lot
Autobusy

DPO ukázal první oficiální snímky doubledeckerů, vyjedou až v říjnu

Nové dvoupodlažní autobusy pro Ostravu. Foto: DPO
Nové dvoupodlažní autobusy pro Ostravu. Foto: DPO
Poprvé nové dvoupodlažní autobusy svezou cestující v říjnu, DPO je chce využít nejen na turistickou linku.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) ukázal první snímky nových dvoupodlažních autobusů Scania. Dopravce se stane prvním v zemi, který doubledeckery nasadí na pravidelné linky. Jezdit začnou nejdříve v říjnu.

Ze snímků je patrné, že nové autobusy mají prosklenou střechu. Jsou 4 metry vysoké, klimatizované bude spodní podlaží včetně stanoviště řidiče. Autobus je vybaven mechanickou plošinou pro invalidní vozík, Wi-Fi připojení bude v obou podlažích. „Naše dvoupodlažní autobusy jsou jedinečné, navržené zcela podle ostravských požadavků. Jsou poháněny plynem CNG, takže nebudou tolik zatěžovat ovzduší a budou mít prvotřídní vybavení, stejně jako všechna moderní vozidla z našeho vozového parku,“ říká předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys. Za každý autobus zaplatí DPO necelých 14,5 milionu korun.

Autobusy zachytili už v pátek obyvatelé Ostravy v ulicích, jezdit ale ještě nezačnou. Autobusy čekají dokončovací práce v paskovském závodě Scania spočívající především v instalaci palubních, odbavovacích a kamerových systémů, a homologační proces pro provoz nového vozidla na silničních komunikacích. DPO si převezme hotová vozidla přibližně za dva měsíce. Na konci července DPO prodloužil Scanii termín dodání na konec října.

Doubledeckery se měly v ostrém provozu objevit již 1. července 2020. Z důvodu pandemie koronaviru však čelila španělská pobočka Scanie odstávce provozu. „Doubledeckery do plného provozu nasadíme na podzim. Budou jezdit o prázdninách, víkendech a českých i polských státních svátcích na lince mezi ZOO a Dolní oblastí Vítkovice. Pro všední dny je budeme nasazovat i na jiných linkách nebo budou k dispozici i pro objednávkovou dopravu,“ doplnil  Morys.

Doubledeckery v číslech:
Počet kusů: 2 ks
Cena zakázky: 28 600 000 Kč
Pohon: CNG
Počet míst k sezení: 68 osob (13 míst v dolním podlaží a 55 míst v horním podlaží)
Celková kapacita: 80 osob
Výška: 4 m
Délka: 12,3 m

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Zajímavé, že zrovna mezi dolní oblastí a ZOO to má jezdit jako linka 88 – určitě to bude linka velmi vyhledávaná židovskou minoritou 😀

https://cs.wikipedia.org/wiki/88_(%C4%8D%C3%ADslo)#Neonacistick%C3%A1_symbolika

Vlk

Kdopak zase dostal zaplaceno ?
Jen se ptám jako obyčejný člověk, k čemu že jsou tyto autobusy ?
Někdo si plní své sny, nebo to má někdo jako hračky ?
Že by zrovna Ostrava potřebovala tyhle autobusy ?
To byl zase tak pro někoho do kapsy…že ?

Lukas

Jsou to busy pro celorocni provoz, prosklena strecha je samozrejme sundavaci stejne tak i okna. Ve vedrech je doporuceno jezdit bez strechy.

Stanley

jsem zvědavý kdy se první „umělec“ nevleze pod most…

Nezbedney

Jak jako prvním v zemi, který nasadí dd na pravidelné linky? Co třeba flixbus atd.? Chtělo by to napsat, že v rámci MHD 😉

Nezbedney

Jo a ovzduší budou zatěžovat podobně jako Dieslové autobusy tak nepište sračky

Dalibor

no nevím, jak se vyznáte v motorech ale seřídit motor jedoucí na metan aby vyráběl „částice“ jako diesel to opravdu nejde… z hledisky „čištění“ splain je motor spalující metan v stechiometrickém poměru s katalyzátorem „nejčistší“ verzí klasického spalovacího motoru.
Nejdřív si o těchto motorech něco nastudujte, než napíšete takovou cypovinu.
Je to kalsický motor s Ottovým cyklem, se svíčkama (zážehový, pro ty co se nevyznaj – stejnej jako benzín s nepřímým vstřikem paliva, předmíchaná směs, zapalovací svíčka, klasický katalyzátor).

Whef

Tak nemusel mít prosklenou střechu, ale jinak to vypadá faině, až na tu barvu, to jsem si stále nezvykl. Je ale výrazná, což je pro provoz fain a tmaší by zas vypadala ja ČD. Jinak mohl mít takové to bezbierové sklápnění jak busy v UK, ale nevím jak to je spohlivé. Pokud, ale nastupoval v UK někdo kdo nemohl chodit tak šofér, nebo spíš šoférka v šátku zmáčkli čudl a hádám že na vzduchovém předním odpružení si autobus sedl k zemi. Takže tak, nevím kolik je v ostravě na dané lince výškových budov, ale třeba bude fain pohled na dobývací… Číst vice »

Ambry

Hele vy všichni chytraci nebylo by nejdříve lepší dát dotaz jak to bude z tou střechou než placat o skleníku apod.? Nazdar

Pe.tr

Tak vidíš. Střecha skleněná lepená na profilech , boční posunovací na polovinu . Při krytí byť rolet by tyto schránky byli vidět – nejsou .

Jiří

Dostanou autobusy i vnější informační systém? Možná jsem slepý, ale nic jako přípravu pro panely nevidím.

Ondra

Možná tu bude dělané způsobem, jakým to bylo dělané u Karos – že se to uchytí pod strop přímo za sklo 🙂

Pe.tr

A v předjaří nahoře mohou pěstovat přísadu co jak se oteplí přesadí na haldy. To horní patro snad ani nemohlo projít žádným testem na bezpečnost přepravy .A taky aby mladý „BÝLÝ“ ostravak nezkoušel pevnost skel z mostu kamenem.
Na toto se budou jezdit do OVY lidi dívat . Chce to tam vylepit ještě fotku toho , co to prosadil .

Jakub K

Každopádně stále mohou ostatní občané Ostravy trefovat i boční skla běžných autobusů, nebo i vlaků. A že tam těch příznivců SPD je …

Dalibor

I v případě nehody, kdy bus „lehne“, i v případě normální jízdy, chci být v dolním podlaží. Je tak chládek, klima a bezpečněj.

Jakub Kosmider

Nevím jestli bude střecha sundavají, ale určitě půjdou vysadit nebo posunout okna. Za okny je totiž zábradlí aby nikdo nevypadl …

Miroslav

Na fotkách jsou jasně vidět šoupací skla v bočních oknech, proto zřejmě to zábradlí. Podle mě je ale střecha na pevno. To je bizár, co se děje v Ostravě 😀

Dalibor

Jejda tam je fakt klandr. Tak toho sem si nevšim. autobus se zábradlím, jsem zatím nikdy neviděl.

Jakub Kosmider

Loni tady normálně jezdil bus se zábradlím, ale letos jsem ho ještě neviděl … https://happytovisit.com/Prague/City-sightseeing-Bus-Tour-Jewish-Quarter-and-Castle-Walking-Tour-in-Prague/tour-t4204-c155

Dalibor

Tak to teda fakt závidím všem, co budou sedět nahoře v dnešním počasí!!! Venu 32°C, v tom skleníku 60°C.

Armin

Ostrava teď působí jako asi první město, který si koupilo hop on hop off busy z eráru. 😀

Stony

No jestli ta strecha neni sundavaci, tak tu mame fail roku:)

Jiri

Klimatizovane dolni podlazi pro 13 osob. A tech 55 nahore co? Jestli ta strecha neni sundavaci, tak tu mame dalsi hodne dobry zasek odborniku z DPO 🙂

Liboros

Ten vršek vypadá hodně fórově

lalator

Tak všichni nasazují nízkopodlažní jenom Ostravaci jdou proti proudu. Je to kraj razovity. 😂👍

Nezbedney

Tohle je nízkopodlažní

Dalibor

nízkopodlažní a chlazený je jen přízemí. Ti, co jdou do patra jdou po schodech.

Jindra

Opravdu pod tou prosklenou střechou nebudou klimatizovane? Bude aspoň ta skleněná střecha sundávací a v létě se bude jezdit bez střechy?

Anonym ze severu

Třeba ta klima zvládne vychladit i horní patro.

Dalibor

no pokud bude mít ta klima kolen 75kW pak by mohla…

Halamus

Studený vzduch z klimy nahoru stoupat nebude.

Zdeněk

Já se obávám, že pokud s tím budou chtít jezdit pod trolejema (jako že k ZOO to jinak nejde), tak střecha z důvodu bezpečnosti sundávací nebude a v tom případě neměla být skleněná. Tak snad tam dají aspoň nějaké stínící folie, když už tam není ani klimatizace. Kdo tohle vymyslel…. …. ….

Viktor

Hele jel jsem ve Vídni stím vyhlídkovým autobusem a ten měl stahovací střechu a jezdil pod trolejema

Tomas

“ klimatizované bude spodní podlaží včetně stanoviště řidiče”.. tak to bude dobrý skleník pod tou prosklenou střechou…

LiborV

Horní velká okna jsou posunovací. Proto je tam i to zábradlí. Větrat se tím dá.