Dovolenkáři Fischeru a Eximu se na lety Smartwings z Prahy odbaví nově i online
Řešení zvažuje také konkurenční Čedok, k dispozici by mělo být rovněž dalším cestovním kancelářím.
Na charterové lety skupiny DER Touristik CZ se Smartwings z pražského letiště se nově půjde odbavit online. Klientům cestovních kanceláří Fischer a Exim tours bude služba dostupná od soboty 29. června.
„Možnost online odbavení se otevře vždy 30 hodin před odletem. Každý cestující dostane e-mail a SMS, kde bude speciální kód a odkaz s návodem. Palubní vstupenku si pak klient může uložit do telefonu nebo vytisknout. Po příjezdu na letiště nemusí do fronty, ale svá zavazadla odevzdá u samoobslužné přepážky a poté pokračuje na bezpečností kontrolu,“ uvedl mluvčí skupiny Jan Bezděk.
Jak řekla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková, aby online odbavení fungovalo i na charterových letech, bylo potřeba technicky vyřešit přesun dat z rezervačních systémů cestovní kanceláře do rezervačních a odbavovacích systémů letecké společnosti.
Služba online odbavení by mohla být v budoucnu k dispozici i klientům dalších cestovních kanceláří. Implementaci zvažuje například Čedok. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila jeho mluvčí Kateřina Pavlíková.
„Letiště Praha nás se zapojením do projektu oslovilo stejně jako další cestovní kanceláře, implementaci řešení pro naše klienty v rámci skupiny zvažujeme,“ napsala Pavlíková.
Nové kiosky pro samoobslužné odbavení
Pražské letiště očekává během letních prázdnin odbavení více jak 3,5 milionu cestujících, což by bylo asi o 400 tisíc více než v loňském roce. Naplno tak pociťuje boom cestování po pandemii.
„I z toho důvodu je pro nás důležité, že se nám před startem letní sezóny podařilo v Terminálu 1 spustit službu samoobslužného odbavení zavazadel neboli Self-Service Bag Drop na osmi nových přepážkách, které budou k dispozici pro lety mimo schengenský prostor,“ dodala mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková s tím, že v Terminálu 2 jsou samoobslužné přepážky dostupné již pět let.