Dostavbě okruhu stojí v cestě rekonstrukce železničního uzlu Balabenka. SŽ tam plánuje i přípravu pro VRT
MÚK Balabenka. Foto: Satra

V oblasti uzlu Balabenka je provedení předstihových objektů přímo nezbytné, uvádí pražský magistrát.
Pokud stojí stavbě MO v cestě stavba tratí a VRT, tak počítejte s tím, že se nikdo MO nedočkáte.
Na vize a plány jsme mistři. Tím to ale často končí, protože jakékoliv datumy zahájeni neřku-li dokončení staveb se posouvají a posouvají až jednou zmizí úplně. A vznikne nová vize….
Piráti na magistrátu udělali z dokončení městského okruhu a přestavby pražského železničního uzlu tak složitý a finančně náročný projekt (MO v cenách 2024 110 miliard korun, železnice další stovka miliard) provázaný s dalšími finančně náročnými projekty, že se dokončení nedočkají ani děti našich dětí.
Prorvat skrz Prahu v 21. století nové povrchové dálnice, jen aby to bylo levné, by byl zločin. Komunisty s magistrálou omlouvá aspoň to, že takový byl v té době trend, i když byl hloupý.
Ale zase nemusí jít o tunely délky několik kilometrů… je to výrazně složitější a také dražší na údržbu. Série kretších (častečně hloubených) tunelů by byla lepší varianta, kdekoliv lze.
ano, podle mínusů by se dalo říci, že pravda bolí.
Bylo by dobré hned na začátku článku, kde se píše o Městském okruhu, napsat, že jde o silniční Městský okruh. Zejména když je pak Balabenka zmiňována i v souvislosti se železnicí.
Ne každý ví, že Praha plánuje i v roce 2025 stavět tunely pro auta prakticky v centru.
Máte to pomotané, Balabenka, Malešice nebo Hrdlořezy nejsou centrum ale periferie. Ale ten výkřik zní tak nějak naléhavěji, jako kdyby se skoro stavěl dálniční tunel mezi Staromákem a Malou Stranou…
Balabenka je rozhodně širší centrum, periferie jsou Horní Počernice nebo Kbely.
Říkám těmhle čtvrtím prakticky centrum je kravina, ale periferie? Jak byste pak říkal Horní Počernicím, Lipencům a nebo Ruzyni? Přesné označení je okraj širšího centra a to je misto, kam městský okruh přesně patří…
Evidentně jde o interpretaci pojmu „prakticky“ a „širší centrum“… Každopádně pro kolegu Jirsáka je širší centrum vše to kde žije nadpoloviční část obyvatel…
Nevíte někdo, jestli to zohledňuje potřebu propojení drážní stezky po staré trati skrz Vítkov z Krejcárku dál do Libně? Nebo to chtěj nechat vyhnít jako sice na Prahu luxusní, ale zato nevyužitelnej pahýl navždycky?
Stáhnul jsem si studii kterou ohledně toho dělal Cach a nejsem si jistý, jestli jsem tam něco takového viděl. Spíš ne
Myslim, ze z te skvele ideje seslo kvuli planum SZDC. Promeskala se dekada… ale resit se to musi, tady i u Hlavniho nadrazi je to jak naraz do betonove zdi (u hlavniho je nejen obrazny).
Tohle by me taky tuze zajimalo. Predpokladam, ze je to chapano jako nejake “nice to have”. Nikdo to nema za ukol tlacit. A pritom je to promenada a vypadovka v jednom, nezmerna urbanisticka hodnota… Puvodni reseni navrhovane jeste cca 5-10 let nazpet prochazelo uzemim, kde se ted maji stavet ty odstavne koleje pro udrzbu osobaku. A v zeleznicnim mozku patrne neni resitelny pruchod nejakou tou lavkou navic. Jezdim tam leta a leta dycham splodiny a riskuju na estakade spolu s auty smerem dolu (i nahoru) k Rohanu. Za deset let posun nula. Draha spirala v pulce mostu ma sirku chodniku… Číst vice »
No jo, Praha zas vymýšlí, jak ušetřit z jejich peněz a přehodit co nejvíc na stát.
Když se koukám na tu mapku železnic „Výhled 2050“, tak mě připadá, že se jím stavby moc neřídí. Například 4 koleje z Vysočan na Skály (a H.Počernice) se klidně už mohli při poslední stavbě stavět. Nějaká příprava druhé koleje z Kačerova do Michle a Vršovic taky nic. A Zahradní město – Hostivař je taky něco podobného.
Výhled 2050 znamená že nikdo z těch co za to zodpovídá tam dávno nebude a není potřeba to řešit. Aktuální to začne být tak v roce 45 tj +10 let plánování, 5 let projekt, 10 povolování a pak shánění peněz na stavbu rychlosti 10km za dva roky… tj výstavba 30 let… nikdo kdo dnes žije se toho nedočká.
Taky na to koukám. Plán 2045-2047. To je úplně absurdní.
Neřekl bych absurdní. Je dobré mít nějakou představu o cílovém stavu, byť v čase velmi vzdáleném. A samozřejmě ta představa se asi bude v čase vyvíjet, aktualizovat se, ovšem základ bude stále platit, ten vychází z geografických podmínek.
Ten stav se třikrat změní a pak představa zanikne a bude nahrazena jinou představou. Jak je to běžné
Bylo by fajn mít dlouhodobou představu/koncepci, ovšem kdyžse každých 10 let udělá veletoč a půlka věcí „je jinak“ tak potom tak dlouhý výhled může být taky plýtvání peněz…
Vzhledem k tomu, že je to jako jediná ze železničních staveb v Praze nepotřebná věc, tak je dobré že tak.
Jakože zkapacitnění Balabenky? Jakože úrovňové dělení směrů na Holešky a Vysočany je OK? A jakože není potřeba nový výjezd směr Ústí?
Komentoval jsem ctyrkolejku do Počernic.
Do Počernic souhlasím, že to zas tak podstatné není, ovšem ke Skalám by imo fakt být měla. A teda když to srovnám s různýma jinýma investicema v síti SŽ, tak mi ani do těch Počernic nepřijde tak nepodstatná. Ovšem ve srovnání se vším ostatním co SP ŽUP 2050 požaduje to opravdu je asi to nejméně podstatné (možná spolu s tříkolejkou Spořilov – Krč, ta tak imo není tak důležitá)
Nemám rád komunisty a Číňany, ale tady by se hodili…🤣
V podstatě s váma souhlasím.
Obecně je to blbě, protože několikrát rozkopávámě místa co už mohly být hotové. Takže by to chtělo změnit filozofii staveb, a k tomu i nějakou ekonomiku, kdy by se třeba takovéhle stavby v předstihu nezapočítávaly do stávající stavby. Dám ještě jeden příklad. Myslíte si, že je nějaká příprava na NS2 na Smíchově? Řekl bych, že není, protože bych řekl, že kromě čáry na mapě to není vyřešené.
Na Smíchově dost možná ne, ale nová výstavba u ÚANu s tím myslím počítá
On se taky úsek Lysá-Vysočany staví fakticky podle plánů ze studie proveditelnosti, někdy z roku 2010. Tam i ctyřkolejka jako varianta byla, ale nebyla vybrána..
Což v podstatě jen dokazuje, že nějaké pevnější plány a vize nejsou a potbrzujete přístup úřadů, které popsal předřečník factory.