DPP dnes zahájil stavbu tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně
Cestující se podle DPP po nové trati poprvé svezou nejpozději na konci dubna 2022.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes u smyčky Sídliště Barrandov začal stavět kilometr dlouhý úsek tramvajové trati do Holyně. Jde o 1. etapu stavby nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec. Její výstavba potrvá deset měsíců.
Novou trať postaví společnost Strabag Rail, celkové náklady činí 169 milionů. Na prvním úseku vzniknou dvě zastávky: Kaskády a Holyně. Cestující se podle DPP po nové trati poprvé svezou nejpozději na konci dubna 2022.
Nová trať bude ze smyčky Sídliště Barrandov pokračovat podél Werichovy ulice ke křižovatce ulic Miloše Havla a Baarové. Zde se stočí jihozápadním směrem do plánované ulice Nataši Gollové, kterou povede až po budoucí náměstí Olgy Scheinpflugové, kde DPP vybuduje první zastávku Kaskády. Kolejový svršek bude až po zastávku Kaskády zatravněn, trať v oblasti samotné zastávky bude vydlážděna.
Z budoucího náměstí Olgy Scheinpflugové tramvajová trať povede dále ulicí Nataši Gollové směrem k městské části Holyně k ulici U Náhonu, kde v jejím sousedství DPP vybuduje druhou zastávku Holyně a úvrať pro změnu směru jízdy. Od zastávky Kaskády až po zastávku Holyně bude mít nová tramvajová trať otevřený kolejový svršek. Asfaltový povrch bude pouze na přejezdech.
Příprava stavby trvala 14 let. „Troufám si říct, že to je rekord mezi projekty nových tramvajových tratí a pevně věřím, že nebude překonán,“ uvedl člen představenstva DPP Jan Šurovský. DPP začal s přípravou v roce 2007, v roce 2010 se změnil územní plán, v roce 2014 nabylo právní moci územní rozhodnutí a loni na konci roku i stavební povolení. „Mravenčí prací s velkou trpělivostí se nám to povedlo dovést až k dnešními slavnostnímu aktu,“ doplnil Šurovský.
Trať vzniká současně s developerskými projekty v oblasti. V rámci stavby 2. etapy Holyně – Slivenec pak DPP vybuduje tramvajovou smyčku ve Slivenci.