Dozvuky nehody v Prosenicích. Retrolok přišel o akreditaci pro výcvik strojvedoucích
Hasiči při zásahu po srážce vlaků u Prosenic. Foto: Drážní inspekce a HZS OLK
Stejná firma o akreditaci přišla před deseti lety.
Stejná firma o akreditaci přišla před deseti lety.
Retrolok je už retro. A tak to má být.
Takze:
1. Lzou Smartwings, ktere tvrdi, ze zrovna behem vycviku letel?
2. Smartwings mluvi pravdu a vykaz je zfalsovany?
3. Inspektori neumi cist casy a data na vykazech a ve zprave to popletli?
Četl si článek? Nebo máš lobotomii?
Posledni odstavec jsi necetl, co? Ja ji mam po reklame.
Takže lobotomie …
Je hezke ze se k ni priznavas. Takze pro lobotoma:
V poslednim odstavci je psano:
„Je to zmanipulovaná zpráva Drážní inspekce, nemá to smysl se odvolávat,“ řekl Matějovský.
Puvodni otazka byla hlavne Matejovskeho, vy jste Matejovsky?
Poslední odstavec je citace, je to subjektivní názor někoho, kdo se provinil a dokonce se ani nesnaží argumentovat věcně a podat protidůkaz na konkrétní výtky.
Stejně neprofesionální jako vlastní výcvik.
Ještě jen připomenutí, jak to tam po té nehodě vypadalo:
https://youtu.be/6gVE07MsXWQ
Přejmenují firmu, nastrčí jiného jednatele, podají si novou žádost a nejspíš tu akreditaci zase dostanou. A život půjde dál – dokud se zase něco nestane; hlavně že půjdou i penízky na účet…
„Ještě bude, samozřejmě bez důkazů, pindat jaký jsou v tý zprávě lži a že to stejně nemá cenu…“
Soudní síně jsou plné obvyklých podezřelých, kteří se i po pravomocném odsouzení cítí čistí jako lilium.
snad už Matějovský půjde do důchodu, než si zažádá potřetí o novou akreditaci.
Přejmenovávat firmu ani měnit jednatele myslím ani nebudou muset. Podají novou žádost, a možná bude vyřízena rychleji, než jak dlouho trvalo správní řízení o odebrání.
„Podají novou žádost a možná bude vyřízena…“
A to jako fakt neexistují žádné §§, o které by se dalo opřít její zamítnutí?
Jenže ty §§ jsou pěkně zakroucené a dopředu něco odhadovat je prakticky nemožné.
Něco jako soudnost je Matějovskýmu evidentně úplně cizí. Ještě bude, samozřejmě bez důkazů, pindat jaký jsou v tý zprávě lži a že to stejně nemá cenu… Aspoň kdyby se k tomu postavil jako chlap když už nic jinýho. Takhle je akorát za troubu.
Holt si měli vzít stejného obhájce s pilotem. Ten je teď pro půlku lidí (kteří nečetli jeho předchozí výpověď) za hrdinu, jelikož se kajícně přiznal… I když předtím ze sebe udělal naprosté a ubohé jelito…
Ono mu to taky časem dojde, že až vyčerpá prostor pro manévrování, je tu ještě cesta cti. Ovšem udělá dojem jen na ty, co neznají to kňučení 😄
Když je ve stejný kauze víc obviněných, nemůžou mít stejného advokáta 😀
Co by advokát dělat, když má argument který jednomu obviněnému pomůže a druhému uškodí, použít to nebo ne.
Nemáte pravdu. Jeden obhájce pro více obviněných je u soudu zcela běžně. Obhájce se ale musí předem ujistit, že jsou zájmy obviněných shodné (tj.například že se nehodlají bránit svalováním viny jeden na druhého).
Doznání je procesní stav. A má svůj význam. V tomto případě je to naprosto na namístě a ušetřilo to dlouhé soudy , které by beztak vedli ke stejnému výsledku. Takže se zachoval správně. To ,že se pilot doznal neznamená, že zde nejsou další pochybení jiných osob a subjektů.
Já bych za tou lítostí viděl spíš strach – strach o to, jak se k tomu jeho pochybení postaví jeho hlavní |(základní) zaměstnavatel, tedy letecká firma: o tom se přitom zatím vůbec nikdo veřejně nezmínil. Já bych (zejména na místě dopravního pilota) strach rozhodně měl: zaměstnání pilota vyžaduje určitě mimořádně dobré psychologické (ale i morální) předpoklady a selhání, jaké předvedl (byť ve vedlejším zaměstnání), by podle mě mělo jeho hlavního zaměstnavatele hodně zajímat, takže i ta lítost by mohla průšvihářovi přinést aspoň nějaké plusové body.
To je dost subjektivní výklad a plný předsudků. Na strojvedoucího může být člověk blbě (nedostatečně do hloubky) připraven aniž by měl nos nahoru. On jaksi v oboru nový člověk neví co všechno neví. Zácvik a zkušenosti teprve rozevřou obzory, jak moc záleží na kvalitě výcviku.
U pilota se dá taky čekat, že se může spolehnout na výcvikovou organizaci, v letectví je tohle hodně sledované.
Celé to píší obecně, pilota ani jeho přístup neznám.
V této věci by mě zajímalo, zda-li si byl strojvedoucí vědom, že neabsolvoval plnohodnotný výcvik, nebo zda-li byl cvičitelem uveden v omyl.
Já bych mu popřál, až bude jednou ležet na operačním stole, aby skalpel nad ním držel někdo s lepší kvalifikací a praxí, než ten pilot a dost pravděpodobně i možná další exoti, které vypustil….