Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dostavba D1 u Přerova se komplikuje. Proti územnímu řízení bylo podáno devět odvolání

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD
Stavba D1 Přerov - Lipník, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Proti změně územního rozhodnutí na stavbu posledního úseku dálnice D1 z Přerova do Říkovic bylo podáno devět odvolání. Informace se objevila na úřední desce olomouckého magistrátu, kterému občané a spolky odvolání adresovali. Podle Ředitelství silnic a dálnic ČR odvolání zkomplikují přípravu stavby této části D1, jež musí začít nejpozději v roce 2021, kdy pro ni končí výjimka z EIA. Poslední úsek D1 odvede automobilovou dopravu z Přerova, v kterém nyní řidiči denně čekají desítky minut v dlouhých kolonách.

Odvolání proti změně územního rozhodnutí na D1 z Přerova do Říkovic podaly tři spolky, mezi kterými je například organizace Děti Země. Odvolalo se také šest občanů z Dluhonic u Přerova, v jejichž blízkosti trasa rychlostní komunikace vede. „Účastníci řízení se mohou vyjádřit do 22 dní od vyvěšení (oznámení na úřední desce), tedy do 25. ledna,“ uvedl dnes Miroslav Patrik z organizace Děti Země.

Změnu územního rozhodnutí na D1 mezi Přerovem a Říkovicemi loni v listopadu povolil stavební odbor olomouckého magistrátu. Odvolání proti změně územního rozhodnutí, které podala organizace Děti Země, má deset bodů. „Upozorňujeme v nich na chyby procesu EIA v roce 2000, který neposoudil varianty dálnice mimo Dluhonice, a na chyby závazného stanoviska EIA z roku 2016, které bylo vydáno bez účasti veřejnosti. Také žádáme o přezkum závazných stanovisek,“ řekl Patrik.

Pavel Horák z Dluhonic ve svém odvolání upozornil na to, že původní územní rozhodnutí bylo vydáno v březnu 2006 a podle stavebního zákona mělo platnost maximálně pět let. Podle Horáka dřívější stanoviska ohledně dopadu této dopravní stavby na životní prostředí už nejsou aktuální, a to i kvůli změně územního rozhodnutí, jež upravila některé parametry dálnice.

Řízení o změně územního rozhodnutí na poslední část D1 u Přerova začalo na jaře 2017, zejména kvůli změně projektu mimoúrovňového křížení Přerov-sever. Z něho se podle Patrika nakonec stala komplikovaná okružní křižovatka nevyhovující normám.

Děti Země v odvolání žádají o posouzení varianty trasy D1 s odchýlením u Dluhonic asi o 150 metrů na východ směrem k Přerovu. Aktivistům se nelíbí ani rozhodnutí přerovského magistrátu pokácet kvůli stavbě jeden strom a keře na ploše více než čtvrt hektaru.

Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) odvolání zkomplikují přípravu stavby D1 z Přerova do Říkovic. „Pokud jde o rok 2021 (zahájení stavby), netroufám si za současného právního stavu odhadnout,“ řekl Kremlík loni v prosinci při otevření části D1 z Lipníku do Přerova.

ŘSD před podáním odvolání odhadovalo, že schválená změna územního rozhodnutí ke stavbě D1 u Přerova by měla nabýt právní moci letos na jaře. Stavební povolení chtělo vyřídit do června. Nové výběrové řízení na zhotovitele stavby by díky tomu mohlo začít také letos. Podle nových odhadů bude poslední část dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi otevřena nejdříve v roce 2024.

ČTK

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Od počátku, kdy se DZ a Mirek Patrik osobně zajímají na vysoce odborné úrovni o různé pletichy a nekompetentnost při výstavbě zejména dálnic, od té doby jsou nálepkováni jako ekoteroristi. Přitom anabáze s D8 byla zcela zbytečná, kdyby se šlo cestou D7 nebo alespoň tunelu pod Kubačkou. U tohoto úseku D1 se jedná opět o diletantství těch, co malují a rozhodují od stolu bez znalosti konkrétních podmínek vedení trasy. Pokud projektanti nedokáží projektovat na základě komplexní analýzy podmínek na zvažované trase a nejsou si vědomi nezbytnosti variant k rozhodnutí těm, kterých se to bude týkat, budou se neustále vytvářet zmetky… Číst vice »

Kolemjdoucí

Přemku, přečtěte si prosím v jiném vláknu můj příspěvek o D8, kde o tom píši. Zkráceně. 1, Cestou D7 nešlo jít vzhledem k mezinárodním smlouvám (já je nepodepisoval, ani to nekomentuji, ale mezinárodní smlouvy jsou nadřazené našemu právu jak víte). Jestliže jsme se zavázali k napojení dálnice na Drážďany, museli bychom smlouvu vypovědět… 2, V archivu ŘSD leží posouzení toho tunelu pod Kubačkou, už jsem vyzýval pana redaktora, ať se o to zajímá. Znovu a v klidu. Závěry této studie (a v čase, kdy byla zhotovena) jednoznačně konstatovala podmínky, za kterých je možné tento tunel postavit. V té době ani… Číst vice »

Kolemjdoucí

Přemku, nenapadlo by mě hodnotit práci pana Patrika, ani ho nenazývám ekoteroristou. Potom prosím Vy nemluvte o diletantství projektantů (nejsem projektant). Ubezpečuji Vás, že naši projektanti jsou na vysoké profesní úrovni (mám možnost posuzovat díky kontaktu s tzv. vyspělou cizinou). Projektant neurčuje prosím trasu. Projektant projektuje to, co si u něj někdo objednal a ten někdo mu dává pokyny. A ŘSD v tomto případě dává pokyny podle toho, kam trasu umístili politici. Tam prosím směřujte své připomínky. Pokud ŘSD dělá studie, uveřejňuje je dopředu na svém webu a většinou je tam několik tras. Výběr tras je ale na politicích, ne… Číst vice »

Eduard

To že Patrik a spol se odvolá se snad dalo tušit. Co mě udivuje že u tak životně důležité stavby, jejíž neexistence paralyzuje Přerov nemá stát připravený plán aby co nejrychleji vyřídil veškerou administrativu, kterou si sám sobě naordinoval.

Rosťa

ANO, jednou bude líp. Až současná garnitura odejde, přestanou sliby a schválí se zákon o liniových stavbách. Do té doby držím pěsti občanům Přerova, ať tento tajtrdlíov ještě přežijí. Reálně to bohužel vidím na 10 let.

David

Voda z Tetčic?

kolemjdoucí

Zkusme do diskuze vložit klidný a věcný tón a rekapitulovat. Jako člověk vzdáleně se těchto staveb dotýkající (nemám nic společného se státem) to vidím následně: 1, Když už se povedlo po letech oprávněné kritiky dotlačit ŘSD do situace, že staví za přijatelné náklady (vzpomeňte na oprávněnou kritiku nákladů na 1 km), tak je dnes bičována ze všech stran za neschopnost. Já netvrdím (navíc nejsem jejich zaměstnancem ale občas se s nimi dostanu do kontaktu), že je tam vše v pořádku (a kde je), ale psychologická situace tam se dnes dá nazvat jednoduše – strach. Oni vědí, že jakmile někde někomu… Číst vice »

Eduard

Od toho je vedení resp. politici, kteří by zákonem měli rovnou nabídnout lidem, obcím kompenzace. Tak aby lidé na výstavbě neztratili, ale naopak získali. Kolikrát za to co nabízí ŘSD za dům ani nekoupíte stavební pozemek natož postavíte dům. Navíc opravdu nevím, proč by pozemky nemohl rovnou vykupovat kraj či obce, které by měli být už z podstaty věci k lidem mnohem blíže. Navíc o nějaké komunikaci s místními a vysvětlení proč něco jde či nejde si nejen dluhonští mohou nechat zdát.

Přemek

Asi tak.

Přemek

Dobrý den, kde, prosím, je od plánované trasy 150 m vzdálená železnice v extravilánu Přerova? Já vidím zeleň ohroženou stavbou jedině v severní části uzlu u Předmostí. Veškeré železnice jsou s trasou dálnice pouze kříženy. Pokud jde o styk s výstavbou v katastru Dluhonic, je jistě řešitelné pokračování trasování obloukem mimo Kakčičnu a dále opět oblouky, kde bude tak jako tak omezená rychlost před uzlem. To je asi ta alternativa prosazovaná DZ. Arogance vedení dálnice v těsné blízkosti obytného domu je bez diskuse.

Kolemjdoucí

Vážený Přemku, jde o stanovisko SŽDC (dnes SŽ), které to nechce pustit kvůli probíhajícím úpravám trati a budoucím úpravám. Tečka. Na mapě vidíme mnohé věci, realita je jiná, bohužel. Tedy, stačí přemluvit SŽDC. Zkoušeli to mnozí. Bohužel, jak jsem napsal, jde o geografický střed země a je zde mnoho zájmů. Křížení ještě neznamená, že to SŽDC vyhovuje. A opět – žádný úředník proti jejich stanovisku nepůjde, jako nešli na druhé straně proti ministerstvu obrany u letiště. Žádné hrdiny tam nečekejte. Pokud tam nechceme esíčka, která se vyhnou všem zájmům a dálnici zde změní na něco, co bude připomínat vysokohorskou cestu… Číst vice »

Xapadlo

Nikdo nezmiňuje, že jednou z důležitých, ale opomínaných příčin tohoto stavu je dlouhodobý lobibing silných zájmových skupin prostřednictvím vedení města Přerova na stavbu nesmyslného průpichu centrem města na úkor řádného obchvatu. I když Ministerstvo dopravy tyto snahy o průpich opakovaně odmítlo, důsledkem je, že dnes není ani průpich, ani obchvat. Kdyby vedení města trvalo na obchvatu a ne na průpichu, mohla již být D1 dávano hotová.

Eduard

Dovolím si oponovat. Přerovští by si ze všeho nejvíc přáli obchvat. Jenže se jak vidno opravně báli že výstava dálnice je v nedohlednu. Tak aspoň si prosadili prupich.

navratp

Tomu bych taky věřil. Je to logické.

mgr.pavel

No, ŘSD si o to svým arogantním chováním může samo.

A jaksi nechápu údiv na MD a ŘSD, že ta odvolání byla podána. To snad mohli čekat, ne?

Andrej

Akokeby ŘSD bolo tým, kto súčasným stavom trpí. Akokeby to bol súboj utlačovaného obyvateľstva s Impériom (ŘSD), kde vďaka hrdinnému odporu 6 Dluhoničanov a 2 externých podporovateľov príde Impérium vďaka svojej arogancii o svoju moc, bohatstvo a pýchu. Poviem Vám to takto . ŘSD je to úplne jedno, Pravdepodobne drvivá väčšina zamestnancov ŘSD nie sú z Přerova. Pravdepodobne ani jeden zamestnanec ŘSD nepríde o korunu platu ani o korunu odmeny. Keď nič iné, tak proste postavia za tie peniaze niečo niečo iné. Pravdepodbne niekde na D6 alebo D7 v Čechách. Súčasným stavom totiž netrpí ŘSD, ale obyvatelia Přerova (bez šiestich… Číst vice »

mgr.pavel

No právě. Nulová zodpovědnost ŘSD je příčinou arogance moci z jejich strany.

Jako těch faktorů za zdržením je celá řada, Patrik je profesionální zdržovač čehokoliv, naše legislativa ohledně liniových staveb způsobuje trestuhodně impotentní stát, který je blokován dlouhé roky jediným šikanozním odvoláním, apod.

Zde ale fakt nechápu (tedy v normální dobře fungující společnosti bych nechápal), proč ŘSD prosazuje silou jedinou možnost, a to zřejmě ne nejlepší. Proto si za ta odvolání může sama.

navratp

Já myslím , že nikdo nepochybuje, že chlapcům z ŘSD je to jedno.

navratp

A proč by těch šest si mělo po sobě nechat dupat?

Martin

Blíží se doba, kdy se pro samé obchvaty nedostanou lidi z měst. Někde už to začalo.

IGCT

Píše se rok 2070, Miroslav Patrik zemřel. Zahajuje se výstavba všech zpožděných projektů dálnic za posledních sto let, jejichž realizaci p.Patrik zabraňoval…

Arimatejsky

Tak Patrik se vzhledem k svému věku roku 2070 těžko dozije, ale tohle rozhodně není one man show. A skutečnost, že 6 lidí z Dluhonic je ochotno veřejně prezentovat své jméno a účastnit se nepříjemných jednání mě utvrzuje v tom, že tam magistrát a RSD pochybili.

Vít Jůza

A proč dálnice? Vždyť tam už jezdí vlak!

Hanzi

Nasedněte. Šťastnou cestu.

Jiří Kocurek

A ten vlak… doveze i rohlíky a mléko?

Franta

Proc by se rohliky a mleko mely dovazet? Na vsechno staci mistni vyroba.

navratp

Mám doma kárku po babičce. Půjčím pekárně a konzumu.

Ondřej

Na ŘSD jsou dlouhodbě lidi, kteří tlačí jednu variantu, v lepším případě z blbosti, v horším případě proto, aby zhodnotili někomu pozemky, ale to je ode mně spekulace. Opakovaně navrhují trasy v jedné variantě, nepřipouští diskusi, neberou v potaz žádné námitky a pak se diví. Děti země jsou v posledních letech poměrně konstruktivní, a jejich námitky mají hlavu a patu, a často mají velkou podporu místních, právní know-how, tak je pro ně docela jednoduché házet ŘSD do jejich plánů vidle, protože v ŘSD se nedívají nalevo nebo napravo a tlačí silo předsebou jedinou správnou variantu.

BND30

Co mám možnost sledovat na DF http://www.ceskedalnice.cz, tak kvalita přípravy staveb, a to i ve smyslu projednání s místními, je správa od správy dosti (h)různá. Některé chyby jsou opravdu zbytečné. Po pár letech snažení by mohli mít v hlavním stanu ŘSD katalog úspěšných námitek odpůrců a věnovat jim u dalších náležitou pozornost. Další problém je, že takovouto stavbu řeší místní stavební úřad, bez patřičné dělostřelecké podpory shora. A řeší ji jednou dvakrát za svoji existenci, což na kvalitě a rychlosti určitě nepřidá.

Eduard

Taky si říkám proč stát není schopen v případech jako je například tento posílit svůj aparát tak, aby byl schopen se rychle a efektivně vypořádat se všemi připomínkami.

Matoo

To co popisujete je přesně to jak se liniové stavby nedají stavět. Nemůžete měnit trasu protože se to tu nelíbí místním, protože když jí přesunete tak jinde se to nebude líbit jiným místním. Musíte, ale dokázat reagovat na rozumné požadavky, což hlavně dříve obecně státní správě moc nešlo. V poslední době je to (alespoň podle toho co třeba zde čteme) už lepší, různé tunely, zahloubení, protihluková opatření se realizují. Zvláště tento chybějící úsek u Přerova je podle mě nepřesunutelný, protože by vznikla ostrá zatáčka s nutností snížení max. rychlosti a reálně dalším nebezpečným místem s častými nehodami.

Ondřej

Já netvrdím, že se má měnit trasa, ale pokud zvažují pouze jednu variantu, aniž by do uvažování vůbec navrhli nějakou jinou, nebo alespoň nabídli zdůvodnění, proč jiné varianty nezvažují, tak je to špatně. Konrétně v tomto případě z druhé strany nemá kdo protestovat. Nikdo tam nebydlí. Je tam průmyslový areál.

Stráťa

Teď už asi ne, než se postavili navazující úseky tak by to určitě šlo, krajina kolem Přerova není tak kopcovitá aby nepřipouštěla několik alternativních tras. Ale ti kdo o tom rozhodují se pravděpodobně rozhodli že argument „teď už trasa nejde měnit, musí navazovat na další úseky“ se jim docela hodí.

...

Já třeba nerozumím tomu, proč musí D1 vést západně od Přerova a nikoli východně. Samozřejmě západní trasování je lepší než žádná dálnice, ale jsem toho názoru, že je to zbytečně delší a možných variant je tam méně.

mgr.pavel

Na (jiho)východ od Přerova jsou trochu kopce, tam by se stavba zřejmě prodražila. Dále tuším, že říčka Moštěnka v jejímž údolí by ta dálnice vedla, má nějakou ochranu vod, další problém.

Kromě toho, východní obchvat by nepomohl tranzitu od Zlína na Olomouc – to beru asi jako nejdůležitější argument proti východnímu obchvatu.

...

Tak mohla klidně vést až někde u Bystřice pod Hostýnem, těch variant tam je opravdu hodně.

Beekee

No zrovna toto řízení je o ZMĚNĚ stavby.

Michael

Zamítnout všechna odvolání, nenechat se vydírat a DOSTAVĚT TO! Toto nebere konce…

PetrWhatever

Tady v diskusi si všichni myslí, že prblémem jsou ekoteroristi. Problém je ale v první řadě nekvalitní práce úředníků, připravujících stavby, takže je snadné je napadat, a neústupnost ve trasování silnice, což je případ oněch 150 metrů u Přerova, kde se prostě ŘSD zaseklo a odmítá udělat změnu a dálnici naplánovalo až k obytné čtvri. Nelze se divit, že vyvolává takový odpor. Informace o jednom stromu a keřům není ten pravý důvod, proč se lidi bouří.

Andrej

To ale nie je celkom pravda. Samozrejme, je obrovská chyba na strane zákonov, ktoré toto umožňujú, a obrovská chyba na strane pomaly a neochotne rozhodujúcich úradníkov, ktorí strkajú hlavu do piesku. ALE. Každú stavbu je jednoduché napdnúť. Úplne bezohľadu na kvalitu jej prípravy. Napadnutie nemusí byť vecné, ani odôvodniteľné. Pripomínam, že všetky Patrikove a Dvořákove námietky, či už sa týkali elektrifikácie trati do Zastávky u Brna, Žabovřeskej v Brne, obchvatu Frýdku Místku atď. boli vždy nakoniec zmietnuté zo stola, odmietnuté dokonca aj Ústavným súdom. Čiže stavby boli pripravené kvalitne a odvolania neodôvodnené. A aj tak sa ich podarilo o mnoho… Číst vice »

Jan Dobiáš

Souhlas s tím, že stavba je v zájmu mnohem více lidí než nestavba, malou menšinu je třeba brát v potaz, ale nemůže mít právo veta. Na druhou stranu v nedávné kauze kolem prodloužení D11 u Hradce Děti země ukázaly, že jsou-li jejich námitky vyslyšeny, jsou ochotny svá odvolání stáhnout.

Andrej

Áno, výmenou za „ekologický dozor“ na stavbe pre NaturaServis. Čo síce zrejme bolo len sprosté výpalné, ale stále jednoduchšie splniteľné než tu žiadaný odsun celej diaľnice. Ku ktorému by bola nutná nielen nová nová EIA či nové územné řízení, ale aj nové projekty, úplné iné riešenie estakády, stavba by sa dostávala mimo zábory, nové geologické prieskumy, nové výkupy pozemkov, nové vysporiadanie pripomniek novo dotknutých subjektov a nových 10 – 15 rokov príprav. Bolo by nutné viesť diaľnicu v krátkych protismerných oblúkoch ponad koridor a hneď ponad rieku. Navyše by to stále nebolo samospásné, pretože nikto nezaručí ďalšie odvolania. Pretože sa… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Těch 150 m východněji není obytná zásatvba, ale chemička. Ano, stavbu podporuje vedení města Přerov, které si ze své části Dluhonice udělalo rohožku. Porovnávat tuto kauzu se Žabovřeskou a elektrizací tratě do Zastávky není úplně přiléhavé. U Žabovřeské šlo o objízdné trasy, ne o stavbu jako takovou, u tratě do Zastávky o sprostý šprajc. V tomto případě jsou ve hře dost zásadní argumenty, na které ŘSD dosud odmítalo slyšet.

Andrej

To bola len reakcia na to, že prispievateľ predomnou tvrdil, že kvalitne pripravené stavby by nikto nenamietal. čo nie je pravda. Týmto stavbám nič nebolo, aj tak boli napádané. Tie stavby slúžili na demonštráciu tohto argumentu, nie na priame porovnanie s Přerovom. Avšak na blízke porovnanie s Přerovom môže slúžiť Frýdek Místek, ktorý som tiež spomínal. Došlo to až na Ústavný súd, ale stavia sa v pôvodnej trase. Bohužiaľ so zbytočným obrovským oneskorením.

navratp

Podle mne patří pozemky „150 metrů doprava“ jedné firmě co nepatří premiérovi ČR.

Jiří Kocurek

Pohledem do mapy a ověřením v katastru zjistíme, že i součaná trasa prochází areálem Prechezy. V katastrálce také zjistíme, že pozemky na jih od Bečvy ještě nejsou vykoupené.

Honza D.

Není soutěž „škodič roku“? Měl bych jednoho adepta.

IGCT

A první místo vyhrává…..Patrik, v těsném závěsu za ním Dědek z Tetčic

mirek

ŘSD

Kodl

Pokud je všechno kvalitně připraveno, apeluji na úředníky, aby odvolání zamítnuli a projekt se pohnul dále. Patrik soudy a kasační řízení obvykle vždy prohrávali, tak v čem je problém do konce února všechna odvolání zamítnut? Pokud je projekt špatně a nekvalitne připraven a úředníci šiml se bojí rozhodnut, protože se České právo a procesy nedají odhadnout a jejich výsledek se mění jako počasí, pak je to jen a jen šlendrián, diletantismus a chyba aktuální vlády a její neschopnost sjednat nápravu. Teď vážně, v aktuálním českém prostředí je podle největší pravděpodobnosti téměř jisté, že se do konce roku 2021 nezíská ani… Číst vice »

Andrej

Máte pravdu. Bezdôvodný strach rýchlo a racionálne rozhodnúť je morom tejto krásnej kraijny. Či už sa jedná o stavbu rodinného domu, alebo diaľničného obchvatu. Výsledkom je, že sú v ČR najdrahšie nehnuteľnosti v porovnaní s mzdami v Európe a tranzitná kamiónová doprava jazdí stredmi obcí. Je to frustrujúce 🙁

Jirka

„Aktivistům se nelíbí ani rozhodnutí přerovského magistrátu pokácet kvůli stavbě jeden strom a keře na ploše více než čtvrt hektaru.“

Až se bude stavět ta dálnice tak bych vedle jeden strom vysadil a vedle něj dal ceduli s nápisem: „Zde byl vysazen strom jako památka na všechny ekoaktivisty, kteří blokovali stavbu až do své smrti – ROK 2104“

petr766

Opět ekoteroristi. Dokud nezačnou mít odpovědnost a při prohraném sporu by museli hradit náklady, nezmění se nic.

Eduard

To není špatné řešení. Ale ještě lepší by byl neprůstřelný projekt, který by bez problémů obstál u soudu. Nemluvě o rychlosti celého administrativního procesu.

Hanzi

Je skutečně možné, že instituce této republiky ve 21 století nedokáží vytvořit zákony, které by tyto excesy znemožňovali? Nebo nechtějí vytvořit?

Ondřej

Je pravda, že ŘSD má za ty roky těch excesů opravdu hodně

Kalanis

Zatím nedá. Z principu, že co v jednom případě chrání obyvatele, jde v jiném stejným způsobem obyvateli zneužít. Není rozdělení postupů pro stavbu občanem či firmou a státní ve veřejném zájmu. Je třeba předělat stavební zákon – a koukněte se sami, co se s ním děje. Kdo na tu předělávku křičí? Města, spolky. A soudy celou dobu rozhodují formalisticky. Tím si soudci kryjí svá pozadí. U tohohle brečí i předseda Ústavního soudu Rychetský.

Eduard

Ale dá. Je to o odvaze o osobním rozhodnutí vedení tohoto státu.

wenzel44

Nechápu, proč se ještě nepracuje na dokumentaci k nové EIA. Do konce 2021 se stavět nezačne s 99% šancí.

Stan

Už chápu americké filmy, kdy stavitelé (či podobní) poslali na odpůrce najaté zabijáky.
Já už taky nevidím jiné řešení…

Ferenc Futurista

Hm. Co si to ty lidi a spolky dovolujou, využívat svá zákonem daná práva, co?

mgr.pavel

Vážně tady chcete nechat zabít lidi za to, že využijí své zákonem dané právo?

Člověče vzpamatujte se. Trest smrti zde nemáme, a vy JEN za využití (byť někdy úchylného) práva byste někoho chtěl zabít???

Arimatejsky

Tak to zkuste Stane a na dálnici se budete moci akorát tak koukat z Mírova.

Andrej

Tak to snáď nie je žiadne prekvapenie, takže aká komplikácia? Čakala snáď vláda „odborníkov“ že sa Patrik a Dvořák nebudú odvolávať, alebo ako tomu mám rozumieť?

Prečo by mal byť taký veľký problém odvolanie zamietnúť rádovo v priebehu týždňov, prípadne maximálne mesiacov?

Kde je vôľa, tam je cesta. Následné súdy obvykle Patrik prehráva, tak prečo ten strach niečo rozhodnúť a zamietnúť?

Jan Sova

spisová dokumentace bude asi řádně nabobtnalá, je potřeba se tím pročíst, včetně námitek účastníků…. Pak taky sepsat odůvodnění a nově vydat a rozeslat všem účastníkům….
No nechtěl bych to dělat….
Navíc než se spisy vrátí ze soudních řízení (snad v kompletu), tak proběhne taky nějaký ten měsíc od rozsudku….
Vítejte v ČR.

Daniel

Vždyt si to úředníci musí jeste pamatovat, když to delali v listopadu. Snad odpoví na vše – BLBOST. Jsem z Přerova takže vím, že kdyby se tu Patrik objevil, tak ho zlinčují

a8n

Vy si myslíte, že o odvolání rozhoduje stejný úřad?

Jirka

Já bych tam dal spíš limit, že osoba, která se chce účastnit připomínkového řízení musí bydlet v oblasti do 10km od staveniště.

Tomáš Gottschalk

Minimálně část odvolatelů tuto podmínku splňuje. Co tam máte dál?

Kalanis

Definovat stavby ve veřejném zájmu, kterou schválí do nějakého zákona Parlament. A z toho plynoucí úlevy při stavebním řízení. Jako třeba lhůty a fikci schválení. Či nemožnost se vracet v jednotlivých krocích v řízení – jednou schválené lze předělat pouze naprostým zastavením kroku či celého řízení a začít ho od znova. V každém případě ať to navrhovatel zaplatí. Nebo nemožnost vrácení odvolání – nadřízený orgán rovnou schvaluje nebo zamítá. Nebo – alá Polsko – jakmile se ustanoví trasa v ÚP, tak se už jen diskutuje o ceně pozemku s případnou nemovitostí a ne o směrování.

Partneři

Škoda transportation