DPO nakoupí další trolejbusy, předpokládá investici 175 milionů korun
DPO chce kombinovat rozvoj trolejbusů s elektrobusy.
Do majetku Dopravního podniku Ostrava (DPO) přibude deset nových trolejbusů. Tento týden firma vypisuje výběrové řízení. Vozidla mají být nízkopodlažní a klimatizovaná. Vybavena budou rovněž standardy v podobě asistenčního systému pro řidiče či technologií na sčítání cestujících. DPO předpokládá, že za trolejbusy zaplatí asi 175 milionů korun bez DPH.
„Naším cílem je naplnit strategii i zákonné povinnosti ve zvyšování podílu bezemisních vozidel. Chceme kombinovat rozvoj elektrobusů s trolejbusy, případně s vodíkovými autobusy. Trolejbusovými linkami chceme obsloužit i vybrané autobusové trasy. Pracujeme na infrastruktuře pro nabíjení trolejbusů, aktuálně např. v lokalitě ul. Mírová a Michálkovická,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
DPO má 66 trolejbusů, všechny jsou nízkopodlažní. Po dodání aktuálně poptávaných vozů bude polovina trakce tvořena zcela novými vozy. Aktuálně dopravce uvádí do provozu poslední vozidlo z dodávky osmnácti nových trolejbusů Škoda T‘CITY 36 Tr. Parciální trolejbusy Škoda Group vozí ostravské cestující postupně od února 2023.
Ostravané mohou vídat trolejbusy Škoda T‘CITY 36 Tr například na linkách č. 101 nebo 106. Osmnáct jich je parciálních, část trasy tak mohou absolvovat i bez trakčního vedení. Baterie se dobíjejí z trolejí při jízdě i stání. Cena za jeden vůz přesahuje 11 milionů korun. Na šest vozů získal DPO dotaci z Integrovaného reg. operačního programu (IROP) EU ve výši 85 procent. O další dotace usiluje.
V červenci dopravce potvrdil i dodávku nových dvoučlánkových trolejbusů Škoda 27 Tr. Čtyři získá jistě, dva podle potřeby. Jeden vyjde na 16 milionů korun, do Ostravy by měly dorazit do konce příštího roku.