DPP hlásí omezení reklamního balastu. Za deset let snížil počet ploch na pětinu
Tramvaj propagující Slavii Praha. Zdroj: Slavia Praha

Zmizely například podlahové polepy v metru, polepy schodů nebo tzv. superboardy.
Zmizely například podlahové polepy v metru, polepy schodů nebo tzv. superboardy.
Děkuji redakci za pěkně zvolené ilustrační foto.😉
Slávisti protestují proti zvolenému ilustračnímu obrázku ⚽
Aneb jak nalakovat narůžovo zprávu, že tam furt spousta reklam zůstává. :-/
Pokud se ruku v ruce s tím daří to méně reklamních ploch prodávat výhodněji, tak rozhodně dobrý směr.
Nejlíp zrušit všechny reklamní plochy.
To zase ne. Některé jsou vkusné. Ale posledních několik let mi vadí ty polopropustné reklamy, kdy se zevnitř ven koukám přes tečky. Bolí mě z toho oči. A taky je tam v některých případech méně světla.
Fajn, tak si otapetujte alzákem obejvák
Fajn, tak si tu MHD zaplaťte třeba celou.
Když použiji váš velmi útočný argument.
Jo, klidně budu platit o jedno procento vyšší jízdné.
Zaznamenal jsem, že DPP vymýšlí, jak by se dala další reklama zobrazovat na těch připravovaných bezpečnostních přepážkách v metru. Doufám, že to někdo včas zarazí.
Polepit schody a podlahu, to je skvělý příspěvek k bezpečnosti pohybu lidé 🙁
zločinné je: 1. zakrývání oken tramvají a autobusů reklamními polepy. pro cestujícího je to rovno cestování krabicí bez oken 2. úplné popření a znehodnocení architektury dopravních staveb. pamatuji si na jisté dopravní stavbě v centru jistého města dlouhé diskuse s architekty a následně výběr konkrétních obkladaček ne úplně obvyklého formátu a instalace se závazným spárořezem, aby do měsíce od předání stavby byla skoro celá plocha pokryta polepy. anebo obklad opěrné stěny navazující na most kamenným obkladem, aby byl o měsíce obklad překryt reklamní plachtou. 3. instalace reklamy a zejména svítící/blikací velkoplošné reklamy tam, kde je silný dopravní ruch a kde… Číst vice »
Doufám že se dožijeme toho že ty úplně nové tramvaje co se teprve chystají budou úplně bez reklam
Ještě by to chtělo ty stanice čas od času hloubkově vyčistit. Na mnoha místech jsou nánosy prachu a špíny tak staré, že by šly použít pro archeologický výzkum.
Hezký trend, hlavně nezpomalovat.
A ta ohavnost v přestupní chodbě na Muzeu, kdy se ta reklama lepí přímo na žulový obklad? To je snad ještě horší než ty superboardy…
Opravuji, mramorový obklad, při psaní jsem to zaměnil.
Tam aspoň bývá vizuální styl laděný pro metro a není to jen náhodná soustava reklamních plakátů.
Tohle a pak ještě plošné polepy eskalátorů, po kterých zůstává na nerezovém plechu lepidlo – absolutní hnus. A reklama samotná není podle mě ani moc efektivní, prtože když už věnuji na eskalátoru pozornost nějakému sdělení, je to typicky to na plakátech postranách
To pokud by se chtěl DPP nějak s redukcí nevkusné reklamy vytahovat tak by mělo zmizet jako první…
Skvostný úspěch.
„Dřív jsem měl ve špajzu hrozný chlívek, ale v sobotu jsem si tam uklidil a zlikvidoval jsem až 80 % plesnivých potravin. Kde že se rozdávají ty medaile?“
Reklama sama o sobě není špatná, díky ní jsem se dozvěděl o existenci mnoha akcí a produktů, které mi zpříjemnili život. V MHD se dá navíc umístit tak aby byla relevantní pouze pro dané místo. Ale všeho moc škodí.
Reklama je normální součást fungujících ekonomik, na veřejných prostranstvích byla vždy, na zdi domů se malovala už za Rakouska. Neměla by být nevkusně řvoucí a na každém volném místě (pro mě jsou na hraně venkovní polepy tramvají), ale zrovna třeba v eskalátorovém tunelu to podle mě není nic proti ničemu. Představa, že se tam běžný cestující kochá nerezem a zářivkami, asi není úplně realistická. Ty příjmy z ní navíc nejsou úplně zanedbatelné.
Čtvrt miliardy je z třiceti miliardovýho rozpočtu 0.8%. To bych klidně zanedbal.
Relativně málo to je, ale v absolutních číslech to je slušné, za to se už něco koupit dá. Ohrnovat nosem nad čtvrt miliardu mi nepřijde úplně jako postup řádného hospodáře.
Pošlete manželku kroutit se u tyče, to bude taky nezanedbatelný příjem navíc, to víte řádný hospodář…
Morálně to bude asi tak nastejno, jako ty poutače pozornosti.
Řádnej hospodář by nevozil lidi za 10 korun na den a déčka úplně zadarmo. Peníze za reklamu jsou v řádech pár desítek halířů za jednu cestu. Klidně bych se plácnul přes kapsu a připlatil si za to. A víte co, ať netroškařím, celou korunu. Co na to řádnej hospodář?
Nejste jeden z těch, co hlásají, že Praha má na účtech miliardy a že peníze vlastně nepotřebuje?
Ono v rozpočtu DPP je čtvrt miliardy ročně možná malé procento, ale je celkem dost rozdíl je mít nebo ne.
Jste vedle jak ta jedle.
1) Reklama za monarchie nebo první republiky měla daleko menší objem, také pracovala s daleko menším (lokálním) dosahem. Existovala primárně ve výkladech obchodů, fasádách domů s obchody/provozovnami a vyhrazených plochách. Neexistovaly ani billboardy, ani celopolepy.
2) Ad eskalátorový tunel – stavíte volbu tak, že si mohu vybrat mezi stěnami nudnými nebo hnusnými? V tom případě mám svou volbu jasnou.
3) Nastudujte si výroční zprávu DPP, abyste věděl, jak moc zanedbatelné nebo nezanedbatelné ty výnosy jsou. Já to na rozdíl od vás v době psaní svého příspěvku věděl…
Za monarchie neměli billboardy, ale kdejaká slepá boční fasáda činžovních domů ve městech byla zaplněna reklamou. Zatímco dnes jsou tyhle boční fasády prázdné
Neřekl bych že prázdné, spousta jich je pokrytých větší či menší plachtou. Tam, kde na to kouká alespoň nějaké zajímavé procento lidí.
Jojo, třeba billboardy a megaboardy jsou naprosto běžnou součástí Německa, Belgie, Nizozemska, Rakouska…
Zrovna reklama v eskalátorových tunelech podle mne nemůže mít žádný efekt. Je to tam všechno nakřivo ve všech směrech, takže tam každá reklama vypadá ošklivě. A když už mne tam jednou něco zaujalo a chtěl bych si přečíst detail, tak už jsem přejel a ta samá reklama už se tam znovu neopakovala nebo jsem ji přehlédl. A zrovna na těch eskalátorech je mnohem lepší, když budou lidi koukat kolem sebe, co se děje, a ne studovat reklamy. Jinak reklama je běžně regulovaná – to, že se s ní polepí každé volné místo, je extrém. Příjmy DPP z reklamy nejsou úplně… Číst vice »
Tak hlavně ta reklama na tramvaji na obrázku je hnus největší
Proč potřebují bafuňáři fotbalového klubu reklamu?
Dobrá práce. Otázka je, co se do redukovaných ploch počítá. Protože pokles počtu ploch o 80% a do toho zečtyřnásobení tržeb z pronájmu naznačuje buď probíhající revizi a nápravu pro DPP extrémně nevýhodných smluv (což je dobře) nebo ubývání malých, ekonomicky ne moc perspektivních ploch (což je taky fajn, ale chtělo by to prezentovat trochu fakticky objektivně).
Přesně tak, chtělo by to uvádět i výměru reklamních ploch, ne jen počet..
Velkou a ne úplně malou částí však bude také inflace… Takže najednou z toho „zečtyřnásobení“ máte +- maximálně tak „zdvounásobení“.
Hlavně by to chtěl umístění reklamních ploch řešit s projektanty a architekty již návrhu výstavby a rekonstrukcí. Myslím, že jisté množství reklamy veřejná doprava snese, ale když jsou reklamní panely představeny před zkosenou plochu, tak že zužují průchod a ztěžují úklid, jako v metru na Národní třídě, tak nevím co na tom DP vydělá, zvlášť když tam je permanentně reklama na pronájem té reklamní plochy.
Hlavně by to chtělo jasně říct, že tam prostě žádná reklama nebude a ideálně to dat do smlouvy s těmi projektanty, aby to časem bylo vymahatelné.
Zmizely polepy v metru, ale místo toho nám přibyly reklamy v tunelu. Já je ignoruji koukáním do telefonu, ale když se tou redukcí tak chlubí..
Mě osobně ta reklama v tunelu příliš nevadí, zejména protože jsem ji zaregistroval až po několika měsících poté, co byla instalována.
Mně třeba vadí že za den reklamy na jedné lokaci dostane DPP jen 2000 Kč, což je až směšně málo.
Přesně, podobně jak to někteří argumentují s cenou parkovacích míst, pak nejlepší redukcí reklamy by byla její velká cena. Ne tržní ve smyslu nejvýhodnější nabídky, ale od kolika peněz se vyplatí takto obětovat veřejný prostor.
Nebyl to zatím spíš pilotní projekt, kdy se moc nevědělo, jaký o to bude zájem a ta firma to tam instalovala na své náklady, takže pro DPP to nebylo riziko?
reklamy v tunelu jsou jistě mnohem lepší varianta než všudypřítomné polepy a reklamy nalepené prakticky na cokoliv. Navíc ta technologie v tunelu umí zobrazit informace o provozu a mimořádné události atd. Tudíž je tam sice reklama ale může tam být třeba zobrazeno, že je například provoz metra omezen v úseku Smíchovské nádraží Zličín protože …nějaká událost. A to mě přijde super a vůbec mě ta reklama v tunelu neomezuje a neznechucuje. Na rozdíl od polepených autobusů, tramvají, stanic metra. Za mě je otřesné i když má reklamu tramvaj zvenku ale je jí zároveň polepen komplet celý interiér.
Je sice pravda, že v tunelech to esteticky vadí nejméně, ale pokud tam chcete zobrazovat ty užitečné informace, neměly by se na druhou stranu utopit v reklamním balastu, jinak budou částí lidí ignorovány úplně stejně (aneb mám čučet do reklam, co kdyby mezi nimi náhodou proběhla provozní informace…).
Mě to velmi vadí, pro lidi s epilepsií nebo neurologickou poruchou je to noční můra. Bezbariérovost nesmí být jen o vozíčkářích, ale o všech uživatelích MHD. Proto by neměly být reklamy v tunelu po obou stranách.
Ta první věta – to víte, nebo jste si to vymyslel?
Pořád je jak pokračovat, hlavně v metru je toho reklamního balastu stále více než dost.
Polepy v metru zmizely, lepidlo na žulových obkladech a nerezových plochách zůstává. Stejně tak jako konstrukce z ocelivých jeklů ve stanicích za kolejištěm. Estetika po Česku.
Dřív tam bývalo plátno a projekce, ale to se nějak neosvědčilo.
Naopak, provozovateli se osvědčilo se výborně, jen pak vyšlo najevo, že ujednání, na jehož základě byly projektory do metra umístěny bylo pro dopravní podnik mimořádně nevýhodné. Provozovatel pak jen odvezl své projektory a tuto krásu tam nechal. A DPP to evidentně nezajmá.
Projekce bývala původně na menší, do stěn zapuštěná a orámovaná plátna, obtěžoval hlavně reklamní balast. Ty větší rámy už pak byly jen normálně polepeny, nebo se pletu? Každopádně trčící neladné konstrukce by mohli ze zisků z té reklamy konečně odmontovat. Na Kačerově teď zase začali na sloupy a podlahy lepit verše – sice to není komerční, ale estetika též nic moc. Jako by všude musel být nějaký neustálý ruch, ani chvilka klidu…