, vyhláška ministerstva spravedlnosti.
V roce 2021 podnik uložil meziročně o 7,3 procenta více pokut, na kterých utržil přes 222 milionů korun. Údaje za loňský rok ještě nezveřejnil. Pokuta za jízdu na černo je v metropoli nastavena na 1 500 korun, která se snižuje na tisícovku v případě, že viník pokutu zaplatí do 15 dnů.