Dovolenkáři Fischeru a Eximu se na lety Smartwings z Prahy odbaví nově i online
Boeing 737 MAX 8 OK-SWE před odletem do Malagy. Foto: Smartwings
Řešení zvažuje také konkurenční Čedok, k dispozici by mělo být rovněž dalším cestovním kancelářím.
„Cestující nemusí do fronty na odbavení“ (kde si i podají kufry), ale půjdou do fronty na podání zavazadel …
Problém je, že systém neumožňuje změnu místa. Prostě dostanete sedačku a nemáte šanci si jí změnit. Jedině zrušit online odbavení a jít zase do fronty na letišti
V tom případě je to chyba cestovní kanceláře že si dala takovou podmínku
Já nechápu, proč s tím přišli až teď. Toto je všude jinde už dávno běžné. Letecké společnosti už roky tlačí cestující k tomu, aby se odbavili sami. Čekal bych, že u těchto letů bude tlak na náklady ještě větší a tím pádem i snaha ušetřit za personál na letišti.
Protože se to týká charterů, kde funguje jiný systém rezervací a předávání seznamů cestujicich. Jde hlavně o to, aby tyto seznamy byly předávány ve správném formátu, aby se dostaly do odbavovacího systému.
Odbavení zájezdů resp charerových letů takto je běžné? Nepletete si to s klasickými letenkami?
Myslim ze v Anglii to tak ma TUI a funguje to jiz snad 10 let…
To nevím, možné to je. Podle mě to je „jen“ o tom, aby cestovky dokázaly dostat své rezervace do Amadea. Nemám nejmenší páru jak moc je to složité, nákladné atp. Jak tam jsou, asi nic zásadně nebrání standardnímu online checkinu.
Spise se nechtělo, vyvyjet neco co jiz vsude funguje je trosku zvlastni.
To si ale stezujte u cestovni kancelare
Jestli to nebude v tom, že si jen tak někdo nemůže halabala sypat data do globálního rezervačního systému. Tedy ve vývoji aplikace zřejmě budou administrativní procesy, které se cestovkám nechtělo podstupovat (nestálo to za úsilí a peníze). Jen odhad.
Velice inovativní novinka, když toto je ve světě běžné již nekolik let, přijde mi, že SW prostě nechce investovat do vylepšení svých služeb pro zákazníky, prostě vystát si hodinu či déle ve frontě na odbavení berou jako normální věc i v dnešní uspěchané době.
Každopádně letos teda mega nezvládají sezónu, ty zpoždění co mají jsou tak častá, že snad on-time přílety nemá ani 50% letů, což je hodně smutné, to i věčně kritizovaný Wizz je na tom o dost lépe.
Ale vzdyt se tady pise ze cestovni kancelare dlouho online odbaveni odmitaly. Na pravidelnych linkach online odbavovani funguje davno. Takze spis nez SW odmitaly investovat cestovni kancelare
Mě přijde, že někteří ztratili schopnost čtení. A nebo čtou jen titulky. Týká se to odbavení charterových letů kde rezervace spravují cestovky.
Smartwings jinak na velké části letů které sami prodávají on-line odbavení mají, což lze ověřit asi 5s vyhledávání.
Smartwings mají velké máslo na hlavě, ovšem dost dělá i přetížený letový prostor a letiště.
Stačí kouknout na Antalya. Tam dostává dardu každý a pak se to celý den vozí dál. Stejně jako Milano, Řím apod.
Na stránkách Der Touristik CZ mě zaujalo, že „Možnost online odbavení se týká pouze vybraných letů společnosti Smartwings, nelze u letů QS1xxx“ čili online checkin nelze udělat u všech „pravidelných“ letů Smartwings (což je celková většina letů). To nějak nechápu, když u pravidelných letů s letenkou koupenou u aerolinky (OTA) online checkin funguje už několik let.
Protože TVS2 jsou chartery. QS1 jsou bloky míst na linkách. Když máte charter TVS data sypete jinam než u QS.
Ono je docela zajímavé, že to spustili bez volby sedačky. Takže klasické Smartwings. Cestující až na posledním místě.
Umíte si představit, kde by mohli být, kdyby měli zákaznický servis a aspoň trochu je zajímala zkušenost cestujících?
Sice business ty staříci ve vedení umí, ale jen B2B.
Treba to delaji na charterovku dobre, penize predevsim… zakaznik si aerolinku nevoli, tak proc se snim vubec zaobirat ? Mozna to mel byt cargo prepravce, tam by nebylo tolik stiznosti.
Na pravidelnych letech si sedadla vybrat muzete. Neni to tedy spis chyba cestovnich kancelari ze to nechteji umoznit?
Obávám se, že není. Cestovky sdílejí jen data cestujících. To, zda si mohou vybrat sedačku řeší SW.
To není pravda. Letam pravidelně s Canariatravel na Fuerteventuru se SW, nic jiného mi nezbývá, a kupuju si konkrétní sedadlo u emergency
U cestovky si také můžete koupit konkrétní seating.
Ne
To není pravda. Pokud je to charter, toto vše zajišťuje cestovka. A některé seating za poplatek nabízí.
Wau. Tomu sa hovori inovativna služba v roku 2024 ! Len tak dalej…
V roce 2048 bude wifi na palube exklusivne u vsech letu sw….
Diskutují tady siláci a chytráci, kteří nemají žádné zkušenosti se Smart Wings a s bezmocností jejich pasažéra, který si (ani za peníze) nemůže vybrat místo. Po zbytek života si budu pamatovat tu hrůzu, kdy jsme letěli dva dospělí s pěti dětmi předškoláky, tři hodiny ze Španělska. Smarg Wings nám přidělily pět různých míst po celém letadle, takže pouze dvouletí seděli vedle svého dosplého, tři čtyřletí (!!!) seděli v letadle mezi cizími úplně sami. A nezlepšilo se to, minulou neděli let z Almeria, zase se to rodiny pokoušely s pláčem řešit výměnami na palubě. Mimochodem, kromě strašné špíny v kabině a… Číst vice »
S proto snimi porad letate, tak se nedivte, reklamovala jste? Ne? Tak to bude vesele pokracovat.
opravdu ctyrleti nesedeli se svymi rodici (aspon s jednim)?
mam pocit, ze nas trosku lakujete, nebo nerikate vse.
Jak víte, že byl špinavý zavazadlový prostor? Jste nakládala kufry? Víte, že zaměstnanci QS nevyndavají kufry, ale dělá to handlingová společnost?
Pani proste jen lze. Jak klasicky ceske.
A co Blesk? Už Vám to tam otiskli?
Místa se u Smartwings za peníze rozhodně rezervovat dají, pokud ale máte zájezd z cestovkou, musí tu službu zajisti cestovka, které letenku i rezervace spravuje.
https://www.smartwings.com/mohu-si-vybrat-sedadlo
Taky dost záleží jak kdo přijde na check in. Pokud přijde velká skupina na poslední chvíli, tak samozřejmě dostane poslední zbytky roztroušené po letadle.
Jinak mi to přijde poněkud přelakovaná realita na základě toho, že vás handling (což není letecká společnost) nechal čekat na kufry a to vás vytočilo do běla. A to fakt si nemyslím, že by Smartwings byly bez chyby.
Špína v kabině? A v zavazadlovém prostoru? Vy jste nakladala kufry nebo co? A s tím usazením pasažérů to bylo vždy o domluvě….Prehanite
Já jsem teď letěl se Smartwings na dovolenou a zpět a své místo jsem si vybral už při nákupu letenky. A zadarmo, takže neříkejte, že ro nejde.
Stejně tak netvrďte, že na letišti nelze zaparkovat.
tohle určitě není pravda
Je to super novinka.
Cestující Smartwings tak mají na letišti ještě více času během čekání na zpožděné letadlo 😛
Otázka zní: budou si s tím koupáci vědět rady?
Dost se bojím …
Otázka zní, když jste k tomu přišel poprvé, věděl jste si rady? Druhá otázka zní, létají s Fischerem a EXIMem vždy jen ryzí koupáci? Upřímně nesnáším tyhle přehledáře, co zpochybnuji schopnosti jiných.
S tou nesnášenlivostí se řadíte po bok těch, které nesnášíte. 😉
Tak najít paralelu mezi vašim a mým příspěvkem chce opravdu velmi vyzrálý cit pro češtinu.
Koupací jsou menecennejsi než jiný cestující?
To sice ne , ale často je to .. no, poněkud zvláštní.
Zeptejte se lidí, co dělají na checkinu …
To mi podsouváte vy. Když to řeknu co nejjemněji, tak obvykle nezkušenější.
Sám nevím, jestli to pro mě nebude moc složité, možná to nepochopím. Letos poletíme přes cestovku se SW do Turecka, vloni bylo Bulharsko, předloni Tunisko. Takže koupák zcela jistě jsem, uvědomuju si to. Těch ostatních cca 20 letů bez cestovky a bez SW během těch 3 roků se mi povedlo zakoupit a odbavit se náhodou. Měl jsem prostě štěstí, že? Přemýšlejte trošku než něco pustíte ven, člověče.
Tak to nejste pravý koupák, člověče.
Je to super novinka, ktera jinde funguje pri nejmensim 10 let.
Netusite proc to tak dlouho cestovni kancelare odmitaly?
Rekl bych, ze v tom nikdo nevidel prioritu. Jde samozrejme jen o penize a customer service byl u SW vzdy sproste slovo… ted kdy letiste opravdu nestiha to teoreticky muze trochu pomoct. Takze za me dobry krok, jen o 10 let pozdeji.
Proto by me zajimalo proc v tom cestovni kancelare nevidely prioritu, kdyz na beznych linkach Smartwings online odbaveni funguje uz dlouho
Tak ono je to naznačeno v článku – ono to není „samo“. Někdo musí vyvinout přenos dat, zintegrovat to se stávajícím informačním systémem. A to na obou dvou koncích – jak u aerolinky, tak u cestovky.
Pokud si dobře pamatuju, tak pro checkin (a správu rezervací) SW nepoužívají nějaký vlastní samodomo systém jako jiné lowcosty, ale používají normální GDS (amadeus), takže data z cestovek se nějak musí dostat do GDS atd atd.
A ono se to samo neudělá – někdo to musí vymyslet, navrhnout, zaplatit… a nejspíš je to prostě nepálilo 🙂
Trochu sebemrskačsky bych si přál zpoždění 3 hodiny+pár minut. Loni mi to zaplatilo půl dovolený. 😁
V úterý jsme dosedli na Ruzyni se zpožděním 3 hodiny a 53 sekund. Už se těším. Ještě musím zjistit cestu tam. To totiž letadlo dosedlo se zpožděním 2 hodiny a 53 minut a potřebuji zjistit, co vykazuje Smartwings jako čas přistání.
Cas priletu je vas na stojance a vypnuti motoru, to asi vite.
Čas příletu je okamžik kdy se otevřely dveře letadla a první cestující mohli vystoupit. Dle výkladu EK ve znění rozsudku Soudního dvora EU.
Otevreni dveri acars u SW nesleduje, jen on block takze v tomto pripade vypnuti motoru a parking brake set
Dostanete velký kulový, protože když to nebude technická závada, tak se z toho aerolinky dostanou.
A jestli to byla Antalya, kde se stávkuje, tak určitě nic.