DPO odkládá o rok rekonstrukci tramvajové trati v Porubě

Vizualizace úpravy tramvajové tratě u zastávky Rektorát VŠB. Foto: novatramvajporuba.czVizualizace úpravy tramvajové tratě u zastávky Rektorát VŠB. Foto: novatramvajporuba.cz

DPO počítá s novou soutěží tak, aby došlo k instalaci pevné jízdní dráhy příští rok.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) odkládá na příští rok plánovanou rekonstrukci tramvajové trati v Opavské ulici v Porubě. Důvodem jsou průtahy se zadávacím řízením. Jeden ze soutěžících podal námitky k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Zrušení vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek. „Důvodem zrušení soutěže je uplynutí termínových podmínek zakázky. Podmínkou soutěže totiž bylo, že zakázka bude realizována v prázdninových měsících, tedy že výluka tramvajového provozu a vlastní stavba bude probíhat v červenci a srpnu 2021. Po přidělení zakázky byla podána jedním z účastníků námitka Úřadu pro hospodářskou soutěž, a proto jsme nemohli přistoupit k podpisu smlouvy dřív, než bude vydáno rozhodnutí v této věci,“ vysvětlila mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Protože antimonopolní úřad nerozhodl včas, rozhodl se DPO soutěž s pěti účastníky zrušit pro bezpředmětnost. Novou chce vypsat tak, aby se mohlo stavět příští rok.

V Opavské ulici mělo dojít ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Odhadovaná cena zakázky byla 95 milionů korun. Obyvatelům by měla úprava přinést snížení hluku a vibrací od tramvajového provozu. „Nová konstrukce bude mít pozitivní vliv především na snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají,“ doplnila Šnoblová.

Modernizovaný úsek má být navíc nově pokryt zelení, z části trávou a z části rozchodníkem. Revitalizací projdou i zastávky, které se v úseku nacházejí. Konkrétně půjde o revitalizaci tramvajového nástupiště zastávky Poruba, Vozovna – směr centrum, a Rektorát VŠB – směr centrum.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Opavská ostrava pevná jízdní dráha
3 komentáře