Česká obsese dopravními značkami hyzdí města. Vznikla příručka, jak se jich v ulicích zbavovat

Příklady vizuálního smogu dopravního značení z příručky pro obce. Zdroj: MMRPříklady vizuálního smogu dopravního značení z příručky pro obce. Zdroj: MMR

Ministerstvo vydalo novou příručku pro obce. Vyvrací četné omyly a mýty.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frank

To už dávno neni jen virtuální smog , to je spíš “ pojistka úředníků “ a doslova les tyčí většinou na chodníku. U nás napřed zavedli zónu 30, což znamenalo asi 20 značek na vjezdech a vyjezdech ze zóny. Velkoplošných na kterých je zóna, dále průjezd zakázán, omezení váhy vozidel a výkřik, ze platí přednost zprava. Pak se po par letech rozhodlo zonu zjednosměrnit a dal “ zbezpečnit “ . Čili na každé křižovatce mrak značek a sem tam na zpomalování hrb. Odhadem 250 značkových tyčí a ještě více značek, navic jednosměrky tak šikovné, že dopravně přerušily dvě značené dálkové… Číst vice »

Frantík

Snad to bude mít větší vliv než dokument IPR v rámci Prahy. Na ten se zřejmě v hlavním městě zapomnělo

Bobek

Něco by to chtělo taky vymyslet na téma rozdrobeného parkování.
Znám takhle okno/výlohu, kde by byl krásnej výhled na Mikuláše a Hradčany… ale místo nich zinkovanej plech. Zákaz zastavení, vyhrazené stání pro konkrétního invalidu, vyhrazené stání pro obecného invalidu, ZPS, hotel + parkoviště vpravo, zásobování, zákaz zastavení. Dohromady 7 sloupků s 8 značkami a 4 doplňkovými tabulkami. Na šedesáti metrech ulice. Zákazy a hotel jsou zbytečné úplně, pokácet, ale jak konsolidovat zbytek?

Pavel_H

S myslenkou souhlasim. Ale jakou to ma pravni vahu? Nulovou. Nevydalo to ani ministerstvo dopravy, ani vnitra (pro PCR resici bezpecnost na komunikacich), ale pro mistni rozvoj. Znacky pritom nejsou dilem architektu, urbanistu, projektantu ani stavebnich uradu. Znacky se navrhuji tak, aby byl spokojeny policajt a odbor dopravy a ti se takove metodice vysmeji. Protoze cim vic znacek, tim vic alibismus.

Klas

No, Asi tak.

Studý Chudent

Oddělení dopravních inženýrů (to jsou ti policajti, co rozhodujou o dopravním značení) je obvykle to nejvíc ACAB oddělení široko daleko.

Stanoviska policie na DZ jsou (pokud dobře vím) sice jen doporučující, ale téměř nikdo si nelajzne proti nim jít, protože když bude průser, tak oni budou první s “my jsme to říkali!”

Pavel

Radikální návrh. Udělat všude ve městě mimo vysloveně hlavnich ulic obytnou zónu. Místa na parkování vyznačit odlišným povrchem.

Ale k tomu čtení dodatkových tabulek: nemělo by platit, že tabulka značku jen zmírňuje. Takže když tabulku nepřečtu a zařídím se podle značky, neudělám přestupek?

Frantík

K druhému odstavci: tento argument se zřejmě nelíbí odpůrcům dočasných buspruhů, kteří tvrdí, že řidiči jsou zmatení a neví kdy pruh ještě platí nebo ne.

SYN

Hm, tak jim nejvíc vadí na „značkovém smogu“ jeho estetická stránka?? To já bych teda spíš řekl že je problém v tom že je člověk „nestačí číst“ respektive kdybych měl číst (a vědomě vnímat, neřešit to podvědomím) tak víceméně nesleduji nic jiného než značky… obzvlášť s těma dodatkovýma tabulkama, to je textu a textu.

Kkarel

Takže další logický krok je, všude 20 km/h, aby jsme to stíhali číst.😁

Tom

Však je to tam napsáno 🙂

Text z článku: Příručka také zmiňuje například českou obsesi s obsáhlými dodatkovými tabulkami u značek. „Ty za jízdy nelze stihnout přečíst a pochopit, značení je tedy řidiči ignorováno, čímž ztrácí smysl,“ píše se v příslušné kapitole.

M.Z.

K tomu bych se pridal…