Dostavte se dvě a půl hodiny před odletem, doporučuje pražské letiště

Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště PrahaBezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha

Nejvíce letiště potřebuje pracovníky bezpečnostní kontroly, odbavení cestujících a nakládky a vykládky letadel.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

A co tam budu tak dlouho dělat?

medvěd

S doporučením souhlasím. Že letiště nemá lidi, je to vina managmentu.

Tomáš

Kdyby tam nepracovala taková banda kreténu v „manažerských“ pozicích, věřím, že by byly pracovní pozice atraktivnější a byl by o ně větší zájem. Kolektiv je zde super, ale manažeří na nižších úrovních si bohužel neustále potřebují něco dokazovat, přitom to jsou absolutní nuly, které by nevzaly ani k měšťákům. Škoda, já to letiště mám rád..

pzag

Letectví v Evropě funguje, alespoň tak jak funguje, z velké části díky šílenství a nadšení značné části zaměstnanců, jinak by to nemohl nikdo normální dělat.

Tomáš

Přesně tak

slsp

Myslim, ze to plati aj pre ostatne druhy dopravy.

Joker

Lítat má smysl pokud je něco o přes 500 km daleko nebo pokud tam je extrémně mizerné spojení. Jinak v tom časový profit není.

původní Jakub P

V případě dobrýho spojení po zemi se to posouvá až na 1000+.

Jenda

Ať se od Prahy rozjedu po zemi 500 km na libovolnou světovou stranu, tak je tam extrémně mizerné spojení.

Michal Štěpán

Přesně tak. Zatímco z Kölnu jezdím téměř kamkoliv do Francie, Švýcarska a jižního Německa a Beneluxu vlakem, tak do střední Evropy včetně ČR má letadlo ještě smysl. To z Prahy je nyní létání nutnost téměř kamkoliv s výjimkou Ostravy, protože pozemní infrastruktura je žalostná. Nicméně týden stará zkušenost Köln – Praha s Eurowings. Celková přepravní doba z centra města do centra města 5h50 proti standardní jízdě vlakem 8h30 (což je to mizerné spojení). To už zase takový rozdíl není. A ve vlaku mám v podstatě pojízdnou a celkem pohodlnou kancelář a tomu celkem kvalitní a cenově dostupný catering. To v… Číst vice »

Otansiho

Doporučuji web Gréty a né zde:D! My milujeme letadla:)

slsp

Posledne som prisiel tri a pol hodiny pred odletom a bolo mi to platne ako mrtvemu zimnik, kedze odbavenie pre Norwegian otvara dve hodiny pred. Sice som nateseny zistil, ze sa konecne viem odbavit pri samoobsluznej masine, ktora mi vytlacila palubaky aj stitky na batozinu, ale radost mi vydrzala len do momentu, ked som kufor hodil na pas samoobsluzneho bagropu a masina mi vypisala, ze e-e, na moj let to nejde, pekne sup do fronty ako za komancov na banany. Takze som si tam tych 40 minut aj tak odstal. A teda, s rozsirenim samoobsluhy sa nepocita? V Skandinavii to… Číst vice »

Vít

Ono taky záleží která aerolinka si za ty samoobslužné kiosky zaplatí, odbavení nezajišťuje letiště, ale (nejčastěji) společnost najatá aerolinkou.

Haim

Moc nerozumím tomu proč být na letišti 2.5 hodiny před odletem, když se registrace otevírá (až na výjimky) 2 hodiny před odletem… Těch 30 minut je k čemu?

rozinka

Asi jako podpora obchodů na letišti.

Air Traveller

a ze jich je na landside casti tolik…

Expert

Low Costy 2 h, travely 2,5 a dálkový 3. Záleží na destinací a obtížnosti odbavení.

Aleš

Že těch dálkovek nyní z Prahy je…

Expert

Pro většinu Čechů je dálka i do Bulharska

Otakar

Spousta lidí cestuje jen s baťůžkem, tak asi aby stihli projít security.

Milan

No klidně tam buďte třeba celý den před odletem. Ale 90% check-in přepážek stejně dřív jak 2 hodiny před odletem neotevře. Pak se ještě tak 15 minut dohadují, kde kdo bude sedět, zapínají počítače, chystají papíry do tiskáren, obstarávají si kafíčko…a pak pohledem ředitele zeměkoule konečně vyzvou prvního cestujícího, aby pokorně přistoupil a nedej bože aby chtěl něco, s čím se personál běžně nesetkává. Takže na odbavení 150 cestujících zbyde tak 90 minut.

Matěj

Tohle smrdí CSAH 🤣🤣
Jinak plna 738 se 189 lidma se dá ve dvou odbavit za 80 minut.

Petra

Tak to nevím, kdy jste naposledy letěl. Ja jsem vždy na letišti 3h před odletem a jdu se rovnou odbavit. A chtěla bych vědět, jak by jste celé letadlo odbavil za 1,5h a aby se za vcasu naložili kufry a lidi prošli všemi kontrolami.

roman

Nízkonákladovky to stíhají bez problémů

Expert

Protože tam je nutné si udělat check in online přes aplikaci. Tím se šetří náklady a čas. Pak se jen objevují zavazadla za který se musí platit navíc a to už ne každý chce.

robert

Já pořád nechápu, proč to trvá tak dlouho.

Anonymus

Zlaty rychlozeleznice a dalnice

Letiště není nádraží

Hlavně by se mělo letiště rozšířit a modernizovat. Je to ostuda, dlouhé roky se nic nestalo. Letiště samo o sobě má omezenou propustnost a myslím si, že strop je těch 15 milionů lidí za rok, aby vše fungovalo ještě v pohodě. Těch 18 milionů bylo peklo pro všechny kdo tam přišel. A ano, je dobré přijít 2 hodiny do odletu v tu dobu se otvírá check-in ( odbavení ) chvíli to zabere a pak se jde do gatu. Ono odbavit 190 normálních lidí, do toho třeba 150 zavazadel, poté musí projít bezpečnostní kontrolou a nakonec je ještě poslal do letadla… Číst vice »

Pako

Tak si to shrňme cesta na letiště s rezervou na dopravní zácpu1,5 h, před odletem 2,5 h, čekání na naložení, předletová procedura, pojíždění v lepším případě 0,5 h, vlastní let 500 km 1,0 h, zdržení na přiblížení a čekání na volnou stojánku a personál 0,5 h (minimálně), čekání na zavazadla 0,5 h, cesta přes město 1,0 h. Celkem nejméně 7-7,5 h. K tomu připočtěte v současné personální krizi odřeknuté spoje, které nemá kdo odbavit. To máte čekání na další spoj 9 h, nesehnali nikoho, kdy by tam naházel kufry – takže po 3 h v letadle ven a znovu čekat… Číst vice »

F. K.

Každý nebydlí v Pupku světa, aby byl za tři hodiny na Lipně.

Marek

A to si ještě do vlaku můžete vzít prakticky co chcete, máte v něm místo, wifinu a ani se nemusíte před securitou svlíkat.

František Hučava

To ale už v mnoha zemích taky dávno není pravda, a security kontroly jsou zejména před nástupem do vlaků na VRT.

tarten

A které země jsou „mnohé země“?

původní Jakub P

Zas opakujete tenhle nesmysl? Kontroly před nástupem do VRT jsou ve Španělsku a u Eurostaru. A i tam je to o dost rychlejší než u odbavení na letišti. Sem tam člověk narazí na další speciální podmínky (typu dostavit se dřív, omezení velikosti zavazadel) i jinde, ale je to výjimka, ne pravidlo.

Jiří Kocurek

500 km daleko je Paříž-Štrasburk, to asi moc lidí nelétá. A pokud jedete 1000 km autem sám, tak máte vyšší spotřebu než letadlem.

František Hučava

To nemá smysl řešit podle kilometrů, protože doba, zda kterou se ty kilometry dají zdolat autem či vlakem se právě dost liší. Letadlo je skutečně konkurenceschopné tak od těch 5-6 hodin. Jenže v Německu se za tuto dobu dostanete vlakem mnohem dál, než v Česku. A autem do některých směrů taky, i když to se u nás už docela zlepšilo (a v Německu se to spíš zhoršuje). Jinak k tomu „Na Lipně je taky hezky“. Tahle tvrzení nemám moc rád, protože podporují zápecnictví. Jedním z výdobytků moderní doby je právě možnost cestovat a poznávat svět, čímž dochází ke kulturní výměně.… Číst vice »

tarten

Ovšem že hranice nejsou žádné korzo! Na korze se člověk rád zdrží, zatímco nejlepší hranice je ta, že si člověk sotva všimne cedule, co se kolem něj mihne. 🙂

lsp

Kulturní výměně? Vy jste nikdy neviděl české turisty v zahraničí?

PetrH

No právě. Kulturně obohacují vyspělý svět 🙂

Herold

Proč je rezerva na dopravní zácpu jenom u letadla a ne u vlaku?

A pokud jde o to, že létání je pod 2000 km holý nesmysl…teď letím do Londýna, 1000 km. Jak bych tam měl jet vlakem? I kdybych nepočítal cestu z Prahy, tak z Berlína do Londýna je to minimálně 10 hodin, se dvěma přestupy. Z Prahy pak + 4 hodiny jenom ve vlaku + jeden další přestup. Děkuji, nechci.

Herold

Jo, a pokud jde o to Lipno, tak výstava o Stonehenge a Britské muzeum na Lipně opravdu není…

Petr

Blbý je, že ten aspoň trochu rychlej vlak začíná právě těch 500 km odsud… Jinak hezkej příklad vědecký práce. Vyšlo vám to pro 500 km, tak jste to zobecnil na 2000.

Aleš

Naprosto nesmyslné počty ve prospěch IAD.

Raf

No zvolil jsi si trefnou přezdívku. 2000km letecky Holý nesmysl ?! No už si někdy absolvoval 2000km autem, nebo jen cesty na Lipno? Zeptej se třeba nejakejch těch tatíků co absolvujou každý léto cestu na makarskou riviéru – jízda ideálně přes noc, oči jako bazenovky a většina z nich je zralá na velkého panáka slivovice když rodinu v jednom kuse doveze domu .. a to je vzdálenost bratru poloviční

původní Jakub P

No existují věci jako střídání řidičů nebo přespání cestou, docela to funguje (a jo, 2000 km autem jsem absolvoval do jižního Španělska, jako hlavní řidič a v pohodě). Jo, těch uvedenejch 2000 km je extrém, sám si myslím, že ta hranice je tak na 1000 nebo mírně nad nima, ale do toho se reálně vejde převážná většina cest po Evropě, kde člověk nemusí přes moře. Cesty kolem 2000, natož 2000+ vzdušnou čarou jsou tu vzácný. Za hlavního konkurenta lítání na tyhle běžný Evropský vzdálenosti přitom nepovažuju ani tak auto, jako vysokorychlostní vlaky – tam, kde je slušný spojení jima, fakt… Číst vice »

Anonym

Takhle, jel byste na (prodlouzeny) vikend 1000 km autem, nebo byste letel? Ja jednoznacne let. Na tyden uz spis to auto, protoze pak jsem flexibilnejsi s muzu s sebou vzit vic veci.
A jinak ano, na tuhle vzdalenost by byly rozumne navazujici rychlovlaky idealni. Posledni zkusenost mam z Belgie do Grenoblu a i s nutnym cestovanim mestskou v Parizi, to bylo rychlejsi a pohodlnejsi nez autem.

původní Jakub P

Ve skutečnosti ani jedno, nejezdím na prodloužené víkendy 1000 km daleko. Na prodloužené (i neprodloužené) víkendy beru destinace, které jsou výrazně blíž (většinou výrazně pod 500), když někam cestuju 1000 km, plánuju si to aspoň na týden, ať to za tu cestu stojí. 1000 km na prodloužený víkend bych bral, kdybych se tam dostal za 5, max. 6 hodin vlakem (tedy v případě VRT z výchozího města), případně kdyby mi až tam jel z Prahy noční vlak. Pokud bych chtěl jet někam, kam je to 1000 km a bylo to místo, na které je týden moc, naplánoval bych si další… Číst vice »

dvojiteF

😀

Koro

To určitě.

T737

To je tak, když si vedení letiště (není to problém pouze Prahy) myslí, že mají pořád čas na nábor nových zaměstnanců a slibují jim plat a směny, který nedodrží..

Anonymus

Podle me platy na tehle pozicich jsou nizky.

T737

Ano, to taky říkám

David

Nyní nabrat a v říjnu zase všechny vyhodit.
Dokud se podmínky nezmění nikdo tam chtít dělat nebude.

T737

Za ty peníze nikdo dělat nebude

Air Traveller

a co byste s temi lidmi v zime delal? slabsi provoz je v zime tak jako tak, a zas bude covid …

budete jim vejplatu platit ze sveho?

David

To rád přenechám Vám, jelikož Vy vše vite nejlépe 🙂

slsp

Dobre, takze konkurencny plat neponukaju, istotu zamestnania tiez nie…a aky ma teda uchadzac o pracu dovod vobec sa s nimi bavit? Jeden jediny argument, preco by sa tam niekto zamestnal, mi viete dat?

Air Traveller

ale ja vas nepresvedcuju, ze tam mate pracovat 😀

jen jaksi milemu Davidovi vysvetluji, jak je mozne, ze se celkem velka cast lidi na letisti nabira „na dobu urcitou“ – na sezonu.

slsp

Tak zjavne nieco robia blbo, no. Ja tiez robim na sezony, ale kazdy rok vidim okolo seba z 90 percent tie iste ksichty co posledne.

Lukáš F.

Že by se někdo zamyslel, jestli je fakt potřeba lidem zabavovat pití a jiné zcela neškodné předměty, to zjevně nehrozí.

Vít

Zamyslel, hodněkrát, hodně lidí, hodně odborně. A došli k závěru, že ano.
Ještě nějaké dotazy?

Aleš K.

Zcela mylnému závěru ovšem, zapoměl jste dodat.

Air Traveller

asi se vas zapomeli zeptat …

zvlastni… cely svet se shodl na tom, ze kapaliny ne. ale alesek vi naprosto presne, ze je to spatne.

jakto, ze uz nejste na nejakem zodpovednem miste a neridite celosvetove bezpecnost leteckeho provozu?

Vít

Mylnému říká kdo? Těch x odborníků z celého světa, kteří se na tom shodli, anebo jakýsi Aleš K. z Horní Dolní?

Haim

Málo který stát je tak ohrožen jako Izrael a zrovna tekutiny tam neřeší. Můžete mít klidně batoh plný lahví s vínem. Stejně tak jako scannery nejsou tak citlivě nastavený, takže opasek, hodinky a mince není třeba vyndavat…

A přitom to umí vyřešit jinak. Holt když se chce, tak to jde.

tarten

Izrael je tak trochu „jiný“ stát. Přesvědčil různé vykuky, že je pro něj vyšší prioritou si to vyřídit s únosci, než zachraňovat konkrétní ohrožené cestující. A tenhle nemilosrdný postup ochránil obecně cestující opravdu nejlépe – izraelská letadla se jaksi moc neunáší, takže ani těch restrikcí není potřeba moc.

Air Traveller

lzete. otazka je, jestli jde jen o neznalost, ci o umysl.

i Izraelci tekutiny resi a pravidla pro tekutiny maji stejna (cili max 100 ml zabalene extra ve specialnim balicku) o maximalnim objemu (dobromady) 1 litr.

to, jestli musite sundavat pasky apod nesouvisi (ale vubec) s citlivosti, ale s technlogii. nove systemy se jiz objevuji i na dalsich evropskych letistich

Vít

To ale souvisí s tím, že už tam mají technologii obsobnou jako v Amsterdamu nebo na pár dalších místech, která tekutiny dokáže zkontrolovat, ne s tím, že by se kašlalo na bezpečnost.
Jenže dneska si kdekdo tvoří názor na něco, o čem ví kulové…

mmm

To je pěkný kec, zrovna v Izraeli mi zabavili krém na ruce o objemu 100 ml s tím, že v Izraeli povolují jen 50 ml. Nikde jsem to zpětně nedohledal, takže si podle mě pěkně vymýšleli, ale hádat jsem se nechtěl.

tarten

Já dotaz mám. Totiž jestli ten vysoce odborný rozbor 1) dospěl k závěru, že z flaštiček s tekutinami vypadajících jako neškodné pití lze v letadle snadno sestrojit výbušninu, nebo 2) reálné nebezpečí podložené statistikou, že někdo takovou výbušninou opravdu vyhodí letadlo do povětří je větší než úmrtnost na silnicích při absolvování stejného počtu osobokilometrů.

Než odpovíte, poznamenám, že ohledně (1) je pozitivní odpověď zřejmá kdekomu, na to nijak zvlášť odborné zkoumání netřeba, zatímco o pozitivní odpovědi (2) opravdu bude těžké mě přesvědčit – a souvisí to s odstrašováním cestujících od letecké dopravy, čímž se uvádějí do většího nebezpečí.

Vít

ad 1) samozřejmě, historií několikrát potvrzeno, a nejen sestrojit výbušninu, ale i jinak ohrozit bezpečnost letu ad 2) Ano, ta statistika existuje. Kromě některých zdařených útoků i z poslední doby jsou tu dva plánované, které měly svou velikostí a dopadem předčít 11. září. První z nich částečně při testovacím letu vyšel a kapalina maskovaná za roztok na kontaktní čočky explodovala na palubě v plánovaný čas, později se však podařilo pachatele zadržet a z operace sešlo (právě ta se transformovala do 11. září). A ten druhý v roce 2006 byl zmařen právě včas britskými zpravodajskými službami a vedl k přijetí zákazu… Číst vice »

Juraj

A přitom empirická data toto tvrzení nepodporují. Naopak víc než cokoliv je to „security theater“ – plnění společenské nebo politické objednávky, aby to vypadalo, že se přijímají důsledná opatření, a přitom v praxi je efekt velmi sporný.
A to teď nemluvím o namátkových testech na amerických letištích, kde běžně prochází 80-95 % nastrčených nebezpečných předmětů i přes jedny z nejpřísnějších bezpečnostních procedur.

Vít

Zdroj, toho tvrzení „běžně prochází“ by mě vážně zajímal. Neustále omílaná mantra špatně interpretovaných dat. To byl jeden test před asi deseti lety. Ta čísla mimochodem v současnosti bývají právě naopak.

Lukáš F.

Pokud je vaše zadání „zabránit tomu, aby se bomba dostala na palubu letadla“, tak zcela jistě došli k závěru, který je odborně zcela neprůstřelný. Jenže to je nesprávné zadání. Správné zadání má být chránit životy.

Kdybych byl terorista s bombou, přinesu si ji na letiště a odpálím se ve frontě před security, protože tím zabiju víc lidí, než se vejde do jednoho letadla, plus ochromím provoz na velkém mezinárodním letišti.

Kdybych chtěl bombu pronést do letadla, abych jej pod hrozbou výbuchu unesl, po zkušenosti z 9/11 to piloti raději rozstřelí o zem, než by mě pustili k řízení.

Vít

Jistě, to zadání bylo takovéhle, protože unést letadlo nebo v něm za letu odpálit výbušninu je pro teroristy mnohem, mnohem atraktivnější než odpálit ji ve veřejné části letiště. Proto má ta ochrana část, kdy se zabrání vnesení na palubu, to je to vámi zmiňované špatně nastavené zadání, které je ve skutečnosti dobré, protože to je primární cíl teroristů, ale zároveň i část ochrany dalších prostor před bezpečnostní kontrolou, což je ale i na nádražích, u památek a na dalších místech s vysokou koncentrací lidí. I tam by bylo samozřejmě ideální mít z bezpečnostního hlediska přísnou bezpečnostní kontrolu, ale to je… Číst vice »

Lukáš F.

Odkud berete tu jistotu, že unést nebo odpálit letadlo je primárním cílem teroristů a že na letišti se určitě žádný terorista odpálit nechce?

Air Traveller

hmmm.,, mnohaleta historie tetoristickCh utoku v letecke dopravy, kdy vyrazne prevazuji prave utoky na letadla?

mimochodem, vvzemich s ponekud “zhorsenou” bezpecnostni situaci je security ( vcrtne rtg) jeste pred vstupem do letistni haly

Lukáš F.

Ta „mnohaletá“ historie ale pochází z doby před tím, než jsme na letištích zřídili místa, kde se shromažďují stovky lidí a udělali z toho šťavnatý cíl.

Stejně mnohaletou historii mají bombové útoky v metru, střelby na koncertech, najíždění nákladními automobily na vánoční trhy… prostě vždy na místech, kde je hlava na hlavě.

Air Traveller

letiste byla misty, kde se shromazdovaly srovk lidi uz v dobe, kdy teroristi odpalovali letadla.

tudiz, tento vas predpoklad je mylny

Fresh Z

Před pár lety se na veřejné schůzi dopravního výboru parlamentu probíral zákaz tekutin v příručním zavazadle. Na začátku stála otázka proč ho nezrušit, když bezpečnostní přínos je mizivý. Na konci vykrystalizovala odpověď, že za rok jsou volby, a když mezitím bude teroristiký útok, hodí to na nás. Takže zapomeňte.

123

To je tak když se vedení letiště (netýká se to jen Prahy) má čas na nabírání lidí a slibuje jim nemožný plat a rozložení směn, které nemůže dodržet

Blzx

21. století. Já chápu, že třeba naložit zavazadla do letadla chvíli trvá, ale mít rezervu 2,5 hodiny na let, kterej trvá asi tak stejně dlouhou dobu, je teda super.

Pako

Proto nelítám a nechápu ty, co se tomuto adrenalinovému sportu věnují.

tarten

Jízda autem je sport mnohem adrenalinovější.

Air Traveller

to, ze mas chodit na letiste dve hodiny pred odletem, se lidem doporucuje “odjakziva”. takze ono to zas neni nic noveho

tarten

Opět něco doporučuje pan Se, pravděpodobně nějaký japonský poradce? Neřekl bych, že to běžně doporučovala moderní letiště.

Air Traveller

žádné se … tu informaci o dvou hodinách jste měl vždy a všude. v potvrzení rezervace, na webu letišt a podobně.

byl to takový úzus, kdy 2h byly doporučovány, ale .. nikdo to moc neřešil.

takže, proč si to nepřipomenout.

robert

Existuje pro to nějaký rozumný důvod? Ten čas můžu využít daleko smysluplněji než čekáním v hale.

Air Traveller

tezko rict. nevim. neridim se tim 🙂

Air Traveller

mimochodem, tohle zrovna neni ani tak kvuli nakladani kufru

Expert

Čím víc lidí, kufru, bezpečnostních prohlídek, Cargo nákladů atd, tím déle to trvá.. wow kdo by to bylo řekl. Zaplaťte si za soukromé letadlo a bude to trvat 5 minut. Míň keců, víc informací si zjistit není od věci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Paráda,
tak to lidi raději pojedou vlakem. Vždyť po VRT jsou za 2,5 hodiny z Prahy v Berlíně, nebo ve Vídni.
Oh, wait…

Pája

Chápu ironii, ale ono je to i tak, že pokud člověk nebydlí a nehodlá bydlet v Praze, tak k tomu času ještě přihoďte cestu přes opravované silnice nebo výluky na tratích. Dospělý člověk to dá, ale s dětmi? 3 hodiny na letišti plus cesta na letiště plus transfer z letiště … To už opravdu na zvážení každého.

David

Právě, nikdo Vás nenutí.

Honza

Nikdo Vás přece nenutí létat s dětmi, hezky je i v ČR.

Pako

Přesně tak. A nemusí být VRT či brněnská vyfouknutá trubka. Stačí 160-200, když to nestojí hodinu na každé mezi a spolehlivě navazuje hrana-hrana.